Skrevet av Emne: "Must have" tilskudd for en 21 åring?  (Lest 6370 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #15 : 07. desember 2010, 20:43 »
Mer kilder? Smiley

Kan jeg få direkt link til den kilden? Om du har den på web. Smiley

Jeg kunne ikke kjefte deg opp ved å være kritisk, men folk på forum er ofte flink til å vri om alt. Skifte om diskusjonen til noe helt annet, kjefte og ikke høre på noe.

Forsåvidt såvidt meg bekjent kan høye doser c-vitamin jobbe mot deg når det kommer til trening. Både ved å forlenge restitusjonstid, hindre musklenes egen evne til å bearbeide frie radikaler etter styrketrening, and so on.. legger ved et par linker iallefall.



Kilder

http://www.ergo-log.com/highdosesvitamins.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20395544

http://www.hms.uq.edu.au/docs/jpeakePDF/Peake-IJSNEM-2003.pdf

http://jn.nutrition.org/content/132/6/1616S.abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19902983



Min mening

Vil gjerne har flere kilder fra deg, slik at jeg har kilder både for og i mot. Smiley Foreløpig så står jeg på en "c-vitamin tilskudd fremstår som unødvendig og muligens prestasjonssenkende."

Selvsagt som alle ser hør og bør, så er jeg villig til å rokke med grunnmuren om de rette kildene fremstår. Så alle kilder du har er det bare å slenge ut! Smiley
Det gjelder forsåvidt alle som leser posten, send kildene! Enten på TF, eller på e-post, eller PM. Faktisk kan jeg gjerne ta i mot alle kilder dere mener er viktig å se på!

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #16 : 07. desember 2010, 20:46 »
prøv selv da :-) det er vanndrivende MEN hadde aldri tatt så høge doser igjen..
Bivirkninger;
Nausea = CHECK
Vomiting  = CHECK
Heartburn or indigestion = høy puls hvertfall
Intestinal cramps = CHECK / magesmerter
Fatigue
Flushing (redness of the skin)
Headaches = check
Insomnia = check
Drowsiness
Diarrhea = check

ca de bivirkningene så påvirka meg(check) når eg va oppi 6-8g.. Andre eg trene anbefale eg 2g post-wo og aldri hørt om noen bivirkninger fra de

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #17 : 07. desember 2010, 20:49 »
Vil gjerne har flere kilder fra deg, slik at jeg har kilder både for og i mot. Smiley Foreløpig så står jeg på en "c-vitamin tilskudd fremstår som unødvendig og muligens prestasjonssenkende."

Selvsagt som alle ser hør og bør, så er jeg villig til å rokke med grunnmuren om de rette kildene fremstår. Så alle kilder du har er det bare å slenge ut! Smiley
Det gjelder forsåvidt alle som leser posten, send kildene! Enten på TF, eller på e-post, eller PM. Faktisk kan jeg gjerne ta i mot alle kilder dere mener er viktig å se på!
Den gylne middelvei Smiley Balanse er viktig og 2g c-vitamin er bra balanse i min mening.. Leita 10min istad etter den rapporten (var med et diagram osv..).

Du skriver mye om kilder på forskning etc ofte må du bare prøve ting selv..Har du forskning på all forskning gjelder alle personer? eller har du forskning på at forskning alltid er rett?
Nej, akkurat Tongue Forskning blir bevisst og motbevisst 24/7..

Noe så enkelt som vann kan være destruktivt, men i rette mengde er det jo bare positivt.
Om du skal la forskning styre alt innfor treningen din kommer du ikke langt tror eg ;-\. har ofte prøvt ting som er "optimalt" ifølge forskning, men ikke var bra for min del. Så kombinasjonen mellom de er bra.

