Skrevet av Emne: Nyheter på NRK  (Lest 67850 ganger)

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Nyheter på NRK
« #120 : 28. november 2010, 17:44 »
Hadde det vært bedre med en "vellykket boler"? Syns hjerteinfarkt er en grei måte å reklamere med, i henseende doping, spesielt for unge.. At det ikke bør settes i sammenheng med kosttilskudd er en annen sak. Der er det blitt begått en skivebom, som forsterker inntrykket de vanlige dødlige har fra før. Når det er sagt så har vel de fleste som har vært utom husveggene sine og tredd sin fot inn på et treningssenter etter hvert forstått forskjellen på doping og mat(kostillskudd)

Poenget er at han i reportasje etter reportasje klager nød og elendighet, og legger all skyld på bolingen. Når man går karen litt i sømmene ser man at det er den del andre ting som han også har proppa i seg. At man setter fokuset på skadevirkningene ved bruken av bol er svært bra, men man kommer ingen vei med løgnaktig skremmselspropaganda.
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Nyheter på NRK
« #121 : 28. november 2010, 17:52 »
Nå har det vel seg slik at han ikke er den eneste som har fått hjerteproblemer i ung alder som følge av doping (og sikkert en hel del annet)... Bare å se på litt WSM-historikk det. Klarer ikke helt å oppfatte problemet med at han står frem i media de få gangene det faktisk blir aktuelt, selv om det er andre faktorer med i bildet i tillegg.

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Nyheter på NRK
« #122 : 28. november 2010, 17:58 »
Nå har det vel seg slik at han ikke er den eneste som har fått hjerteproblemer i ung alder som følge av doping (og sikkert en hel del annet)... Bare å se på litt WSM-historikk det. Klarer ikke helt å oppfatte problemet med at han står frem i media de få gangene det faktisk blir aktuelt, selv om det er andre faktorer med i bildet i tillegg.

Om man skal komme noen vei med et intervjuobjekt må dette individet fremstå legitimt og pålitelig. Jeg synes derfor ikke en som tydelig bærer preg av andre narkotiske stoffer burde vært frontfigur for anti-boling kampanjen. 

I tillegg klarte de vel ikke på noen måte å få frem hva megareksi er for noe? Jeg sitter hvertfall igjen med et inntrykk av at mekareksikere er mennesker med et ønske om å forbedre seg. Hva skiller dem da fra alle andre idrettsutøvere?
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget KL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Nyheter på NRK
« #123 : 28. november 2010, 18:42 »
Snu på det. Hva er det som er bra med at en mislykket boler med narkotikaproblemer tar sine lidelser ut til folket som skremselspropaganda for noe han ikke har peil på en gang... hva har hans hjerteproblemer og doptrang med næringskonsentrater og kosttilskudd å gjøre, og hvem er han til å uttale seg?

Ståle W er en mann meg stor erfaring, mange kontakter ol innen området.

Hans hjerteproblemer og doptrang har selvfølgelig ingenting med kosttilskudd å gjør, og det hevder han jo heller ikke! Ståle W blir stilt spørsmål av en journalist, og han svarer på dem, på samme måte som du gjøre. Man kan like godt stille spørsmålet: " Hva har du, som ansatt i proteinfabrikken, med sykdommer (Megareksi) å gjøre?"
I denne nyhetsreportasjen finner jeg ingen grunn til å kritisere verken deg eller Ståle, da begge bare svarer på spørsmålene dere blir stilt. På samme måte som at du ikke kan lastes for at kosttilskudd blir koblet sammen med sykdommer og doping, kan ikke Ståle lastes for at doping og kosttilskudd blir koblet sammen.

