Skrevet av Emne: Nyheter på NRK  (Lest 67863 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #45 : 27. november 2010, 21:39 »
Vel, jeg gidder ikke å kommentere på hvem som doper seg eller ikke innen bygging/strongman etc. Men poenget er jo at vi snevre styrkeløftere blir TESTET og er en skikkelig idrett, skjønner du. Ikke lett å være hjernedød, skjønner jeg.
Jeg har til gode å se en definisjon på idrett som gjør at man kan utelukke f.eks strongman. Opplys meg.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Bell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 168

Sv: Nyheter på NRK
« #46 : 27. november 2010, 21:41 »
Sendte dette som mail til NRK da jeg syns at megarexi som begrep blir veldig feil brukt. Har selv jobbet med pasienter som lider av dette og merker at begrepet begynner og bli vannet ut en smule.

Hei.

Jeg satt å så på Lørdagsrevyen i forhold til megarexisaken som dere hadde. Er det virklig mulig å lage en så dårlig reportasje? Skal våre Lisenspenger brukes til faktafeil og useriøse intervjuobjekter?
Styrkeløft er en ting, vektløfting er en annen ting, Strongman en tredje ting og kroppsbygging enda en ting. Bør lære dere forskjellen på disse en gang for alle.
Bruke Ståle W. som en slags ekspert/fagmann styrker ikke akkurat reportasjen deres. For å si det enkelt, det er ikke bare Anabole steorider som har skadet denne mannen. Mannnen er jo hinsides useriøs. Er det virkelig mulig av statskanalen å bruke en så useriøs mann?

Forventer at NRK er kanalen som har de seriøse reportasjene så kan tv2 ta seg av det tabloidpregede. Ønsker at dere som journalister i det minste gjør ett forsøk på å framstå objektivt. Dette var så lavmål at flere enn meg har reagert.

Megarexi er også en benevnelse som sier noe om at en person som er stor føler han er veldig liten, ikke at en person som er stor ønsker han var større. En veldig klar forskjell på dette.
Northug ønsker sikkert å bli bedre på ski enn han er pr dags dato. En veldig naturlig ting for ett konkurransemenneske. Samme gjelder for mange som trener vekter. Det blir først syklig når Northug ikke mener han er god på ski i det hele tatt, at han føler alle andre som går på ski er bedre. Samme gjelder en med megarexi. Da sitter en med en følelse av at en er veldig tynn og liten og andre er større en deg selv uansett hvor stor en er, noe som er en veldig stor forskjell på en som er stor men ønsker å bli større. Likheten ligger i at begge ønsker å bli større, sykdomsbilde ligger i at den ene av disse oppfatter seg som veldig liten i utganspunktet. Vært veldig koslig hvis dere var i stand til å få fram dette i reportasjene deres framover.

Mvh
Power in the shower.

I`ll be back.

Loggen min som jeg sjeldent oppdaterer:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103083.0

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Nyheter på NRK
« #47 : 27. november 2010, 21:42 »
Mye artig i denne tråden, men det er enighet om at Egil ble klippet i filler. Men, var han den eneste som ble klippet i filler? Litt rart å ta det man vil bokstavelig i en sak som dette, men Egil har helt rett i en ting - saken er 2 timer gammel og glemt blant de fleste. Å holde den i live vil ikke bidra positivt på noen måte.

Det finnes vel et OL-motto som lyder "raskere, høyere, sterkere" - og sammen med dette innslaget kan vi kanskje konkludere hva idrett egentlig handler om?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Nyheter på NRK
« #48 : 27. november 2010, 21:42 »
Jeg har til gode å se en definisjon på idrett som gjør at man kan utelukke f.eks strongman. Opplys meg.
= meldem av Norges Idrettsforbund og blir testet Smiley

