Skrevet av Emne: Luksustrening på Aker Brygge  (Lest 32593 ganger)

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #60 : 18. desember 2010, 17:59 »
helt klart folk er forskjellige, men på basis generelt så er vel de tunge realfagene noe hardere i lengden.

OK. Det er egentlig ikke vanskelighetsgrad men nytte av utdanning som var mitt poeng. Men bytt gjerne ut ingeniør med;

Aksjemegeler, sykepleier, journalist, markedsanalytiker, fysioterapeut, ergoterapeut, mekaniker, rørlegger el.lign.

Jeg tror uansett at vi i fremtiden vil se langt mer av denne typen segmentering/ prisforskjeller som denne tråden egentlig handler om. Treningsbransjen er en av de få store faglige bransjene som fortsatt nesten utelukkende benytter seg av "ufaglært" arbeidskraft. Det kommer en dag hvor forbrukerne/kundene faktisk begynner å kreve kvalifikasjoner som står i stil med pris.
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #61 : 18. desember 2010, 18:06 »
Tror jeg bare er misunnelig på hva de folka der kan tjene om de når sine mål Smiley

Opptil 100medlemer med de prisene der må gi en god utbetaling på sikt !

Krysser fingrene for underskudd og konkurs!     (sjølvsagt berre tull)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #62 : 18. desember 2010, 18:13 »
OK. Det er egentlig ikke vanskelighetsgrad men nytte av utdanning som var mitt poeng. Men bytt gjerne ut ingeniør med;

Aksjemegeler, sykepleier, journalist, markedsanalytiker, fysioterapeut, ergoterapeut, mekaniker, rørlegger el.lign.

Jeg tror uansett at vi i fremtiden vil se langt mer av denne typen segmentering/ prisforskjeller som denne tråden egentlig handler om. Treningsbransjen er en av de få store faglige bransjene som fortsatt nesten utelukkende benytter seg av "ufaglært" arbeidskraft. Det kommer en dag hvor forbrukerne/kundene faktisk begynner å kreve kvalifikasjoner som står i stil med pris.

Smiley. på generelt basis så kan ptene jeg har vært borti utrolig lite. sikter litt til sats, elixia og spenst! helt utrolig! Det finnes jo også folk der som vet hva de snakker om, men de er så underrepresentert til de grader! Og da at folk betaler 500+kr timen er en skam!

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #63 : 18. desember 2010, 18:50 »
Tror jeg bare er misunnelig på hva de folka der kan tjene om de når sine mål Smiley

Opptil 100medlemer med de prisene der må gi en god utbetaling på sikt !

Krysser fingrene for underskudd og konkurs!     (sjølvsagt berre tull)

Jeg er slett ikke sikker på om jeg ville turt å gjøre noe tilsvarende som Herr Hauge og frue har gjort. Det er nok derfor jeg aldri vil bli noen rik mann Smiley Å satse alt man har, og mye mer, på noe man ikke kan vite om går bra er noe ihvertfall jeg respekterer. Tross alt er det ikke bare å gange opp antall medlemmer man ønsker å ha med pris. Å leie lokaler koster, banken skal ha sitt, sikre økonomiske  samfunnspådommer er vanskelig, og i tilegg skal selvfølgelig ansatte ha bra betalt. Potensialet for å tjene penger er tilstede, men ikke på en god stund enda, og risikoen er stor.

Jeg ønsker ihvertfall Pål og studio Jobsprek lykke til Smiley
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #64 : 18. desember 2010, 22:21 »
Helt enig, men jeg tror fortsatt at utdanning er et av de viktigste virkemidlene for å sikre nettopp dette.

1. Det er da virkelig raust av deg å si at ikke alle er udugelige! Utdanning, sammen med en rekke andre faktorer mener jeg er svært viktig for å bli en god pt. Jeg ønsker gjerne å snu litt på det, og påstå at det finnes dyktige personlige trenere uten utdanning, men de representerer unntakene. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være en fordel å ikke ha utdanning, og hvorfor de uten er bedre enn de med.
Hvor står det at jeg ville ansette fjomper? Hvis en fjomp er en som har tatt seg bryet med å skaffe seg en utdanning, så ville jeg i hvert fall kunne vurdere det. Vurderingen vil selvfølgelig også inkludere personlighet, egenerfaring osv. Børge er helt sikkert en utmerket pt. Han ville helt sikkert vært aktuell i forhold til erfaring. 2. Ansatt han ville jeg nok derimot ikke. Ikke nødvendigvis fordi han mangler utdanning, men fordi det store flertall av de som ønsker personlig trener ikke har et elitefokus, og myrevolution virker ekstremt kropps- og elitefokusert.
Myrevolution er jo også et godt eksempel på hvor man fort kan love mer enn man leverer, men pengene bestemmer. Jeg tenker ikke da på treningsresultater, men en del av de andre produktene de selger.