Utlogget thkj07

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #18 : 07. desember 2010, 20:54 »
Enig med deg Zenboy. Prøv deg frem, "forsk" litt med deg selv, så finner du fort ut hva som fungerer og ikke. mener selvfølgelig ikke at du skal overdrive i verken den ene eller andre retningen, men å prøve litt forskjellig er det som fungerer!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #19 : 07. desember 2010, 21:00 »
Selvsagt kan jeg prøve ut ting på meg selv, men det er ikke for meg selv. Jeg må basere mine valg på forskning, og kan ikke basere på hva som fungerer på meg når jeg skal anbefale ting for andre mennesker. Og studiene skal selvsagt gi en pekepinn på hva effekter man kan få, og naturligvis antar man at studiene følger god metodikk og inneholder alle typer mennesker. Smiley

Derfor vil alle studier være viktig for meg, fordi jeg trenger et større perspektiv enn hva som fungerer for meg. Et vannløselig vitamin, som jeg ikke hører noe positiv effekt fra (bare negativ effekt fra større mengder?) når det kommer til trening høres ikke ut som noe jeg trenger å anbefale til folk som vil ha større effekt av treningen.

Har du derimot kilder som viser studier der effektene er statistisk signifikant, og effektene er relativ til trening. Så er jo det selvsagt interessant.



Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #20 : 07. desember 2010, 21:02 »
Enig med dere som anbefaler noxplode og jacked! Once you try it, you'll never train without it.......!!
Whey protein, omega3(helst udos choice), maybe kreatin.
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #21 : 07. desember 2010, 21:12 »
Nok en gang, hvorfor Udo's choice?

Animalske kilder har vist å gi bedre opptak / omdanning av epa / dha fra ALA. Eneste grunn kan være små notater om at ALA i seg selv kan ha en effekt, dette er dog et komplisert emne med en del motstridende studier..

Uavhengig av dette ville jeg (og større navn som børge fagerli, martin berkhan, lyle Mcd etc, dr mercola) anbefalt selolje eller olje fra andre animalske kilder.

http://www.omega3sealoil.com/

http://bit.ly/gQTYQ2

http://bit.ly/eRvrnG

http://bit.ly/gfMTaf

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #22 : 07. desember 2010, 21:15 »
Selvsagt kan jeg prøve ut ting på meg selv, men det er ikke for meg selv. Jeg må basere mine valg på forskning, og kan ikke basere på hva som fungerer på meg når jeg skal anbefale ting for andre mennesker. Og studiene skal selvsagt gi en pekepinn på hva effekter man kan få, og naturligvis antar man at studiene følger god metodikk og inneholder alle typer mennesker. Smiley

Derfor vil alle studier være viktig for meg, fordi jeg trenger et større perspektiv enn hva som fungerer for meg. Et vannløselig vitamin, som jeg ikke hører noe positiv effekt fra (bare negativ effekt fra større mengder?) når det kommer til trening høres ikke ut som noe jeg trenger å anbefale til folk som vil ha større effekt av treningen.

Har du derimot kilder som viser studier der effektene er statistisk signifikant, og effektene er relativ til trening. Så er jo det selvsagt interessant.



Vi trenger tid til å trene også.. Liksom folk starter med trening(kall dette månen) og så peker noen folk mot månen da.. MEN folk blir for opphengt i fingen som peker mot månen at de glemmer selve månen(treningen)..

Kunne vert frekk og spurt "hvor mye løfter du?" og gjerne gått den veien. Fordi helt ærlig er de som KUN tenker forskning ofte(fra min erfaring) ikke de sterkeste på gymmet. de sterkeste er de som er på vektrommet å trener hardt og tungt - samtidig som de lærer og kjenne sin egen kropp selv. For 20år siden blei folk store og sterke. For 40år siden også. 60år siden osv. Da eksisterte ikke forskning på samme måte, de hadde resultat uten å henga på forum 24/7 og bitcha om forskning liksom ;-) På en "ikke-frekk-måte!"

Men dette er vell ganske of topic.. nej, desverre! finne ikke den forskningen akkurat nå. kan lete senere når eg har mer energi - har nettop trent skjønner du...

enig med deg ang udo's choice btw! Tips; om du skal bruke forskning på alle kundene dine å kun gjøre optimale ting (på papiret) uten noen form for balanse og andre faktorer i betraktning bler det nok ikke optimalt, ironisk nok Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #23 : 07. desember 2010, 21:25 »
Jeg kan ikke bruke effekter på min egen kropp på andre, selv om jeg får god effekt av knebøy vil ikke si at en person med lange ben og lower cross syndrom vil få samme effekt.

