Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 84638 ganger)

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #195 : 14. desember 2010, 17:16 »
Jeg prøvde ikke å gi noe fasit svar på hva som er tyngst, jeg forklarer bare min opplevelse av disse to måtene å trene på Wink er for den saks skyld ikke sikkert at mine "byggerløft" er etter boken heller Tongue min oppfatning er hvertfall at et byggerløft skal verken helt opp eller helt ned? å min erfareing er at jeg har mye bedre fremgang med styrkeløft treningen min det siste året enn jeg hadde på 6 år med "byggertrening" (3x10 å masse øvelser på små muskelgrupper) bare så det ikke blir missforståelser så har jeg trent reint hele veien så har ingen erfaringer med hvor effektive disse to treningsmåtene ville vert i forhold til hverandre ved bruk for min del kommer det aldri til å bli aktuelt å finne ut a det heller så tar egentlig fint lite stilling til trening under dopede forhold...
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #196 : 14. desember 2010, 19:13 »
Jeg har selv trent med noen av landets beste styrkeløftere. Joda de klarer å løfte mer en meg i ett enkelt løft der de bruker alt de har av muskler får å få opp vekten. Å kjøre 8 superstrikte reps med 150 kilo i benkpress klarte de faktisk ikke selv om de kunne løfte over 200 i ett løft jeg ikke engang mener man kan kalle benkpress men som er godkjent innen styrkeløft.
Men hva er du egentlig ute etter? En offisiell bekreftelse om at du er sterkest(tm)? Holder det ikke å være den sterkeste på gymmet?

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #197 : 14. desember 2010, 19:14 »
Jeg prøvde ikke å gi noe fasit svar på hva som er tyngst, jeg forklarer bare min opplevelse av disse to måtene å trene på Wink er for den saks skyld ikke sikkert at mine "byggerløft" er etter boken heller Tongue min oppfatning er hvertfall at et byggerløft skal verken helt opp eller helt ned? å min erfareing er at jeg har mye bedre fremgang med styrkeløft treningen min det siste året enn jeg hadde på 6 år med "byggertrening" (3x10 å masse øvelser på små muskelgrupper) bare så det ikke blir missforståelser så har jeg trent reint hele veien så har ingen erfaringer med hvor effektive disse to treningsmåtene ville vert i forhold til hverandre ved bruk for min del kommer det aldri til å bli aktuelt å finne ut a det heller så tar egentlig fint lite stilling til trening under dopede forhold...

Denne tråden handler om AS, hold deg til tema!
You know I like your style, I really do.

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #198 : 14. desember 2010, 21:03 »
Denne tråden handler om AS, hold deg til tema!

Trodde den handlet om treningsmetoder jeg å hvorfor folk mener byggere trener så hardt?
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #199 : 14. desember 2010, 21:12 »
Denne tråden handler om AS, hold deg til tema!
Full i drit du
Trodde den handlet om treningsmetoder jeg å hvorfor folk mener byggere trener så hardt?
Stemmer Wink

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #200 : 14. desember 2010, 21:19 »
Trodde den handlet om treningsmetoder jeg å hvorfor folk mener byggere trener så hardt?

Jada, og Gudfaren handlet egentlig om kulturelle forskjeller og integreringsproblematikk. Slipp den delfinen og ta av deg Blindern-brillene mann!
You know I like your style, I really do.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #201 : 14. desember 2010, 21:31 »
Jada, og Gudfaren handlet egentlig om kulturelle forskjeller og integreringsproblematikk. Slipp den delfinen og ta av deg Blindern-brillene mann!
Ka e du frekk i tryne din apekatt!!

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #202 : 14. desember 2010, 21:43 »
Alltid når spørsmålet om Bol dukker opp. ..

vent litt. Begynner på nytt.

I alle tråder på tf over 2 sider så er det til slutt en eller annen tulling som sier at "Å man kan ikke bare bole og bli som X. Det ligger årevis med beinhard trening bak også. Mye hardere trening enn du noen gang kommer til å klare" Gjerne mer whine også.


Når ble bygge-øvelser tunge?


Greit man kan bli litt pest av å kjøre en mill sett på biceps, skulderpress i hantler, droppsett i pushdowns osv, men man blir vell strengt tatt aldri skutt av det? Har aldri opplevd å ligge i fosterstilling etter en killer økt på traps, eller hatt spysmak i munnen etter noe crazy-ass kabel-øvelser.


