Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 75401 ganger)

Utlogget SilverFox

• Elite medlem
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #195 : 14. desember 2010, 15:06 »
Det er vanskelig å være presis når vi bare bruker ordet "tungt" for alt som er mer enn middels slitsomt eller ubehagelig.

Uten at jeg vet hva Bacon mente, så kan jeg prøve å gi min versjon av benkpress på "byggermåten" vs "styrkeløftmåten".

En byggerbenk er relativt behagelig, i og med at jeg ligger flatt på benken, men den setter musklene i bryst, skuldre og triceps under en annen form for stress fordi løfteveien er lengre og jeg bruker mindre andre muskler til å løfte vektene. Jeg løfter mye mindre kg i denne varianten enn i den neste. Det fysiske ubehaget her oppstår så godt som alltid i bryst/skulderpartiet.

En styrkeløftbenk er svært ubehagelig hvis den er gjort riktig, fordi jeg da har stort spenn i ryggen, hele kroppen er spent for å stå i mot trykket fra de tyngre vektene, og jeg holder pusten under samtlig reps fordi pusting vil gjøre at jeg mister optimal posisjon. Stresset på bryst, skuldre og triceps er kanskje relativt sett mindre, men øvelsen er hundre ganger mer ubehagelig, slitsom og belastende enn den såkalte "byggerbenken". Det er ikke uvanlig med kramper i hamstrings/korsrygg, eller bloduttredelser i ansiktet.

Det ble kanskje litt mer presist enn å si hva som er 'tyngst'?  Grin

Dette er etter min mening enkelt og greit en god forklaring på både "virkemåte" og ubehagsnivå! Ubehaget vil nok være litt ulikt for ulike individer, men likefullt... Smiley

Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Bacon

• Erfaren bruker
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

• Eat yellow snow ... It might be beer!
« #196 : 14. desember 2010, 17:16 »
Jeg prøvde ikke å gi noe fasit svar på hva som er tyngst, jeg forklarer bare min opplevelse av disse to måtene å trene på Wink er for den saks skyld ikke sikkert at mine "byggerløft" er etter boken heller Tongue min oppfatning er hvertfall at et byggerløft skal verken helt opp eller helt ned? å min erfareing er at jeg har mye bedre fremgang med styrkeløft treningen min det siste året enn jeg hadde på 6 år med "byggertrening" (3x10 å masse øvelser på små muskelgrupper) bare så det ikke blir missforståelser så har jeg trent reint hele veien så har ingen erfaringer med hvor effektive disse to treningsmåtene ville vert i forhold til hverandre ved bruk for min del kommer det aldri til å bli aktuelt å finne ut a det heller så tar egentlig fint lite stilling til trening under dopede forhold...
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget pinglo

• Erfaren bruker
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

• Oslo SK-løfter
« #197 : 14. desember 2010, 19:13 »
Jeg har selv trent med noen av landets beste styrkeløftere. Joda de klarer å løfte mer en meg i ett enkelt løft der de bruker alt de har av muskler får å få opp vekten. Å kjøre 8 superstrikte reps med 150 kilo i benkpress klarte de faktisk ikke selv om de kunne løfte over 200 i ett løft jeg ikke engang mener man kan kalle benkpress men som er godkjent innen styrkeløft.
Men hva er du egentlig ute etter? En offisiell bekreftelse om at du er sterkest(tm)? Holder det ikke å være den sterkeste på gymmet?

Utlogget Steven Seagal

• Erfaren bruker
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

« #198 : 14. desember 2010, 19:14 »
Jeg prøvde ikke å gi noe fasit svar på hva som er tyngst, jeg forklarer bare min opplevelse av disse to måtene å trene på Wink er for den saks skyld ikke sikkert at mine "byggerløft" er etter boken heller Tongue min oppfatning er hvertfall at et byggerløft skal verken helt opp eller helt ned? å min erfareing er at jeg har mye bedre fremgang med styrkeløft treningen min det siste året enn jeg hadde på 6 år med "byggertrening" (3x10 å masse øvelser på små muskelgrupper) bare så det ikke blir missforståelser så har jeg trent reint hele veien så har ingen erfaringer med hvor effektive disse to treningsmåtene ville vert i forhold til hverandre ved bruk for min del kommer det aldri til å bli aktuelt å finne ut a det heller så tar egentlig fint lite stilling til trening under dopede forhold...

Denne tråden handler om AS, hold deg til tema!
You know I like your style, I really do.

Utlogget Bacon

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #199 : 14. desember 2010, 21:03 »

Trodde den handlet om treningsmetoder jeg å hvorfor folk mener byggere trener så hardt?