Jeg må hele tiden se på det teoretiske, og det som gir effekt. Er det noen som kan si nøyaktig hva de føler de har oppnådd med C-vitamin i forskjell fra da de ikke gikk på C-vitamin?

At du hevder at jeg, som baserer det meste på forskning, skal være svakere enn deg er helt latterlig. De samme personene jeg nevnte istad er også opptatt av forskning for å optimalisere sine resultater, og du kan selv se på børge fagerli og martin berkhan. Smiley

Du får gode resultater, jeg og mine kunder får optimale resultater.

Tror du arnold bare gikk på senteret og trente? Kunnskapene hans om anatomi, og det som var "rett" på den tiden måtte studeres det også. Det kommer bare litt lettere når du er en stor gjeng mennesker som snakker om dette hele tiden. I dag foregår det som oftest ikke sånn.

Og for 60 år siden, og 40 år siden fikk man langt fra de samme resultatene i dag.. nettopp fordi vi i dag har optimalisert både kost og kunnskap. Smiley

Men helt off-topic, den kommentaren om at du skal være sterkere enn meg fordi du faktisk trener er jo helt latterlig? Tror du jeg dropper trening for å lese?  Tror du at du magisk får bedre resultat fordi du druser i deg alle kosttilskudd på markedet? Vil heller kalle det lettlurt. Smiley Jeg oppnår samme effekten ved å snu, lese næringsinnholdet og analysere hva effekt de forskjellige ingrediensene vil gi.

90% av kosttilskudd er stort sett det samme, med litt forskjellig næringsinnhold og mange prøver å basere seg på placebo. De fleste som selger kosttilskudd vil stort sett ikke hjelpe, de vil tjene penger ved å selge med billigst mulig råvare og minst mulig arbeid. Med navn som anabolic test booster, og insane growth powder så vil folk merke en effekt uavhengig av hva de gjør.

At du tror at jeg også bare gir en kunde et program med "de beste øvelsene fra studier med EMG" f.eks er jo helt feil. Selvsagt vil jo dette være individuelt. Hva slags antagelse er dette. Smiley

Kan virke som teksten er litt fiendlig tilnærmet, men jeg er selvsagt ikke sur eller fornærmet. Er bare merkverdig at du kan anta du løfter mer fordi du prøver ting ut som om at jeg selv ikke gjør det og bare leser meg blind på studier uten å analysere de. Smiley


Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #24 : 07. desember 2010, 21:48 »
kommentar til hele innlegget ditt; Du har tydeligvis ENDA ikke forstått alt eg skrive bare har med balanse er optimalt - NEJ DETTE ER IKKE bevisst i forskning så du kommer sannsynligvis ikke til å ta en mental note av det. men håper andre gjør det.

Så får eg kommentere den semi-manipulerte responsen din (som mitt siste innlegg btw)

Jeg kan ikke bruke effekter på min egen kropp på andre, selv om jeg får god effekt av knebøy vil ikke si at en person med lange ben og lower cross syndrom vil få samme effekt.
Nej, akkurat! denne personen bør gjerne heller trene frontbøy f eks selv om knebøy gjerne aktivere mer muskler og er "optimalt" som du hele tiden hevder så er balanse/tilpasning det optimale.


Jeg må hele tiden se på det teoretiske, og det som gir effekt. Er det noen som kan si nøyaktig hva de føler de har oppnådd med C-vitamin i forskjell fra da de ikke gikk på C-vitamin?

At du hevder at jeg, som baserer det meste på forskning, skal være svakere enn deg er helt latterlig. De samme personene jeg nevnte istad er også opptatt av forskning for å optimalisere sine resultater, og du kan selv se på børge fagerli og martin berkhan. Smiley
Mindre DOMS etter trening. Tester ALT eg gjør synkront med treningspartnern min og han har helt lik erfaring. Han har faktisk begynt å minne MEG på å ta c-vitaminen så tydeligvis positivt i vårt tilfelle. Har mange andre også som gjør det men logfører ikke de 100%.

