Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 84585 ganger)

Utlogget wiber

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 162
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 162

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #75 : 08. desember 2010, 16:18 »
Styrkeløftere prøver i hvert fall å holde miljøet reint, og det er nok ganske rent og. Strongmen kan dope så mye de vil.

Det er sikkert bare en tilfeldighet at de fleste styrkeløftere er under middels sterk sammenlignet med strongmen.

Det kan jeg si meg enig i, men det har blitt sånn at alle disser BB pga doping, men jeg vil prøve å få frem at det er nok maaange andre sporter som har atleter som har dopet seg på et eller annet punkt i livet. bare se på noen av de olympiske sprintere fra amerika eks, ser ikke akkurat naturlige ut Wink
Doping er nok mye mer utbredt enn hva folk tror
19 år http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106328.msg1603082;topicseen#new

er forøvrig bare feit&stygg&dum


the only thing holding you back is yourself-Branch Warren

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #76 : 08. desember 2010, 16:20 »
Det kan jeg si meg enig i, men det har blitt sånn at alle disser BB pga doping, men jeg vil prøve å få frem at det er nok maaange andre sporter som har atleter som har dopet seg på et eller annet punkt i livet. bare se på noen av de olympiske sprintere fra amerika eks, ser ikke akkurat naturlige ut Wink
Doping er nok mye mer utbredt enn hva folk tror
Byggere trener hardt å spiser bra å alt dette her. de må ha masse selvdisiplin. Men de hadde aldri vært så stor hvis de ikke brukte ting som hjalp de. sånn er det bare.
Styrkeløftere trener på en helt annen måte. Men å si de er svak blir bare feil. å si de løfter feil. då e man påtur i skogen å langt fra stien... sier no eg Wink

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #77 : 08. desember 2010, 18:54 »
Ser i mange videoer at kroppsbyggere ligger helt flat og kjører albuene ganske nært skuldrene. Det er en fin måte å få skader på
lol, albuene kan ikke komme nermere skuldrene uansett hvordan du vrir og vender armen din tulling... ser på måten du skriver på at du spiser mye junkfood, for mye av det du kommer med er bare drit...  Wink

PS: jeg er nøytral og holder like mye med styrkeløfterne som bodybuilderne.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #78 : 08. desember 2010, 19:03 »
Byggere trener hardt å spiser bra å alt dette her. de må ha masse selvdisiplin. Men de hadde aldri vært så stor hvis de ikke brukte ting som hjalp de. sånn er det bare.
Styrkeløftere trener på en helt annen måte. Men å si de er svak blir bare feil. å si de løfter feil. då e man påtur i skogen å langt fra stien... sier no eg Wink
en annen ting at du nevner styrkeløftere hele tiden. presiser styrkeløftere innenfor IPF...
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #79 : 08. desember 2010, 20:33 »
en annen ting at du nevner styrkeløftere hele tiden. presiser styrkeløftere innenfor IPF...
Stemmer Wink

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #80 : 08. desember 2010, 22:43 »
lol, albuene kan ikke komme nermere skuldrene uansett hvordan du vrir og vender armen din tulling... ser på måten du skriver på at du spiser mye junkfood, for mye av det du kommer med er bare drit...  Wink

PS: jeg er nøytral og holder like mye med styrkeløfterne som bodybuilderne.

Det er du som er en tulling hvis du tror at det er bra med albuer som nesten er paralelle med skuldrene. Eller skjønte du ikke formuleringen min?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #81 : 08. desember 2010, 23:36 »
Det er du som er en tulling hvis du tror at det er bra med albuer som nesten er paralelle med skuldrene. Eller skjønte du ikke formuleringen min?

skjønte deg bedre nå ja Wink tidligere skrev du at byggerne lå flat på benken med albuene ganske nært skuldrene Tongue
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

tfildaed

  • Gjest
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #82 : 09. desember 2010, 02:23 »
tviler ikkje på at gutta trener tungt og hardt Kikki. Men i forhold til andre toppatleter bleknes det etter min mening. ettersom de fleste (om det er mma, ski-løp, rugby eller whatnot) så har de ofte 1.5-2timer spesifikk trening med det de driver med vær dag hele uka. i tilleg kommer det flere styrkeøkter, flere kondisjonsøkter. +lettere trening som jogging vær dag, teknikktrening, agillity osv.