Enig i at det er mye av grunnen til at han har så god suksess som han har hatt, men igjen, hvorfor er det negativt å ha utdanning?

Å være ingeniør er ganske lukrativt har jeg hørt, også begynner det å bli mangel på dem. Tror kanskje jeg skal begynne å lete litt på nettet og finne noen bøker om hvordan man bygger broer. Kanskje jeg til og med skal lese en mattebok. Da sparer jeg flere hundretusen i studielån, og så blir jeg til og med en bedre ingeniør enn alle idiotene som går på skolen for å lære det!


3. Det meste frem til nå er slik som det er mulig å diskutere litt, men den der blir faktisk litt for teit. På hvilket grunnlag tror du det?

Jeg så forresten en fyr med svære armer her om dagen. Han går antagelig på steroider, fordi det er det mange med store armer som gjør.


1. Vi kommer jo ikke lengre med dette uansett. Jeg mener man kunne spart de 5 årene og heller brukt det på noe bedre. Men PT'er liker jo å promotere seg så det er jo rart jeg aldri ser en av disse med master i idrett skrive artikler eller noe annet fornuftig her eller på andre forum.

2. Det var et eksempel på hva som kan oppnåes med å lære ting selv. At du ønsker å sammenligne det med ingeniørstudier er helt OK det, men en stor forskjell her er jo at de optimale treningsresultatene i seg selv kommer av at man hele tiden er oppdatert på det nyeste. Med trening er det slik av veldig mye fungerer, men den masteren i idrett gir deg nok heller (litt etter hva du skrev masteroppgave i selvfølgelig, og ikke minst HVOR) det teoretiske framfor optimale treningsoppleggene. Du må vell selv ha sett en dramatisk forandring fra 90-tallet 5-splitt program basert på byggere proppa på steroider, fram til dagens programmer med RPE og Myoreps, selv om det selvfølelig aldri var noen tvil om at kroppsbyggerprogrammene fungerte.

3. Jeg legger ingen prestisje i det jeg skriver. Om du føler du ikke vil diskutere, så skal du selvsagt få slippe det. Jeg kan ikke underbygge påstandene mine uansett.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #65 : 18. desember 2010, 23:54 »
1. Vi kommer jo ikke lengre med dette uansett. Jeg mener man kunne spart de 5 årene og heller brukt det på noe bedre.

Det er tydelig at du var uheldig når du gikk der opp, siden du ikke hadde noe utbytte av studiet.  Jeg lærte ganske mye, men da var sikkert jeg litt dummere enn folk flest når jeg begynte.  Alternativt kunne jeg jo bare ha begynt som PT direkte etter militærtjenesten. Jeg hadde jo tross alt allerede mer enn 10 års idrettserfaring, og mine kunnskaper om sleggekasting og egenerfaring i styrketrening, burde vel være mer enn nok til å generalisere og danne en basis før jeg begynte å jobbe som PT.  Erfaring ville jeg jo også fått raskere.

Men PT'er liker jo å promotere seg så det er jo rart jeg aldri ser en av disse med master i idrett skrive artikler eller noe annet fornuftig her eller på andre forum.

Rart det der! Medlemmene på treningsforum.no representerer jo i aller høyeste grad akkurat den målgruppen som kjøper tjenester av en Personlig Trener!
 Nå er ikke jeg noen ekspert på å skrive artikler, men det er en ganske tidkrevende og krevende jobb, i hvert fall hvis den skal være bra, og bra bør den jo være. Hva som er bra avhenger jo riktignok litt av i hvilket miljø man kommer fra. Jeg ville i hvert fall ikke sette mitt navn på noe rask jeg kan koke sammen i løpet av en time, eller fem. 

At du heller ikke finner noen som helst fornuftig kommentar heller,  kommer nok av tre ting:
1.   Du leter ikke godt nok
2.   Råtne egg finnes over alt
3.   Det kan nok være vanskelig å forstå, men for veldig mange er ikke treningsforum den helt store greia. Med mindre man er veldig interessert i strongman, fitness eller kroppsbygging finnes det ikke all verden. 