Sa bare min personlige mening - hevdet ingenting om eg va sterkere enn deg. forsknings gutta glemmer ofte det viktigste me trening, som er trening. har vert der selv... det som var poenget.


Du får gode resultater, jeg og mine kunder får optimale resultater.
Ikke verdt å kommentere engang... Ka blir det nesta? ska du angripa norsk rettskrivingen min? ser slik ut utifra nivået du gikk ned på. du vet vell ingenting om mine folk og mine egne resultat. kan fint dele dette hadde eg vert liga styrt av egoet mitt som du er.. men heldigvis er eg ikke det Smiley


Tror du arnold bare gikk på senteret og trente? Kunnskapene hans om anatomi, og det som var "rett" på den tiden måtte studeres det også. Det kommer bare litt lettere når du er en stor gjeng mennesker som snakker om dette hele tiden. I dag foregår det som oftest ikke sånn.
Balanse man, balanse.. TROR DU arnold bare brydde seg om anatomi,forskning whatever..? Du får det til og verke som vi er svart og kvitt her. Det som plager meg litt.. itillegg til du(og meg nå) har gått max of topic iforhold til posten..


Og for 60 år siden, og 40 år siden fikk man langt fra de samme resultatene i dag.. nettopp fordi vi i dag har optimalisert både kost og kunnskap. Smiley
Smart sagt, men er nok ganske mange faktorer til hvorfor vi har bedre resultat idag. Itillegg til overnevnte selvfølgelig. 

kommentar til hele innlegget ditt; Du har tydeligvis ENDA ikke forstått alt eg skrive bare har med balanse er optimalt - NEJ DETTE ER IKKE bevisst i forskning så du kommer sannsynligvis ikke til å ta en mental note av det. men håper andre gjør det.

Så får eg kommentere den semi-manipulerte responsen din (som mitt siste innlegg btw)

Jeg kan ikke bruke effekter på min egen kropp på andre, selv om jeg får god effekt av knebøy vil ikke si at en person med lange ben og lower cross syndrom vil få samme effekt.
Nej, akkurat! denne personen bør gjerne heller trene frontbøy f eks selv om knebøy gjerne aktivere mer muskler og er "optimalt" som du hele tiden hevder så er balanse/tilpasning det optimale.


Jeg må hele tiden se på det teoretiske, og det som gir effekt. Er det noen som kan si nøyaktig hva de føler de har oppnådd med C-vitamin i forskjell fra da de ikke gikk på C-vitamin?

At du hevder at jeg, som baserer det meste på forskning, skal være svakere enn deg er helt latterlig. De samme personene jeg nevnte istad er også opptatt av forskning for å optimalisere sine resultater, og du kan selv se på børge fagerli og martin berkhan. Smiley
Mindre DOMS etter trening. Tester ALT eg gjør synkront med treningspartnern min og han har helt lik erfaring. Han har faktisk begynt å minne MEG på å ta c-vitaminen så tydeligvis positivt i vårt tilfelle. Har mange andre også som gjør det men logfører ikke de 100%.

Sa bare min personlige mening - hevdet ingenting om eg va sterkere enn deg. forsknings gutta glemmer ofte det viktigste me trening, som er trening. har vert der selv... det som var poenget.


Du får gode resultater, jeg og mine kunder får optimale resultater.
Ikke verdt å kommentere engang... Ka blir det nesta? ska du angripa norsk rettskrivingen min? ser slik ut utifra nivået du gikk ned på. du vet vell ingenting om mine folk og mine egne resultat. kan fint dele dette hadde eg vert liga styrt av egoet mitt som du er.. men heldigvis er eg ikke det Smiley


Tror du arnold bare gikk på senteret og trente? Kunnskapene hans om anatomi, og det som var "rett" på den tiden måtte studeres det også. Det kommer bare litt lettere når du er en stor gjeng mennesker som snakker om dette hele tiden. I dag foregår det som oftest ikke sånn.
Balanse man, balanse.. TROR DU arnold bare brydde seg om anatomi,forskning whatever..? Du får det til og verke som vi er svart og kvitt her. Det som plager meg litt.. itillegg til du(og meg nå) har gått max of topic iforhold til posten..


