Skrevet av Emne: Stavanger VK kasta ut av treningslokala sine!  (Lest 4590 ganger)

vbear90

  • Gjest
Stavanger VK vert kasta ut av treningslokala sine den 18.Mai utan noko tilbod om ei fullverdig erstatning. Om Stavanger kommune ikkje kjem med eit tilbod til vektlyftarklubben vil dei øydeleggje enormt mykje for utviklinga til mange av dei talentfulle vektlyftarane i klubben og i verste fall øydeleggje heile klubben.

Her er det som står på http://www.vektlofting.no/t2.aspx?p=70521&x=1&a=263668 :

Vektløftere uten treningslokale fra og med 18.mai
      
Av Trine Selbek:  Stavanger VK fikk i dag beskjed fra Stavanger Kommune om at klubben må være ute av sitt klubblokale gjennom ca 26 år innen 18. denne måneden. Rune Rasmussen, trener og sekretær i SVK, har skrevet mer om dette under.


I dag fikk jeg en telefon fra Stavanger Kommune om at innen 18-mai(mindre enn 2 uker til...) så må Stavanger Vektløfterklubb være ute av lokalene i Siddishallen etter ca 26 år...

Ved de første ryktene om at dette kunne skje(Februar / Mars då) så sendte klubben umiddelbart et brev til Stavanger kommune(3-Mars) ift våre behov samt et ønske om tilbakemelding på hva som var planlagt ift våre lokaler og ikke minst at vi ble involvert i den videre prosessen uten at kommunen har tatt seg bryet på å svare klubben ei heller å involvere klubben for å finne en konstruktiv og mulig løsning på kort og lang sikt.
 
En kan ikke sette utøvere(barn, Ungdom og Voksne) på pause i en kortere eller lengre periode for så å starte opp igjen...
Det er ikke slik idretten fungerer...
 
Tilbudet fra kommunen er at vi får lagerplass til vårt utstyr.
(Vi tar til etterretning at utstyret vårt prioriteres, det har jo har jo en prislapp, men idretten vår og våre utøvere er  mindre viktig i denne forbindelsen...)  Var det noen som sa Idrettskommunen Stavanger??
 
Klubben skal ha et styremøte i morgen kveld(19:00) for å diskutere den akutte situasjonen men står i realiteten uten alternativer bortsett fra hvor vi kan lagre vårt utstyr.... Akkurat det(lagerplass) har Stavanger Kommune bedt klubben om at vi svarer på snarest...
 
Mvh,
Rune Rasmussen
Sekretær & Trener
Stavanger Vektløfterklubb
Mobil: 415 33 863

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Helt utrolig at stavanger kommune kan gjøre dette!

Stavanger Vektløfter Klubb er en av di beste og største klubbene i norge og er kjempe bra på rekrutering.

Utrolig synn at ikke kommunen der setter pris på alt det frivillige arbeidet mange i klubben har gjort for mange ungdommer i stavanger i lang tid.

Hvis jeg har forstått det riktig så skal ikke rommet rives , det skal bare brukes til annet ikke sportslig en periode mens hallen bygges om, kontorer eller noe sånt noe.




Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Er det ikke gitt noen grunn til oppsigelsen? Forklaring på hva kommunen skal bruke lokalene til? Uansett så burde Stavanger kommune skjemmes!

Jeg håper Stavanger VK finner en løsning!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: Stavanger VK kasta ut av treningslokala sine!
« #3 : 29. november 2010, 20:42 »
Gammel tråd, men vet noen hva som har skjedd med dette.?

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Stavanger VK kasta ut av treningslokala sine!
« #4 : 29. november 2010, 20:55 »
Gammel tråd, men vet noen hva som har skjedd med dette.?
Di har fått nytt trenings lokalet, mener det er i nærheten av hjemmebanen til Viking. Skal vist være et bra lokalet og di har fått seg en del nytt utstyr.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!