Skrevet av Emne: Nyheter på NRK  (Lest 67925 ganger)

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Nyheter på NRK
« #105 : 28. november 2010, 16:38 »
Lest igjennom tråden samt sett reportasjen.

Det jeg synes er det verste med dette er at veldig få nå kan få trene seriøst uten å bli anklaget for steroide bruk.
Selv la jeg om stilen med kosthold og startet å trene i en alder av 13 og hatt forhåndsvis bra fremgang, men nå på videregående har jeg plutselig begynt å blitt kalt boler.

Tenker det slik at hvis noen vil starte tidlig og satse på trening, så må de da få lov til det uten at noen skal hindre dem. Synes også foreldrene bør være et bra forbilde og hjelpe dem med kostolde. Min mor har hjulpet meg mye med kostholde, bestemmer middag, hun hjelper med innkjøp av sunnere mat.

Virker ut ifra den repotasjen fra NRK at hvis man trener benk og biceps, samt spiser sjokolade og fester på lørdagskveldene så er man normal og ikke bole tendenser..
Mens hvis man trener bøy og mark samt har et tilnermet perfekt kosthold og bruker kosttilskudd så er man boler.

Merker som flere her inne at jeg blir provosert av dette!
Synes også at repotasjen var ganske lik dokumentaren om Tord som gikk på Brennpunkt for noen mnd siden.

At de missbrukte det Egil forklarte om forskjellen på styrkeløft, vektløfting, kroppsbygging og strongman var veldig stygt gjort mot Egil!

Håper at de leser epostene som Einar Gilberg, Gundersen og andre styrkeløftere har sendt inn. Vært artig om noen kunne postet svaret de får fra de her i denne tråden Smiley
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Nyheter på NRK
« #106 : 28. november 2010, 16:44 »
Ja, det har du rett i. Jeg beklager dette hvis jeg tar feil. Er dog for seint nå da det har blitt lagt ned for mye arbeid til at vi kan avlyse. Jeg tror uansett ikke det blir noe sak ut av dette da stevnet blir arrangert i god tro. Vi ønsker å skape et arrangement hvor vi kan finne den sterkeste, testede utøveren, og hvor publikum kan få se bra raw-løfting.

Hvis vi skulle bli møtt med sanksjoner som følge av dette stiller jeg meg undrende til hva som er viktig her i verden. Når vi forsøker å skape interesse for styrketrening og styrkeløft bør vi ikke bli straffet for det, men vi kan forstå at vi får reaksjoner hvis vi har gjort noe som ikke er tillatt fra NSF sin side. Det ville for øvrig overraske meg stort hvis det finnes et punkt i reglementet som forbyr dette.
Nei, det har jo ingenting å si om man bryter loven så lenge det er gjort i god tro Cheesy

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #107 : 28. november 2010, 17:03 »
Nei, det har jo ingenting å si om man bryter loven så lenge det er gjort i god tro Cheesy

Du tolket det naturligvis helt ordrett uten å tillegge utspillet mitt en viss grad av forståelse og tolkning. Poenget mitt var at vi ikke lager et arrangement for å opprøre styret i NSF, men for å profilere en idrett som ikke akkurat får mye spalteplass. Av den grunn håper jeg vi kan få en advarsel og lære av dette fremfor å bli møtt med sanksjoner i form av utestengelse hvis vi skulle ha gjort noe galt.

Vi prøver å skape litt blest rundt styrkeløft, men blir møtt med "hets" og kritikk. Noe av kritikken har vært fortjent, det skal jeg innrømme, men da vi driver med samme idrett bør det vel vises en viss forståelse for hva vi gjør? Burde vi ikke heller applaudere det faktum at noen ønsker å få idretten frem til en litt større del av befolkningen? Ved å arrangere noe på samfunnshuset hvor alle har tilgang, håper vi at det skal komme noen tilskuere. Vi har også vært i kontakt med lokalavisene for å skape interesse rundt dette arrangementet.

Videre; jeg kan ikke forstå at vi bryter noen regler. Særnorsk reglement sier noe om arrangementer, men jeg tolker det dithen at approbasjon gjelder hvis man ønsker gyldige resultater. Det er ikke viktig i vårt tilfelle - vi vil vise og se tunge løft, og ha det moro og sosialt.

Nb! Kan ikke folk like godt kritisere friidrettsstevnet vi arrangere i juli?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Nyheter på NRK
« #108 : 28. november 2010, 17:05 »
Jeg har også sendt inn en epost både til PFU og journalisten. Jeg klarer ikke helt å bli forbannet. Noen ganger opplever man at man blir så paff at man ikke klarer å reagere på noen annen måte enn å bli totalt oppgitt.