Hva med en average boler? Ikke alle som går på anabole steroider starter med narkotika osv osv osv. Hvorfor vise frem worst case scenario? Hvis målet er å hindre folk i å begynne med anabole steroider, så må det være mye bedre om en profilert utøver går ut å sier at dette ikke er bra for deg. Å vise frem en taper som har tatt en haug med dårlige valg på siden av tjener ingen hensikt. Det er lett for alle som ønsker å prøve anabole steroider å tenke "jeg er i alle fall ikke så tilbakestående som han, det går nok bra med meg".

Ståle W er ingen taper! Han har gjort mange feil valg i sitt liv, og dette er han meget åpen om på foredragene han holder! Han er veldig åpen anngående sitt forbruk av diverse medikamenter/stoffer, ikke bare steroider.

Foredragene hans er meget gode, og han tar for seg BÅDE positive og negative faktorer med steroider. Han jobber forebyggende for at folk ikke skal bruke steroider, men har feks en ung gutt bestemt seg for å bruke, fordømmer ikke Ståle W ham. Da prøver han heller å hjelpe ham med kunnskap og lignende for at gutten ikke skal ta for store doser. Alt dette har jeg personlig hørt Ståle W fortelle på et av foredragene hans.

Til tross for at Ståle W i starten av foredraget jeg var på virket veldig "slow", viste han utover i foredraget at han har selvironi, og blandet inn humor som gjorde at vi tilhørerne kunne kjenne oss igjen i mye av de han sa. Han bruker ikke bare seg selv som eksempel, men også andre folk. Itillegg viser han eksempler på mailer (selvsagt anonymt) på hvor uvitende folk som skal bruke steroider ofte er (snakker nå om unge gutter og jenter).

Foredragene hans inneholder også mye ren fakta, statistiker og lignende; feks på undersøkelser som viser at mye av steroidene som blir solgt er foruenset og ikke inneholder riktig mengde/styrke.

Poenget er at han i reportasje etter reportasje klager nød og elendighet, og legger all skyld på bolingen. Når man går karen litt i sømmene ser man at det er den del andre ting som han også har proppa i seg. At man setter fokuset på skadevirkningene ved bruken av bol er svært bra, men man kommer ingen vei med løgnaktig skremmselspropaganda.
Les hva jeg har skrevet over.
At du påstår at Ståle W kommer med "løgnaktig skremmeselspropaganda" provoserer meg kraftig! Innlegget du skriver over er direkte "løgnaktig propaganda". Håper du i fremtide innlegg kan holde deg for god til slikt!

jeg tror ikke det beste er å bruke et eksempel på en som brukte syke doser sammen med narkotika, og som i tillegg høres ut som en rusa narkoman...

JEg tror det blir litt ekstremt og det kommer argumenter som nettopp går på det at han ikke er representativ for problemet. Han var for ekstrem... "det går sikkert bra med meg hvis jeg bare ikke går så langt som SW.."

MEn det kan hende jeg tar feil. Kan godt hende han er avskrekkende nok, og at han er riktig person på riktig plass.  Når det kommer til ham mener jeg og mange andre akkurat det samme som ham, jeg bare steiler når han mumler på TV... Smiley

Syns du burde hørt på et av foredragene til mannen. Tror faktisk du hadde vært veldig enig med ham.
Ikke døm ham pga sliten stemme, litt "slapt" førsteinntrykk og en nettside som også andre enn ham selv skriver på.

Jeg tror han når fram til mange flere ungdommer med sitt forebyggende arbeid enn det feks Antidoping Norge gjør.
Som han selv sa(nesten ordrett): "Antidoping Norge slenger mye dritt om meg. Nå skal jeg slenge litt dritt om dem. Husker dere armbåndene som ble delt ut på Norway Cup for noen år siden med teksten: "Doping er noe dritt". På hvilken måte hjelper dette ungdommene? Hvilken kunnskap får de ut av dette..?)

Personlig syns jeg det er trist at dere kritiserer Ståle W på et meget dårlig grunnlag. Tror faktisk at feks Proteinfabrikken kunne ha samarbeidet med Ståle W hvis dere bare hadde hørt litt mer på hva mannen FAKTISK sier, ikke hva dere tror han sier. På foredraget jeg var på anbefalte han faktisk kostilskudd.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Nyheter på NRK
« #124 : 28. november 2010, 18:46 »
men man kommer ingen vei med løgnaktig skremmselspropaganda.

