Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 84487 ganger)

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #165 : 11. desember 2010, 09:59 »
CATHING!!! He did it again!!

"Selvfølgelig virker det, men det virker ikke så bra som mange tror" :p
Også kaller du meg for teit..


HEHE ja det e så gale spør du meg Cheesy Stian L sier Styrkeløftere  ikke har riktig løfteteknikk og at de ikke er så sterk egentlig!!! å at byggere er sterkere. mens B.B sier at bol ikke virker bra Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #166 : 11. desember 2010, 11:38 »
Hadde dere to sluttet å sutte på hverandres tissemann og heller prøvd å vært litt mindre sneversynte hadde dere skjønt at jeg har rett og dere har feil Wink Dere tror virkelig at steroider gjør hvermannsen til Jay Cutler? Og at man automatisk blir sterkere enn en ren uttøver? Så lenge dere faktisk tror det er dere teite, og det er ikke min feil.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #167 : 11. desember 2010, 11:51 »
Hadde dere to sluttet å sutte på hverandres tissemann og heller prøvd å vært litt mindre sneversynte hadde dere skjønt at jeg har rett og dere har feil Wink Dere tror virkelig at steroider gjør hvermannsen til Jay Cutler? Og at man automatisk blir sterkere enn en ren uttøver? Så lenge dere faktisk tror det er dere teite, og det er ikke min feil.
Sier ikke at man blir Jay Cutler. Men det funker MYE bedre enn å trene uten. sånn er det bare. kanskje du er et tilfelle som ikke har fått noe særlig framgang av dette siden du snakker så høyt om at det ikke funker bra Wink de som ikke får framgang på steroider kan verken om trening eller mat. då kan eg forstå det Wink men man trenger ikke være supermann å ha verdens beste gener for å få framgang på dette Wink
Å når det gjelder å sutte på tiss. så gjør jeg ikke det Wink din avdankede garsasjeboler som ikke tåler dagslys Wink

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #168 : 11. desember 2010, 12:02 »
Hadde dere to sluttet å sutte på hverandres tissemann og heller prøvd å vært litt mindre sneversynte hadde dere skjønt at jeg har rett og dere har feil Wink Dere tror virkelig at steroider gjør hvermannsen til Jay Cutler? Og at man automatisk blir sterkere enn en ren uttøver? Så lenge dere faktisk tror det er dere teite, og det er ikke min feil.

Har bestandig hatt inntrykk av at du var en smart surpomp BB, men etter dette innlegget tror jeg bare du er en dum surpomp^^

Selvfølgelig blir man automatisk sterkere, det er jo helt obvious, ikke noe å diskutere en gang. Er jo studier som har vist at bol uten trening gir større økning enn trening uten bol.

Da sier det seg selv at man automatisk blir sterkere enn en ren utøver hvis man boler og i tillegg trener=)

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #169 : 11. desember 2010, 12:30 »
Noen som kan finne frem den forskningsartikkelen som pekte på bedre fremgang med bol + null trening vs trening uten bol?

Selvfølgelig fungerer anabole steroider. Har trent med flere rene som etter en stund har bestemt seg for å bole. Det eneste de har forandret, er sprøytestikkene - og de har enorm fremgang på kort tid av det.

Det er selvsagt forskjell på kurer også...noe gir mindre fremgang enn annet - men at anabole steroider ikke gir et signifikant fremskritt synes jeg er et rart argument. Nå har jeg ikke bolet selv, men av de jeg kjenner som har gjort det, så har de hatt en vesentlig fremgang/akslerasjon av fremgangen.

Husker spesielt en treningspartner (og venn) jeg hadde over et par år. Vi trente vel halvannet år sammen der han var ren. Vi hadde begge fokus på kosthold og trening. Det siste halve året, så gikk han på kurer. Fremgangen hans var da helt rå.