2. Det var et eksempel på hva som kan oppnåes med å lære ting selv. At du ønsker å sammenligne det med ingeniørstudier er helt OK det, men en stor forskjell her er jo at de optimale treningsresultatene i seg selv kommer av at man hele tiden er oppdatert på det nyeste.
No shit sherlock! Nå er det faktisk ikke slik at man blir dummere av å studere.
At man kan lære ting selv har det vel aldri vært noen tvil om, man får faktisk ikke en software oppdatering den dagen man starter å studere.  Det er heller ikke slik at den kunnskapen man har vært så uheldig å pådra seg er en evig sannhet. Man slutter ikke å lære den dagen man er ferdig med å studere. Jeg tror faktisk ikke jeg er helt på bærtur hvis jeg påstår at de fleste med et visst utdanningsnivå er langt bedre rustet til å kritisk evaluere, og ikke minst faktisk lese det nyeste av treningslitteratur, enn de fleste selvlærte. (legg merke til at jeg bare delvis generaliserer, og åpner for at det finnes mange unntak).   
Hvem tror du egentlig står for de fleste nye og interessante funn innen trening? Sjelden masterstudenter riktignok, men enda sjeldnere ufaglærte. Hvis de skulle være så heldige/flinke å faktisk komme med noe nytt, er de allikevel avhengig av empirisk oppbakking dersom det noensinne skal kunne implementeres innen treningsfeltet. 
Treningsbransjen, sammen med kosttilskudd bransjen er de to største industriene i verden som helt som har klart å skape milliardomsetninger på til dels sviktende dokumentasjon.

Hvis du ikke likte ingeniør eksempelet, kan du bare bytte det ut med en hvilken som helst annen tittel, eller yrke.
Med trening er det slik av veldig mye fungerer, men den masteren i idrett gir deg nok heller (litt etter hva du skrev masteroppgave i selvfølgelig, og ikke minst HVOR) det teoretiske framfor optimale treningsoppleggene. Du må vell selv ha sett en dramatisk forandring fra 90-tallet 5-splitt program basert på byggere proppa på steroider, fram til dagens programmer med RPE og Myoreps, selv om det selvfølelig aldri var noen tvil om at kroppsbyggerprogrammene fungerte.
 
Nå begynner jeg å forså hvorfor vi er uenige. Du snakker om å finne det optimale treningsprogram, mens jeg snakker om å bli en best mulig PT.  Jeg mener at at en dyktig PT skal kunne litt mer enn å sette opp et bra treningsprogram, men det bare min mening. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å bruke tid på det her. Det er heldigvis mange faglig dyktige personer her inne (både med og uten formell kompetanse), men hver gang det er snakk om personlige trenere eller annet fagpersonell blir de latterliggjort og kritisert. 
Selvfølgelig er det mye dårlig der ute.  Nevn et yrke hvor det ikke er det da? Likevel kan man ikke generalisere på bakgrunn av enkeltobservasjoner.
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget d9z

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

  • heei :)
Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #66 : 19. desember 2010, 00:43 »
Noen andre som la merke til de billige plaststolene fremfor "peisen"?  Grin

Sikkert noe designer-vas, men hadde forventet meg noen elegante skinnmøbler til den prisen Smiley

hadde jo vært skikkelig deilig og sette seg i en skinnstol etter en hardcore treningsøkt Smiley heh
160 - 110 - 162,5 = 432,5

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #67 : 19. desember 2010, 04:09 »
nah, skinnstolen driter jeg i. men jeg kunne godt likt å være foruten alle gasp fanatikerne..

jeg mener dog at enten  250 i mark, 200 i benk og 220 i bøy burdde være kravene for å kunne gå i GASP

alt annet anneser jeg som like harry som å bruke hopp drakt når du skal hoppe 5 meter på ski i  hoppbakken du ha laga selv i Nittedal, eller bruke løpedrakt når du skal ta ny pers på 1000 meter på mølla på elixia Smiley
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #68 : 19. desember 2010, 04:16 »
uansett hva man sier med en høyere utdannning, så er det som oftest ikke det man har lært som er lukrativt,          men evnen til å lære i sammenheng med personlige egenskaper..

somregel så vil en sivilingenør/siviløkonom/advokat/lege/tannlege, OSV, være letter å videreutdanne enn en uutdannet fra samme årskull..

når det gjelder utdanning som PT så tror jeg det å se det store bildet vil være enenorm fordel, ikke alle må nødvendigvis trene mark og bøy for å bli i sitt livs form ;-)
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget MyO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #69 : 08. januar 2011, 23:44 »
Nå er det strengt tatt ikke de mest kompetente PT'ene som redder livene til sykelig overvektige folk da.

