Skrevet av Emne: Nyheter på NRK  (Lest 67843 ganger)

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Nyheter på NRK
« #15 : 27. november 2010, 20:39 »
Dra til helvete du også! Sammen med Barland og Ståle! Grin

haha
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Nyheter på NRK
« #16 : 27. november 2010, 20:42 »
Morsomt intervju Megareksi-Egil Smiley
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #17 : 27. november 2010, 20:43 »
Jeg sendte nettopp en mail til NRK da jeg syns denne saken er særdeles pinlig fra deres side. Jeg ble igrunn ganske provosert over at det går an å gjøre denne typen feil, spesielt da det kan få konsekvenser for hvordan omverdenen ser på idretten vår. Mailen min kan bære preg av at jeg var noe irritert da jeg skrev den. Den lyder som følger:

Hei.

Jeg så nettopp lørdagsrevyen hvor bl.a. kroppskomplekser ble trukket frem. Der ble det nevnt at Proteinfabrikken ikke lenger sponser styrkeløft grunnet assosiasjon til doping. Jeg vil gjerne presisere at styrkeløft er en del av Norges idrettsforbund, og er underlagt Antidoping Norge.

Det betyr i klartekst at vi blir testet og er en seriøs idrett. Denne tabben kan jeg ikke la forbi gå i stillhet da dette kan være skadelig for idrettens omdømme, og rekruttering.

Dere kan kalle dette for en tabbe, men jeg syns dette er en pinlig sak for dere, spesielt da den kan få konsekvenser for idretten vår.

Jeg ber derfor at dere formelt retter opp i denne saken!


mvh
Kim Beck-Gundersen
Dopingfri utøver i styrkeløft

Selvsagt skal de rette opp saken. Dog er det muligens bedre å ta kontakt med PFU angående slikt, enn NRK direkte?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #18 : 27. november 2010, 20:44 »
Selvsagt skal de rette opp saken. Dog er det muligens bedre å ta kontakt med PFU angående slikt, enn NRK direkte?

Jeg vet ikke hva PFU kan gjøre i denne saken - det jeg ønsker er at NRK skal gå ut og beklage tabben, og forklare at det hele dreier seg om en misforståelse. (Regner ikke med at de vil gå ut og si at reporteren var temmelig udugelig).

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nyheter på NRK
« #19 : 27. november 2010, 20:45 »
Hun virket faktisk veldig oppegående da jeg traff henne... men jeg tror ikke de tenker på skadefølge når de sier slike ting.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Nyheter på NRK
« #20 : 27. november 2010, 20:46 »
who cares?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #21 : 27. november 2010, 20:47 »
Jeg vet ikke hva PFU kan gjøre i denne saken - det jeg ønsker er at NRK skal gå ut og beklage tabben, og forklare at det hele dreier seg om en misforståelse. (Regner ikke med at de vil gå ut og si at reporteren var temmelig udugelig).
Statskanalen har jo gått ut og svartmalt en hel idrettsgren. Tabbe eller ei.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #22 : 27. november 2010, 20:49 »
Hun virket faktisk veldig oppegående da jeg traff henne... men jeg tror ikke de tenker på skadefølge når de sier slike ting.

Joda, jeg tviler ikke på at dette kan være en dyktig og oppegående reporter/journalist, men når man skriver om temaer som doping hvor grupper kan bli stigmatisert, er det viktig at man gjør grundig research og er helt sikker på hva man sier/skriver. I dette tilfellet har hun driti seg loddrett ut, og noe slikt kan ikke forbi i stillhet. Smiley

who cares?

En rekke styrkeløftere som ønsker en dopingfri idrett?

Statskanalen har jo gått ut og svartmalt en hel idrettsgren. Tabbe eller ei.


Ja, det er sant, men jeg må innrømme at jeg ikke vet hva man kan klage inn for PFU. Leser litt på nettsiden nå. Her er link: http://presse.no/Pressens_Faglige_Utvalg_PFU/

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Nyheter på NRK
« #23 : 27. november 2010, 20:50 »
Megareksi = dersom en vil bli større.

Omtrent samtlige jeg har snakket med som trener med vekter sier enten:

1. Jeg skal bli sterkere.
2. Jeg skal bli større.
3. Jeg skal bli større og sterkere.

Noen få sier:
1. Jeg skal bli slankere.
2. Jeg skal få sixpack og større armer.