Å joda.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Nyheter på NRK
« #125 : 28. november 2010, 18:51 »
Jo, fordi seerne nå får høre at anabole steroider er potensielt livsfarlig og deretter noe om kosttilskudd jeg fortsatt ikke helt har klart å plukke opp essensen av, og dette går på helsa løs.

Og alle de som bruker kosttilskudd, spiser bra og trener for å bli store har jo logisk sett en mye dårligere helse iforhold til vanelige folk.. haha Cheesy
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nyheter på NRK
« #126 : 28. november 2010, 18:58 »
Ståle W er en mann meg stor erfaring, mange kontakter ol innen området.

Hans hjerteproblemer og doptrang har selvfølgelig ingenting med kosttilskudd å gjør, og det hevder han jo heller ikke! Ståle W blir stilt spørsmål av en journalist, og han svarer på dem, på samme måte som du gjøre. Man kan like godt stille spørsmålet: " Hva har du, som ansatt i proteinfabrikken, med sykdommer (Megareksi) å gjøre?"
I denne nyhetsreportasjen finner jeg ingen grunn til å kritisere verken deg eller Ståle, da begge bare svarer på spørsmålene dere blir stilt. På samme måte som at du ikke kan lastes for at kosttilskudd blir koblet sammen med sykdommer og doping, kan ikke Ståle lastes for at doping og kosttilskudd blir koblet sammen.

Ståle W er ingen taper! Han har gjort mange feil valg i sitt liv, og dette er han meget åpen om på foredragene han holder! Han er veldig åpen anngående sitt forbruk av diverse medikamenter/stoffer, ikke bare steroider.

Foredragene hans er meget gode, og han tar for seg BÅDE positive og negative faktorer med steroider. Han jobber forebyggende for at folk ikke skal bruke steroider, men har feks en ung gutt bestemt seg for å bruke, fordømmer ikke Ståle W ham. Da prøver han heller å hjelpe ham med kunnskap og lignende for at gutten ikke skal ta for store doser. Alt dette har jeg personlig hørt Ståle W fortelle på et av foredragene hans.

Til tross for at Ståle W i starten av foredraget jeg var på virket veldig "slow", viste han utover i foredraget at han har selvironi, og blandet inn humor som gjorde at vi tilhørerne kunne kjenne oss igjen i mye av de han sa. Han bruker ikke bare seg selv som eksempel, men også andre folk. Itillegg viser han eksempler på mailer (selvsagt anonymt) på hvor uvitende folk som skal bruke steroider ofte er (snakker nå om unge gutter og jenter).

Foredragene hans inneholder også mye ren fakta, statistiker og lignende; feks på undersøkelser som viser at mye av steroidene som blir solgt er foruenset og ikke inneholder riktig mengde/styrke.
Les hva jeg har skrevet over.
At du påstår at Ståle W kommer med "løgnaktig skremmeselspropaganda" provoserer meg kraftig! Innlegget du skriver over er direkte "løgnaktig propaganda". Håper du i fremtide innlegg kan holde deg for god til slikt!

Syns du burde hørt på et av foredragene til mannen. Tror faktisk du hadde vært veldig enig med ham.
Ikke døm ham pga sliten stemme, litt "slapt" førsteinntrykk og en nettside som også andre enn ham selv skriver på.

Jeg tror han når fram til mange flere ungdommer med sitt forebyggende arbeid enn det feks Antidoping Norge gjør.
Som han selv sa(nesten ordrett): "Antidoping Norge slenger mye dritt om meg. Nå skal jeg slenge litt dritt om dem. Husker dere armbåndene som ble delt ut på Norway Cup for noen år siden med teksten: "Doping er noe dritt". På hvilken måte hjelper dette ungdommene? Hvilken kunnskap får de ut av dette..?)