Jeg har lyst til å møte dette mennesket og spørre om hun forstår hva det er hun sier og hva det gjør med oss.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Nyheter på NRK
« #109 : 28. november 2010, 17:07 »
Du tolket det naturligvis helt ordrett uten å tillegge utspillet mitt en viss grad av forståelse og tolkning. Poenget mitt var at vi ikke lager et arrangement for å opprøre styret i NSF, men for å profilere en idrett som ikke akkurat får mye spalteplass. Av den grunn håper jeg vi kan få en advarsel og lære av dette fremfor å bli møtt med sanksjoner i form av utestengelse hvis vi skulle ha gjort noe galt.

Vi prøver å skape litt blest rundt styrkeløft, men blir møtt med "hets" og kritikk. Noe av kritikken har vært fortjent, det skal jeg innrømme, men da vi driver med samme idrett bør det vel vises en viss forståelse for hva vi gjør? Burde vi ikke heller applaudere det faktum at noen ønsker å få idretten frem til en litt større del av befolkningen? Ved å arrangere noe på samfunnshuset hvor alle har tilgang, håper vi at det skal komme noen tilskuere. Vi har også vært i kontakt med lokalavisene for å skape interesse rundt dette arrangementet.

Videre; jeg kan ikke forstå at vi bryter noen regler. Særnorsk reglement sier noe om arrangementer, men jeg tolker det dithen at approbasjon gjelder hvis man ønsker gyldige resultater. Det er ikke viktig i vårt tilfelle - vi vil vise og se tunge løft, og ha det moro og sosialt.

Nb! Kan ikke folk like godt kritisere friidrettsstevnet vi arrangere i juli?

Var nok med et lite glimt i øyet at hun skrev dette, men du tolker som vanlig ordrett.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Nyheter på NRK
« #110 : 28. november 2010, 17:16 »
Missy har ikke glimt i øyet, hun har transfett fra Bo.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget KL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Nyheter på NRK
« #111 : 28. november 2010, 17:16 »
At Ståle W, hver gang skal være "ekspert", provoserer meg.

Hvorfor provoserer det deg?

Jeg har registrert at det er hat/misnøye med Ståle W her på treningsforum, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor. Ingen har foreløpig kommet med gode argumenter og rettmessig kritikk for å forklare dette.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #112 : 28. november 2010, 17:17 »
Var nok med et lite glimt i øyet at hun skrev dette, men du tolker som vanlig ordrett.

Vel, jeg er av en annen oppfatning. Jeg tror det hun mente det, men gjemte det hele bak en smiley. Det er for øvrig irrelevant og forandrer ikke saken i nevneverdig grad.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Nyheter på NRK
« #113 : 28. november 2010, 17:18 »
Du tolket det naturligvis helt ordrett uten å tillegge utspillet mitt en viss grad av forståelse og tolkning. Poenget mitt var at vi ikke lager et arrangement for å opprøre styret i NSF, men for å profilere en idrett som ikke akkurat får mye spalteplass. Av den grunn håper jeg vi kan få en advarsel og lære av dette fremfor å bli møtt med sanksjoner i form av utestengelse hvis vi skulle ha gjort noe galt.

Vi prøver å skape litt blest rundt styrkeløft, men blir møtt med "hets" og kritikk. Noe av kritikken har vært fortjent, det skal jeg innrømme, men da vi driver med samme idrett bør det vel vises en viss forståelse for hva vi gjør? Burde vi ikke heller applaudere det faktum at noen ønsker å få idretten frem til en litt større del av befolkningen? Ved å arrangere noe på samfunnshuset hvor alle har tilgang, håper vi at det skal komme noen tilskuere. Vi har også vært i kontakt med lokalavisene for å skape interesse rundt dette arrangementet.

Videre; jeg kan ikke forstå at vi bryter noen regler. Særnorsk reglement sier noe om arrangementer, men jeg tolker det dithen at approbasjon gjelder hvis man ønsker gyldige resultater. Det er ikke viktig i vårt tilfelle - vi vil vise og se tunge løft, og ha det moro og sosialt.

Nb! Kan ikke folk like godt kritisere friidrettsstevnet vi arrangere i juli?
Jeg skjønte du ikke ville ta den "spøken" og komme med noe slikt. Jeg har ikke kommet med hets og kritikk annet enn at dere også burde sette egne krav for jenter slik at de som evt er interesserte kunne fått bli med. Men fint tiltak dette, Gundersen. La oss håpe det ender med litt rekrutering Smiley Men så må man jo samtdig skjønne at en lov er en lov, uansett om hensikten er god når man bryter den Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nyheter på NRK
« #114 : 28. november 2010, 17:20 »
Hvorfor provoserer det deg?

Jeg har registrert at det er hat/misnøye med Ståle W her på treningsforum, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor. Ingen har foreløpig kommet med gode argumenter og rettmessig kritikk for å forklare dette.
Snu på det. Hva er det som er bra med at en mislykket boler med narkotikaproblemer tar sine lidelser ut til folket som skremselspropaganda for noe han ikke har peil på en gang... hva har hans hjerteproblemer og doptrang med næringskonsentrater og kosttilskudd å gjøre, og hvem er han til å uttale seg?