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Nyheter på NRK
« #49 : 27. november 2010, 21:44 »
 Hvorfor er det værre å ville bli størst mulig, enn raskest mulig på ski eller sykkel? All extrem trening/toppidrett kan være usundt, ikke noe nytt det. Målet er jo å bli best mulig ikke sunnest mulig. Men dette blir vel først ett problem når man begynner å dope seg for å nå målet.
 Finnes nok like mangen hobby dopere som trener annet enn vekter, de aller fleste vil jo bli best mulig og en del individer er for svake til å holde seg unna juks for å oppnå det de vil.
 Det som er synd er at det finnes ett par vekt-trenings relaterte sporter som ikke går under idrett og derfor ikke testes. Her vil det alltid være mer doping siden det ikke er juks og er ett must for å nå til topps. Dette betyr ikke at det er vektene som er problemet.
 Megarexi? er vel ikke megarexi å ville bli større og sterkere, men å ikke se at en har blitt større og sterkere og fremdeles synest at man er tynn.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Nyheter på NRK
« #50 : 27. november 2010, 21:46 »
Vel, jeg gidder ikke å kommentere på hvem som doper seg eller ikke innen bygging/strongman etc.

Flott da er det ikke du en av de som er snevre Smiley  Jeg skrev "så mange", ikke alle..

. Men poenget er jo at vi snevre styrkeløftere blir TESTET og er en skikkelig idrett, skjønner du.  

Det vet jeg, har til og med vurdert å melde meg inn i en styrkeløfterklubb for å komme inn under NIF sitt testregime og ikke bare være under ADN og bli testet via jobben. Megn pga hvordan en del styrkeløftere utaler seg blant annet her på forumet så føler jeg meg ikke velkommen i  NSF..


Ikke lett å være hjernedød, skjønner jeg.

Godt argument Smiley



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #51 : 27. november 2010, 21:49 »
Jeg ønsker å sende en mail til reporteren for å få et svar og forhåpentligvis en beklagelse fra henne. Jeg holder derfor på å formulere en mail som gjør at jeg blir tatt seriøst, og hvor jeg samtidig får frontet mitt syn. Da jeg ikke kan snakke på vegne av alle andre styrkeløftere bruker jeg formen "jeg" istedet for "vi".

Jeg lurer også på hva Egil mener om dette innlegget. Stemmer det jeg skriver?

Hei.

For kort tid siden så jeg NRK Lørdagsrevyen. Her var det en reportasje hvor kroppskomplekser ble trukket frem, og en rekke eksperter skulle være sannhetsvitner for det ene og andre. Jeg skal ikke uttale meg om hva jeg syns om deres uttalelser, men jeg ble svært opprørt da jeg hørte det ble nevnt at Proteinfabrikken ikke lenger sponser styrkeløft grunnet assosiasjonen til doping. Norges styrkeløftforbund er medlem av Norges idrettsforbund, og er således underlagt dopingtester. Vi kan med andre ord bli testet uanmeldt og i konkurranse.

Det skal ikke legges skjul på at styrkeløft på 70- og 80-tallet var forbundet med doping, men disse tidene er forbi. Det er ikke lenger fritt frem og juksere blir utestengt som i alle andre i idretter underlagt NIF. Vi ønsker å fremstå som en seriøs idrett hvor sunne verdier og et godt miljø er et ideal. Vi profilerer oss bak slagord som "Sterk, blid og dopingfri" og "Play fair. Play clean. Play true". Denne reportasjen kan i så måte være et skudd for baugen for vår del. En del av seerne som ikke har kjennskap til idretten vil nå trolig tro at styrkeløft og doping er en side av samme sak. Det er vanskelig nok å skaffe sponsorer til arrangementer i utgangspunktet, men det hjelper ikke med ufortjent, negativ publisitet. At dette også kan medføre et problem i forhold til rekruttering sier seg vel selv?