Dette er post 1

Jeg tolker denne posten som at han spør om hvorfor bygger trening fremstilles som mye hardere enn annen styrke/vekt trening. Jeg har drevet med "byggertrening" uten bol, uten hårreisende resultater det var først når jeg begynte med styrkeløfting at jeg begynte å bli over gjennomsnittet stor å sterk. hele tråden stiller spørsmål til hvor mye anabole steorider har å si for byggernes del å jeg vil påstå at det har en god del å si. øvelsene en tradisjonell bygger gjør får ikke en rein person til å bli verken stor eller sterk
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget erikv2

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #203 : 15. desember 2010, 00:01 »
Dette er post 1

Jeg tolker denne posten som at han spør om hvorfor bygger trening fremstilles som mye hardere enn annen styrke/vekt trening. Jeg har drevet med "byggertrening" uten bol, uten hårreisende resultater det var først når jeg begynte med styrkeløfting at jeg begynte å bli over gjennomsnittet stor å sterk. hele tråden stiller spørsmål til hvor mye anabole steorider har å si for byggernes del å jeg vil påstå at det har en god del å si. øvelsene en tradisjonell bygger gjør får ikke en rein person til å bli verken stor eller sterk

understood it, you have, young padawan.

= )

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #204 : 15. desember 2010, 08:28 »
understood it, you have, young padawan.

= )


Hehe
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #205 : 15. desember 2010, 09:00 »
Dette er post 1

Jeg tolker denne posten som at han spør om hvorfor bygger trening fremstilles som mye hardere enn annen styrke/vekt trening. Jeg har drevet med "byggertrening" uten bol, uten hårreisende resultater det var først når jeg begynte med styrkeløfting at jeg begynte å bli over gjennomsnittet stor å sterk. hele tråden stiller spørsmål til hvor mye anabole steorider har å si for byggernes del å jeg vil påstå at det har en god del å si. øvelsene en tradisjonell bygger gjør får ikke en rein person til å bli verken stor eller sterk

Ha ha ha. Morsom du er.

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #206 : 15. desember 2010, 09:09 »
Du hørres smart ut. Du er ikke tilfeldigvis en professor?

Professor i bullshit på treningsforum, ikke en dårlig tittel det Smiley
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #207 : 15. desember 2010, 10:42 »
hull er hull og professor er professor:)

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #208 : 15. desember 2010, 13:29 »
Ha ha ha. Morsom du er.

Ja ikke sant Smiley
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Gangsyn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #209 : 19. desember 2010, 23:08 »
Godt det er noen som har forstått det jeg prøver å si. Styrkeløftere baserer løftene mye mer på teknikk mens kropsbyggeren er jo ute etter å bygge muskler ikke løfte tyngst mulig. Når styrkeløfteren skal prøve seg på løfteformen til en kroppsbygger viser det seg at teknikken har hatt så mye å si for løftet at han ikke klarer å holde følge. Kroppsbyggere er sterkere enn styrkeløftere innen gitt vektklasse når det kommer til ren styrke og løfteteknikk ikke tas med i betraktningen. Sorry men slik er det. Lev med det.

Jeg ble faktisk sjokkert da jeg første gang for en del år siden så den pommesfrittes spisende "utrente" styrkeløfteren som viste seg å være en av norges sterkeste og beste styrkeløftere. Jeg kunne ikke fatte å begripe hvordan han skulle løfte så mye som var på stangen. Da han løftet gikk det opp ett lys for meg.
Plutselig var jeg ikke så imponert lenger.


Jeg var midt inne i en brystøkt engang, da en av norges beste byggere spurte om han kunne få ta noen sett imellom.
Han kom med dette samme argumentet. Grunnet til at jeg løftet tyngre enn han var visst pga at jeg holdt et veldig bredt grep og at det gjorde løfteveien kort.
Godt mulig sa jeg og gjorde fem reps på den vekten han sleit med å gjøre to på (denne gangen med smalt grep og mye lengre løftevei enn han). Hørte ikke noe etter dette.

Dette gjør ikke meg til en spesiellt sterk person, for det er jeg ikke, men jeg ble forundret over at en så muskuløs mann hadde så lite rellativ styrke i forhold til størrelse og "kosthold".

Sier selvølgelig ikke at styrkeløftere er sterkere enn alle byggere, men det er en grunn til at kroppsbyggere og styrkeløftere trener ulikt.
Hadde tilfellet vært at byggertreninger var det optimale for styrke, ja da ville alle styrkerelaterte idretter innrettet seg etter dette, slik er det ikke.

Du sier også at det å reppe IPF-godkjente løft i benkpress er lettere enn det å pumpe rep etter rep med "byggerstil". Dette er jeg også veldig uenig i...
Som noen påpekte tidligere er konkurransereglene i benkpress ett redskap for å dømme folk rettferdig.
Lange pauser på hver del i løftet egner seg ikke akkurat til sett med mange reps. For meg er det ihvertfall slik at 4-5 reps på 170 i vanlig smalbenk er lettere enn 4-5 reps i godkjent IPF stil med bredt grep.

Ikke noe vondt om byggere som sagt. De trener nok optimalt for sitt mål, men å tro at byggere er sterkere enn styrkeløftere og andre styrkeutøvere (forutsatt at de har samme kosthold og vekt), det synes jeg er ett hån mot de som trener styrke.

Hilsen en lett (men feit),rein, rett over middels sterk og avdanka styrkeløfter som ikke har noe imot byggere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!