Skrevet av Emne: Nyheter på NRK  (Lest 67837 ganger)

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Nyheter på NRK
« #30 : 27. november 2010, 21:03 »
feil sak arggh hvor ble den av



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Nyheter på NRK
« #31 : 27. november 2010, 21:08 »
]
Og jeg tror forresten at det svir mer for NRK (og det skal svi når man gjør slike alvorlige tabber) om de får smekk på pungen fra PFU, enn om de fikser opp i det selv.

Nei, det svir ikke i det hele tatt for NRK. Det å bli felt i PFU er ingenting annet enn en ren vits. Jeg har vunnet der selv, TO ganger. Du kan best sammenligne det med at redaktøren får et brev i form "ikke gjør sånn er du snill", et brev han legger i skuffen og glemmer etter første lunsj.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #32 : 27. november 2010, 21:09 »
Nei, det svir ikke i det hele tatt for NRK. Det å bli felt i PFU er ingenting annet enn en ren vits. Jeg har vunnet der selv, TO ganger. Du kan best sammenligne det med at redaktøren får et brev i form "ikke gjør sånn er du snill", et brev han legger i skuffen og glemmer etter første lunsj.
Fo real? Fy faen for et land vi lever i Sad
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Nyheter på NRK
« #33 : 27. november 2010, 21:12 »
Æsj, poenget forsvant jo helt. De differensierer jo ikke mellom doping bruk og proteinpulver, de slår alt sammen i samme bås og får alt til å virke like "ekstremt". For ikke å nevne tabben om å nevne styrkeløft inni der...

Nei, doping er absolutt ikke sunt, og det er et kjempeproblem om ungdom helt ned i 13 års alderen bruker det. Kombinerer du dette med en veldig usunn diett så får du en oppskrift til katastrofe.

Vanlig trening, å ville bli større og sterkere, kombinert med sunnt kosthold og kosttilskudd som er helt ufarlige er ikke noe problem.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Nyheter på NRK
« #34 : 27. november 2010, 21:13 »
Litt artig at så mange styrkeløftere kaller alle andre som ikke er med i NSF og NIF for brukere/bolere hele tiden, mens når de selv blir assosiert med doping så er det bråk med en gang Wink



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Nyheter på NRK
« #35 : 27. november 2010, 21:15 »
Litt artig at så mange styrkeløftere kaller alle andre som ikke er med i NSF og NIF for brukere/bolere hele tiden, mens når de selv blir assosiert med doping så er det bråk med en gang Wink
jeg snakker ikke på vegne av andre styrkeløftere, men jeg ser ikke at vi kaller alle andre som trener for bolere. Nå er det bråk, for vi er faktisk en idrett med et betydelig samarbeid med ADN. Tongue
Non Plus Ultra

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Nyheter på NRK
« #36 : 27. november 2010, 21:18 »
Litt artig at så mange styrkeløftere kaller alle andre som ikke er med i NSF og NIF for brukere/bolere hele tiden, mens når de selv blir assosiert med doping så er det bråk med en gang Wink
Herregud, hvor hjernedød er du egentlig, PG? Håper virkelig du skriver det der bare for å provosere.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Nyheter på NRK
« #37 : 27. november 2010, 21:20 »
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/687525/

Til dere som ikke har mulighet til å se videoklippet, eller som er døve og vil ha et referat:
(alle ord som ble sagt i reportasjen, made by me);

-->

Unge gutter helt ned i 11/12-års alderen er ekstremt opptatt av å få så stor kropp som mulig. Sykelig kroppsbygging, kalles også ”Megareksi” og er et økende problem blant unge menn og gutter. Samtidig har salget av kosttilskudd som proteinpulver eksplodert det siste 10’året.

*Pust, pes, klink* Alt kunne på en måte bli litt bedre da, i mine øyne. Så ble det bare mer mer og mer og mer og mer. Jeg skjønte ikke at jeg hadde noe problem, før jeg ble fortalt at jeg hadde hjerteinfarkt og lå på sykehuset.

[Tonje Grimstad, reporter] Musklene var det viktigste i mange, mange år, (*hei, hei*), og selv om han i 15-års alderen så svært sprek ut, syntes han selv musklene var for små, og økte innsatsen.

[Ståle Wadsworth] Jeg hadde vektrom i kjelleren og det var liksom, jeg trente så mye jeg kunne liksom. Så ble det bare mer og mer og mer og mer.

[Tonje Grimstad] Drømmen om stadig større muskler styrer treningen til mange gutter og menn.

