Skrevet av Emne: Lars tar knebøy. Mye knebøy.  (Lest 15095 ganger)

Utlogget danskiii

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #45 : 26. oktober 2010, 06:04 »
Dette så jo bare rått ut! =D må legge igjen ett spor her, lurer litt på å prøve dette selv når mitt eget program er ferdig =D

Stå på!
23 år
86 Kg
180 cm

Markløft:230kg
Knebøy:135kg
Benkpress:135kg

Lang treningspause på over ett år pga hodeskade, men godt påvei tilbake i form Smiley
Profil her på treningsforum: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=101619.msg1528644;topicseen#new

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #46 : 26. oktober 2010, 06:33 »
Dette er rått Smiley Stå på. Mulig du har nevnt det før, men hvor høy er du? Ettersom du er så sterk på 79 kg, så kan det bli voldsomt bra hvis du er villig til å legge på deg 10 kg til Smiley

178 på strømpelessen.. godt villig til å legge på meg masse mer jeg, selv om det inkluderer fett.. (stapper i meg hmelk og havegryn as we speak..) blir veeldig spennende å se hvor langt jeg kommer på denne runden, stopper ikke før jeg ikke greier 20 reps..

takk for oppmuntring, men tror nok det er langt igjen til at jeg fortjener betegnelsen "sterk" Wink tror det heller har med at jeg har trent en del bøy før (favorittøvelse), og har bein som er litt uproporsjonert med overkroppen (ja, vi finnes vi og)

begynner å få en del kommentarer fra folk, 5kg på 6 uker ca merkes jo (var 72kg da jeg startet, 79kg nå, 2 av de kg'ene tror jeg er vannvekt ca. ettersom jeg ikke hadde trent på en ca 10 dager før jeg begynnte dette programmet.. vet ikke helt hvordan det fungerer da, så er ren gjettning Smiley)

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #47 : 26. oktober 2010, 17:48 »
Hvordan er den styrken din i bøy? Sikter da mot 1rm

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #48 : 28. oktober 2010, 20:00 »
Hvordan er den styrken din i bøy? Sikter da mot 1rm

aner ikke, aldri testet 1rep max på noen løft.. må gjøre det en gang ja Tongue gamle 5rep max var 110, men da var det 3 sett av 110. Vet ikke om det spiller så mye rolle.

Men: Merker fortsatt til mandagens økt i ryggen, så tror jeg skal deloade litt og være sikker på at teknikken sitter bra. Greide også å falle av sykkelen i går og slo kneet, så det skal få litt pause.. Og jeg har sykt mye å gjøre om dagen. Så ingen trening i nær fremtid Sad

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #49 : 28. oktober 2010, 20:27 »
Kanonlogg dette. Endelig en nybegynner som har forstått det. Utrolig synd at det snakkes om pause nå, men... Det liker jeg ikke Wink Når pausen er over så skal du fortsette. Og jeg håper du kan gå til anskaffelse av videokamera og filme disse 20-reps bøyene dine. Det kan bli utrolig artig og følge med på. fra 5x110 til 20x130? Smiley

Essz!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #50 : 06. november 2010, 00:56 »
Kanonlogg dette. Endelig en nybegynner som har forstått det. Utrolig synd at det snakkes om pause nå, men... Det liker jeg ikke Wink Når pausen er over så skal du fortsette. Og jeg håper du kan gå til anskaffelse av videokamera og filme disse 20-reps bøyene dine. Det kan bli utrolig artig og følge med på. fra 5x110 til 20x130? Smiley

Essz!

Det er ikke pause med vilje. Tro meg, jeg liker det like lite som deg. Men nå er ny runde med eksamensmas og annet dritt over, og jeg satser på å trene de neste 6 ukene før det blir juleferie. Krever mye med selvidisplin å trene 3 ganger i uka, sove 8-9 timer om dagen og spise masse masse mat.. Credz til alle de som greier det uke inn og uke ut..

Nåja.

Ble en lett trening i dag:
bøy 84kgx20 - gikk ned vekt pga pause + merkelig følelse i korsryggen etter forrige økt. går opp 4.5kg de neste 2 treningene, så jeg er tibake på ca 96kg.. Passet på å spenne magemusklene godt i dag, skal huske på det i fremtida og. .
pullups 10,7,5
Dips 10,5,5 (ikke heeelt i slaget nei, mentalt sett Tongue)
Sit ups 20,10

I'll be back! På søndag Smiley

Kan se hva jeg kan få til med mobilkameraet mitt, men kan ikke laste opp filmen før jeg er hjemme i Oslo igjen (har ikke overføringskabel.. oops).

