Skrevet av Emne: dyp bøy?  (Lest 11816 ganger)

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: dyp bøy?
« #15 : 05. desember 2010, 13:07 »
OG desto lengre ned du går, øker sjangsen for at du ikke kommer helt opp igjen, brudd i teknikken og andre ulumskheter.  En perfekt styrkeløftbøy får godkjent 2hvite og en rød Smiley  
Non Plus Ultra

Utlogget Gogutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: dyp bøy?
« #16 : 05. desember 2010, 13:11 »
Jeg tror folk nesten aldri klarer å finne grensa, ser jo mange løftere som kan ha løftet lenge få underkjent løft på grunn av dybde, Tror og at du bruker drakta og knebinda på en helt annen måte dersom du går helt ned
ungdoms mester -120
beste løft på stevne: 275-215-240=730 kg
Norsk rekord sammenlagt
Norgesrekord i benk i sammenlagt 215 kg
Norgesrekord i enkeltløft benk 215 kg.
Beste løft på trening: 305-230-250




hva sa du, sa du?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: dyp bøy?
« #17 : 05. desember 2010, 13:14 »
Jeg tror folk nesten aldri klarer å finne grensa, ser jo mange løftere som kan ha løftet lenge få underkjent løft på grunn av dybde, Tror og at du bruker drakta og knebinda på en helt annen måte dersom du går helt ned

Har du en stram nok drakt vil du ikke komme helt ned, og joda i teorien kan man få mere sprett opp. MEN, det man ser med de fleste som går ATG(CyC ett unntak her) er at da får man krumming av ryggen, ekstrem knevandring og løftet går ad dundas. Det er nok greit for nybegynnere å løfte i en løsere drakt og virkelig sette dybden, og heller gå over til trangere drakter som de øker i gradene. Avogtil får man også underkjent løft på dybde selv om de skulle vært godkjente, så det er og en ting.
Non Plus Ultra

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: dyp bøy?
« #18 : 05. desember 2010, 13:15 »
Det som er fakta er at desto lengre ned du går, desto mer utnytter du drakt og eventluelle knebind, Også på trening uten utstyr vil det være lurere å gå helt ned fordi det blir en tilvending sak og dermed får du det godkjent. Og du som snakker om å vente 1 sekund på 60 meteren, hvlken sammenligning er dette, er du tom for argumenter eller, Se på cyc foreksempel, jeg har aldri sett han bøye grensedypt, han kjører altid ass to the floor.


cyc er jo som skapt for bøy, perfekt lengde på lårbein, legger og rygg,
se på konstantinovs som motstykket, lange lårbein, relativt kort rygg, vanskelig for han å bryte paralell uten å duppe under med ryggen..

folk har ulike kroppslige forutsetninger, for enkelte vil det rett og slett være idioti å gå for dypt, om styrken din ligger i ryggen, hamstringen og ræva, og du løfter med mye laver stangplassering for å utnytte dette vil du løfte mye mindre ved å gå 15 cm dypere enn godkent...  




  
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: dyp bøy?
« #19 : 05. desember 2010, 13:20 »
så kan du jo diskutere hvor dyp CYC er.. se på denne krabaten til sammenlikning ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=fDeCr3t_c_E#noexternalembed&feature=related
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Gogutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: dyp bøy?
« #20 : 05. desember 2010, 13:33 »
Hvis teknikken svikter før styrken så er teknikken for dårlig. Styrken skal svikte før teknikken så er det i alle øvelser. Det jeg sier om cyc er at han er en av dem som faktisk setter seg skikkelig og han har aldri hatt noe særlig problemer med og komme seg opp, noe som er veldig bra.

Det har da ingenting å si om man er lang, kort, feit eller tynn, den som er sterkest er sterkest, sånn er det bare.

 Grin Ass way down in tha grass Grin
ungdoms mester -120
beste løft på stevne: 275-215-240=730 kg
Norsk rekord sammenlagt
Norgesrekord i benk i sammenlagt 215 kg
Norgesrekord i enkeltløft benk 215 kg.
Beste løft på trening: 305-230-250




hva sa du, sa du?

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: dyp bøy?
« #21 : 05. desember 2010, 13:39 »
Hvis teknikken svikter før styrken så er teknikken for dårlig. Styrken skal svikte før teknikken så er det i alle øvelser. Det jeg sier om cyc er at han er en av dem som faktisk setter seg skikkelig og han har aldri hatt noe særlig problemer med og komme seg opp, noe som er veldig bra.

Det har da ingenting å si om man er lang, kort, feit eller tynn, den som er sterkest er sterkest, sånn er det bare.

 Grin Ass way down in tha grass Grin

Uenig... Dybden har MEGET mye å si på hvordan kroppen er. En med lange lårbein vil havne mye fremover med ryggen, og jo dypere dette går, jo mer utsatt blir ryggen.
Mandal Treningssenter.