Dette er jo selvsagt en anekdote - og mange vil sikkert peke på korrelasjonssvikter, men min erfaring er at anabole steroider gir et ganske signifikant fortrinn i forhold til muskelvekst.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #170 : 11. desember 2010, 16:05 »
Dritalei av å lese innlegg i denne banen "En boler har ikke så mye fortrinn som du tror, prøv selv en kur osv osv..." skrevet av de som er tydlig pro-doping og gjerne doper selv! Om du ikke har fortrinn, om det ikke er forskjell på hva man klarer og hvordan man ser ut etter bruk, hva faen er vitsen med doping da?

Idioti! Typisk de som har måttet ty til unaturlige metoder for å nå sitt manndomsideal å ville fremheve hvor lite doping har å si. "jada, jeg bruker doping, men det fungerer ikke. Jeg har jævla rå gener"... yes!

Tildels enig, problemet her blir jo polariseringen i debatten der den ene siden sier at doping nærmest har ingen effekt (som er bullshit) og den andre siden som sier at de som doper seg ville være skjelvende puddinger uten doping (som er like mye bullshit). Folk flest har et veldig unyansert syn på dette og jeg tror nok ingen har "rett" som sådan akkurat i denne saken.

Nå begynner temperaturen å bli litt høy her inne, anbefaler folk å roe ned litt (ikke nødvendigvis den jeg quoter). For eksempel å be folk om å slutte å sutte på tissemannen til hverandre er lavmål, til og med på et delvis anonymt nettforum. Skjerpings.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #171 : 11. desember 2010, 16:45 »
Hadde dere to sluttet å sutte på hverandres tissemann og heller prøvd å vært litt mindre sneversynte hadde dere skjønt at jeg har rett og dere har feil Wink Dere tror virkelig at steroider gjør hvermannsen til Jay Cutler? Og at man automatisk blir sterkere enn en ren uttøver? Så lenge dere faktisk tror det er dere teite, og det er ikke min feil.

Jeg vet ikke hvem som er sneversynt her. Jeg sa at å sammenligne Midote med benkpress av en gjennomsnitts styrkeløfter er som å si at Markus Ruhl er gjennomsnittet på enhver kroppsbygger, for den uttalelsen kaller du meg teit.

Så kommer en person inn å sier han er sørpe lei av å høre folk si at en doper ikke har så mye fortrinn som enhver annen person. Du kommer inn å gjentar nøyaktig det samme som han sier han er lei av å høre folk si, noe jeg poengterer og da beskylder du meg for å sutte på tissemannen til en person jeg ikke aner hvem er.

Aldri, noe som helst sted har jeg gitt noe som helst inntrykk av at jeg mener steroider gjør hvermansen til Jay Cutler, så ikke kan jeg fatte og begripe hvorfor du beskylder meg for det heller.

Så istedenfor å nedlatene kommentarer og prøve å pålegge meg meninger jeg aldri har ytret, så kanskje du skal tenke litt over hva du selv skriver og måten du selv prøver å argumentere på Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #172 : 11. desember 2010, 16:46 »
Sier ikke at man blir Jay Cutler. Men det funker MYE bedre enn å trene uten. sånn er det bare. kanskje du er et tilfelle som ikke har fått noe særlig framgang av dette siden du snakker så høyt om at det ikke funker bra Wink de som ikke får framgang på steroider kan verken om trening eller mat. då kan eg forstå det Wink men man trenger ikke være supermann å ha verdens beste gener for å få framgang på dette Wink
Å når det gjelder å sutte på tiss. så gjør jeg ikke det Wink din avdankede garsasjeboler som ikke tåler dagslys Wink

Når svar som dette kommer etter "sutte på tissemann" settningen , så er det jo bare underholdende, hehe Grin  Lenge siden jeg har glist så mye igjennom en tråd Grin

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #173 : 11. desember 2010, 18:14 »
Når svar som dette kommer etter "sutte på tissemann" settningen , så er det jo bare underholdende, hehe Grin  Lenge siden jeg har glist så mye igjennom en tråd Grin
hahaha. man får igjen med samme mynt Wink

Utlogget thkj07

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #174 : 11. desember 2010, 21:47 »
Er vel liten grunn til å fortsette denne diskusjonen, tror ikke man kommer til å bli enige uansett;)

Men, noen syns det er bra å være stor, rippa og ha en bra kropp. Mens andre syns det er kult å være feit og sterk.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #175 : 11. desember 2010, 22:03 »
Er vel liten grunn til å fortsette denne diskusjonen, tror ikke man kommer til å bli enige uansett;)

Men, noen syns det er bra å være stor, rippa og ha en bra kropp. Mens andre syns det er kult å være feit og sterk.

