Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 84603 ganger)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #45 : 08. desember 2010, 14:46 »
Hvilke dopingfrie kroppsbyggere i norge er det som løfter feks. 5 repetisjoner i benkpress med stopp på brystet?

jeg tar lett 5 reps med stopp  Grin
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #46 : 08. desember 2010, 14:46 »
DEtte er min erfaring til et visst punkt. Men her må man skille:
de som satser kan bridge eller kjøre vekst (etc) ved siden av og slik sett innta store mengder uten å få nedslitte resptorer slik man skulle tro.
Men selv har jeg prøvd noen orale etter hardkjør i 10 år hvor jeg la på meg 22kg rent. Jeg må ærlig si at steroider er noe av det råeste jeg har prøvd. Alt man spiser går til størrelse, alle platåene man vil overkomme med kalorier og forskjellige programmer KNUSES ved bruk av steroider. En annen ting er at alle pengene jeg brukte på mat følte jeg var bortkastet. Kunne like godt ha kjøpt tidligere og SPART penger!

Man hører mye dårlig her på TF om steroider, men jeg vil påstå at at nesten 25% her på forumet har prøvd eller bruker. Steroider er mer utbredt enn man skulle tro, og ikke vær naiv og tro at de store på senteret er store fordi de trener så hardt.

De 22kg vil jeg gjerne se et bilde av , mens du er i gang kan du ikke fortelle litt om pct'en du kjørte med kuren ?

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #47 : 08. desember 2010, 14:47 »
He he. Ble dere sure nå. Klart styrkeløftere er jævlig sterke. Men styrkeløftere har veldig ofte den oppfatningen at de er sterkere enn kroppsbyggere noe jeg er sterkt uenig i. Jeg tar 150 kg i benkpress strikt 8 ganger og er ren. Nå er jeg verken kroppsbygger eller styrkeløfter men jeg trener som en kroppsbygger og ikke som en styrkeløfter. Muskelstørrelse og styrke er alltid mer eller mindre proposjonalt. Større muskler = sterkere muskler. Nå har jeg trent mye på en styrkeløfteklubb så jeg vet litt hva jeg snakker om når det gjelder ulik løfteteknikk.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #48 : 08. desember 2010, 14:48 »
Mitt inntrykk er at styrkeløftere ikke er så sterke egentlig. Jo de løfter mye kilo i forhold til kroppsvekt men teknikken er alt annet en strikt og målet er å få opp mest mulig kilo mens for en kroppsbygger er målet å få kontakt med en enkelt muskelgruppe. Jeg har selv trent med noen av landets beste styrkeløftere. Joda de klarer å løfte mer en meg i ett enkelt løft der de bruker alt de har av muskler får å få opp vekten. Å kjøre 8 superstrikte reps med 150 kilo i benkpress klarte de faktisk ikke selv om de kunne løfte over 200 i ett løft jeg ikke engang mener man kan kalle benkpress men som er godkjent innen styrkeløft. Ok han (en av norges beste styrkeløftere)klarte 220 kilo i ett løft men hadde ikke nubbsjans til 8 strikte reps på 150 kilo slik jeg klarte. Styrkeløftere baserer mye på løfteteknikk men er egentlig ikke i nærheten like sterke som en kroppsbygger (uten steroider) i samme vektklasse. Der kroppsbyggeren prøver å gjøre lettere vekter tyngst mulig gjennom god kontakt, løfter styrkeløfteren mye mer på teknikk (jukseteknikk spør du meg).
HAHAHAHAHAHAHAHAHA no ler eg faktisk så eg griner. skjønner ikkje kordan du kan si at Styrkeløftere ikke har god teknikk. fy faen den e dagens !!! å skrive at de ikke er sterke. hahaha. eg vedder på at en styrkeløfter som løfter 240 i benk greier mer enn 8 repps på 150kg i benk med stopp i bunn!!!

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #49 : 08. desember 2010, 14:51 »
Du skulle sett det korte løftet mannen som tok 220 utførte. Ikke ett godt løft slik jeg ser det men godkjent. Han sleit veldig når han skulle ta mange reps med mindre kilo strikt ja. Styrke dreier seg jo ikke bare om hvor mange kilo man kan få opp i ett enkelt løft. Styrkløftere har god teknikk i forhold til å få opp mest mulig kilo i ett enkelt løft men ikke i forhold til det å få best mulig kontakt med den muskelen som skal trenes.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #50 : 08. desember 2010, 14:53 »
Du skulle sett det korte løftet mannen som tok 220 utførte. Ikke ett godt løft slik jeg ser det men godkjent. Han sleit veldig når han skulle ta mange reps med mindre kilo strikt ja. Styrke dreier seg jo ikke bare om hvor mange kilo man kan få opp i ett enkelt løft.
kan du fortelle ka som er feil med denne teknikken siden du er eksperten på hvordan et løft utføres Wink
http://www.youtube.com/user/SuckmyGrizzly#p/u/14/KHjBprciOhY

