Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 88714 ganger)

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #60 : 08. desember 2010, 15:18 »
Er derfor mange av dem løfter stanga til magen og ikke brystet. Jeg liker styrkeløftere jeg altså.
Det er ikke riktig løfte teknikk. ville nok blitt underkjent med mageløft. så du kan ikke ha lært så mye når du har trent med styrkeløftere Smiley

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #61 : 08. desember 2010, 15:21 »
Ikke fortell meg at det ikke er noen sammenheng mellom denne mannens løfteteknikk og det faktum at han innehar en av verdens desidert mest muskeløse fysikker. Vet ikke om Victor Martinez er noe godt eksempel på en som har fått dårlig effekt av å trene strikt. He he.

Var ikke ute etter å finne en som hadde fått dårlig framgang av måten han trener på. men du skrev at en styrkeløfter kobler inn mer muskler enn bare bryst på den teknikken som blir utført.
Men det gjør nok Victor å på måten han løfter. er bra belastning på skuldre når man løfter sånn.
PS hvor mye tror du ikke han har brukt av dopingmidler. må ha gener å alt dette. men for å bli en av de beste må man og dope Wink

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #62 : 08. desember 2010, 15:24 »
Ok. Er vel mere nedre del av brystet da og ekstremt bredt grep på stangen slik at løfteveien blir utrolig kort. Trener en del på Lenja styrkeløfeklubb og har stor respekt for gutta der. Det som også er fint er at de faktisk er åpne for å få tips fra meg vedr. kosthold og trening noe som nesten er litt rart med tanke på styrkeløfternes generelt negative oppfatning av kroppsbyggere eller andre med store muskler (uten stor mage) her på forumet blant annet.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #63 : 08. desember 2010, 15:29 »
Victor Matinez er ikke dopingfri nei men der har du det typiske argumentet styrkeløftere alltid presterer å komme med. Blant tusenvis av kroppsbyggere har han likevel blant verdens mest utviklede brystmusklatur. Teknikken hans er selvsagt bra for å bygge muskler men ikke nødvendigvis for å klare å presse maksimalt med kilo i ett løft. Var mange fordommer mot meg da jeg begynte å trene på styrkeløft klubben skal jeg si deg. Fikk avlivet en del myter som eksisterer i styrkeløftemiljøet vedr. kroppsbygging elelr rettere sagt trening for å få best mulig økning i muskelmasse. De var faktisk enige i at styrkeløftere sikkert har mye å lære av kroppsbyggere når det kommer til trening og ikke minst ernæring.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #64 : 08. desember 2010, 15:33 »
Ok. Er vel mere nedre del av brystet da og ekstremt bredt grep på stangen slik at løfteveien blir utrolig kort. Trener en del på Lenja styrkeløfeklubb og har stor respekt for gutta der. Det som også er fint er at de faktisk er åpne for å få tips fra meg vedr. kosthold og trening noe som nesten er litt rart med tanke på styrkeløfternes generelt negative oppfatning av kroppsbyggere eller andre med store muskler (uten stor mage) her på forumet blant annet.
hehe no har jeg ikke noe imot byggere. men du skriver at vi som trener styrkeløft ikke er sterke. å har en dårlig benkteknikk. noe jeg syns er helt feil. Greit at de løfter bredt. men da vil de no få strekt brytet veldig godt ut. det kjenner jo du selv hvis du holder bredt istedet for smalt vil jeg tro. så brystet får nok kjørt seg ganske så godt..

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #65 : 08. desember 2010, 15:35 »
Victor Matinez er ikke dopingfri nei men der har du det typiske argumentet styrkeløftere alltid presterer å komme med.
Hvorfor skal ikke det være et argument da??? hadde noen av de beste Styrkeløfterne i Norge dopet seg like mye som de i toppen av bygging så hadde de vært FAEN så stor å ikkje minst SYKT mye sterkere!! for de beste hadde jo bare blitt enda bedre, enda sterkere å enda større Wink

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #66 : 08. desember 2010, 15:47 »

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #67 : 08. desember 2010, 15:50 »
Hvorfor skal ikke det være et argument da??? hadde noen av de beste Styrkeløfterne i Norge dopet seg like mye som de i toppen av bygging så hadde de vært FAEN så stor å ikkje minst SYKT mye sterkere!! for de beste hadde jo bare blitt enda bedre, enda sterkere å enda større Wink

like store + ganske mye mer spekk Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #68 : 08. desember 2010, 16:01 »
hehe no har jeg ikke noe imot byggere. men du skriver at vi som trener styrkeløft ikke er sterke. å har en dårlig benkteknikk. noe jeg syns er helt feil. Greit at de løfter bredt. men da vil de no få strekt brytet veldig godt ut. det kjenner jo du selv hvis du holder bredt istedet for smalt vil jeg tro. så brystet får nok kjørt seg ganske så godt..

