Skrevet av Emne: Nyheter på NRK  (Lest 67857 ganger)

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Nyheter på NRK
« #135 : 29. november 2010, 14:02 »
Når jeg ser Jorun Sundgot-Borgen heller jeg vel mer til megarexien som et sunnhetsideal. Dama ser jo underernært og syk ut  Shocked

Hvor gammel er hun? 50+ håper jeg...

Hun er 1961.
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Nyheter på NRK
« #136 : 29. november 2010, 14:04 »
Hun er 1961.


Å satan, det må jo være rekord Cheesy
Sinnsykt gammel.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Nyheter på NRK
« #137 : 29. november 2010, 14:22 »
Hun er 49. Tror hun kan en del om kosthold og ernæring, men ivrig klipping kan vel gjøre noe med de fleste argumenter.

Stusser på bruken av henne i denne sammenheng, til tross for hennes kunnskaper om kosthold.
Men dette skyldes at styrkeløft feilaktig ble dratt inn i diskusjonen på grunn av rapporterens blemme.
Hun hadde ikke klart å se på Carl Yngvar som en toppidrettsutøver med et sunt forhold til kosthold og helse, slik vi kan.

Nå var ikke dette bagrunnen for rapportasjen, og jeg burde kanskje ikke dratt det frem. Men slik det ble, oppstod det en missmatch her. Og jeg skulle, i så måte, gjerne sett en kostholdsekspert med kompetanse på styrketrening si noen ord her.

Å så er jeg selvsagt personlig farget av at jeg ikke mener nøyaktig det samme om helse som hun gjør. Skinner vel klart igjennom i mitt innlegg også, slik at dette ikke er noe hun har noen grunn til å ta seg nær av.
 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Nyheter på NRK
« #138 : 29. november 2010, 14:33 »
Stusser på bruken av henne i denne sammenheng, til tross for hennes kunnskaper om kosthold.
Men dette skyldes at styrkeløft feilaktig ble dratt inn i diskusjonen på grunn av rapporterens blemme.
Hun hadde ikke klart å se på Carl Yngvar som en toppidrettsutøver med et sunt forhold til kosthold og helse, slik vi kan.

Nå var ikke dette bagrunnen for rapportasjen, og jeg burde kanskje ikke dratt det frem. Men slik det ble, oppstod det en missmatch her. Og jeg skulle, i så måte, gjerne sett en kostholdsekspert med kompetanse på styrketrening si noen ord her.

Å så er jeg selvsagt personlig farget av at jeg ikke mener nøyaktig det samme om helse som hun gjør. Skinner vel klart igjennom i mitt innlegg også, slik at dette ikke er noe hun har noen grunn til å ta seg nær av.
 


Hennes faglige bakgrunn tilsier at hun har mye fornuftig å tilføre i en diskusjon om megareksi. Spørsmålet er vel om man kan si at reportasjen i lørdagsrevyen hadde dette som tema Smiley

Toppidrett er ikke sunt Smiley

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #139 : 29. november 2010, 14:40 »
Jeg stiller meg spørrende til hvilken research reporteren gjorde før hun valgte sine intervjuobjekter. Selvsagt har flere (ikke alle) av de intervjuene en svært solid utdannelse i ryggen, men denne kan brukes og misbrukes. Jeg følte ekspertenes uttalelse ble brukt for å nesten latterliggjøre alle som trener styrke, og dra alle over en kam. Det var, slik jeg ser det, en lite nyansert vinkling som ble valgt her. Enten trener man for å holde kroppen i form (men da må man for enhver pris ikke tenke på å bli større eller sterkere), eller så er man en narsissistisk person med store kroppskomplekser som går rundt og sutter på en tåteflaske.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Nyheter på NRK
« #140 : 29. november 2010, 14:40 »
"Bolepulver"

herregud for noen idioter

Er det mulig. Blir sikkert lett for proteinfabrikken og andre å nå ut til massene når jounalister omtaler produktene som bolepulver Huh

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Nyheter på NRK
« #141 : 29. november 2010, 14:46 »
Kudos til Egil B.J. som klarer å beholde roen til tross for at han nærmest ble hengt ut som en "dødens kjøpmann" .