Personlig syns jeg det er trist at dere kritiserer Ståle W på et meget dårlig grunnlag. Tror faktisk at feks Proteinfabrikken kunne ha samarbeidet med Ståle W hvis dere bare hadde hørt litt mer på hva mannen FAKTISK sier, ikke hva dere tror han sier. På foredraget jeg var på anbefalte han faktisk kostilskudd.

Veldig bra innlegg!! tar til meg det logiske du sier, og innrømmer at du har et godt poeng med at Ståel også bare svarer på spørsmål.

Da jeg ble spurt om å uttale meg så skulle saken handle om noe annet... koblingen tilskudd og megareksi. JEg svarte på 20 spørsmål om tilskudd, og ett om megareksi. Det var det ene om megareksi som ble brukt.

OVer til avslutningen av innlegget ditt.... Proteinfabrikken vil ikke ha NOE med doping å gjøre. HVerken i form av antidopingarbeid eller legaliseringsarbeid. Vi ønsker INGEN rolle i hverken opplysnings eller antidopingarbeid. Det får de organ ta seg av som er lønnet for å gjøre det.

Proteinfabrikken ønsker å være en ryddig og stor aktør innen vårt marked. Vi streber etter å oppfylle alle krav som stilles til vår bransje og venter på at våre konkurrenter må følge de regler vi må følge. Antidopingarbeidet får ADN ta seg av. Smiley

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Nyheter på NRK
« #127 : 28. november 2010, 19:14 »
Les hva jeg har skrevet over.
At du påstår at Ståle W kommer med "løgnaktig skremmeselspropaganda" provoserer meg kraftig! Innlegget du skriver over er direkte "løgnaktig propaganda". Håper du i fremtide innlegg kan holde deg for god til slikt!

Nei, jeg mener ikke Ståle kommer med løgnaktig skremmselspropaganda. Jeg har ingen grunn til å tro at han lyver på noen som helt måte. Det er derimot NRK som bruker deler av Ståle's historie, og på den måten driver med usannheter Wink
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Nyheter på NRK
« #128 : 28. november 2010, 20:03 »
Da var mail sendt!

Noen som har fått svar fra NRK?
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #129 : 28. november 2010, 20:05 »
Ståle W er ingen taper!
Beklager hvis du oppfattet det slik, men i posten min står det ingenting om noen Ståle W, gjør det vel?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget erikv2

Sv: Nyheter på NRK
« #130 : 28. november 2010, 21:27 »
Jeg er helt enig med TFKong1 ... .

OH

MY

GOD...

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Nyheter på NRK
« #131 : 29. november 2010, 09:22 »

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Nyheter på NRK
« #132 : 29. november 2010, 12:04 »
Når jeg ser Jorun Sundgot-Borgen heller jeg vel mer til megarexien som et sunnhetsideal. Dama ser jo underernært og syk ut  Shocked

Hvor gammel er hun? 50+ håper jeg...
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Nyheter på NRK
« #133 : 29. november 2010, 12:47 »
Når jeg ser Jorun Sundgot-Borgen heller jeg vel mer til megarexien som et sunnhetsideal. Dama ser jo underernært og syk ut  Shocked

Hvor gammel er hun? 50+ håper jeg...

Hun er 49. Tror hun kan en del om kosthold og ernæring, men ivrig klipping kan vel gjøre noe med de fleste argumenter.

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Nyheter på NRK
« #134 : 29. november 2010, 13:23 »
Når jeg ser Jorun Sundgot-Borgen heller jeg vel mer til megarexien som et sunnhetsideal. Dama ser jo underernært og syk ut  Shocked

Hvor gammel er hun? 50+ håper jeg...
?? Hææ??  woot Hun ser da bra ut! Iallefall for oss som nærmer oss 50..
Team Strongman Rolf Holte

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!