Skrevet av Emne: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman  (Lest 72004 ganger)

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #150 : 25. november 2010, 23:49 »
Meg du hinter til???
ja. jeg syntes det er litt latterlig og henge seg så inn i helvete opp i hvordan folk jobbet og trente og hvor sterk de var før i tiden.. får det første som du sier 12 timers lange dager med tunge løft om og om igjen er oppskriften til kroniske skader som ikke akkurat hjelper de og løfte 300 kg i mark som ble nevnt , en som trener og spiser riktig vil klare bygge seg opp en fysikk som ikke kan sammelignes med oldefars sement sekk og stein løft , kansje han var sterk i og løfte sekker 1 meter opp og ligge den i en vogn , mange ganger i løpet av en dag.. men det blir jo da så og si eneste han er sterk i , sansynligvis vil han få rygg problemer i ung alder og får lite næring, til og orke komme seg ett sted der han kan løfte noeover hode eller trene bein armer mage , all over så tviler jeg meeeeeeeeeeeeeeeget sterkt på at noen NOENSINNE  har vært sterkere enn de største i dag. en historie bygger altid på seg.. og skal en historie om en som løftet en stein på 1900talle gå fra munn til munn helt til 2010 så vil jeg tro ett frø har blitt til ett tre underveis.. like mistenksomt som disse historiene om kompisen som kom  på trening og tok 150kg i benk første gang han prøvde 290kg mark og 200 i bøy .....
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #151 : 26. november 2010, 09:56 »
har nesten lyst og gi deg honnør får og være full i dritt:) men skjønner dine forferdre og besteforeldre betyr mye får deg Smiley jeg og som liten gikk rundt ogsa min far er sterkest av alle Smiley men er ferdig med den perioden no:) du snakker veldig åpent om hva du presterer i fengsel og med doping , og sier din far er fortsatt sterkere enn deg ? noe du gjør feil da? skjønner jeg traff ett sårt punkt , skal heller avslutte det her Smiley vil helst ikke dele dritt preik i ett åpent forum på den måten du vil:) peace  Smile
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #152 : 26. november 2010, 10:46 »

150kg i benk har jeg sett flere løftet uten å ha trent?Det er jo hvertfal ingen prestasjon.


 Grin 

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #153 : 26. november 2010, 11:01 »
Faen jeg klarte bare 150-80-160 som 15åring og 67-70kg Sad Som skihopper da..hehe

Utlogget ottarl

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #154 : 26. november 2010, 11:04 »
Faen jeg klarte bare 150-80-160 som 15åring og 67-70kg Sad Som skihopper da..hehe

Hmm...drukke ein del melk etter det du da?

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #155 : 26. november 2010, 11:15 »
Enorm forskjell på 150 i benk og 250 i mark for første gang.
Og når eg mener første gang mener eg første gang, ikke prøvd en gang eller 2 for veeeldig lange siden.
Helt sikkert mange som kan ha klart 250 i mark av dei som har hatt tungt fysisk arbeid, da øvelsen ligner mye på all løfting fra bakken.
Men det finnes ingen type arbeid/annen trening som gir noen stor øverførings verdi i benkpress.
Dei fleste som prøver benk for første gang har store teknikk/balanse problemer.
På alle mine år på gym rundtomkring kan eg telle på en hånd dei som har vært opp i 100 kg på første forsøk.
 Smiley

Utlogget Paul Kruger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #156 : 26. november 2010, 14:46 »
Hadde selv 105kg som 19 åring når jeg var for første gang på en treningssenter, men veide
også rund 92 kg.....
Trener nå i 24 år, men aldri sett noen som er i nærheten å ta 150 kg med første gang på
benken. Men untak bekrefter reglene.....

Raymond, når du skriver dages menn er pingle, noe som jeg ikke tror...., hadde de sikker
vært like sterk som i gammle dager hvis de hadde samme jobb som våre forfedre. Er du enig i det ?
Er heller ikke enig at man må spise utrolig mange kalorier hver dag. De som kjører frankrike
rund med sykkel, spiser rund 8000 til 9000 k. per dag.Jeg veier rund 118kg og klarer meg godt
med rund 4000 fullverdige kalorier per dag. Og trener opp til 2 ganger om dagen.
Benk: 8 x 170 Kg RAW
50 Kraul: 24,6 sec
Tysk mester med 15 kg Stein: 11,95 m
Verdensrekord indoorowing 500m AK 40+ : 1.16,6 min

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #157 : 26. november 2010, 15:19 »
Men untak bekrefter reglene.....

Dette er nonsens. Uttrykket har rot i en feiltolkning av det engelske uttrykket "the exception proves the rule". Her betyr ikke "prove" bevise, men faktisk "prøve" eller "teste".

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #158 : 26. november 2010, 15:19 »
Nå veit jeg hvor Tommy P henter inspirasjon til rap-tekstene sine Smiley
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #159 : 26. november 2010, 16:42 »

Steike,du er blåst du.

Dem som jobbet med dette,hadde ikke kroniske skader som dagens pingle menn..
Bare dem som tålte jobbe fikk slike jobber.Dem som klarte, dem ble sterk


Nei det var ikke dårlig kosthold.Disse hadde 20ganger mere kalorier en deg..

Skjønner du faen ikke det??At bønder på den tiden hadde enormt med mengdr av mat??

