Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 84360 ganger)

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #135 : 10. desember 2010, 14:47 »
Sier ikke at dette gjelder alle, men at det er en fordel med korte lemmer i styrkeløft tror jeg nok siden mange av de beste har det. Se video over.

Merkelig utførelse på den måten at løfteveien er utrolig kort blant annet. Men er jo helt enig i at teknikken er ulik fordi målet er ulikt men det er jo her poenget mitt ligger.

Skjønner jeg har gjort en del sure nå så skal gi meg her men ville som sagt bare komme med en motvekt til argumentene om at kroppsbyggere ikke trener hardt fordi de er dopet e.l.

Det finnes styrkeløftere med en dopingfortid og kroppsbyggere som alltid har vært rene så den argumentasjonen er heller ikke helt god.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #136 : 10. desember 2010, 14:52 »
Sier ikke at dette gjelder alle, men at det er en fordel med korte lemmer i styrkeløft tror jeg nok siden mange av de beste har det. Se video over.

Merkelig utførelse på den måten at løfteveien er utrolig kort blant annet. Men er jo helt enig i at teknikken er ulik fordi målet er ulikt men det er jo her poenget mitt ligger.

Okei, Midote har korte armer og benker mye. Hva tror du han drar i markløft? De beste styrkeløfterne er jevnt gode, ikke ekstremt gode i en øvelse.

Løfteveien blir bestemt av lengden på armer og lårbein, det du snakker om nå representerer ikke styrkeløft i helhet, dette er jo snakk om Enkeltøvelser

Om en person har kort løftevei i mark, har han sansynligvis lange armer, da har han lang løftevei i benkpress.

Om en person har kort løftevei i benkpress har han sansynligvis korte armer, og får da lang løftevei i markløft.

Edit: Skrivefeil
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #137 : 10. desember 2010, 14:59 »
Ok. Godt poeng. Mulig jeg har fokusert litt mye på benkpress her. Er bare drittlei at doping blir dratt inn hver gang det er snakk om tunge løft fra kroppsbyggere.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #138 : 10. desember 2010, 15:37 »
Ok. Godt poeng. Mulig jeg har fokusert litt mye på benkpress her. Er bare drittlei at doping blir dratt inn hver gang det er snakk om tunge løft fra kroppsbyggere.
Så du påstår at en bygger med sin trening kunne blitt like stor å sterk som han er uten å bruke noe dop da ?? ?? ?? ?? ?? hahahahahha

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #139 : 10. desember 2010, 15:38 »
Saken er den at ett skikkelig kosthold og trening som gir best forutsetninger for økt muskelmasse vil gi den beste styrken på lang sikt. Mange styrkeløftere gir blaffen i disse prinsippene og jeg mener de kunne hentet mye på å fokusere mer på allsidighet og ett fornuftig kosthold. De hadde også sett mye bedre ut som en ekstra bonus.

Det er vel her vi er uenige. Jeg tviler på at en styrkeløfter som er mer enn middelmådig sterk, altså en person som har trent opp sin nevrale styrke en del, tar mindre i 10RM i knebøy/markløft(benkpress er jeg usikker på) enn en bygger på samme kroppsvekt og fettprosent. Jeg er med på at en bygger sanynligvis er sterkere på repsantall utover dette, og i tillegg er sterkere på andre øvelser enn knebøy/markløft/benkpress.

Men la oss nå uansett si at byggerne(reine) faktisk er sterkere enn styrkeløftere i ned til 10RM i knebøy og markløft. Jeg tror du er enig i at det i så fall ikke er snakk om mange kilo? Og at styrkeløfteren er betydelig overlegen i 1RM? Altså betydelig sterkere totalt sett i repsområdet 1-10 reps? Jeg snakker nå om middels gode styrkeløftere, altså folk som har trent opp sin nevrale styrke i knebøy/markløft. Dette betyr ikke at styrkeløft er bedre enn kroppsbygging.

Det er veldig viktig å huske på at gode styrkeløftere bruker lengre tid på å jobbe seg opp mot en kroppsvekt fordi de vil trene opp sin nevrale styrke i samme slengen. Med andre ord så vil en god styrkeløfter ha brukt lengre tid på å komme seg opp på en gitt kroppsvekt og fettprosent, enn en jevnhøy bygger med like mye muskler/fettprosent.

Når det gjelder allsidighet og hva styrkeløftere kan hente på dette er jeg ikke sikker på hva du mener. Jeg tror ikke muskulær utholdenhet(som byggerne er best på) er viktig i forhold til maksstyrke. Jeg kjøper ikke dette. Når det gjelder mat er jeg også uenig. Jeg tror byggerne er mer strikte enn styrkeløfterne og dette er jo bra, men jeg har ingen tro på at "clean eating" utgjør noen merkbar forskjell.