[Ken Jone Hagen, gym-gjenger] Jo større jo bedre, syns eg.

[Tonje Grimstad] For noen blir drømmen et mareritt, ofte omtalt som ”megareksi”. Flere fagfolk mener det er et økende problem.

[Jorunn Sundgot-Borgen, professor Norges Iddrettshøyskole] Når vi snakker om megareksi så snakker vi om personer som er ekstremt opptatt av, å bli store. Spør du en gutt eller en mann som bygger; ”hvor stor skal du egentlig bli?”, så si dem bare ”større”. Akkurat egentlig som en som har anoreksi, når man spør ”hvor tynn har du tenkt å bli?”; ”tynnere”.

[Tonje Grimstad] Hvor unge gutter er det som begynner å få den type tanker at de ikke kan bli store nok?

[Jorunn Sundgot-Borgen] Det har vi sett nede i 11/12-års alderen.

Det er et problem i ungdomskolen allerede.

[Tonje Grimstad] Psykologen har flere unge menn i terapi for å slutte med dopingmidler. Enkelte startet som 13-åringer. Han mener at megareksi er årsaken til misbruket.

[Terje Hviid Nordhaug, psykolog Oslo universitetssykehus] Hva skal man kalle det ellers, for anabole er jo et ønske om å få større muskler. Og ikke bare større, men assa, når du spør enkelte så er det; ”hvorfor?”. Nei, ”skal bli større”, selv om de er kjempestore.

The high calorie drink. Det er, det er for å gå opp i vekt.

[Tonje Grimstad] Kosttilskudd for å bygge kroppen stor har eksplodert på det norske markedet. I motsetning til dopingmidler, er karbohydrater og proteinpulver, langt fra ulovlig. Men forskeren som har gransket Norsk doping i årevis, er svært skeptisk.

[Bjørn Barland, førsteamanuensis Politihøgskolen] Det vi her ser er en del av dette kroppsbildet som i sin ekstreme form blir psykelig. Veldig konsentrert proteiner, også har du tåteflaska her da. Det er, de går og sutter på det her assa. Spiser skikkelig sunt kosthold, så trenger du ikke dette her.

[Egil Berli-Johnsen, markedskoordinator Proteinfabrikken] Eh (*oppgitt*). Du greier ikke å gå fra, å være 60 kilo til å bli 100 kilo ved å legge på to brødskiver og et glass melk til kveldsmat. Det er ikke der det ligger. Da forblir du en liten fugl.

[Tonje Grimstad] Proteinfabrikken i Vestfold har en årlig omsetning på nærmere 100 millioner kroner, og kontrollerer rundt halvparten av markedet.

[Egil Berli-Johnsen] Det er et tegn på hvor bra det går, når lagersjefen jobber overtid.

[Tonje Grimstad] Selskapet har sluttet å sponse styrkeløftearrangementer som assosieres med doping, men megareksi synes den 130 kilo tunge markedskoordinatoren er uproblematisk.

[Egil Berli-Johnsen] Jeg ser ikke helt skadefølgen, at den store samfunnskonsekvensen av at x antall unge gutter vil bli store da.

[Tonje Grimstad] Du trener mye selv; føler du at du har blitt stor nok?

[Egil Berli-Johnsen] Ehm, nei. Og det er på en måte derfor jeg kjenner meg igjen i den tanken selv, at hvis du kan kalle megareksi for et eller annet, så lider jeg kanskje av det, er fornøyd med det.

[Martin Lystad, gym-gjenger] Kona mi har sagt at, hehe, jeg mest sannsynlig lider av det, for jeg vil jo trene hele tiden. Men jeg har ikke sett på det selv at jeg lider av det.

[Tonje Grimstad] Men for mange kan det være vanskelig å vite hvor grensen går, mellom sunn og usunn trening.

[Jorunn Sundgot-Borgen] Det er veldig sunt å trene, og alle bør gjøre det, men det er veldig usunt når motivet blir ”størst mulig”, og metodene blir ikke trening i seg selv, men alt det andre med struktur i forholdt til helt ekstreme spisevaner, og tilførsel av piller og pulver.

[Ståle Wadsworth] Du kan bygge muskler selvfølgelig uten dop, men det er lettere å bruke steroider selvfølgelig.

[Tonje Grimstad] Anabole steroider sendte han på sykehus med massivt hjerteinfarkt. Selv da var det vanskelig å bli kvitt megareksien.