Det er ikke det det går på! Det er midlene for å nå målet sitt! Om jeg ikke blir halvparten så sterk som en boler, så er jeg likevel storfonøyd, bare jeg har nådd mitt personlige mål, innenfor det som er realistisk for min del, uten å tilføre kroppen kunstige substanser..(samt drakter innenfor løft) Wink. Da kan de bale  hvor lite de selv mener  doping er "skylden" i styrken deres! Bare å la vær å dope det, stillle på likt grunnlag! SVAKT...

Når det er sagt, så har jeg en relativt nær slektning som begynte med russere for en kort tid siden. Han har stått fast på de samme pinglevektene i over et år.. Etter "prosjektet" hans så har han økt nesten 20kg i baseøvelser på rundt 1mnd, med den samme ræva treningsformen han har ført det siste året! Jeg hadde nok klart å fått han på det nivået uten ulovlg substanser, med litt klokere trening, uten at jeg er noen slags Rambo selv! Men det at han trener akkurat som han gjorde før, tynne flisa, uten økninger til å plutselig øke 20kg i baseøvelser er feigt! Misforstå meg rett, jeg er sikker på at de dyktige styrkeløfterne/vektløfterne har kunnet dra meg til nye høyder, men det kunne han også. UTEN doping! Det beviser bare at man trenger ikke trene så hardt/smart for å øke med doping som man trenger uten, for å øke! Det er helt sikkert noen som ikke har noe sensasjonell økning med doping, men jeg mener at 20kg i baseøvelser på ei svak tynn flis er sensasjonelt på en mnd, med helt ræva discotreningsopplegg... Han har faktsk kroppen i mot seg, uansett hvordan han måtte putte i seg av kosttilskudd, men alikevel øker som bare faen med doping å samme treningsopplegg. Ikke kom å si at det ikke er kunstig styrke. Forbannet tull!

Utlogget thkj07

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #176 : 11. desember 2010, 22:15 »
Det er ikke det det går på! Det er midlene for å nå målet sitt! Om jeg ikke blir halvparten så sterk som en boler, så er jeg likevel storfonøyd, bare jeg har nådd mitt personlige mål, innenfor det som er realistisk for min del, uten å tilføre kroppen kunstige substanser... Da kan de bale  hvor lite de selv mener  doping er "skylden" i styrken deres! Bare å la vær å dope det, stillle på likt grunnlag! SVAKT...

Når det er sagt, så har jeg en relativt nær slektning som begynte med russere for en kort tid siden. Han har stått fast på de samme pinglevektene i over et år.. Etter "prosjektet" hans så har han økt nesten 20kg i baseøvelser på rundt 1mnd, med den samme ræva treningsformen han har ført det siste året! Jeg hadde nok klart å fått han på det nivået uten ulovlg substanser, med litt klokere trening, uten at jeg er noen slags Rambo selv! Men det at han trener akkurat som han gjorde før, tynne flisa, uten økninger til å plutselig øke 20kg i baseøvelser er feigt! Misforstå meg rett, jeg er sikker på at de dyktige styrkeløfterne/vektløfterne har kunnet dra meg til nye høyder, men det kunne han også. UTEN doping! Det beviser bare at man trenger ikke trene så hardt/smart for å øke med doping som man trenger uten, for å øke! Det er helt sikkert noen som ikke har noe sensasjonell økning med doping, men jeg mener at 20kg i baseøvelser på ei svak tynn flis er sensasjonelt på en mnd, med helt ræva discotreningsopplegg... Han har faktsk kroppen i mot seg, uansett hvordan han måtte putte i seg av kosttilskudd, men alikevel øker som bare faen med doping å samme treningsopplegg. Ikke kom å si at det ikke er kunstig styrke. Forbannet tull!

