Skrevet av Emne: Nye regler i bodyfitness!  (Lest 33074 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Nye regler i bodyfitness!
« : 08. desember 2010, 09:40 »
IFBB har etter kongressen i Baku vedtatt følgende;

Det innføres nye regler i bodyfitness:
Sitat
No more swimsuit round in bodyfitness!

But there is one change which will start immediately (from the Fitness World Cup in Budapest): there will be no swimsuit round in bodyfitness. Analysis carried out by the IFBB Judges Committee showed that there were no significant differences in places given by the judges in Round 1 (black bikini) and Round 2 (swimsuit). Moreover, one-piece attires are expensive and this round made the contests much more longer.

Denne regelen er gjeldende fra dags dato!

T-walk:

Sitat
T-walking in all women’s fitness and bodyfitness categories!
T-walking is so impressive that the Congress approved it for all women’s fitness and bodyfitness categories but in the finals only.


I Classic Bodybuilding vil høyde/vektregler være som følger:

Up to 168 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 0 kg
Up to 171 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 2 kg
Up to 175 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 4 kg
Up to 180 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 6 kg
Over 180 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 8 kg
- body height over 190 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 9 kg
- body height over 198 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 10 kg

Alle endringer av regler vil være gjeldende fra 01.01.2011.

PS.
NKF kommer ikke til å innføre "bikini model contest" med det første.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #1 : 08. desember 2010, 09:53 »
Classic bodybuilding vektreglene gjør meg trist.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #2 : 08. desember 2010, 10:23 »
Classic bodybuilding vektreglene gjør meg trist.

Hvorfor det?
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #3 : 08. desember 2010, 10:34 »
T-walk:

Sitat
T-walking in all women’s fitness and bodyfitness categories!
T-walking is so impressive that the Congress approved it for all women’s fitness and bodyfitness categories but in the finals only.


Sitat
twalking
Slang term used to describe someone who is walking while they tweet (a Twitter message) using a mobile device.

Litt spesiell regel, føler eg.

http://www.webopedia.com/TERM/T/twalking.html
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #4 : 08. desember 2010, 10:51 »
Hvorfor det?

Fordi de er satt altfor høyt og gjør dermed det vanskelig for mange av oss å stille og faktisk ha noe der å gjøre. Jeg mangler fremdeles tett opptil 10kg for å fylle ut klassen og det er etter 15 år med styrketrening. Jeg er nok ikke noe genetisk vidunder så andre har nok mindre problemer med å nå vektgrensen en meg. Men det er på nippen til at jeg føler at slike høye krav fremmer et behov for bruk av substanser man ikke tar i shaken.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #5 : 08. desember 2010, 11:12 »
Jeg er selv 190 høy, og veier pr dags dato 110kg, fett% er sikkert rundt 16.
Ser ingen problemer med en grense på max 99kg. Smiley

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #6 : 08. desember 2010, 11:19 »
Jeg er selv 190 høy, og veier pr dags dato 110kg, fett% er sikkert rundt 16.
Ser ingen problemer med en grense på max 99kg. Smiley

La oss ikke gjøre dette til en "jeg er stor nok" tråd. Men siden du bruker deg selv som eksempel så ser jeg på juli bildene der du er 102,5kg. Der er du kanskje 16% kroppsfett og om du har gått opp 7kg uten å legge på deg fett siden den tid så er det suverent jobba. Da er det bare å skrelle av seg å stille om det er noe du ønsker å gjøre.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #7 : 08. desember 2010, 11:21 »
Fordi de er satt altfor høyt og gjør dermed det vanskelig for mange av oss å stille og faktisk ha noe der å gjøre. Jeg mangler fremdeles tett opptil 10kg for å fylle ut klassen og det er etter 15 år med styrketrening. Jeg er nok ikke noe genetisk vidunder så andre har nok mindre problemer med å nå vektgrensen en meg. Men det er på nippen til at jeg føler at slike høye krav fremmer et behov for bruk av substanser man ikke tar i shaken.

Det slår nok litt ulikt ut fra person til person. For min del hadde jeg slitt med å greie den grensen med en ungdommelig trenings- og kosterfaring der jeg knapt visste hva Lars Lundes vaniljeproteinpulver i hvite bokser med rødt lokk var en gang. For personer med mer optimal struktur (les: slike som deg) så ser jeg derimot poenget.