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #51 : 08. desember 2010, 14:55 »
HAHAHAHAHAHAHAHAHA no ler eg faktisk så eg griner. skjønner ikkje kordan du kan si at Styrkeløftere ikke har god teknikk. fy faen den e dagens !!! å skrive at de ikke er sterke. hahaha. eg vedder på at en styrkeløfter som løfter 240 i benk greier mer enn 8 repps på 150kg i benk med stopp i bunn!!!

styrkeløfteren klarer sikkert 8 reps med skjorte ja...
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #52 : 08. desember 2010, 14:57 »
styrkeløfteren klarer sikkert 8 reps med skjorte ja...
løfter du 240 i benk uten skjorte så løfter du lett 8 repper på 150 med stopp.

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #53 : 08. desember 2010, 14:58 »
kan du fortelle ka som er feil med denne teknikken siden du er eksperten på hvordan et løft utføres Wink
http://www.youtube.com/user/SuckmyGrizzly#p/u/14/KHjBprciOhY

Å finne feil på denne teknikken er ikke mulig Smiley
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #54 : 08. desember 2010, 14:58 »
kan du fortelle ka som er feil med denne teknikken siden du er eksperten på hvordan et løft utføres Wink
http://www.youtube.com/user/SuckmyGrizzly#p/u/14/KHjBprciOhY

Han spenner noe veldig fra med ryggen. Ikke optimalt om du ønsker å trene brystet isolert uten å koble inn andre muskler men sikkert en fordel om målet er å løfte mest mulig.

Likevel noe av det bedre jeg har sett fra en styrkeløfter. Skjønner jeg provoserte noe veldig (er i det humøret) men poenget er at teknikken er ulik utifra hva man ønsker å oppnå. Størst muskler eller mest mulig kilo på stangen.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #55 : 08. desember 2010, 15:01 »
løfter du 240 i benk uten skjorte så løfter du lett 8 repper på 150 med stopp.

240 i benk raw, da skal du faan meg være sterk!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #56 : 08. desember 2010, 15:04 »
Han spenner noe veldig fra med ryggen. Ikke optimalt om du ønsker å trene brystet isolert uten å koble inn andre muskler men sikkert en fordel om målet er å løfte mest mulig.
jeg må ærlig si at jeg spenner opp i benk selv, jeg får en mye mer pump i kassen med dette enn hvis jeg ligger helt flatt å leker bygger Tongue

ikke fortell meg at han ikke kobler inn mye skuldre å andre muskler når man presser på denne måten her
http://www.youtube.com/watch?v=Ki1alWIGs0M#noexternalembed

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #57 : 08. desember 2010, 15:06 »
240 i benk raw, da skal du faan meg være sterk!
Treneren min har løftet 245 uten skjorte. å har sett han gjøre repper med stopp i bunn på 180!! så fult mulig å ha 8 løft på 150 i benken.

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #58 : 08. desember 2010, 15:10 »


Hoho, mye artig lesestoff her Grin Må følge med videre Grin

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #59 : 08. desember 2010, 15:16 »
jeg må ærlig si at jeg spenner opp i benk selv, jeg får en mye mer pump i kassen med dette enn hvis jeg ligger helt flatt å leker bygger Tongue

ikke fortell meg at han ikke kobler inn mye skuldre å andre muskler når man presser på denne måten her
http://www.youtube.com/watch?v=Ki1alWIGs0M#noexternalembed

Ikke fortell meg at det ikke er noen sammenheng mellom denne mannens løfteteknikk og det faktum at han innehar en av verdens desidert mest muskeløse fysikker. Vet ikke om Victor Martinez er noe godt eksempel på en som har fått dårlig effekt av å trene strikt. He he.
Er sånn jeg løfter og jeg tror ikke det er mange styrkeløftere som matcher mine brystmuskler i samme vektklasse. Om styrkeløftere brukte ren styrke i sine løft hadde de nok hatt større brystmuskler i forhold til vekten sin. Magen er som oftest ganske stor på disse gutta da. Er derfor mange av dem løfter stanga til magen og ikke brystet. Jeg liker styrkeløftere jeg altså. Veldig koselige folk de jeg kjenner men at de er sterkere enn kroppsbyggere er tull. Cluet er ulik løfteteknikk og ulikt fokus på antall reps.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!