Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 83272 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #15 : 06. desember 2010, 21:31 »
Skaff en bra fysikk, med mye muskler naturlig. Da er det ikke bare treningen du må kjøre hardt på, men alle elementer rundt det å bygge muskler. Må ha en livsstil som bygger rundt det å legge på seg muskelmasse. Og om folk kommer å sier det er pisslett så har de ikke mye peiling.

Det med hvor tunge vekter man løfter er urelevant, så lenge man vokser! (for en kroppsbygger)

Men nå var det vel bare treningsdelen som ble diskutert.

Ser du mener at vektene ikke er relevant, men for en dopingfri utøver så må man uansett blir rimelig sterk for å være muskuløs. Hjelper ikke å trene aldri så mye cabelflyes om man ikke kan benkpresse 100kg en gang.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #16 : 06. desember 2010, 21:33 »
What a load of shit.
Byggere som kommer en vei trener steinhardt.
Prøv å ta en typisk styrkeløft økt med pauser på 5 minutter.
Å prøv en bodybuilder økt på pauser med 60-90 minutter. Der en kjører dobbelt så mange sett
Kjære trangsynte lille spurv, det finnes da flere ting her i verden en styrkeløft og bodybuilding!

Vekt trening generelt er ikkje hardt spør du meg.
Westside disciple

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #17 : 06. desember 2010, 21:34 »
Det eneste som er vanskelig med kroppsbygging er å deffe seg ned så sykt mye som de gjør. Og det er ganske vanskelig, selv om det blir litt lettere når de trøkker i seg tyroid etc. Når det kommer til treningen trenger de ikke å drepe seg på gymmet(selv om mange er dumme nok til å gjøre det). Det holder faktisk å trene vanlige programmer når du boler SELV OM du kan trene mye hardere. Kilde: Lyle Mcdonald.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #18 : 06. desember 2010, 21:35 »
Kjære trangsynte lille spurv, det finnes da flere ting her i verden en styrkeløft og bodybuilding!

Vekt trening generelt er ikkje hardt spør du meg.

Bra at du ikke syntes det da, du er mitt idol Smiley

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #19 : 06. desember 2010, 21:36 »
Syns det er hysterisk morsomt når noen kan ha så bastante meninger om en ting uten å ha førstehåndserfaring. Blir litt som om jeg skulle mene noe om samtidskunst. Ingen i hele verden som ikke har prøvd bol nekter å tro at dette ikke er magisk. Seriøst. Kjør en kur. Se hva dere sitter igjen med. Se hvor vannvittig svære og sterke dere blir. 99 av 100 kommer til å bli sinnsykt skuffet. Den ene som blir fornøyd har genetikken og viljen.

Og det er ikke lettere å trene med en vannfyllt kropp og et blodtrykk på 180/110. Du svetter som en gris bare du tenker på å løfte en vekt. Vekten går lettere opp, ja, men utover det er alt tyngre.

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #20 : 06. desember 2010, 21:37 »
Syns det er hysterisk morsomt når noen kan ha så bastante meninger om en ting uten å ha førstehåndserfaring. Blir litt som om jeg skulle mene noe om samtidskunst. Ingen i hele verden som ikke har prøvd bol nekter å tro at dette ikke er magisk. Seriøst. Kjør en kur. Se hva dere sitter igjen med. Se hvor vannvittig svære og sterke dere blir. 99 av 100 kommer til å bli sinnsykt skuffet. Den ene som blir fornøyd har genetikken og viljen.

Og det er ikke lettere å trene med en vannfyllt kropp og et blodtrykk på 180/110. Du svetter som en gris bare du tenker på å løfte en vekt. Vekten går lettere opp, ja, men utover det er alt tyngre.

Helt enig med det om førstehåndserfaring, alle sier noe uten egentlig noe personlig erfaring rundt emnet.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #21 : 06. desember 2010, 21:38 »
Syns det er hysterisk morsomt når noen kan ha så bastante meninger om en ting uten å ha førstehåndserfaring. Blir litt som om jeg skulle mene noe om samtidskunst. Ingen i hele verden som ikke har prøvd bol nekter å tro at dette ikke er magisk. Seriøst. Kjør en kur. Se hva dere sitter igjen med. Se hvor vannvittig svære og sterke dere blir. 99 av 100 kommer til å bli sinnsykt skuffet. Den ene som blir fornøyd har genetikken og viljen.

Og det er ikke lettere å trene med en vannfyllt kropp og et blodtrykk på 180/110. Du svetter som en gris bare du tenker på å løfte en vekt. Vekten går lettere opp, ja, men utover det er alt tyngre.
Enig der. Steroider er slettes ingen snarvei. Tvært imot er det med på å gjøre alt mer krevende. Ikkje bare selve treningen.



EDIT: men det gjør ikkje en time med vekttrening vær dag til hard trening! så ikkje missforstå^^
For rocky, eg sa forresten ikkje noe om at styrkeløft var så jævla tungt, gjorde eg vel?
Westside disciple

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #22 : 06. desember 2010, 21:46 »
Til dere som tviler på om byggere trener tungt og hardt; ta dere en tur på Toppform og ta dere ei økt sammen med Kim Torgersen og Martin Engstrøm. Jeg kan garantere at dere har ombestemt dere etter økta. Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #23 : 06. desember 2010, 21:47 »
De fleste av disse oppfatningene kommer nok av typisk gymprat. Det er sinnsykt mange bullshittere rundt omkring som sprer en masse tøv. Jeg tok ditten og datten og la på meg 20 kg og økte 50 kg i bicepscurl. Du får ingen til å si at steroider fungerer, men de fungerer bare sånn passe. Det ville vært flaut for dem å ikke bli store og sterke av en kur.

