Skrevet av Emne: Nyheter på NRK  (Lest 67853 ganger)

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Nyheter på NRK
« #195 : 30. november 2010, 19:56 »
 Grin
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Nyheter på NRK
« #196 : 30. november 2010, 21:30 »
Ikke første gangen NRK1 lager søppel-tv som de liksom backer opp med fakta og eksperter som egentlig bare er piss. Noe som er helt sikkert er at det aldri kommer noe dementi på dette, og sannsynligvis får ingen svar på noen mailer heller. Det mange sånne mailer eventuelt fører til er at de lager en enda større sak om hvor mange som lider av megareksi og som holder på å klikke over programmet.

Latterlig fra ende til annen. Det enkleste måten å bli kvitt dette er nok desverre bare å la det gå over, om en måned har alle glemt det.

NRK kan brenne, enkelt og greit. Flaut å ha en statskanal som driver med journalistikk som dette gang på gang...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Nyheter på NRK
« #197 : 30. november 2010, 22:11 »
Så var det duket for litt on topic igjen. Fikke svar fra NRK etter å ha klaget til PFU:


Sitat
Hei igjen.

Du reagerer nå spesifikt på vår bruk av ordet styrkeløft-arrangementer.
Vi ser i ettertid at styrkeløft ikke var et velvalgt ord i denne sammenheng. Vår mening var altså å omtale øvelser som kroppsbygging og strongman.
Styrkeløft er en egen idrettsgren, og burde derfor ikke ha vært blandet inn i saken.
Det beklager vi.

Mvh
Nyhetsredaktør NRK

Dette er vel ikke det beste vi kunne håpe på, men det er iallefall et svar. Legger ikke med navnet til redaktøren, da jeg tror vi alle har funnet ut hvem som er problemet.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Nyheter på NRK
« #198 : 30. november 2010, 23:11 »
Dette overrasker meg noe helt fantastisk, hadde aldri verden trodd de gadd å svare en gang. I mine øyne er det der mer enn hva man kunne håpe på, gjør dem noe mer utover det så går kroppen min i sjokk tror jeg...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Nyheter på NRK
« #199 : 01. desember 2010, 00:03 »
Ikke første gangen NRK1 lager søppel-tv som de liksom backer opp med fakta og eksperter som egentlig bare er piss. Noe som er helt sikkert er at det aldri kommer noe dementi på dette, og sannsynligvis får ingen svar på noen mailer heller. Det mange sånne mailer eventuelt fører til er at de lager en enda større sak om hvor mange som lider av megareksi og som holder på å klikke over programmet.

Latterlig fra ende til annen. Det enkleste måten å bli kvitt dette er nok desverre bare å la det gå over, om en måned har alle glemt det.

NRK kan brenne, enkelt og greit. Flaut å ha en statskanal som driver med journalistikk som dette gang på gang...
For de som kan noe om hvordan pokerklubber fungerer, og vet litt om hvilke typer folk som går der, så er det litt komisk å se serien som heter "Slanger i Paradis". Alle som går på pokerklubber blir karakterisert som tungt kriminelle, og det blir tatt frem et eksempel om at David Toska var inne å spilte på en av klubbene før Nokasranet. Jeg er rimelig sikker på at han var inne på en dagligvarebutikk, og at kundemassen der også stort sett er vanlige folk. Betyr dette da at alle som har vært innom nevnte dagligvarebutikk er en del av de farligste menneskene i samfunnet vårt?

NRK driver i alle fall ikke journalistikk på topp nivå, det er sikkert.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Nyheter på NRK
« #200 : 01. desember 2010, 00:26 »
For de som kan noe om hvordan pokerklubber fungerer, og vet litt om hvilke typer folk som går der, så er det litt komisk å se serien som heter "Slanger i Paradis". Alle som går på pokerklubber blir karakterisert som tungt kriminelle, og det blir tatt frem et eksempel om at David Toska var inne å spilte på en av klubbene før Nokasranet. Jeg er rimelig sikker på at han var inne på en dagligvarebutikk, og at kundemassen der også stort sett er vanlige folk. Betyr dette da at alle som har vært innom nevnte dagligvarebutikk er en del av de farligste menneskene i samfunnet vårt?

NRK driver i alle fall ikke journalistikk på topp nivå, det er sikkert.