Det er uansett ikke uvanlig at gode CBB-utøvere ligger et stykke unna sin vektbegrensing, så grensen i seg selv skal en ikke se seg alt for blind på - du hadde f.eks antagelig knust meg dersom jeg hadde stillt på 95kg og du noen kilo under grensevekta di! Smiley  Smiley

Om vektpåslaget i forhold til høyde blir riktige for de ulike høydeklassene er jeg derimot mer usikker på - samt at det fort blir litt ujevnt mellom to ellers like utøvere dersom de vipper såvidt på hver sin side av f.eks 175cm, men der den ene kan veie drøyt 2 kilo mer enn "stakkaren" som kanskje er bare 0,5 cm lavere Smiley

Men men det er nå en regel som det er greit å forholde seg til om ikke annet...såfremt målebåndet på innveiingen er likt det en har hjemme... Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #8 : 08. desember 2010, 11:37 »
Det er uansett ikke uvanlig at gode CBB-utøvere ligger et stykke unna sin vektbegrensing, så grensen i seg selv skal en ikke se seg alt for blind på - du hadde f.eks antagelig knust meg dersom jeg hadde stillt på 95kg og du noen kilo under grensevekta di! Smiley  Smiley

Om vektpåslaget i forhold til høyde blir riktige for de ulike høydeklassene er jeg derimot mer usikker på - samt at det fort blir litt ujevnt mellom to ellers like utøvere dersom de vipper såvidt på hver sin side av f.eks 175cm, men der den ene kan veie drøyt 2 kilo mer enn "stakkaren" som kanskje er bare 0,5 cm lavere Smiley

Men men det er nå en regel som det er greit å forholde seg til om ikke annet...såfremt målebåndet på innveiingen er likt det en har hjemme... Smile

Som du vet så var jeg på scenen når CBB var nytt og vektgrensene var lavere, men jeg endte allikavel opp med å stå ved siden av folk som var 20kg tyngre en meg og folk som var 10cm lavere en meg og tyngre en meg. Så jeg er jo klar over at jeg med min struktur sårt trenger hver gram muskelmasse jeg kan få.

Jeg skjønner selvfølgelig og at det er ønskelig for IFBB og NKF å få de beste utøverne på scenen, dette er jo logisk. Så det er nok ikke noe tap at vi som ikke når opp velger å la vær å stille. Men jeg bare hadde håpet at det skulle bli en mer tilgjengelig byggeklasse for oss litt mindre.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #9 : 08. desember 2010, 11:49 »
Det slår nok litt ulikt ut fra person til person. For min del hadde jeg slitt med å greie den grensen med en ungdommelig trenings- og kosterfaring der jeg knapt visste hva Lars Lundes vaniljeproteinpulver i hvite bokser med rødt lokk var en gang. For personer med mer optimal struktur (les: slike som deg) så ser jeg derimot poenget.

Det er uansett ikke uvanlig at gode CBB-utøvere ligger et stykke unna sin vektbegrensing, så grensen i seg selv skal en ikke se seg alt for blind på - du hadde f.eks antagelig knust meg dersom jeg hadde stillt på 95kg og du noen kilo under grensevekta di! Smiley  Smiley

Om vektpåslaget i forhold til høyde blir riktige for de ulike høydeklassene er jeg derimot mer usikker på - samt at det fort blir litt ujevnt mellom to ellers like utøvere dersom de vipper såvidt på hver sin side av f.eks 175cm, men der den ene kan veie drøyt 2 kilo mer enn "stakkaren" som kanskje er bare 0,5 cm lavere Smiley

Men men det er nå en regel som det er greit å forholde seg til om ikke annet...såfremt målebåndet på innveiingen er likt det en har hjemme... Smile

Hva mener du med optimal struktur?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #10 : 08. desember 2010, 12:18 »
Hva mener du med optimal struktur?

