Skrevet av Emne: Nyheter på NRK  (Lest 67841 ganger)

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Nyheter på NRK
« #90 : 28. november 2010, 02:43 »
Get your facts straight. Dette er tøys og tull. Kan finne tall på hvor mye risikoen øker for å få lungekreft om man blir utsatt for passiv røyking, men mener å huske at det var fra 10 av 100 000 til 12,5 av 100 000. Dog litt usikker, kan også ha vært 10 til 12,5 av 1000.


Vel om det dreper 2,5 ekstra pr 100 000 så blir det vel 150 000?
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #91 : 28. november 2010, 03:03 »

Vel om det dreper 2,5 ekstra pr 100 000 så blir det vel 150 000?
Regner med han mente i Norge. Altså 125 personer. Poenget er at det er et så lite tall at det er insignificant (norsk ord?) Altså, tallet betyr ingenting fordi det like godt kan være avvik i forskningen.

Passiv røyking. Selvsagt ikke helt objektiv, men kan ikke avfeies sånn helt uten videre allikevel.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Nyheter på NRK
« #92 : 28. november 2010, 05:00 »
Regner med han mente i Norge. Altså 125 personer. Poenget er at det er et så lite tall at det er insignificant (norsk ord?) Altså, tallet betyr ingenting fordi det like godt kan være avvik i forskningen.

Passiv røyking. Selvsagt ikke helt objektiv, men kan ikke avfeies sånn helt uten videre allikevel.

125 er vel fremdeles ganske mye, døde vel "bare 214 stk i traffiken i fjor, men likevel 214 for mangen.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #93 : 28. november 2010, 05:39 »
125 er vel fremdeles ganske mye, døde vel "bare 214 stk i traffiken i fjor, men likevel 214 for mangen.
Her var det jeg lette etter http://no.wikipedia.org/wiki/Statistisk_signifikans. Tallet er så lite at det er mulig at det kun er et standardavvik, altså at økningen på lungekreft kan være 0%, men pga tilfeldigheter har studien kommet frem til at økningen er på 2,5% eller 12,5 over 10 av 100 000.

Klokka er mye, så det kan være jeg har bomma her altså, men får komme tilbake til det i morgen isåfall.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Nyheter på NRK
« #94 : 28. november 2010, 10:53 »
WHO (Verdens helseorganisasjon) mener at så mange som 600 000 (på verdensbasis) dør i året av passiv røyking, men av disse dør kun 21 400 av lungekreft. Dødsfallene av hjertesykdom og infeksjoner i luftveiene pga. passiv røyking er visst mange ganger større.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/who-600000-doer-av-passiv-roeyking-hvert-aar-3351128.html
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget KL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Nyheter på NRK
« #95 : 28. november 2010, 12:39 »
Han fremstiller seg som et offer for HGH, selv om han propppa kroppen full av en del andre stoffer i tillegg.

Har du vært på et av foredragene hans? Han legger ikke skjul på at han brukte andre stoffer itillegg når han forteller om sitt misbruk av steroider.

Utlogget Flatty

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

- The worst thing I can be is the same as everybody else. I hate that.

Utlogget GGSE

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Nyheter på NRK
« #97 : 28. november 2010, 14:11 »

Ikke at jeg vil si noe feil her Tongue mene

God effekt på mus

Forskerne foret mus med «livseliksiren», og resultatet ble at forventet levealder for gnagerne økte med 12 prosent, ifølge Daily Mail.

De aller fleste forsøkene som er testet på mus, er enten veldig små eller ingen effekt.
Men jeg vil tro at du lever lenger om du spiser sunt, og trener normalt, så er nok mye sant i dette også Smiley
From Zero to Something

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nyheter på NRK
« #98 : 28. november 2010, 14:17 »
"Bolepulver"

herregud for noen idioter

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Nyheter på NRK
« #99 : 28. november 2010, 14:26 »
Jeg sendte nettopp en mail til NRK da jeg syns denne saken er særdeles pinlig fra deres side. Jeg ble igrunn ganske provosert over at det går an å gjøre denne typen feil, spesielt da det kan få konsekvenser for hvordan omverdenen ser på idretten vår. Mailen min kan bære preg av at jeg var noe irritert da jeg skrev den. Den lyder som følger:

Hei.

Jeg så nettopp lørdagsrevyen hvor bl.a. kroppskomplekser ble trukket frem. Der ble det nevnt at Proteinfabrikken ikke lenger sponser styrkeløft grunnet assosiasjon til doping. Jeg vil gjerne presisere at styrkeløft er en del av Norges idrettsforbund, og er underlagt Antidoping Norge.