Det jeg satt igjen med av intrykk etter repotasjen var at Egil B.J var en 130kgs muskelbunt med psykiske vrangforestillinger som kynisk og kaldt pusha dopingpreparater som merkelig nok ikke var blitt ulovlig lenger, til barn i 11-12års alderen, men som hyklersk og kaldt slutta å sponse Styrkeløft-arrangementer pga dopingassosiasjoner.

Veldig grovt forenkla da seff.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Nyheter på NRK
« #142 : 29. november 2010, 15:12 »
Kudos til Egil B.J. som klarer å beholde roen til tross for at han nærmest ble hengt ut som en "dødens kjøpmann" .

Det jeg satt igjen med av intrykk etter repotasjen var at Egil B.J var en 130kgs muskelbunt med psykiske vrangforestillinger som kynisk og kaldt pusha dopingpreparater som merkelig nok ikke var blitt ulovlig lenger, til barn i 11-12års alderen, men som hyklersk og kaldt slutta å sponse Styrkeløft-arrangementer pga dopingassosiasjoner.

Veldig grovt forenkla da seff.

Noe av det du sier er jo sannheten da Smiley Han skal jo selge sine produkter. Jo flere han klarer å overbevise om at proteinpulver er noe man ha når man trenger styrke, jo mer penger tjener hans arbeidsgiver Smiley

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Nyheter på NRK
« #143 : 29. november 2010, 15:57 »
Ble en kort mail, men tror hun tok poenget Smiley

Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Jeg hadde oppsummert bidragene i denne tråden og sent inn et leserinnlegg i Aftenposten eller noe om jeg hade hatt bedre tid. Det hadde nok gjort seg Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Nyheter på NRK
« #144 : 29. november 2010, 17:27 »
Å satan, det må jo være rekord Cheesy
Sinnsykt gammel.



Du er sjuk i hue Lars! xD

Hun er moren til en jeg kjenner sånn halvveis... :O
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Das Realizt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Nyheter på NRK
« #145 : 29. november 2010, 17:36 »
Du er sjuk i hue Lars! xD

Hun er moren til en jeg kjenner sånn halvveis... :O

Si til henne at hu er milf.

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Nyheter på NRK
« #146 : 29. november 2010, 17:37 »
Der var du igjen ja Sad
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Nyheter på NRK
« #147 : 29. november 2010, 18:44 »
Kudos til Egil B.J. som klarer å beholde roen til tross for at han nærmest ble hengt ut som en "dødens kjøpmann" .

Det jeg satt igjen med av intrykk etter repotasjen var at Egil B.J var en 130kgs muskelbunt med psykiske vrangforestillinger som kynisk og kaldt pusha dopingpreparater som merkelig nok ikke var blitt ulovlig lenger, til barn i 11-12års alderen, men som hyklersk og kaldt slutta å sponse Styrkeløft-arrangementer pga dopingassosiasjoner.

Veldig grovt forenkla da seff.
Haha, i tillegg kaller han karer på 60 kg for små fugler som aldri blir større uten kosttilskudd Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Power8lethic

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

Sv: Nyheter på NRK
« #148 : 29. november 2010, 20:00 »
Hah, denne tråden føyer seg vel inn i en av TF sine mest interessante, glad jeg ikke er den eneste som reagerte på dette innslaget. Far tok tak i meg med en gang, og sa jeg hadde et stort problem... Ropte å sa at jeg måtte komme ned å se på nyhetene med dem, dette gjaldt visst meg.. Må si jeg satt litt å tenkte for meg selv en stund,og at de kansje hadde rett, meg tok meg sammen og realiserte at dette bare var noe vås...

Verden er ikke lett
24 år
97 kg
1.92 m

BF : 14 %

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Nyheter på NRK
« #149 : 29. november 2010, 22:48 »
I dag tidlig var det et innslag på radioen om hvilket epidemisk omfang overvekt er i ferd med å få i Norge.  Overvektige, megarektikere og anorektikere er nå alle definert som sjuke folk.  Vi lever i et litt snodig samfunn når de friske menneskene er i klart mindretall.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!