Stord SK

Stevnepers utstyrsfritt
Bacon`s Gymtimer

Utlogget Halvmetern

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

« #200 : 14. desember 2010, 21:12 »
Full i drit du
Trodde den handlet om treningsmetoder jeg å hvorfor folk mener byggere trener så hardt?
Stemmer Wink

Utlogget Steven Seagal

• Erfaren bruker
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

« #201 : 14. desember 2010, 21:19 »

Jada, og Gudfaren handlet egentlig om kulturelle forskjeller og integreringsproblematikk. Slipp den delfinen og ta av deg Blindern-brillene mann!
You know I like your style, I really do.

Utlogget Halvmetern

• Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

« #202 : 14. desember 2010, 21:31 »
Jada, og Gudfaren handlet egentlig om kulturelle forskjeller og integreringsproblematikk. Slipp den delfinen og ta av deg Blindern-brillene mann!
Ka e du frekk i tryne din apekatt!!

Utlogget Bacon

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #203 : 14. desember 2010, 21:43 »
Alltid når spørsmålet om Bol dukker opp. ..

vent litt. Begynner på nytt.

I alle tråder på tf over 2 sider så er det til slutt en eller annen tulling som sier at "Å man kan ikke bare bole og bli som X. Det ligger årevis med beinhard trening bak også. Mye hardere trening enn du noen gang kommer til å klare" Gjerne mer whine også.

Når ble bygge-øvelser tunge?

Greit man kan bli litt pest av å kjøre en mill sett på biceps, skulderpress i hantler, droppsett i pushdowns osv, men man blir vell strengt tatt aldri skutt av det? Har aldri opplevd å ligge i fosterstilling etter en killer økt på traps, eller hatt spysmak i munnen etter noe crazy-ass kabel-øvelser.

Dette er post 1

Jeg tolker denne posten som at han spør om hvorfor bygger trening fremstilles som mye hardere enn annen styrke/vekt trening. Jeg har drevet med "byggertrening" uten bol, uten hårreisende resultater det var først når jeg begynte med styrkeløfting at jeg begynte å bli over gjennomsnittet stor å sterk. hele tråden stiller spørsmål til hvor mye anabole steorider har å si for byggernes del å jeg vil påstå at det har en god del å si. øvelsene en tradisjonell bygger gjør får ikke en rein person til å bli verken stor eller sterk

Stord SK

Stevnepers utstyrsfritt
Bacon`s Gymtimer

Utlogget erikv2

« #204 : 15. desember 2010, 00:01 »
Dette er post 1

Jeg tolker denne posten som at han spør om hvorfor bygger trening fremstilles som mye hardere enn annen styrke/vekt trening. Jeg har drevet med "byggertrening" uten bol, uten hårreisende resultater det var først når jeg begynte med styrkeløfting at jeg begynte å bli over gjennomsnittet stor å sterk. hele tråden stiller spørsmål til hvor mye anabole steorider har å si for byggernes del å jeg vil påstå at det har en god del å si. øvelsene en tradisjonell bygger gjør får ikke en rein person til å bli verken stor eller sterk

understood it, you have, young padawan.

= )

Utlogget Bacon

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #205 : 15. desember 2010, 08:28 »
understood it, you have, young padawan.

= )

Hehe

Stord SK

Stevnepers utstyrsfritt
Bacon`s Gymtimer

Utlogget Stian L

• Leieboer
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

« #206 : 15. desember 2010, 09:00 »
Dette er post 1

Ha ha ha. Morsom du er.

Utlogget Kampen

• Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

• Flytende kalorier teller ikke
« #207 : 15. desember 2010, 09:09 »
Du hørres smart ut. Du er ikke tilfeldigvis en professor?

Professor i bullshit på treningsforum, ikke en dårlig tittel det Smiley
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!

Utlogget emiiiil

• Superavhengig
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

« #208 : 15. desember 2010, 10:42 »
hull er hull og professor er professor:)

Utlogget Bacon

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #209 : 15. desember 2010, 13:29 »
Ha ha ha. Morsom du er.

Ja ikke sant Smiley

Stord SK

Stevnepers utstyrsfritt
Bacon`s Gymtimer

Gå til:  

5 mettende mellommåltider

Kosthold28.04.2021192

Sunn og kjapp mat på farten.

Kardio eller styrketrening først?

Trening27.04.2021353

Hva bør du trene først for optimal effekt?
Se hvilke matvarer som du får bedre resultat av.
Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.

Et varmt bad forbrenner fett

Trening03.03.2021397

Se her hvor mye du kan forbrenne ved å ligge å kose deg i badekaret eller jacuzzien.