Per definisjon er da alle jeg har snakket med syke.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Nyheter på NRK
« #24 : 27. november 2010, 20:51 »
Psykologen som med sin voldsomme innsikt sa at han hadde hørt barn helt ned i 11 årsalderen si at de ville bli størst mulig. Dette er vel ikke noe nytt, når jeg gikk i barnehagen fantes det opptil flere med dette målet, samt pappaen er sterkere enn din og har motorsag retorikk. Har forøvrig en bror på elleve som vil bli verdens beste fotballspiller, og han er ikke alene om dette i sin alder. Når skal dette problemet løses?
Han har ikke noen klare trikserekordmål, heller ikke når han vil pensjonere seg, eller hvor mange mål han vil score, eller ganger han vil delta i VM.
En ser da at de fleste i toppen er både utro, sløser med penger, bruker narkotika, og svindler på skatten, når skal dette taes tak i?
Begynner å bli lei den generaliseringen av de som driver med styrkerettet trening/idrett (utover det å curle 139 rep på biceps, og kjøre pump i treningssal). Bare på grunn av at det er litt annerledes og skumelt skal det omtrent bli fremstilt som en sykdom.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Nyheter på NRK
« #25 : 27. november 2010, 20:52 »
Da fyrte jeg og av en krass epost.
Non Plus Ultra

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Nyheter på NRK
« #26 : 27. november 2010, 20:53 »
Haha utrolig hvor dårlige journalister egentlig er. De kan ikke eie stolthet for yrket sitt når de på forhånd blir belært og så driter de seg ut rett etterpå. Det er kvalmende. Folk streiker for bedre lønn. Studerer bare for å feste og klager på alt i samfunnet. Selv så kan man ingenting, er dum som et brød og snakker om rettigheter. Reporteren skulle hatt sparken. Det ER matlaging, vasking og omsorgsyrker damer er best på. Når man overhører damer prate så handler det aldri om intelektuelle diskusjoner eller tema ; det er alltid sosial søppelprat og denne journalisten er preget av dette.

Angående megareksi så tror jeg slike forståsegpåere som, bombe, hun dama, feildiagnoserer 99%. Nesten alle unge gutter på treningssentrene trener for å bli større og større. Lider alle av en slags sykdom? Hva er usunt med å ønske at musklene skal vokse? Hva er galt med å være strukturert og disiplinert? Selv om "normale" folk synes det virker som vanvidd fordi det er en livsførsel som er milevis fra ens eget liv ; er det da noe galt? Nei, det er mange dumme folk i verden. Nesten alle er dumme på et eller annet vis, men det er skikkelig ille når også høyt utdannede personer og såkalte eksperter faktisk er helt på jordet innen sitt eget fagfelt.

Publisér den mailadressen, Egil. Her må det flames.
 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Nyheter på NRK
« #27 : 27. november 2010, 20:57 »
At en som trener styrke alltid vil bli større/sterkere er vel like spesielt som at en langrennsløper alltid vil gå raskere eller at et firma alltid vil tjene mer penger.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #28 : 27. november 2010, 20:58 »

Ja, det er sant, men jeg må innrømme at jeg ikke vet hva man kan klage inn for PFU. Leser litt på nettsiden nå. Her er link: http://presse.no/Pressens_Faglige_Utvalg_PFU/
Sitat
Krav til klagen

1. Klagefrist
Fristen for å sende inn en klage til PFU er tre måneder regnet fra publiserings- eller sendedatoen. Klagefristen kan fravikes i enkelte tilfeller dersom utvalget beslutter det.

2. Formkrav
En klage skal være skriftlig.

3. Klagens innhold
I klagebrevet må klageren redegjøre for det klageren oppfatter som presseetiske overtramp og/eller faktiske feil i artikkelen eller programmet, dvs. klagegrunnlaget.


4. Anonym behandling
Dersom du som klager ønsker anonym behandling, kan du be om dette i klagen. Spørsmålet om anonymitet vil legges fram for utvalget.

5. Vedlegg til klagen
En god kopi (helst et utklipp) av den påklagede artikkelen må vedlegges klagen. Husk å påføre dato for den påklagede artikkelen. For radio- eller TV-innslag må det oppgis sendedato og -tidspunkt.

6. Henvisninger til presseetisk regelverk
Klagen må gjerne inneholde henvisninger til punkter i Vær Varsom-plakaten, Tekstreklameplakaten eller Redaktørplakaten som klageren mener er relevante, men dette er ikke noe absolutt krav.
There you go.

Og jeg tror forresten at det svir mer for NRK (og det skal svi når man gjør slike alvorlige tabber) om de får smekk på pungen fra PFU, enn om de fikser opp i det selv.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nyheter på NRK
« #29 : 27. november 2010, 21:00 »
her er adressen: tonje.grimstad@nrk.no

Fire away! Nevn gjerne at dere har sjekket opp med PF/meg og fått bekreftet at jeg absolutt IKKE brukte ordet styrkeløft, men på spørsmål om ikke vi hadde sluttet å sponse vise miljø, svarte at vi ikke lenger sponset kroppsbygging og strongman og at vi heller ville satse mer innen breddeidretten.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!