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #51 : 08. november 2010, 05:11 »
dag 20

bøy 93kgx20 - gikk helt greit det.. tipper jeg prøver 98kg neste gang, som er et hakk over der jeg var før pausen.. hvis det går, så blir det forsøk på 100kg etter der igjen :O
pullovers...
dips 15,12,10
chins 10,5,3
sit-ups 15,15,15 (bra teknikk og kontroll)

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #52 : 11. november 2010, 05:54 »
dag 21

bøy 98kgx13 - dårlig søvn siste 2 dager, så greide ikke å fokusere nok til å holde det igang. må sove og spise mer. prøver igjen lørdag.
chins 10,9,4
sit ups 16,16,16
dips 15,12,9

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #53 : 22. november 2010, 07:19 »
presterte å bli sjuk siden forrige update. flott.
'
dag 22 var på fredag nov. 19. tok det rolig med bøy 83kgx20. ikke noe å skryte av resten..

stakk på gymmen i dag og, men 2 karer hadde bestemt seg for å ta benk i knebøyracket i en føkings time (var ledige benkstativ, men neida).. drittgym som bare har 1 rack, men det er et annet topic, så da ble det ingen dag 23. gjorde følgnede istedet:

chins 15,10,7
benk 60x5, 70x5, 80x3, 70x5, 60x5.. hadde ikke tatt benk siden i sommer, og gamle rekorden var 75kgx5 reps.. artig.
militærpress 40x5,5,5
dips 11,6,3.. død i skuldrene.

trening igjen på tirsdag.. mer bøy. tjohei.

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #54 : 24. november 2010, 03:47 »
dag 23

bøy 93kgx16 - kom meg ikke ut av hullet da jeg hadde 4 reps igjen.. tar den på fredag!
chins 10,8,8 - happy med den, er nok fordi jeg ikke kjørte meg helt ut i bøy - er ikke helt inne i topp mental fokus igjen.
sit ups 16,16,12
dips 15,12,12

da snakkes vi på fredag..

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #55 : 24. november 2010, 04:11 »
Bra logg! Ikke mange som er tøff nok til å holde det gående med tjue-reppere i bøy! Skal følge med her Smiley

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #56 : 27. november 2010, 04:26 »
Bra logg! Ikke mange som er tøff nok til å holde det gående med tjue-reppere i bøy! Skal følge med her Smiley

takk for ros, men føler ikke at jeg fortjener det i det siste. hadde 6 bra uker, så falt ting sammen. blir irrelevant å finne ting å skylde på, fakta er at jeg stoppet opp.

hadde tenkt til å prøve meg på 93kg igjen i dag, men innså at eneste måten å holde motivasjonen oppe og pushe oppover er å "ride the wave of momentum" som det så kjekkt heter på engelsk.. så da ble det følgende i stedet:

bøy 86kgx20 - helt greit, trengte ingen lange pustepauser.. merka det i godt i beina for det.
pullovers
dips 15,13,12
sit ups 16,15,14
pull ups 10,8,5

vekta er stabil på 79kg, som den har vært siden da jeg først kom meg opp på 96kgx20 ca for en mnd siden.. så det er akkurat slik som man skal tro, for å øke i kroppsvekt må jeg pushe kroppen min til å gjøre ting den egentlig ikke greier. og for å greie det må jeg komme inn i en god rytme med steinhardt mentalt fokus. er vel slik det er å være toppidrettsutøver..

tålmodighet er en dyd.

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #57 : 29. november 2010, 04:37 »
dag 25

88.5kgx20 - temmelig tungt, men det gikk da. mer mat. mat. mat.
pullovers x20
10,8,6 chins +1 siden forrige gang
16,16,16 sit ups +3
15,15,9 dips -1

Utlogget celius

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • Disiplin
Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #58 : 08. februar 2011, 22:04 »
Hvor har du blitt av? Det her var inspirerende lesning!

Utlogget stutt-tjukken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Lars tar knebøy. Mye knebøy.
« #59 : 08. februar 2011, 22:24 »
Har ikke sett denne før nå jeg heller. Ikke gi opp, bare prøv igjen. Selv er jeg stor fan av "Super Squats" som Dr. Strossen kaller det og har kjørt programmet mange ganger. Har lest boka flere ganger og koser meg over gammelmanns visdom. Har ikke hatt den helt store fremgangen, men det mest fordi jeg er for glad i kjøre kardio ved siden av og har slengt meg på Birken og maratonbølgen om sommeren. Uansett gjør det noe med deg som menneske når du nærmer deg uke 5 og 6 i programmet. For min del har det vært sånn at jeg har gruet meg til å gå på trening allerede fra morgenen av ettersom man vet at hva som venter en i løpet av dagen. Så om man ikke akkurat legger på seg ni kilo muskler som Dr. Strossen så kjekt lover, så lærer man jo å kjenne på sine egne grenser og lærer å presse seg selv om det gjør ordentlig vondt. Sist gang jeg kjørte programmet, så la jeg inn markløft istedenfor på en av tre treninger i uka og kjørte 4x5. Det gjorde at programmet ble litt lettere å følge og litt lettere å motivere seg for å fullføre.

Stutt tjukken

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!