Skrevet av Emne: Luksustrening på Aker Brygge  (Lest 32592 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #75 : 09. januar 2011, 00:12 »
Nå siterer du en klinsik ernæringsfysiolog, og da sier jeg meg enig i at en person med NIH/AFPT utdanning IKKE kan gi kostråd/skrive ut dietter til syke personer. Men til friske personer som skal opp/ned i vekt, absolutt.

så det. var ment generelt:)poenget mitt var. hadde jg vært tjukk (fedme) så ville ikke jg ha bare blitt sendt til en tilfeldig pt. fler som er flinke, fler som kan litt og vært borti pter som kan helt minimalt

Utlogget MyO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #76 : 09. januar 2011, 00:14 »
der så spiller nok kosten en større rollen enn selve treningen faktisk.men dere er vel alle kostholdseksperter også

Der er det lett å se hvor lite du kan om dette. En person som skal ned 20kg vil miste mye muskelmasse. Muskelmasse gir høyere BMR, en større motor vil forbrenne mer. Styrketrening er veldig viktig for at en person skal opprettholde en sunn kropp under en så drastisk vektnedgang.

Trening i seg selv gir også høyere forbrenning, dermed kan en person på diett spise litt mer normalt for å ligge på underskudd.

Ligger du på ræva under en diett kan du ikke spise noe som helst og ender sannsynligvis opp som tynnfeit med en ufunksjonell kropp og metabolisme.

Utlogget MyO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #77 : 09. januar 2011, 00:16 »
så det. var ment generelt:)poenget mitt var. hadde jg vært tjukk (fedme) så ville ikke jg ha bare blitt sendt til en tilfeldig pt. fler som er flinke, fler som kan litt og vært borti pter som kan helt minimalt

Nei men en udyktig PT er bedre en ingen PT. En person uten intresse for trening har en veldig stor sjangse for å skade seg selv og gjør alt feil om denne personen prøver å gjør dette på egenhånd...

Jeg mekker ikke på min bil etter å ha lest meg frem på internett om hvordan bremsepedalen virker. Den jobben gir jeg til en som i det minste har fagbrev i dette...

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #78 : 09. januar 2011, 00:19 »
Der er det lett å se hvor lite du kan om dette. En person som skal ned 20kg vil miste mye muskelmasse. Muskelmasse gir høyere BMR, en større motor vil forbrenne mer. Styrketrening er veldig viktig for at en person skal opprettholde en sunn kropp under en så drastisk vektnedgang.

Trening i seg selv gir også høyere forbrenning, dermed kan en person på diett spise litt mer normalt for å ligge på underskudd.

Ligger du på ræva under en diett kan du ikke spise noe som helst og ender sannsynligvis opp som tynnfeit med en ufunksjonell kropp og metabolisme.

jeg mener fortsatt kosten er viktigere enn treningen for folk som sliter med høy fedme. Men man trenger jo ikke å være veldig smart for å skjønne at kombinerer man dette så vil man komme til målet raskere og sikkert bedre

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #79 : 09. januar 2011, 00:21 »
Nei men en udyktig PT er bedre en ingen PT. En person uten intresse for trening har en veldig stor sjangse for å skade seg selv og gjør alt feil om denne personen prøver å gjør dette på egenhånd...

Jeg mekker ikke på min bil etter å ha lest meg frem på internett om hvordan bremsepedalen virker. Den jobben gir jeg til en som i det minste har fagbrev i dette...

jeg hadde ikke brukt 500kr timen på en dårlig pt! da hadde jeg gått for egen trening noe jeg selv gjør og det funker for meg:)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #80 : 09. januar 2011, 00:27 »
du bruker da for faen ikke en rørlegger som ikke kan gå go for arbeidet han gjør. btw jeg er rørlegger lol

Men kan jo prøve selv, eller finne en som går god for jobben:P

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #81 : 09. januar 2011, 00:29 »
Du har jo iallefall ikke noe innsikt i dette...

Sykelig overvektig drar til legen. Derifra blir han sendt til en ERNÆRINGSFYSIOLOG som setter denne personen på diett. Som du sikker ikke vet, så er aktivitet og trening en stor faktor når man skal gå ned i vekt (bedre lipidprofil, lavere blodtrykk,forbedrer insulinresistents osv).

En overvektig person kan ingenting om trening, det kan ikke legen heller. Ernæringsfysiologen vet hvor mye denne personen må trene, men ikke mer.

Denne personen vil bli anbefalt å oppsøke noen som kan trening : personlig trener.

Personlige trener (kompetente) har ALT å si for at en sykelig overvektig person skal klare å få bedre livskvalitet, helse og lengre liv.

Edit : jeg studerer klinisk ernæringsfysiologi og jobber som PT.