Men helt off-topic, den kommentaren om at du skal være sterkere enn meg fordi du faktisk trener er jo helt latterlig? Tror du jeg dropper trening for å lese?  Tror du at du magisk får bedre resultat fordi du druser i deg alle kosttilskudd på markedet? Vil heller kalle det lettlurt. Smiley Jeg oppnår samme effekten ved å snu, lese næringsinnholdet og analysere hva effekt de forskjellige ingrediensene vil gi.
Orker ikke lese innlegget mitt men husker ingenting om eg sa eg va sterkere enn deg.. Isåfall om eg skreiv det, beklager Smiley Ville bare få fram et poeng om balansen.. Tror eg har skrevet ordet "balanse" 40ganger men fremdeles unngår du dette.. google den gylne middelvei + Aristoteles da heller?

Til resten av dette innlegget vet eg bare isje heilt ka du snakke om.. Antar du bare prøve å manipulere litt til din egen fordel?! Har vell isje snakka om någe magiske resultat eller sagt du ikke får samme effekt av lesing. BALANSE  <-- lurer på om du vet hva det betyr? snakker ikke om fysisk balanse kor du tar knebøy på ein bosu ball(någe eg aldri hadde gjort uansett kor optimalt det måtte være) men om balansen i livet. For mye og lite skjemmer alt. Get it? Smiley

90% av kosttilskudd er stort sett det samme, med litt forskjellig næringsinnhold og mange prøver å basere seg på placebo. De fleste som selger kosttilskudd vil stort sett ikke hjelpe, de vil tjene penger ved å selge med billigst mulig råvare og minst mulig arbeid. Med navn som anabolic test booster, og insane growth powder så vil folk merke en effekt uavhengig av hva de gjør.
Har eg sagt någe aent? Kossen kom dette inn i bilde? trådposter spurte et spørsmål, eg besvarte spørsmålet itte mine beste evner.. Anbefalte eg någe du virkelig HATER? ANABOLIC h40l1xo eller noe? fordi du skriver jo max irrelevant til tider. Er ikke bare logisk argumentering(logos) fra oss, er mye patos inni bilde nå..

At du tror at jeg også bare gir en kunde et program med "de beste øvelsene fra studier med EMG" f.eks er jo helt feil. Selvsagt vil jo dette være individuelt. Hva slags antagelse er dette. Smiley
Ja da er vi jo enige??
Du må bare svare tilbake osv men dette er mitt siste innlegg. kommer ingenting nyttig i videre diskusjon nå. Sitter her med et lite koffein downfall og blir halvirretert på en dataskjerm Tongue nejdu, står over dette!

Lykke til som personlig trener videre hvertfall - mener det virkelig! Vi trenger flinke (balanserte) trenere Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #25 : 07. desember 2010, 22:04 »
Det var du som tok standen at jeg ikke balanserte treningen. Jeg trodde ikke balanse var nødvendig å skrive, ettersom det naturligvis skulle være selvsagt. Trodde du at man bare fikk en mal som man fulgte, og skulle stemme for alle individer? Må jo kunne gå an å tenke litt sånn sett. Smiley

Og at du føler deg mindre sår kan være av andre årsaker, men om du oppriktig men er at du er mindre sår (selv om studier jeg har sett på sier at det ikke stemmer på de individene i test gruppene) og er 100% sikker på at det er pga c-vitamin og ikke fordi du spiser annerledes den dagen, sover bedre, har bygd opp høyere toleranse rundt den perioden (f.eks du tenker over c-vitamin når du har hatt en friuke og du har trent i ca 1 uke og begynner å slutte å få treningsverk).

Om du derimot har trent i 6 uker, hatt fri uke og prøvd å trene 6 uker med c-vitamin så kan jeg absolutt si ting som "Enkelte individer merker at de får mindre sårhet i musklene". Mindre sårhet kan naturligvis ikke relateres, uten videre, til at du får bedre effekt av treningen. Smiley Du kan få mindre ubehag etter trening, kan man eventuelt si. Om dette er effekter du oppriktig mener stemmer.

