Skrevet av Emne: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?  (Lest 84354 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #285 : 26. januar 2011, 18:08 »
Fordi det ikke er relevant. De færreste vil svare på hvor store armer de har også. Kroppsbyggere er ofte langt mer beskjedne enn folk tror. Har liksom ikke noe å bevise. Er klart at en styrkeløfter som ser ut som han ikke har spist annet en pommesfrittes siste året har litt mer å bevise. Skjønner det. Neida bare tuller. Forskjellen er jo at styrkeløft dreier seg om hvor mye man løfter mens kroppsbyggere neppe vet hvor mye de løfter. Jeg vet ikke hva jeg løfter i benkpress 1rm. Har aldri prøvd. Hvorfor skulle jeg det? Risikere skader for å bevise noe som ikke betyr en dritt. Nei takk du. 8 reps på 150kg går ganske greit da. Er vel helt ok for en på 90 kilo som løfter superstrikt uten å spenne opp ryggen e.l.
Da er du en sterk bygger. Om man tar 1rm eller ikke er irrelevant. Poenget er at man som bygger bør ha noen tunge løft å vise til. Grunnen til at jeg mener det er viktig er fordi man ser så sterk ut som bygger. Ser man sterk ut så bør man også være sterk. Ikke noe vits i å putte en lada-motor i en Ferrari...

Det finnes byggere i Norge som er så svake at de sliter med å reppe egen kroppsvekt i benkpress. Greit nok at man er sterk i maskinøvelser, men jeg synes ikke all show, no go er noe kult... Klart at dette er min egen mening og at byggerne kan få være så svake de vil, men når man bruker såpass mye tid på gymmen så bør det også resultere i mange kilo på stanga.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #286 : 26. januar 2011, 19:46 »
Hehe. Merker på ordlyden til Stian L at er mer glad i å provosere enn å få frem det egentlige poenget sitt. "kroppsbyggere har liksom ikke noe de må bevise. Som styrkeløftere som bare spiser pommes-frites" "1rm betyr ikke en dritt"

Samme med 79-tønna.
"Byggere bør ha tunge løft å vise til" "Byggere greier ikke reppe med egen kroppsvekt", "Store som hus, svake som mus"

Dette er underholdene å lese, men er liksom litt sånn "pappan min er sterkene enn pappan din"-prat.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #287 : 26. januar 2011, 19:59 »
Etter hver beinøkt jeg kjører tungt må jeg bokstavelig talt krype ut i garderoben.... Det samme gjelder for resten av kroppen, og jeg er ikke noe styrkeløfter - Jeg er en wannabe-kroppsbygger. Alle seriøse kroppsbyggere jeg kjenner trener så ansiktet vrenges når de har en tung periode! Dette er definitvt en av de latterligste trådene jeg har sett på treningsforum.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #288 : 26. januar 2011, 23:10 »
De er sterkest i 1rm i de øvelsene de har spesialisert seg på ja. Benkpressøvelsen de benytter er jo ikke i nærheten den samme øvelsen som kroppsbyggere kaller benkpress. Tipper kroppsbyggere er sterkere enn de fleste styrkeløftere i en gitt vektklasse i kroppsbygger benkpress. Øvelsen som krever muskelstyrke fremfor teknikk. For at en kroppsbygger skal løfte mye må han ha store muskler, dette gjelder ikke i samme grad en styrkeløfter fordi teknikken har så mye å si for hvor mye kilo man får opp.  Trener ikke styrkeløftere spesifikt på å spenne opp ryggen mest mulig?

Bra med muskler på disse gutta over her men de er vel neppe normen for utseende til en styrkeløfter.
Jeg tror det lønner seg for styrkeløftere å se mer ut som en kroppsbygger jeg altså.


vi er på samme side vi:)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #289 : 26. januar 2011, 23:14 »
Jeg syns kanskje du bør moderere innlegget ditt noe, for de lettere løfterne har ofte mye muskler pr kg kroppsvekt. Faktisk vil jeg påstå at flere av løfterne i de tyngre klassene også har mye muskelmasse pr kg kroppsvekt. Så lenge man konkurrerer i vektklasser er det naturligvis gunstig å ha mest mulig muskler og minst mulig "dødvekt".