Jepp, der har du enda et strålende eksempel på hvor fantastisk latterlige NRK er! Men statskanalen følger jo staten da. Overvekt er et stort helseproblem, da lager vi trøbbel for de som selger kosttilskudd. Poker er et stort samfunnsproblem for det gjør jo til at folk ikke kaster bort pengene sine på norsk-tipping, la oss si at det kun er et stort miljø med tungt kriminelle.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Nyheter på NRK
« #201 : 01. desember 2010, 00:47 »
NRK driver i alle fall ikke journalistikk på topp nivå, det er sikkert.

Trenger ikke være flink i en vernet bedrift vettu Wink
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Nyheter på NRK
« #202 : 01. desember 2010, 00:58 »
Det er nå så at dette problemet blir belyst på en dårlig måte med dårlig journalistikk. Det jeg syntes er mest idiotisk med dette er at det fremstilles som om doping kun brukes av mennesker som er syklig opptatt av å bli større. Det er en rekke brukere, i ulike samfunnslag, som bruker det. Det er ikke forbeholdt megareksikeren. Hadde det vært det ville det ikke vært et stort problem. Det er et større problem at terskelen for burk er blitt langt lavere. Skal du bli fin til sommeren kan du bare trøkke et par måneder og bli digg, fettet skreller av og man blir litt pumpa. Utskudd vil det alltid være.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nyheter på NRK
« #203 : 01. desember 2010, 10:08 »
Jeg har fått følgende svar fra Tonje Grimstad. Det er tydelig at det kjøres copy paste hos NRK, men noe annet kunne man vel ikke forvente. Å beklage seg via e-post er strengt tatt ikke verdt stort, da det hele burde beklages offentlig.

Jeg har ventet på nyhetsredaktørens svar i saken, og videresender deg dette.

Mvh
Tonje Grimstad

Du reagerer på vår bruk av ordet styrkeløft-arrangementer.
Vi ser i ettertid at styrkeløft ikke var et velvalgt ord i denne sammenheng. Vår mening var altså å omtale øvelser som kroppsbygging og strongman.
Styrkeløft er en egen idrettsgren, og burde derfor ikke ha vært blandet inn i saken.
Det beklager vi.

 
Mvh
Stein Bjøntegård

Nyhetsredaktør NRK

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

neonX

  • Gjest
Sv: Nyheter på NRK
« #204 : 01. desember 2010, 10:24 »
Les innlegget du bjarne..

Diss navnet mitt litt mer da.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nyheter på NRK
« #205 : 01. desember 2010, 11:09 »
Hei karer

Akkurat snakka med Tonje.

Rutinen til NRK er at ledelsen svarer på slike klagemailer. Journalisten får ikke fortalt sitt.

det viser seg at den opprinnelige reportasjen var korrekt. Hun sa at "proteinfabrikken ikke lenger sponset arrangementer som kunne forbindes med doping... bla bla.."

Men så grep vaktsjefen hennes inn og mente hun måtte spesifisere en generell gruppe, og han mente da at Styrkeløft- arrangement var en passende "paraply"...

Så det er nok litt slik at når personer som ikke var tilstede får lov til å herje med materiellet, så tråkker de i noen salater..

Hun tåler smellen, men det har visst vært noen runder der i gården siste dagene også.. for det er jo hun som har navnet sitt på arbeidsstykket til syvende og sist.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Nyheter på NRK
« #206 : 01. desember 2010, 11:23 »
Håper denne vaktsjefen blir straffet på en eller annen måte. Håper de skjønner hva de har gjort.
Greit å spesifisere, men å velge styrkeløft fremfor bodybuilding og strongman er jo utrolig idiotisk. Finnes så mange dumme mennesker der ute. Som nevnt er jo styrkeløft ett av de idrettsgrenene med hyppigst doping tester. Jeg trener på Lenja styrkeløftklubb når jeg er på hytta om sommeren og har fått klar beskjed om at jeg må være dopingfri for å trene der selv om jeg ikke konkurrerer i styrkeløft. Det sier sitt.

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Nyheter på NRK
« #208 : 01. desember 2010, 12:11 »
F
NRK driver i alle fall ikke journalistikk på topp nivå, det er sikkert.

Ikke sikkert det er noe bedre i de andre kanalene her i landet(bare for å forsvare NRK bittelitt Wink )
Smiley

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Sv: Nyheter på NRK
« #209 : 01. desember 2010, 12:16 »
Legg merke til hvordan de har klart å sammenlignet proteinpulver med bol igjen Wink
"BoleRotta!"
Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!