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Nyheter på NRK
« #115 : 28. november 2010, 17:27 »
Missy har ikke glimt i øyet, hun har transfett fra Bo.

Og det tyter ut av øyet og glimter som gull.

Vel, jeg er av en annen oppfatning. Jeg tror det hun mente det, men gjemte det hele bak en smiley. Det er for øvrig irrelevant og forandrer ikke saken i nevneverdig grad.


Jeg er overrasket over at dette svaret ikke er lengere.


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #116 : 28. november 2010, 17:27 »
Jeg skjønte du ikke ville ta den "spøken" og komme med noe slikt. Jeg har ikke kommet med hets og kritikk annet enn at dere også burde sette egne krav for jenter slik at de som evt er interesserte kunne fått bli med. Men fint tiltak dette, Gundersen. La oss håpe det ender med litt rekrutering Smiley Men så må man jo samtdig skjønne at en lov er en lov, uansett om hensikten er god når man bryter den Smiley

Jeg har allerede sagt at jeg/vi beklager dette med manglende jentekrav, men jeg syns reaksjonen var noe unødvendig. Det å kalle det idiotisk kan være, men det skaper jo ikke akkurat noen gode relasjoner. Konstruktiv kritikk er heller veien å gå. Jeg har lagt oss flate ift denne "flausen" flere ganger, og jeg anser den som historie. Var heller ingen jenter som viste interesse for å delta, men det skal ikke unnskylde det faktum at vi ikke la opp til jentedeltakelse.

Det er vel uansett bedre å gjøre noe for økt rekruttering og interesse, enn å la være å gjøre noe som helst? Joda, vi skjønner at et reglement er et reglement, men vi kan ikke se at vi gjør noe galt. Hvis vi bryter reglene skriver jeg at det uansett er for seint å avlyse grunnet forpliktelser til en av sponsorene. Vi har lagt ut penger for lån av utstyr og premier og dette er penger vi har fått av sponsorer. Hvis vi har gjort noe feil håper jeg vi kan få en advarsel fremfor større sanksjoner da vi ikke har gjort dette i "ond" tro.

Uansett, intensjonen er vel av liten betydning. Det gjelder jo å være konsekvent, det kan jeg forstå...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Nyheter på NRK
« #117 : 28. november 2010, 17:32 »
Snu på det. Hva er det som er bra med at en mislykket boler med narkotikaproblemer tar sine lidelser ut til folket som skremselspropaganda for noe han ikke har peil på en gang... hva har hans hjerteproblemer og doptrang med næringskonsentrater og kosttilskudd å gjøre, og hvem er han til å uttale seg?

Hadde det vært bedre med en "vellykket boler"? Syns hjerteinfarkt er en grei måte å reklamere med, i henseende doping, spesielt for unge.. At det ikke bør settes i sammenheng med kosttilskudd er en annen sak. Der er det blitt begått en skivebom, som forsterker inntrykket de vanlige dødlige har fra før. Når det er sagt så har vel de fleste som har vært utom husveggene sine og tredd sin fot inn på et treningssenter etter hvert forstått forskjellen på doping og mat(kostillskudd)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #118 : 28. november 2010, 17:40 »
Hadde det vært bedre med en "vellykket boler"? Syns hjerteinfarkt er en grei måte å reklamere med, i henseende doping, spesielt for unge.. At det ikke bør settes i sammenheng med kosttilskudd er en annen sak. Der er det blitt begått en skivebom, som forsterker inntrykket de vanlige dødlige har fra før. Når det er sagt så har vel de fleste som har vært utom husveggene sine og tredd sin fot inn på et treningssenter etter hvert forstått forskjellen på doping og mat(kostillskudd)
Hva med en average boler? Ikke alle som går på anabole steroider starter med narkotika osv osv osv. Hvorfor vise frem worst case scenario? Hvis målet er å hindre folk i å begynne med anabole steroider, så må det være mye bedre om en profilert utøver går ut å sier at dette ikke er bra for deg. Å vise frem en taper som har tatt en haug med dårlige valg på siden av tjener ingen hensikt. Det er lett for alle som ønsker å prøve anabole steroider å tenke "jeg er i alle fall ikke så tilbakestående som han, det går nok bra med meg".
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nyheter på NRK
« #119 : 28. november 2010, 17:40 »
jeg tror ikke det beste er å bruke et eksempel på en som brukte syke doser sammen med narkotika, og som i tillegg høres ut som en rusa narkoman...

JEg tror det blir litt ekstremt og det kommer argumenter som nettopp går på det at han ikke er representativ for problemet. Han var for ekstrem... "det går sikkert bra med meg hvis jeg bare ikke går så langt som SW.."

MEn det kan hende jeg tar feil. Kan godt hende han er avskrekkende nok, og at han er riktig person på riktig plass.  Når det kommer til ham mener jeg og mange andre akkurat det samme som ham, jeg bare steiler når han mumler på TV... Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!