Spis mindre, tren mer. Trenger ikke PT for det lizzm Wink

Du har jo iallefall ikke noe innsikt i dette...

Sykelig overvektig drar til legen. Derifra blir han sendt til en ERNÆRINGSFYSIOLOG som setter denne personen på diett. Som du sikker ikke vet, så er aktivitet og trening en stor faktor når man skal gå ned i vekt (bedre lipidprofil, lavere blodtrykk,forbedrer insulinresistents osv).

En overvektig person kan ingenting om trening, det kan ikke legen heller. Ernæringsfysiologen vet hvor mye denne personen må trene, men ikke mer.

Denne personen vil bli anbefalt å oppsøke noen som kan trening : personlig trener.

Personlige trener (kompetente) har ALT å si for at en sykelig overvektig person skal klare å få bedre livskvalitet, helse og lengre liv.

Edit : jeg studerer klinisk ernæringsfysiologi og jobber som PT.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #70 : 08. januar 2011, 23:45 »
Du har jo iallefall ikke noe innsikt i dette...

Sykelig overvektig drar til legen. Derifra blir han sendt til en ERNÆRINGSFYSIOLOG som setter denne personen på diett. Som du sikker ikke vet, så er aktivitet og trening en stor faktor når man skal gå ned i vekt (bedre lipidprofil, lavere blodtrykk,forbedrer insulinresistents osv).

En overvektig person kan ingenting om trening, det kan ikke legen heller. Ernæringsfysiologen vet hvor mye denne personen må trene, men ikke mer.

Denne personen vil bli anbefalt å oppsøke noen som kan trening : personlig trener.

Personlige trener (kompetente) har ALT å si for at en sykelig overvektig person skal klare å få bedre livskvalitet, helse og lengre liv.

jaja skryt på dere dette også

Utlogget MyO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #71 : 08. januar 2011, 23:50 »
jaja skryt på dere dette også

Kan du fortelle meg hvordan en person som har en BMI på 40+ bør trene?  Finne et program på google?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #72 : 09. januar 2011, 00:02 »
Kan du fortelle meg hvordan en person som har en BMI på 40+ bør trene?  Finne et program på google?

der så spiller nok kosten en større rollen enn selve treningen faktisk.men dere er vel alle kostholdseksperter også

Utlogget MyO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #73 : 09. januar 2011, 00:08 »
Smiley. på generelt basis så kan ptene jeg har vært borti utrolig lite. sikter litt til sats, elixia og spenst! helt utrolig! Det finnes jo også folk der som vet hva de snakker om, men de er så underrepresentert til de grader! Og da at folk betaler 500+kr timen er en skam!

Personlig trener på ELIXIA og SATS har nødvendigvis IKKE utdanning, og i bestefall en 30 sp studie på NIH som egentlig gir nok kunnskap til å bli treningsveileder og ikke PT. PT`er som har høyere utdanning, lang erfaring og relevant utdanning og sertifiseringer kan forstå og behandle en syk person, og også trene opp og gi den typiske kontor kroppen en forbedret helse. Dette iform av bedre kroppsammensetning og mindre skader/plager.

Du må forstå det er forskjell på å jobbe som PT og faktisk være en PT.

Enig at det desverre ansettes altfor mange i disse kjedene uten kompetanse, men du kan ikke generalisere.

Hvis du faktisk tar turen innom studio jobbsprek, så ser du at her satser de nettopp på dette med kompetanse. PT`ene sammarbeider med lege, naprapat og ernæringsfysiolog. Her får man testet max 02, blod, kroppsammensetning og beveglighet hyppig. Dette i tillegg til komfort. Et medlemskap der inkluderer dette.

Utlogget MyO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #74 : 09. januar 2011, 00:10 »
der så spiller nok kosten en større rollen enn selve treningen faktisk.men dere er vel alle kostholdseksperter også

Nå siterer du en klinsik ernæringsfysiolog, og da sier jeg meg enig i at en person med NIH/AFPT utdanning IKKE kan gi kostråd/skrive ut dietter til syke personer. Men til friske personer som skal opp/ned i vekt, absolutt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!