Utlogget Gogutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: dyp bøy?
« #22 : 05. desember 2010, 13:45 »
Da blir teknikken annderledes
ungdoms mester -120
beste løft på stevne: 275-215-240=730 kg
Norsk rekord sammenlagt
Norgesrekord i benk i sammenlagt 215 kg
Norgesrekord i enkeltløft benk 215 kg.
Beste løft på trening: 305-230-250




hva sa du, sa du?

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: dyp bøy?
« #23 : 05. desember 2010, 13:48 »
Hvis teknikken svikter før styrken så er teknikken for dårlig. Styrken skal svikte før teknikken så er det i alle øvelser. Det jeg sier om cyc er at han er en av dem som faktisk setter seg skikkelig og han har aldri hatt noe særlig problemer med og komme seg opp, noe som er veldig bra.

Det har da ingenting å si om man er lang, kort, feit eller tynn, den som er sterkest er sterkest, sånn er det bare.

 Grin Ass way down in tha grass Grin

Enig, ass to da grass!

Offtopic:
Godt å se deg her inne ringen! Wink
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Enojo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 270
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 270

  • Den kan trene!
Sv: dyp bøy?
« #24 : 05. desember 2010, 13:51 »
Da blir teknikken annderledes

Sense - this post makes none.




(eller så er jeg bare trøtt)
Mandal Treningssenter.

Utlogget Gogutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: dyp bøy?
« #25 : 05. desember 2010, 13:52 »
Ja ikkje sant, må jo preike litt
ungdoms mester -120
beste løft på stevne: 275-215-240=730 kg
Norsk rekord sammenlagt
Norgesrekord i benk i sammenlagt 215 kg
Norgesrekord i enkeltløft benk 215 kg.
Beste løft på trening: 305-230-250




hva sa du, sa du?

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: dyp bøy?
« #26 : 05. desember 2010, 13:53 »
Jeg har lange lårbein og har hele tiden hatt enkelte problemer med bøyen når jeg går ordentlig A2G. Godkjent dybde er hva som teller for meg. Parallelt med gulvet. Du kan laste på flere vekter og ryggen holder seg mer stabil. For meg gir dette like god effekt. Blir å lei av folk som påstår at de løfter A2G, mens på videoen de har lagt ut er den nærmere parallelt bare. Appell til slike om å ikke lyve.. Tongue

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: dyp bøy?
« #27 : 05. desember 2010, 14:10 »
Jeg har lange lårbein og har hele tiden hatt enkelte problemer med bøyen når jeg går ordentlig A2G. Godkjent dybde er hva som teller for meg. Parallelt med gulvet. Du kan laste på flere vekter og ryggen holder seg mer stabil. For meg gir dette like god effekt. Blir å lei av folk som påstår at de løfter A2G, mens på videoen de har lagt ut er den nærmere parallelt bare. Appell til slike om å ikke lyve.. Tongue

Det er vell teknikken det står på? ihvertfall i mitt hode.. Jeg har sett flere med lange lårbein som kjører dype bøy uten noen særlig form for ryggløft (altså med fin teknikk), disse har bare øvet inn en teknikk som er litt spesiell pga nemlig lange bein. Det blir da feil å si at god teknikk/ass to da grass er umulig for de med lange bein? Sier man at det er umulig har man vell ikke hatt nok tålmodighet for å få teknikken inn Wink
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: dyp bøy?
« #28 : 05. desember 2010, 14:13 »
Det er tydelig her at folk mangler grunnleggende kunnskaper i biomekanikk. Jo lengre lårbenene din er iforhold til ryggen og leggene, jo mer foroverlent blir du. Har man en kort rygg og lange lårben så vil en ATG bøy se ut som en good-morning i bøy. Har man lang rygg og korte lårben kan du nesten sitte rett opp og ned. Teknikken man har blir som regel et resultat av din egen antropometri. For en løfter med lange lårben, korte legger og kort rygg vil det å stå bredt være et clue. Men han vil fortsatt oppleve en stor grad av å bikke forover jo dypere han går. Det man er ute etter i knebøyteknikk for styrkeløft er å optimalisere sin egen biomekanikk utifra de gitte forutsetninger man har.
Non Plus Ultra

Utlogget Gogutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: dyp bøy?
« #29 : 05. desember 2010, 14:22 »
Alle kan klare og drite i skauen i mens de sitter på huk,da skal man vell svarten med klare og knebøye like dypt, som sagt teknikk
ungdoms mester -120
beste løft på stevne: 275-215-240=730 kg
Norsk rekord sammenlagt
Norgesrekord i benk i sammenlagt 215 kg
Norgesrekord i enkeltløft benk 215 kg.
Beste løft på trening: 305-230-250




hva sa du, sa du?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!