Det eg kan reffere best til, er mma ettersom det er det eg driver med selv. Opp mot konkurranse trener de beste 6-8 timer vær dag hele uka. kansje 2-4 ganger i året. Dette drar også gjennomsnittet opp noe forferdelig. -som fra før av er mye høyere enn en kroppbyggers.

Liten disclaimer: Sa tydelig ifra i første posten at eg prater om selve treningen. Livsstilen til en bodybuilder er derimot noe av det hardeste eg vet om.



Kapasitetstrening og teknikk trening kan man trene i mange fler timer pr uke én muskeloppbygingstrenig, restutisjon er helt alfa og omega, like viktig som trening og mat/næring.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #83 : 09. desember 2010, 02:32 »
De fleste av disse oppfatningene kommer nok av typisk gymprat. Det er sinnsykt mange bullshittere rundt omkring som sprer en masse tøv. Jeg tok ditten og datten og la på meg 20 kg og økte 50 kg i bicepscurl. Du får ingen til å si at steroider fungerer, men de fungerer bare sånn passe. Det ville vært flaut for dem å ikke bli store og sterke av en kur.

Sannheten er heller at hvis du er på hele året, astronomiske doser roids, insulin, vekst, igf etc så har det selvsagt en dramatisk virkning i forhold til en ren uttøver. Men den typiske gymrotta du ser som kjører 2-3 kurer i året har egentlig ikke det store fortrinnet dere tror med mindre han har ekstremt gode gener for det.
Når han går av raser han i vekt og det blir litt sånn 2 skritt frem og ett tilbake hele tiden. Les litt om blasting and cruising så skjønner dere nok litt mer av hvordan proffene bruker steroider.



Du må si hva du vil om dop vs rent, men det er stor forskjell. 1 jeg vet av brukte fina og økte svært mye i baseøvelser på kort tid, noe som ville vært umulig uansett med belgisk blå-gener. Kroppen sa stopp etter 8 uker også. En annen la på seg 20kg på 3mnd, han hadde mageruter etter endt kur og jeg kjente nesten ikke igjen vedkommende.

Jeg mener å ha lest at Arnold hadde 12 reps på 185kg i benk, mulig det er feil, men flere reps på 185kg, ikke det sterkeste i verden idag, men på 70 tallet var nok dette svært bra

EXERCISE 1: Barbell Bench Presses

Arnold would first warm up for this favored exercise with 135 pounds for a quick 30-40 reps to get the blood flowing and the joints loose. Then he would immediately head for a chinning bar, knocking out 15 wide-grip behind-the-neck chins before heading back to the bench, adding a pair of 45s to the bar and pumping out 20 more reps. After a second set of chins, he'd load the bar with 275, perform 15 more reps and then jump back to the chinning bar. And so it went, with weight/rep combinations of 315 for 12, 365 for eight and 405 for six, all superset with chins, all done without rest. Arnold always consciously took very deep breaths while doing this and all of his chest exercises. "In addition to massing up the pectorals, the heavy breathing also encourages rib cage expansion."

EXERCISE 2: Incline Barbell Presses

"This movement is unsurpassed as a builder of the upper pecs." With his pecs now fully warmed up, he would jump right to 225 pounds for an initial 15 reps; again concentrating on deep breathing as well as flexing his pecs throughout the movement. Alternating each set with T-bar rows, he would progress in 20-pound increments as follows: 245 x 12, 265 x 12, 285 x 10 and 305 x 10. By this point, Arnold's pecs and lats would be flushed with blood.
It is fair to caution that although the routine outlined in this feature was used with great success by Arnold throughout the early to mid-'70s (as evinced by his 1972-75 Olympia form), it may prove too rigorous for most bodybuilders.

Of course, Arnold Schwarzenegger wasn't "most" bodybuilders, was he?

ARNOLD'S ALL-OUT CHEST-BACK WORKOUT


Bench presses *                     1  30-45

Bench presses                       5  20-6 
Wide-grip behind-the-neck chins     5  15-8 

Incline barbell presses             5  10-15
T-bar rows                          5  10-15

Flat-bench dumbbell flyes           5  10-15
Wide-grip barbell rows              5  10-15
    (performed standing on a block
    for better range of motion)

Dips                                5   15
Close-grip chins                    5   12

Stiff-arm pullovers                 5  15-20
Iso-tension contractions
    (finishing exercise)

* Performed as a warm-up.