Faen du er så BORTE at det halve hadde vært nåkk.
Du blander deg opp i ting u overhode ikke vet hva er..
Jeg vet at mine forfedere hadde 5måltider hverdag 3 av dem varmåltider.Atpå til drakk dem egg,å 10liter melk til dagen.Da vokser man.Er ikke underenært da vettu.
Steike for en naiv idiot.Ingen bonder på den tiden så hadde så store gårder som min bestefar er under enæørt..
Har du aldi sett en utrent fyr ta 250kg i mark?Huh

En som heter reidar storvik veide 115kg tok 250kg temmelig easy første gangen han prøvde.
Vis du tror å løftet 250kg er sterkt.Tar du meget feil.Dette var når jeg var 15 år...

At det går ann å være så naiv..

Snakker meg om fysikk du din klovn.Blir ikke fysikk av trene en time på gymmet
Mannen med mest fysikk av alle.Pudz.Løper med 100kg sekk på ryggen hverdag etc.Trener flere timer om dagen...Så vet ikke hva det minner meg om jeg,homo trening på gymmet 1 time om dagen..
Eller gammeldags arbeid.??Kan du sikker spørre deg selv om.Fysikken til for eks stein løfterne i bruddet før som var 190høy å den ene veide 130kg.Hadde griset deg så jævlig i fysikk at du hadde sett ut som en bleie skift arbeider.Kroniske skader får bare dem som ikke tåler det arb.Er ikke dem som snakkes om.

Forundrer meg at du tror at å løfte 250 i mark et sterktløft.Det gjør jeg jeg om jeg sitter i fengsel på isolasjon i 3mnd uten å ta i ei vekt.Kan jeg løfte 250kg i mark.Det er ikke tung.Heller ikke sterkt.
Jeg er langt fra sterk.Vis ikke du tror på at det finnes mange sterke menn som klarer 250 i mark.Uten trening.Er u rett å slett stein dum.

En ting til det er ikke snakk om wsm nå.Det er snakk om pingler i norge som tror dem er sterk.Untatt noen få.Som er sterk å allsidig!

Det du påstår er jo tydeligvis helt feil:Faren min er 5ganger så sterk som jeg er å var med doping i hauevis..
Hva som gjør det da?Dårlig kosthold?Å skader?Nei,hardt arbeid.Å masse mat.Pluss trening.Når han kunne det..Jeg spiser alle disse fancy kostilskudd dritten,pluss doping.Er ikke halveis til å løfte det han gjorde enda.
Så fortell  meg hvorfor er det slik?Siden dem ikke hadde nintendo å protein pulver før.
Så betyr ikke det at dem er svake.Dem bevegde seg ute dem i stedet for å sitte å spille som dem fleste på min alder hr gjort.Bare det er det gedigent forsprang. 150kg i benk har jeg sett flere løftet uten å ha trent?Det er jo hvertfal ingen prestasjon.Uten trening i 4mnd.Helt uten.Tok jeg fortsatt 10reps på 150 i benk.Så hva det er så synes er bra.Det fatter ikke jeg.

En ting du må vite er at di som trener seg opp til å blki sterk er som regel pingler.Dem som virkelig er sterk.
Gidder ikke å trene.Dem som er tynn med dårlig selvtillit som begynner å trene.
Ikke dem naturlige sterke som ikke føler dem må det.Dem orker ikke.Slik er det.
Finnes noen som gidder å trene.Men meste parten som skulle ha trent gjør det ikke!

Ps jeg synes det er latterlig å ikke kunne mere om gårdsdrift etc en å tro det du tror.
Viser at du kun tror.Jeg vet!Det er en stordiff
“Don't hold to anger, hurt or pain. They steal your energy and keep you from love.”
Master Yoda...Smiley

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #160 : 26. november 2010, 17:18 »
Som du selv sier så ofte Raymond; jeg skjønner ikke hvorfor noen tror du er sinna.Det virker ikke sånn i innleggene dine. Men hvis du hadde vært det så hadde jeg forstått deg godt. Alle er jo tross alt uvitende idioter og du vet det meste. Må være frustrerende.

LT

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #161 : 26. november 2010, 17:45 »
Laughing at you all!  Grin :Smiley Go and fuck a Duck!  biggrin
Smil med det smilet du har.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #162 : 26. november 2010, 19:31 »
Fakta dette,en som heter anders sandvik.Løftet 130kg i benk første gangen han prøvde på 67kg kroppsvekt.Meg joar,sønnen hans.Som hadde på vektene til han.Det var på eidegym.
Han tok 150 etter 4treninger.Det vil jeg si er uten trening.

Men det er vel umulig.Løgn alt sammen SmileySmiley.Er ingenprestasjon å løfte 150kg i benk.
Klarte 120kg som 15åring jeg og.På 70kg kroppsvekt.Med det med trening da!

Dagens treningsprogram er ordnet for at vi skal ha tid til å gjøre det.
Vis vi hadde spørt en trener omå sette opp et trenings program for en hel dag.Hadde det sett annerledes ut.
Da kan man ta utgangs punkt i russiske programer.Som dem bruker.Å få er vel så sterke som dem er var...

Hva er det du røyker egentlig?

Norgesrekorden i benkpress 67,5kg klassen er vel henholdsvis 160/180kg tre løft/enkelt løft. Regner med disse er med skjorte, noe som gjør at kompisen din var god nok til å ta rekord uten trening. Ingen som er klar i hodet tro på slike eventyr historier.

Ett spørsmål, dra faren din mer enn 320kg i mark uten å trene det? siden du sier du har løftet det og han fremdeles er sterkere enn deg uten trening?
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Smil med det smilet du har.

Utlogget CHN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #164 : 26. november 2010, 20:26 »
Bra prestasjon av Shaw i denne konken da!
Blir gøy å se om han stikker av med seieren til neste WSM!

Noen som har funnet flere klipp enn det Espen la ut tidligere?

btw,beklager å gå tilbake til topic..
Medlem av Kristiansand Strongteam

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!