Skrevet av Emne: Vondt i skulder  (Lest 2311 ganger)

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Vondt i skulder
« : 02. desember 2010, 20:19 »
Hei, er en gutt på 17. De siste gangene jeg har tatt benk, militærpress og andre "skulder" øvelser, har en skjærende smerte trengt seg inn i venstre skulder. dette medfører at jeg avslutter den muskelgruppen pga smerter og ikke utmatelse. Er det noen tips angående dette, har starta med å ta av alle vektene og heller ta 20-30reps med utrolig lette vekter.. har hørt av en på gymmet at dette er smart, men vet ikke jeg.. er det noen spesiell måte å bygge mer stabeliseringsmuskelatur på, helst fort!
takker for svar Smiley

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Vondt i skulder
« #1 : 02. desember 2010, 20:37 »
Ligner på det jeg hadde sommeren for 1,5år siden. Jeg varmet opp dårlig, løftet veldig tungt. Dette resulterte i betent skulder og null skuldertrening på 2mnd. Jeg gikk til fysioterapaut og han sa jeg måtte ungå absolutt all trening med skulder i minst 1,5mder, for etter det å begynne med LETT trening.

Du har sansyligvis ikke betent skulder, men at det bygger seg opp eller revet muskler. Jeg ville kjørt helt utrolig sykt lett.. 1,5kg eller max 3-4kg i press øvelser.. Dessverre går dette også utover benkpress og andre press øvelser. Men ved å løfte tungt ja, faktisk bare det du tror er lett, 12-20reps så vil du mest sansynlig gjøre vondt værre. gjør skulderøvelser som rotasjon sving armene, Ungå å ikke bruke den i det hele tatt.

Hør med fysiterapaut om det. var skremmende likt det jeg hadde !
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: Vondt i skulder
« #2 : 02. desember 2010, 20:43 »
takker, skal prøve å varme opp med armene også fra nå av! har blitt mange km på sykkel til nå, ikke verdens beste måte å gjøre seg klar til press øvelser nei.. ro er kanskje smart:) da har jeg noe å se ann imorgen:) blir ihvertfall ikke så tungt med engang:) får ta det litt med ro og konsentrere meg på andre deler av kroppen i denne perioden:) Vil helst unnslippe betennelse.. har hatt det urovekkende lenge:S faen heller HATER belastningsskader:S

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Vondt i skulder
« #3 : 02. desember 2010, 20:49 »
Høres ut som noe jeg kan få... Er generelt sett dårlig til å varme opp å kjører benkpress 3 ganger i uka. Skal kutte ned til 2. Gjør helvettes vondt i venstre skulder uten god oppvarming.... Når jeg varmer opp tar jeg en 3 kg manual i handa å beveger armen i alle tenkelige rettninger+pushups og bare stanga i benken... Det pleier å hjelpe.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Vondt i skulder
« #4 : 02. desember 2010, 20:51 »
Jeg kjenner meg selv igjen, har sliti mye med vonde skuldre.

http://familydoctor.org/online/famdocen/home/healthy/physical/injuries/265.html
Jeg begynte å trene disse øvelsene før lette press øvelser i 2-3 uker så var jeg ganske fin igjen. Jeg merker det av og til, men disse øvelsene gjør ting fort bra igjen føler jeg.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: Vondt i skulder
« #5 : 02. desember 2010, 20:56 »
De øvelsene må jeg prøve Smiley får håpe det blir noe resultater  Smiley


Ja har blitt mye benk uten ordentlig oppvarming i det siste:)
Tror jeg har fått min lærepenge nå ihvertfall:)

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: Vondt i skulder
« #6 : 02. desember 2010, 21:01 »
faen så nå at det var et eget forum for skader -.- får lese litt der. Mente at jeg hadde sett forumet før, men så det ikke farta så posta det her, siden jeg er ganske ny  Tongue

Utlogget Budd

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Vondt i skulder
« #7 : 06. desember 2010, 10:36 »
D har vel pådratt deg en skulderpetennesle, sansybnerlighvis pga. for tugne vekter og lite oppvarming

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: Vondt i skulder
« #8 : 07. desember 2010, 17:59 »
ser den nå, er alltid 30min oppvarming nå løping:) så er det å med 2.5kg manualer å bevege armene i alle mulig rettninger for å forebygge skader, så tipper det skal gå bedre utover, men jeg tar ingen skulderøvelser til jeg merker det er borte:)

Utlogget thkj07

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

Sv: Vondt i skulder
« #9 : 07. desember 2010, 18:01 »
Oppsøk lege! Det kan være noe så ufarlig som en nerve som ligger i klem. Det har jeg selv hatt og er ikke noe godt, men leges veldig fort og er ikke noe farlig å trene med selvom det kan oppleves litt ubehagelig. Men som sagt er det vanskelig å stille en diagnose på et forum, spesielt siden jeg tror få av oss er utdannet leger:)

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: Vondt i skulder
« #10 : 07. desember 2010, 18:17 »
hehe kanskje jeg skal det:) hadde ikke vært så dumt kanskje Tongue

Utlogget Newfield

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Vondt i skulder
« #11 : 09. desember 2010, 09:57 »
Oppsøk lege! Det kan være noe så ufarlig som en nerve som ligger i klem. Det har jeg selv hatt og er ikke noe godt, men leges veldig fort og er ikke noe farlig å trene med selvom det kan oppleves litt ubehagelig. Men som sagt er det vanskelig å stille en diagnose på et forum, spesielt siden jeg tror få av oss er utdannet leger:)

Besøk heller en fysioterapeut Wink

Legene har som regel lite med kunnskap om disse temaene (utenom leger som er spesielt interesserte) mens fysioterapeuten sin utdannelse er for nettopp å behandle disse temaene.

Når det kommer til skulderen så er det et veldig komplisert ledd der mange ting kan gå galt. Men et generelt råd er som noen tidligere her har nevnt med trening veldig lett under smertegrensen, og se om det går over av seg selv etter en liten stund... Hvis ikke, så oppsøk fysio.

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: Vondt i skulder
« #12 : 09. desember 2010, 15:58 »
har starta med småøvelser nå, 2.5kg i alle retninger osv, for å bygge litt støtte muskelatur :)hvis det ikke gir seg innen 10dagers tid så oppsøker jeg fyso:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!