Det betyr i klartekst at vi blir testet og er en seriøs idrett. Denne tabben kan jeg ikke la forbi gå i stillhet da dette kan være skadelig for idrettens omdømme, og rekruttering.

Dere kan kalle dette for en tabbe, men jeg syns dette er en pinlig sak for dere, spesielt da den kan få konsekvenser for idretten vår.

Jeg ber derfor at dere formelt retter opp i denne saken!


mvh
Kim Beck-Gundersen
Dopingfri utøver i styrkeløft


Kan du ikke i samme sleng sende en mail til Ulefoss AK og påpeke att de er underlagt Norges Styrkeløftforbunds regler og ikke kan arrangere utstyrsfrie benkpresstevner for ulisensierte utøvere.  Cheesy
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget gammelnokk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 204

  • Lust for life!
Sv: Nyheter på NRK
« #100 : 28. november 2010, 14:28 »
At Ståle W, hver gang skal være "ekspert", provoserer meg.

I want to die with my blue jeans on!

Min bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47188.0

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Nyheter på NRK
« #101 : 28. november 2010, 14:31 »
Ikke at jeg vil si noe feil her Tongue mene

God effekt på mus

Forskerne foret mus med «livseliksiren», og resultatet ble at forventet levealder for gnagerne økte med 12 prosent, ifølge Daily Mail.

De aller fleste forsøkene som er testet på mus, er enten veldig små eller ingen effekt.
Men jeg vil tro at du lever lenger om du spiser sunt, og trener normalt, så er nok mye sant i dette også Smiley

Litt kjedlig at det er bare middelaldrene mus har effekt av å bli foret med livseliksir, det er tross alt en mye mer takknemlig jobb å fore ungmus med livseliksir.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #102 : 28. november 2010, 14:54 »
Kan du ikke i samme sleng sende en mail til Ulefoss AK og påpeke att de er underlagt Norges Styrkeløftforbunds regler og ikke kan arrangere utstyrsfrie benkpresstevner for ulisensierte utøvere.  Cheesy

Hvis du hadde brukt en halv kalori på å lese innbydelsen, ville du kanskje lagt merke til at det er krav om medlemsskap i Norges idrettsforbund? Jeg regner med du er inneforstått med at dette betyr at utøverne da kan bli testet i og utenfor konkurranse. Vi har dermed vårt på det tørre når det kommer til potensielle deltakere. Selv om ikke alle nødvendigvis de påmeldte hadde vært styrkeløftere (noe de er), ville de likevel kunne blitt testet.

Vi er med andre ord i vår fulle rett til å arrangere denne typen konkurranser, og vi har ingen problemer med å inkludere utøvere fra andre idretter. Dette er heller ikke et arrangement i regi av Norges styrkeløftforbund. Vi har valgt å lage et lite showstevne for å vise frem idretten vår, og det er ikke approbert.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1477

EDIT: Kanskje jeg ikke skulle vært så skråsikker. Er faktisk ikke sikker på om vi har lov, ifølge NSF, til å arrangere uapproberte stevner...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Nyheter på NRK
« #103 : 28. november 2010, 16:13 »
EDIT: Kanskje jeg ikke skulle vært så skråsikker. Er faktisk ikke sikker på om vi har lov, ifølge NSF, til å arrangere uapproberte stevner...

Ehh. neivel, kanskje DU skulle brukt en halv kalori til å sjekke dette først da.. :-)
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #104 : 28. november 2010, 16:29 »
Ehh. neivel, kanskje DU skulle brukt en halv kalori til å sjekke dette først da.. :-)

Ja, det har du rett i. Jeg beklager dette hvis jeg tar feil. Er dog for seint nå da det har blitt lagt ned for mye arbeid til at vi kan avlyse. Jeg tror uansett ikke det blir noe sak ut av dette da stevnet blir arrangert i god tro. Vi ønsker å skape et arrangement hvor vi kan finne den sterkeste, testede utøveren, og hvor publikum kan få se bra raw-løfting.

Hvis vi skulle bli møtt med sanksjoner som følge av dette stiller jeg meg undrende til hva som er viktig her i verden. Når vi forsøker å skape interesse for styrketrening og styrkeløft bør vi ikke bli straffet for det, men vi kan forstå at vi får reaksjoner hvis vi har gjort noe som ikke er tillatt fra NSF sin side. Det ville for øvrig overraske meg stort hvis det finnes et punkt i reglementet som forbyr dette.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!