Det er klart at anabole steroider har en klar innvirkning på muskelvekst. Men hvorfor du kaller dette feigt skjønner jeg ikke helt? Skal man bli best innen bodybuilding så har man faktisk ikke noe valg(bortsett fra naturlig bb), så ser ikke helt hvorfor du karakteriserer dette som feigt. Hadde satt pris på om du utdypet det litt mer?Smiley

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #177 : 11. desember 2010, 22:22 »
nok en styrkeløfter som skal være så jævlig episk og moralsk riktig, faan nå må dere gi dere med denne diskusjonen. 9/10 tråder som ikke er treningslogger (har skjedd treningslogger også) ender i en jævla dopingdiskusjon.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #178 : 11. desember 2010, 22:33 »
Det er klart at anabole steroider har en klar innvirkning på muskelvekst. Men hvorfor du kaller dette feigt skjønner jeg ikke helt? Skal man bli best innen bodybuilding så har man faktisk ikke noe valg(bortsett fra naturlig bb), så ser ikke helt hvorfor du karakteriserer dette som feigt. Hadde satt pris på om du utdypet det litt mer?Smiley

JEG KALLER DET FEIGT NÅR DEt PÅPEKEs AT DET NESTEN IKKE HAR INNVIRKNING! Gener er en faktor, selvsagt! Det er det UTEN dop også! Skal de som doper med middelmådige gener, som meg selv, ha samme anerkjennelse som de som står på og har talent, uten dop? jeg doper ikke, og kommer aldri til å gjøre det, uansett hvor Ola Nordmann jeg kommer tll å oppleves.. Ikke kom her å si at det er de "sinnsyke" genene som gjør til at de skiller seg ut... Da hadde de kommet på et respektabelt nivå, uten doping.. Bodybuilding, gret, annet fokus! FEIL fokus.. Naturlige kropper hadde vært å foretrekke.. Normalen hadde vært lysår unna de beste om de hadde kuttet ut doping også.. Mer innlysende effekt om de ikke hadde vært dopet.. "normalen" som har tredd sn fot innefor et treningssenter hadde skjønt at de resultatene krever arbed. Uten at man trenger å se ut som Belgisk Blå av den grunn... Feil fokus i bodybuilding!

Om ikke doping gir noen enorme resultater, hvorfor ikke vente med de vektene, utseende som doping gir, til at du oppnår dem på naturlig vis? fatter ikke og begriper.. Skjønt de i toppen av bodybuildng ser seg nødt tl å dope for å ha en viss mulighet for å leve av sporten sin.. Hadde det vært dopingfritt, hadde den beste vunnet, uansett..!!!

Jeg er fullstendig klar over at det dopes innenfor mange av de populære idrettene.. Det gir ikke doping i disse kategoriene (bodybuilding- strongman osv) legitimet av den grunn! Den beste på grunnlag av TALENT burde vinne, få anerkjennelse, uansett sport og sosial sammenheng... Klarer ikke jeg det, du det, så er det sånn det er! enkelt og greit!

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #179 : 11. desember 2010, 22:56 »
Honnør Lofus!

Ja, det går inflasjon i dette "genargumentet". For det må da tydeligvis være forbausende mange som besitter disse?

Lekte meg litt med noen tanker her:

Det trekkes hele tiden paralleller mot "feite" styrkeløftere. Greit nok, utøvere i de tyngste klassene er ofte litt runde av seg. Men la oss flytte fokuset over til vektløfting istedet.

Vi har gutta i 105+, som også er litt lubne slik som i styrkeløft. Men hva med eliteutøverne i klassene under 105+, som gjerne har vært i samme klasse over flere år. Er det noen som kunne ha skiltet med kroppsbyggerfysikk der etter en deff?

Eksempler:

- Marcin Dolega
- Dmitry Klokov


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!