Jeg overdrev (en smule) for å provosere og for å rette opp balansen i forhold til trådstarter og andre innlegg tidligere i tråden.
Poenget er at styrkeløftere støtter seg mer på en teknikk som gjør det lettere å løfte mer (uansett styrke) mens kroppsbyggere prøver å gjøre lettere vekter tyngre for å få bedre kontakt med musklene. Hvem som er sterkest kommer jo an på hva man vektlegger, om det er  muskelarbeid eller teknikk som er grunnen til antall kilo på stangen. Styrkeløftere er jo også mer spesialisert i forhold til enkelte øvelser og vil nok slite i øvelser som chins og dips. he he. Svake er dem klarer jo ikke 20 chins engang (ta en spøk).

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #69 : 08. desember 2010, 16:05 »

Sikkert bra styrkeløft teknikk. Vi som ønsker å trene ordentlig å få større lår går mye dypere enn som så.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #70 : 08. desember 2010, 16:07 »
Jeg overdrev (en smule) for å provosere og for å rette opp balansen i forhold til trådstarter og andre innlegg tidligere i tråden.
Poenget er at styrkeløftere støtter seg mer på en teknikk som gjør det lettere å løfte mer (uansett styrke) mens kroppsbyggere prøver å gjøre lettere vekter tyngre for å få bedre kontakt med musklene.
Men så kan du å se det på en annen måte. Hvis en bygger skulle lagt om teknikken sin å løftet som en styrkeløfter ville han trolig løftet mindre for han ikke er vant til teknikken å oppspennet.
Svake er dem klarer jo ikke 20 chins engang (ta en spøk).
Tar en spøk Wink burde vært mye bedre på chins selv!!! MYE! men du finner sikkert en styrkeløfter som er god på chins å Wink

Utlogget wiber

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 162
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 162

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #71 : 08. desember 2010, 16:10 »
Hvorfor skal ikke det være et argument da??? hadde noen av de beste Styrkeløfterne i Norge dopet seg like mye som de i toppen av bygging så hadde de vært FAEN så stor å ikkje minst SYKT mye sterkere!! for de beste hadde jo bare blitt enda bedre, enda sterkere å enda større Wink

Ja, det stemmer, alle styrkeløftere og strongmen er dopingfrie..
Eller?
19 år http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106328.msg1603082;topicseen#new

er forøvrig bare feit&stygg&dum


the only thing holding you back is yourself-Branch Warren

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #72 : 08. desember 2010, 16:11 »
Jeg overdrev (en smule) for å provosere og for å rette opp balansen i forhold til trådstarter og andre innlegg tidligere i tråden.
Poenget er at styrkeløftere støtter seg mer på en teknikk som gjør det lettere å løfte mer (uansett styrke) mens kroppsbyggere prøver å gjøre lettere vekter tyngre for å få bedre kontakt med musklene. Hvem som er sterkest kommer jo an på hva man vektlegger, om det er  muskelarbeid eller teknikk som er grunnen til antall kilo på stangen. Styrkeløftere er jo også mer spesialisert i forhold til enkelte øvelser og vil nok slite i øvelser som chins og dips. he he. Svake er dem klarer jo ikke 20 chins engang (ta en spøk).

Selvsagt blir man sterk i de øvelsene man trener på å bli sterk i. I benkpress er spenn viktig. Ser i mange videoer at kroppsbyggere ligger helt flat og kjører albuene ganske nært skuldrene. Det er en fin måte å få skader på + du generer ikke like mye kraft og løfter en del lettere. Med spenn løfter man noen centimeter mindre med mange flere kilo. Selvsagt er dette bedre enn å ligge flatt.

Nøyaktig hva er det kroppsbyggere kan lære styrkeløftere om egentlig? 99 av 100 kroppsbyggersider spyr ut bullshit som f,x at høy måltidsfrekvens er viktig og/eller at superpumpape50000 er essensielt i treningen.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #73 : 08. desember 2010, 16:14 »
Ja, det stemmer, alle styrkeløftere og strongmen er dopingfrie..
Eller?
Ser du at det er det jeg skriver Wink ?? ?? ?? ?? ??

Men de beste i Norge er nok det Wink de blir testet jevne mellomrom.
hvor ofte vet jeg ikke!  

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #74 : 08. desember 2010, 16:14 »
Ja, det stemmer, alle styrkeløftere og strongmen er dopingfrie..
Eller?

Styrkeløftere prøver i hvert fall å holde miljøet reint, og det er nok ganske rent og. Strongmen kan dope så mye de vil.

Det er sikkert bare en tilfeldighet at de fleste styrkeløftere er under middels sterk sammenlignet med strongmen.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!