Det optimale finnes vel knapt. Smiley
Det som er optimalt i CBB er nok også optimalt mht ordinær bygging - smal i hofta, brede skuldre, "tynne" ledd, passelig lange bein og armer i forhold til overkroppen etc. Utpå dette skal det legges kjøtt, og helst bør en ha en muskelmasse som i utgangspunktet gir markerte og fine skille mellom muskelgruppene. Har en gode forutsettninger mht bygging, så ser det så å si bra ut fra dag en.
Vi har alle sett dem - de kommer vandrende inn på gymmet, og en legger merke til dem fra dag èn - potensialet lyser av dem! Jævlig urettferdig er det!  dry

Nå skal en være forsiktig med å bruke seg selv som eksempel, men men..
Jeg er nokså grovt bygget som det heter...brede hofter, forsåvidt nokså brede skulde også. Skjelettmessig er det uansett såpass lite elegant at det må nokså mye muskler til før det utjevner de strukturelle ulempene det gir...om det noen gang gjør det....
Jeg veide inn på snaut 20 kilo over CBB grensen på siste NM, og forstatt måtte jeg sikkert pakket på fem kilo til før jeg visuelt sett hadde sett "like bra ut" som mange av CBB-byggerne...men realitene er selvfølgelig at de er såpass mye bedre strukturellt at en uansett vektoppgang aldri ville kunne matchet det. Pytt pytt Smiley
Skulle jeg pint meg ned til 95kilo, så hadde jeg vært på det muskulære nivået jeg var for over 20 år siden. En veltrent ung mann, men bra på scenen hadde det ikke sett ut! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #11 : 08. desember 2010, 12:24 »
Det optimale finnes vel knapt. Smiley
Det som er optimalt i CBB er nok også optimalt mht ordinær bygging - smal i hofta, brede skuldre, "tynne" ledd, passelig lange bein og armer i forhold til overkroppen etc. Utpå dette skal det legges kjøtt, og helst bør en ha en muskelmasse som i utgangspunktet gir markerte og fine skille mellom muskelgruppene. Har en gode forutsettninger mht bygging, så ser det så å si bra ut fra dag en.
Vi har alle sett dem - de kommer vandrende inn på gymmet, og en legger merke til dem fra dag èn - potensialet lyser av dem! Jævlig urettferdig er det!  dry

Nå skal en være forsiktig med å bruke seg selv som eksempel, men men..
Jeg er nokså grovt bygget som det heter...brede hofter, forsåvidt nokså brede skulde også. Skjelettmessig er det uansett såpass lite elegant at det må nokså mye muskler til før det utjevner de strukturelle ulempene det gir...om det noen gang gjør det....
Jeg veide inn på snaut 20 kilo over CBB grensen på siste NM, og forstatt måtte jeg sikkert pakket på fem kilo til før jeg visuelt sett hadde sett "like bra ut" som mange av CBB-byggerne...men realitene er selvfølgelig at de er såpass mye bedre strukturellt at en uansett vektoppgang aldri ville kunne matchet det. Pytt pytt Smiley
Skulle jeg pint meg ned til 95kilo, så hadde jeg vært på det muskulære nivået jeg var for over 20 år siden. En veltrent ung mann, men bra på scenen hadde det ikke sett ut! Smiley

God forklaring Smiley Selv har jeg en BMI relativt nær bicepsmål, så tror ikke CBB er noe for meg Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #12 : 08. desember 2010, 12:36 »
God forklaring Smiley Selv har jeg en BMI relativt nær bicepsmål, så tror ikke CBB er noe for meg Smiley

Ja pokker heller - hva er poenget med å behefte seg med noe så jævlig femi som å ha smale hofter og tynne håndledd? En er da for faan i meg mann! Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #13 : 08. desember 2010, 12:39 »
Er enig med Mr. Muscle i at vektgrensen er satt noe høyt i CBB. CBB burde vel være ett alternativ til AF bare med BB regler. Lillebror fikk jo respektable plasseringer godt under vektgrensen men det vil som regel alltid være dem som kommer nærmest vektgrensen som vil gjøre det best. Selv om jeg nok ville slite med å komme ned til en vektgrense på +2 på inntill 180 cm dersom jeg skulle deltatt synes jeg likevel det hadde vært ett bedre alternativ.


Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Nye regler i bodyfitness!
« #14 : 08. desember 2010, 12:44 »
I Classic Bodybuilding vil høyde/vektregler være som følger:

Up to 168 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 0 kg    - BMI: 24,1
Up to 171 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 2 kg    - BMI: 25
Up to 175 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 4 kg    - BMI: 25,8
Up to 180 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 6 kg    - BMI: 26,5
Over 180 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 8 kg     - BMI: 27,2
- body height over 190 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 9 kg  - BMI(197): 27,3
- body height over 198 cm: max bodyweight [kg] = (Height [cm] – 100) + 10 kg - BMI(199): 30


Er ikke rart det kan føles urettferdig. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!