"De hadde også sett mye bedre ut som en ekstra bonus" På dette punktet mener jeg du tar så feil som det går an. Når det gjelder kroppskomposisjon så betyr kalorier inn/ut alt. Og styrkeløftere bør ideelt sett ligge mer i kalorioverskudd en underskudd for å ha overskudd til å trene hardt og å legge på seg muskler. Hvis de da ikke har en vektklasse å overholde, mange styrkeløftere har slett ikke høy fettprosent. Det er selvsagt bedre å være en rippet fyr på 100kg enn en småtjukk enn på 110 med like mye muskler hvis du er like sterk. Men husk på at fyren på 110 har brukt mindre tid på deffing/brukt mindre tid på hypetrofi rettet trening/spist mer og dermed restituert seg bedre enn fyren på 100kg. Dette gjør at han kan være betydelig sterkere og dermed en bedre styrkeløfter til tross for noen ekstra kilo.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #140 : 10. desember 2010, 16:10 »
http://www.youtube.com/watch?v=P089YN-gcPI#noexternalembed&feature=player_embedded

Dette minner om det jeg så på styrkeløfteklubben i sommer. Styrkeløftere kaller dette benkpress, men dette er ikke den samme øvelsen jeg kaller benkpress. :Smiley

Haha. Hele denne tråden er latterlig. Mange provoserende kverulanter her. Men denne videoen sier jo alt.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #141 : 10. desember 2010, 16:13 »
Haha. Hele denne tråden er latterlig. Mange provoserende kverulanter her. Men denne videoen sier jo alt.

Vel, en av de er du i slekt med. Kanskje du skal begynne med han? Smiley

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #142 : 10. desember 2010, 16:38 »
 
[/quote]
Vel, en av de er du i slekt med. Kanskje du skal begynne med han? Smiley
Honnør. enda en som sier styrkeløftere ikke kan trene ja. Tongue

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #143 : 10. desember 2010, 18:05 »
http://www.youtube.com/watch?v=P089YN-gcPI#noexternalembed&feature=player_embedded

Dette minner om det jeg så på styrkeløfteklubben i sommer. Styrkeløftere kaller dette benkpress, men dette er ikke den samme øvelsen jeg kaller benkpress. :Smiley
Grunnen til at det innføres nye vektklasser i styrkeløft er for å slette benkpressrekorden til Daihatsu Midote...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget erikv2

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #144 : 10. desember 2010, 18:27 »
bolet løfter ikke vekter, så vidt jeg vet.
Aldrig hørt om..

Men seriøst, vil du diskutere doping og effekten av det, med meg, så tar vi det på pm.

Ja du har rett i det.

Er min tråd, så du kan diskutere hva du vil her np.




Utlogget erikv2

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #145 : 10. desember 2010, 18:29 »
Jeg har lyst til å kommentere "hva som er hardt" temaet litt, sånn seriøst.

Når jeg er på trening, har jeg korte pauser og presser meg ofte til jeg brekker meg. Jeg er en sånn person, er jeg på trening så skal det trenes.Tidligere har jeg trent kampsport som thai B, Boksing, og jeg har vært i forsvaret og hatt 3 000 m tester etc.

Jeg blir sliten av å trene, skikkelig sliten. Men så sliten og så vondt jeg hadde i kroppen etter å ha rodd 2000 meter på ro maskin har jeg ALDRI vært, ikke engang under øvelser vi måtte gjøre under helvetesuka i forsvaret. Jeg kommer ikke i nærheten av å bli presset/ha det så vondt på noen annen treningsmåte. Vekt-trening ( og jeg sier IKKE at byggere ikke trener hardt, for det gjør de ) er, for meg, en behagelig form for trening ift f.eks. en 2000 meter på ro maskin.

Før styrkeløftere/byggere eller andre protesterer nå, så prøv å ro 2000 meter så fort du greier.

enig med alt.

Utlogget erikv2

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #146 : 10. desember 2010, 18:32 »


Korte lemmer? Kødder du med meg? Tror du styrkeløftere har et spesielt gen som gir dem korte armer/lårbein i større grad enn kroppsbyggere? Eller tror du Styrkeløfterne tar operasjoner for å kutte lengde på lårbein og overarmer?



tror du NBA spillere oppererer seg høyere?  :Smiley

Vet ikke hvor mange som gadd se intervjuet med Siders i 1. innlegg, men føler de får sakt det godt.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #147 : 10. desember 2010, 21:45 »
Korte lemmer? Kødder du med meg? Tror du styrkeløftere har et spesielt gen som gir dem korte armer/lårbein i større grad enn kroppsbyggere? Eller tror du Styrkeløfterne tar operasjoner for å kutte lengde på lårbein og overarmer?


Har bestandig hatt inntrykk av at du var en smart surpomp Bergan, men etter dette innlegget tror jeg bare du er en surpomp. Har du hørt om en liten ting som kalles naturlig utvelgelse? Prøv å les gjennom det du skrev samtidig som du sier det høyt inni deg. Jeg sier ikke at styrkeløftere med korte lemmer har knullet som kaniner for å avle frem dverger med enorme mager og diabetes som løfter 500 kg i benk, men disse uheldige stakkarne som er skapt slik er naturligvis bygd for benkpress fks. 

AntiXrist

  • Gjest
Løftebane
« #148 : 10. desember 2010, 21:51 »

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #149 : 10. desember 2010, 21:57 »
Å bruke Midote som eksempel for hvordan benkpress utføres av den generelle styrkeløfter blir som å si at Marcus Ruhl er eksempelet for hvor stor den generelle kroppsbygger er Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!