Og når det kommer til rettskrivingen din så bryr jeg meg ikke, var faktisk forberedt på en slik kommentar om at jeg skrev dårlig - fra deg! Smiley

Forskning kan kanskje føre til at vi går for mye på detaljer, men det er der.. balanse kommer inn. Smiley Alle kan gå å trene og lære av sine feil, men en PT kunde vil gjerne trene uten å gjøre feil for å få best mulig fremgang. Hadde C-vitaminer gitt 10% mer effekt av trening så hadde jeg selvsagt sagt at det var et kosttilskudd for å optimalisere fremgangen i treningen.

Jeg er meget klar over at balanse er optimalt, men hvordan hadde du stilt deg visst jeg hadde rokket med noen av dine grunnstøpte meninger?

Kanskje du er en av de som tror mettet fett er livsfarlig?
Tror at plantefett er best i verden?
At proteintilskudd er magisk? (som mange faktisk tror)

Når du sier noe som at c-vitamin er supert å ta, i 1g mengder så kan det hende du har fått et stort overskudd av c-vitamin. Samtidlig kan det hende at du kunne fått samme effekt av 500 mg c-vitamin? F.eks Vet du noe om langtidsbruk av c-vitamin? Etc..

Virker som du fremstiller ting som enten eller, ikke bare jeg. Smiley Det er to sider i en diskusjon, og her er det begge to som fremstiller og misforstår.

Og grunnen til at jeg leser studier og skal studere videre på biomekanikk og ernæring er jo selvsagt for å kunne gi balanserte programmer.. kostforslag.. etc. Smiley Trodde det var selvsagt at man gav balanserte programmer og ikke hadde en mal man ga ut  Huh  :Smiley

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #26 : 07. desember 2010, 22:10 »
Nok en gang, hvorfor Udo's choice?

Animalske kilder har vist å gi bedre opptak / omdanning av epa / dha fra ALA. Eneste grunn kan være små notater om at ALA i seg selv kan ha en effekt, dette er dog et komplisert emne med en del motstridende studier..

Uavhengig av dette ville jeg (og større navn som børge fagerli, martin berkhan, lyle Mcd etc, dr mercola) anbefalt selolje eller olje fra andre animalske kilder.

Hvorfor har det seg at hver gang noen skal kritisere Udo's choice så er DHA/EPA det eneste dere snakker om Tongue ? DHA og EPA er såklart veldig gode fettsyrer, derfor jeg selv tar selolje. Men DHA/EPA er ikke de eneste gode fettsyrene som finnes.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #27 : 07. desember 2010, 22:12 »
Da er jo ditt neste steg å forklare grunnen til du tar udo's choice. Kanskje du har noen kilder, slik at andre kan lære og til og med begynne på udo's choice  Grin Poenget med forum er jo å få svar, gjerne send meg en e-mail eller PM om du føler det er off topic for jeg er oppriktig interessert!  Smiley

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #28 : 07. desember 2010, 22:28 »
Exactly!
Prøvde meg på diesel test hardcore (testosteron booster) derfra...
Funka fett, men slutta når jeg hadde tatt halve boksen og tenkte hvor latterlig kjedelig det er å gaine som faen på det, så når du er ferdig, så klarer ikke kroppen å produsere testosteron i så stor grad selv.
Ooog da mister du selvsagt mye av det du har oppnådd.

Nei bedre å forbli 100% clean egentlig Smiley
Exactly!
Prøvde meg på diesel test hardcore (testosteron booster) derfra...
Funka fett, men slutta når jeg hadde tatt halve boksen og tenkte hvor latterlig kjedelig det er å gaine som faen på det, så når du er ferdig, så klarer ikke kroppen å produsere testosteron i så stor grad selv.
Ooog da mister du selvsagt mye av det du har oppnådd.

Nei bedre å forbli 100% clean egentlig Smiley
Grin Grin Grin
Takk for at du er en morsom herremann. Godt du ikke mistet alt du gaina på Diesel test da  Tongue

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: "Must have" tilskudd for en 21 åring?
« #29 : 07. desember 2010, 22:37 »
´´

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!