[Ståle Wadsworth] Jeg tenkte der kan jeg kanskje bruke litt mildere steroider eller noe slikt, men så ble det, asså, våknet jeg på en måte litt etter hvert da, og da skjønte jeg at dette her er galt, kan jo ikke fortsette med det.

[Tonje Grimstad] Det har blitt et liv på atføring med dårlig råd og kroniske smerter. Det var ikke målet. Målet var å vise fram en perfekt kropp på en scene.

[Ståle Wadsworth] Jeg ville ikke gå opp på en scene, før jeg følte meg bra nok, og det ble jeg aldri, så…

[Tonje Grimstad] ”For du ville egentlig være kroppsbygger på en scene?”

[Ståle Wadsworth] Ja, jeg ville konkurrere i kroppsbygging, men det ble aldri slik.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Nyheter på NRK
« #38 : 27. november 2010, 21:21 »
Litt artig at så mange styrkeløftere kaller alle andre som ikke er med i NSF og NIF for brukere/bolere hele tiden, mens når de selv blir assosiert med doping så er det bråk med en gang Wink
Jeg sliter med å se hva som er artig med det. Styrkeløftere har jo fullstendig rett i at bygging og strongman er dopsirkus. Ergo fremmer de en rettmessig kritikk. Det å blande inn styrkeløft i denne saken blir derimot helt feil.

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #39 : 27. november 2010, 21:23 »
Herregud, hvor hjernedød er du egentlig, PG? Håper virkelig du skriver det der bare for å provosere.
Rimelig hjernedødt dette også.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Nyheter på NRK
« #40 : 27. november 2010, 21:25 »
Dette er inntrykket folk sitter igjen med etter denne legendarisk dårlige reportasjen. Her finnes det ingen grenser for elendig journalistikk:
Myter og fordommer presenteres i fleng:
-Styrkeløft=doping
-Ståle=styrkeløfter
-Kosttilskudd=doping
-Kosttilskudd=megarexi
-Megarexi=psykiske problemer

Forresten en morsom kommentar fra Egil som ikke gjorde reportasjen noe godt:
-'Det holder ikke å legge til to brødskiver og et glass melk til kveldsmaten, da forblir du en liten fugl'
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Nyheter på NRK
« #41 : 27. november 2010, 21:25 »
Herregud, hvor hjernedød er du egentlig, PG? Håper virkelig du skriver det der bare for å provosere.

Jeg er vel rimelig hjernedød siden jeg oppfatter en del av styrkeløfterene som veldig snevre i dopingdebatten. Jeg missforstår dem sikkert når de sier at alle strongmen er dopet og alle som feks stiller i bygging, cbb, bf, af er dopet. Hvem jeg oppfatter slik gidder jeg ikke legge ut her.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Nyheter på NRK
« #42 : 27. november 2010, 21:25 »
There you go.

Og jeg tror forresten at det svir mer for NRK (og det skal svi når man gjør slike alvorlige tabber) om de får smekk på pungen fra PFU, enn om de fikser opp i det selv.

Jeg er helt enig med TFKong1 ... det svir sannsynligvis mer å få smekk på pung fra PFU enn hva kjeft på kammerset vil gjøre. Med stor sannsynlighet vil det ikke bli noen beklagelse fra NRK i det hele tatt. For folk flest er tross alt alt av styrkesport samme smørja, og det at styrkeløft ved slurv blir omtalt i samme setning som doping i reportasjen betyr svært lite for de fleste.

Slik er jeg bare redd det er ...
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nyheter på NRK
« #43 : 27. november 2010, 21:33 »
nå har det gått nesten to timer siden saken.... den er allerede historie og utdatert... uinteressant..

Litt bråk håper jeg det blir av tullet, men ingen kommer til å bry seg.. stereotypene holdes i live...

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Nyheter på NRK
« #44 : 27. november 2010, 21:35 »
Jeg er vel rimelig hjernedød siden jeg oppfatter en del av styrkeløfterene som veldig snevre i dopingdebatten. Jeg missforstår dem sikkert når de sier at alle strongmen er dopet og alle som feks stiller i bygging, cbb, bf, af er dopet. Hvem jeg oppfatter slik gidder jeg ikke legge ut her.
Vel, jeg gidder ikke å kommentere på hvem som doper seg eller ikke innen bygging/strongman etc. Men poenget er jo at vi snevre styrkeløftere blir TESTET og er en skikkelig idrett, skjønner du. Ikke lett å være hjernedød, skjønner jeg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!