Andreas Hjelmtveit (-100kg)


Jan Wegiera (-82,5)


Jaroslaw Olech (-67,5)

En god styrkeløfter vil bli slått i henhold til muskelmasse av en bra bygger. Jeg kan å slenge ut bilder, feks av lee priest og han er -100 Tongue

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #290 : 26. januar 2011, 23:53 »
Etter hver beinøkt jeg kjører tungt må jeg bokstavelig talt krype ut i garderoben.... Det samme gjelder for resten av kroppen, og jeg er ikke noe styrkeløfter - Jeg er en wannabe-kroppsbygger. Alle seriøse kroppsbyggere jeg kjenner trener så ansiktet vrenges når de har en tung periode! Dette er definitvt en av de latterligste trådene jeg har sett på treningsforum.

Enig, skjønner ikke hvorfor dette ble en tråd.. helt sykt irelevant..
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #291 : 27. januar 2011, 14:54 »
Here we go again!

Stian L kan ikke du legge ut en video av deg benk 150kg for 8reps? Vil veldig gjerne seg det. Og hva ligger vekta di på?

Denne tråden handler mer og mer om hvem som kan benke mest og best BB vs styrkeløftere. Ikke hvorfor folk mener byggere trener så hardt.

Det skal jeg gjøre en dag.
Må bare få noen til å filme Wink
Veier 90 kilo på ca 178cm.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #292 : 27. januar 2011, 15:00 »
Hehe. Merker på ordlyden til Stian L at er mer glad i å provosere enn å få frem det egentlige poenget sitt. "kroppsbyggere har liksom ikke noe de må bevise. Som styrkeløftere som bare spiser pommes-frites" "1rm betyr ikke en dritt"

Samme med 79-tønna.
"Byggere bør ha tunge løft å vise til" "Byggere greier ikke reppe med egen kroppsvekt", "Store som hus, svake som mus"

Dette er underholdene å lese, men er liksom litt sånn "pappan min er sterkene enn pappan din"-prat.

Den kommentaren var selvsagt en spøk (med litt sannhet i). Kommentaren til Tønna er nødt til å være en spøk. Finnes neppe en eneste konkurrende bygger som ikke kan løfte sin egen kroppsvekt i benkpress.

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #293 : 27. januar 2011, 15:09 »
Det skal jeg gjøre en dag.
Må bare få noen til å filme Wink
Veier 90 kilo på ca 178cm.

er bare å sette fra seg kamera på noe som peker i rettning benken det Wink
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #294 : 02. februar 2011, 23:11 »
Venter forsatt på film her...

Han er for råå (dødsrå,dødsrå)
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


tfildaed

  • Gjest
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #295 : 03. februar 2011, 22:59 »
Franco Columbo
Powerlifting Best Lifts

    * Bench press 525 Lbs / 238,35 kg
    * Squat (exercise) 665 Lbs / 301,91 kg
    * Deadlift 750 Lbs / 340,5 kg (in some training sessions, he was reported to have lifted over 780 Lbs / 354,12 kg, all at a bodyweight of less than 190 Lbs / 86,26 kg)


Arnold hadde 322kg i markløft på slutten av 60 tallet, øktene til Arnold i glansdagene var sinnsyke 10-12 sett uten pause osv.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #296 : 04. februar 2011, 12:46 »
Arnold hadde 322kg i markløft på slutten av 60 tallet, øktene til Arnold i glansdagene var sinnsyke 10-12 sett uten pause osv.

Blir ikke det da det samme som ett sett?  Huh


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #297 : 04. februar 2011, 13:02 »
Hva er forøvrig poenget med å trene så forbanna hard dersom en for å kunne bli kategorisert som hardttrenende ikke en gang greier å skru opp et Norgesglass?  Huh

Njeee, da får en heller slå seg til ro med at en f.eks trener hardere enn ca 50% av befolkningen, men like forbanna sikkert er sterkere enn 99% av samme befolkning.

Norgesglassåpningsevne må ALLTID prioriteres framfor skidåkningsevne!   Bow


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #298 : 04. februar 2011, 13:03 »
Det viktigste er uansett den som klarer å banke opp flest folk.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvorfor sier folk at byggerne trener så hardt?
« #299 : 04. februar 2011, 13:24 »
Å prøv en bodybuilder økt på pauser med 60-90 minutter. Der en kjører dobbelt så mange sett

Det var lange pauser. Er det tyngre da?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!