Her er då virkelig mange andre og som sitter inne med mykje kunnskap. Eg skal ikkje generalisere, men der finnes så mykje elendige PT`er der ute, at det bør ringe både kyrkjeklokker og lyse store alarmklokker rundt om. Og tru meg, eg har vært rundt om i landet, og sett på kvaliteten. Den er fantastisk dårlig, der finnes ein del unntak. Men dei får som regel ikkje "mannen i gata" trene hos, for dei er for attraktive som PT`er og vil ikkje ha luselønn på SATS eller Elexia eller andre treningssenter. Dei er enten på eit slikt lukseriøst gym med heilt spesielle priser for dei med størst lommebok, eller dei jobber privat.
ein PT har svært lite kunnskap om metabolsk syndrom og alt som inngår der, om lipidprofiler,blodtrykk, insulinresistens etc. PT`er har en generell kunnskap om det her, ingen inngåande kunnskap. Dette er det faktisk indremedisinere og andre som er langt mere spesialiserte på. PT`er bør holde seg til trening, og ikkje påberope seg å være livsnødvendig for sjukelig overvektige.Ernæringsfysiologer bør holde seg til kosthold. Derfor er det viktig at de ulike spesialitene samarbeider og jobber i fellesskap, mot det mål å få "pasienten" tilbake i rett spor.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #82 : 09. januar 2011, 00:31 »
Her er då virkelig mange andre og som sitter inne med mykje kunnskap. Eg skal ikkje generalisere, men der finnes så mykje elendige PT`er der ute, at det bør ringe både kyrkjeklokker og lyse store alarmklokker rundt om. Og tru meg, eg har vært rundt om i landet, og sett på kvaliteten. Den er fantastisk dårlig, der finnes ein del unntak. Men dei får som regel ikkje "mannen i gata" trene hos, for dei er for attraktive som PT`er og vil ikkje ha luselønn på SATS eller Elexia eller andre treningssenter. Dei er enten på eit slikt lukseriøst gym med heilt spesielle priser for dei med størst lommebok, eller dei jobber privat.
ein PT har svært lite kunnskap om metabolsk syndrom og alt som inngår der, om lipidprofiler,blodtrykk, insulinresistens etc. PT`er har en generell kunnskap om det her, ingen inngåande kunnskap. Dette er det faktisk indremedisinere og andre som er langt mere spesialiserte på. PT`er bør holde seg til trening, og ikkje påberope seg å være livsnødvendig for sjukelig overvektige.Ernæringsfysiologer bør holde seg til kosthold. Derfor er det viktig at de ulike spesialitene samarbeider og jobber i fellesskap, mot det mål å få "pasienten" tilbake i rett spor.

honnør:)

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #83 : 09. januar 2011, 00:34 »
Her er då virkelig mange andre og som sitter inne med mykje kunnskap. Eg skal ikkje generalisere, men der finnes så mykje elendige PT`er der ute, at det bør ringe både kyrkjeklokker og lyse store alarmklokker rundt om. Og tru meg, eg har vært rundt om i landet, og sett på kvaliteten. Den er fantastisk dårlig, der finnes ein del unntak. Men dei får som regel ikkje "mannen i gata" trene hos, for dei er for attraktive som PT`er og vil ikkje ha luselønn på SATS eller Elexia eller andre treningssenter. Dei er enten på eit slikt lukseriøst gym med heilt spesielle priser for dei med størst lommebok, eller dei jobber privat.
ein PT har svært lite kunnskap om metabolsk syndrom og alt som inngår der, om lipidprofiler,blodtrykk, insulinresistens etc. PT`er har en generell kunnskap om det her, ingen inngåande kunnskap. Dette er det faktisk indremedisinere og andre som er langt mere spesialiserte på. PT`er bør holde seg til trening, og ikkje påberope seg å være livsnødvendig for sjukelig overvektige.Ernæringsfysiologer bør holde seg til kosthold. Derfor er det viktig at de ulike spesialitene samarbeider og jobber i fellesskap, mot det mål å få "pasienten" tilbake i rett spor.
Er helt enig med deg! Honnør for den.

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Luksustrening på Aker Brygge
« #84 : 14. januar 2011, 23:39 »
Det virker som det er ganske bred enighet om at de fleste pt`er, leger, fysiologer, terapeuter ol. ikke kan stort om trening. Jeg skal ikke nødvendigvis være 100 % uenig, men begyner å lure på  hvem er det egentlig som kan noe om trening, og om i det hele tatt finnes noen. Medlemmene her er jo selvfølgelig et unntak siden de kan det aller meste, og ikke minst viser stor ydmykhet når de omtaler andre yrkesgrupper.
For folk flest er jo dette svært gode nyheter. Masse penger å spare på å slippe å vurdere pt:) Så langt i år klarer jo de fleste seg ganske utmerket på egenhånd.
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!