Sannheten er heller at hvis du er på hele året, astronomiske doser roids, insulin, vekst, igf etc så har det selvsagt en dramatisk virkning i forhold til en ren uttøver. Men den typiske gymrotta du ser som kjører 2-3 kurer i året har egentlig ikke det store fortrinnet dere tror med mindre han har ekstremt gode gener for det.
Når han går av raser han i vekt og det blir litt sånn 2 skritt frem og ett tilbake hele tiden. Les litt om blasting and cruising så skjønner dere nok litt mer av hvordan proffene bruker steroider.


AntiXrist

  • Gjest
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #24 : 06. desember 2010, 21:48 »
Enig der. Steroider er slettes ingen snarvei. Tvært imot er det med på å gjøre alt mer krevende. Ikkje bare selve treningen.



EDIT: men det gjør ikkje en time med vekttrening vær dag til hard trening! så ikkje missforstå^^
For rocky, eg sa forresten ikkje noe om at styrkeløft var så jævla tungt, gjorde eg vel?

I'm done, gidder ikke å kverulere, ha en fin dag da Smiley

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #25 : 06. desember 2010, 22:00 »
Til dere som tviler på om byggere trener tungt og hardt; ta dere en tur på Toppform og ta dere ei økt sammen med Kim Torgersen og Martin Engstrøm. Jeg kan garantere at dere har ombestemt dere etter økta. Wink
tviler ikkje på at gutta trener tungt og hardt Kikki. Men i forhold til andre toppatleter bleknes det etter min mening. ettersom de fleste (om det er mma, ski-løp, rugby eller whatnot) så har de ofte 1.5-2timer spesifikk trening med det de driver med vær dag hele uka. i tilleg kommer det flere styrkeøkter, flere kondisjonsøkter. +lettere trening som jogging vær dag, teknikktrening, agillity osv.

Det eg kan reffere best til, er mma ettersom det er det eg driver med selv. Opp mot konkurranse trener de beste 6-8 timer vær dag hele uka. kansje 2-4 ganger i året. Dette drar også gjennomsnittet opp noe forferdelig. -som fra før av er mye høyere enn en kroppbyggers.

Liten disclaimer: Sa tydelig ifra i første posten at eg prater om selve treningen. Livsstilen til en bodybuilder er derimot noe av det hardeste eg vet om.

Westside disciple

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #26 : 06. desember 2010, 22:06 »
tviler ikkje på at gutta trener tungt og hardt Kikki. Men i forhold til andre toppatleter bleknes det etter min mening. ettersom de fleste (om det er mma, ski-løp, rugby eller whatnot) så har de ofte 1.5-2timer spesifikk trening med det de driver med vær dag hele uka. i tilleg kommer det flere styrkeøkter, flere kondisjonsøkter. +lettere trening som jogging vær dag, teknikktrening, agillity osv.

Det eg kan reffere best til, er mma ettersom det er det eg driver med selv. Opp mot konkurranse trener de beste 6-8 timer vær dag hele uka. kansje 2-4 ganger i året. Dette drar også gjennomsnittet opp noe forferdelig. -som fra før av er mye høyere enn en kroppbyggers.

Liten disclaimer: Sa tydelig ifra i første posten at eg prater om selve treningen. Livsstilen til en bodybuilder er derimot noe av det hardeste eg vet om.



Enig med det du skriver her, når du setter det i betraktning til andre idretter på denne måten.
Forøvrig så kan vi ha tolket post-starters innlegg forskjellig.

Jeg tolket det som at bodybuildere ikke gjør noe hardt arbeid, verken med baseøvelser eller andre ting, derfor satt jeg dette opp mot styrkeløftere.

Din tolkning er jeg enig med, at det er mange andre sporter som er mer krevende. Også enig i at livsstilen i bodybuilding/fitness osv er utrolig hardt og det er der mange feiler.

En får beklage for litt spydig kommentarer tidligere i posten, å prøve holde seg for god til slik i fremtiden.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #27 : 06. desember 2010, 22:12 »
Regner med tråden ble lagd for å provosere mest av alt..................................?  :Smiley

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #28 : 06. desember 2010, 22:12 »


En får beklage for litt spydig kommentarer tidligere i posten, å prøve holde seg for god til slik i fremtiden.
Takk i lige måde.
Eg har en tendens til å hive meg litt for kjappt over tastaturet..
Westside disciple

Utlogget MirkoCroCop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

  • hææ
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #29 : 06. desember 2010, 22:13 »
hvor hardt man trener er vel en individuel ting?- bygger eller ikke

men ikke kom her å si at branch warren ikke trener hardt   Smiley
19 år Smiley
180cm
86kg lett
 
KB: 180
BP: 137,5
ML: 230

totalt 547,5kg

vil bli stoooooooor

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!