  Pyramid sets.

NOTE: Arnold took absolutely no rest between sets and exercises of the
four supersets.



Ekstrem intensitet samt høyt repetisjonsantall.

Utlogget Baldre

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #84 : 09. desember 2010, 02:36 »
Alltid når spørsmålet om Bol dukker opp. ..

vent litt. Begynner på nytt.

I alle tråder på tf over 2 sider så er det til slutt en eller annen tulling som sier at "Å man kan ikke bare bole og bli som X. Det ligger årevis med beinhard trening bak også. Mye hardere trening enn du noen gang kommer til å klare" Gjerne mer whine også.


Når ble bygge-øvelser tunge?


Greit man kan bli litt pest av å kjøre en mill sett på biceps, skulderpress i hantler, droppsett i pushdowns osv, men man blir vell strengt tatt aldri skutt av det? Har aldri opplevd å ligge i fosterstilling etter en killer økt på traps, eller hatt spysmak i munnen etter noe crazy-ass kabel-øvelser.

http://www.youtube.com/watch?v=gftM2rEEhog&playnext=1&list=PL34BA5742AF6CD61A&index=35





Enkelt.. Du har nok aldri trent til du har hatt spysmak i munnen fordi du aldri har trent intensivt nok på tunge nok vekter!

Go fucking figure..
180cm
103kg

Mål 2011:
113kg

Langsiktig mål:
hundreogmasse+

Gal glagutt! Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #85 : 09. desember 2010, 03:24 »
jeg syntes forsatt ett byggløft på 200kg i benkpress er råere enn når enn styrkeløfter presser 200!
tatt i betrakning at rumpa er nedi og man ikke spretter mer enn man må;)

løftebanen for byggeren er sikker 20cm lenger visst de er ca like i kroppen;)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #86 : 09. desember 2010, 03:56 »
jeg syntes forsatt ett byggløft på 200kg i benkpress er råere enn når enn styrkeløfter presser 200!
tatt i betrakning at rumpa er nedi og man ikke spretter mer enn man må;)

løftebanen for byggeren er sikker 20cm lenger visst de er ca like i kroppen;)


Får man lengre armer når man boler?
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #87 : 09. desember 2010, 04:09 »
Får man lengre armer når man boler?

 he he nice one!

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #88 : 09. desember 2010, 04:20 »
jeg syntes forsatt ett byggløft på 200kg i benkpress er råere enn når enn styrkeløfter presser 200!
tatt i betrakning at rumpa er nedi og man ikke spretter mer enn man må;)

løftebanen for byggeren er sikker 20cm lenger visst de er ca like i kroppen;)


Så et press der man har halv ROM (maks) og ingen regler samt er full av varer er mer imponerende enn samme vekt presset av en ren utøver med full stopp og strenge regler (da tenker jeg selvfølgelig et RAW løft, utstyr er ut)?
Det skjønner jeg ikke helt for å være ærlig.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #89 : 09. desember 2010, 04:26 »
poenget mitt er: jeg hentet 15 kg på styrkeløft "teknikken etter 2 treninger! at den lå død betydde null for meg pga  vinkelen på albuene blir nærmere 90 grader og man presser den noe kortere.

det er jo en grunn for at styrkeløftere presser akkurat på den måten! det er for å hente mest kg Smiley


Og det at byggere ikke er sterke og trener hardt er vel en myte. Men den viktigste tingen for en bygger er jo kontakt, ikke teknikk:)

Og dere som sier at man ikke henter så mye på steroider, hvor i alle dager har dere det fra? Ganske enig med en som skrev tidligere at en som bruker ting vil mer eller mindre øke i styrke og masse uansett treningsspilt og intensitet. Det er vel kanskje en av de "største" fordelene?

Jeg har sansen for styrkeløft, men fått ett bilde av at de fleste styrkeløfterene har fasiten på d meste. De har en tendes til å "rakke" ned på GODE gymløft pga de ikke bruker riktig teknikk eeller argumentere på doping så fort noen løfter mer enn de selv og kanskje med en annen teknikk:)

Det finnes faktisk folk der uten som har mye bedre forutsettninger enn mange av oss andre. Slutt å syt, få de heller med i en stykeløftklubb:)

Viser det seg da at det bare er ett spill for galleriet, da skal det være hardt mot hardt:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!