Jeg har vært i kontakt med Egil Berli-Johnsen ved Proteinfabrikken, og han bekreftet at han ikke benyttet ordet styrkeløft i sammeneheng med doping. Da Berli-Johnsen selv har vært aktiv styrkeløfter kjenner han til forskjellene mellom de respektive aktivitetene. Denne saken kan bli avfeid som en liten tabbe, men for meg, og trolig mange andre styrkeløftere, er dette en alvorlig sak. Jeg håper du ser problematikken her, og jeg håper NRK går ut og beklager dette.


mvh
Kim Beck-Gundersen
Dopingfri utøver i styrkeløft

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #52 : 27. november 2010, 21:50 »
= meldem av Norges Idrettsforbund og blir testet Smiley
Ordet du leter etter er "organisert idrett", men jeg forstår at det av og til kan være vanskelig for dophuene i styrkeløft å skille mellom "skikkelig idrett" og "organisert idrett" Wink
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Nyheter på NRK
« #53 : 27. november 2010, 21:52 »
= meldem av Norges Idrettsforbund og blir testet Smiley

Finnes ikke idrett i andre land da?  Wink


Idrett kan vel defineres som organisert fysisk konkurranse under like forhold.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Nyheter på NRK
« #54 : 27. november 2010, 21:52 »
Flott da er det ikke du en av de som er snevre Smiley  Jeg skrev "så mange", ikke alle..

Det vet jeg, har til og med vurdert å melde meg inn i en styrkeløfterklubb for å komme inn under NIF sitt testregime og ikke bare være under ADN og bli testet via jobben. Megn pga hvordan en del styrkeløftere utaler seg blant annet her på forumet så føler jeg meg ikke velkommen i  NSF..


Godt argument Smiley
Du må iallfall skjønne at du vil ikke føle deg mer velkommen hos styrkeløftere når du skriver slikt. Du må jo skjønne av styrkeløftere blir ekstremt provosert når man så og si blir kaldt en gjeng med bolere, når NSF jobber noe jævlig med å bli kvitt dette feilaktige stemplet.

Ja, jeg er veldig flinkt til å holde meg seriøst(på TF) Wink

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Nyheter på NRK
« #55 : 27. november 2010, 21:53 »
Ordet du leter etter er "organisert idrett", men jeg forstår at det av og til kan være vanskelig for dophuene i styrkeløft å skille mellom "skikkelig idrett" og "organisert idrett" Wink
Ja, dopet har dessverre gått meg til hodet.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Nyheter på NRK
« #56 : 27. november 2010, 21:54 »

Det vet jeg, har til og med vurdert å melde meg inn i en styrkeløfterklubb for å komme inn under NIF sitt testregime og ikke bare være under ADN og bli testet via jobben. Megn pga hvordan en del styrkeløftere utaler seg blant annet her på forumet så føler jeg meg ikke velkommen i  NSF..

Godt argument Smiley

Du er da hjertelig velkommen i hvilken som helst klubb i Norge
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Nyheter på NRK
« #57 : 27. november 2010, 21:55 »
Sendte en sinnapost jeg og, Helt utrolig at folk med så mye bomull å grus mellom ørene har tillatelse å snakke offentlig!
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #58 : 27. november 2010, 21:57 »
Finnes ikke idrett i andre land da?  Wink


Idrett kan vel defineres som organisert fysisk konkurranse under like forhold.
Det finnes både organisert, og uorganisert idrett. Ergo er styrkeløft og surfing akkurat like mye idrett. Forskjellen er at styrkeløft er en "skikkelig" idrett, som missy kaller det, eller organisert om du vil. Mens surfing er uorganisert.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Nyheter på NRK
« #59 : 27. november 2010, 21:59 »
Takk til Cube (reward +1) som publiserte alt skriftlig. Skulle tro du visste jeg har nedsatt hørsel og slet med å høre noen parter av revyen Smiley

Av det han typen som reket rundt i i butikken med kosttilskudd sa, hørtes det nesten ut som om han ville prøve å forby proteinpulver o.l. også. Og den tåteflaska skjønte han ikke hva var. Snakker om kunnskap hos en forsker.. Sikkert selvutnevnt også.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!