Skrevet av Emne: store armer  (Lest 13250 ganger)

Utlogget roenning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

store armer
« : 10. desember 2010, 22:02 »
''Armstyrken min er vel bra på grunn av at jeg  alltid har trent  mye armer, min erfaring er motsatt av mange andres, armer kan du trene til du blir grønn i trynet..  Maxing, pumping, supersett osv. Hardere er bedre.. kjører fort 60 sett på en armøkt, 30 på overarmer og 30 på underarmer. Nesten alle settene til failure.. Jeg har kjørt tricepspress/fransk press med 160kg. 3#150kg bicepscurl(cheat), chins ca 135kg +60kg 10reps. captains of crush #2.100reps. #3. 12reps #3,5. 7reps'' Kilder: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1794

Det er altså slik Lars Rørbakken har oppnådd å få norges sværeste/sterkeste armer. Han gjør jo det motsatte som er anbefalt av en rekke strongmans/byggere?

Noen som har innspill? er denne metoden anbefalt? jeg bare spør Smiley

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: store armer
« #1 : 10. desember 2010, 22:04 »
steroider/bol..
Tror ikke måten han sier om, er å anbefale.
Blir nok fort overtrent den lille delen som mange kaller "guns"
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: store armer
« #2 : 18. desember 2010, 20:58 »
''Armstyrken min er vel bra på grunn av at jeg  alltid har trent  mye armer, min erfaring er motsatt av mange andres, armer kan du trene til du blir grønn i trynet..  Maxing, pumping, supersett osv. Hardere er bedre.. kjører fort 60 sett på en armøkt, 30 på overarmer og 30 på underarmer. Nesten alle settene til failure.. Jeg har kjørt tricepspress/fransk press med 160kg. 3#150kg bicepscurl(cheat), chins ca 135kg +60kg 10reps. captains of crush #2.100reps. #3. 12reps #3,5. 7reps'' Kilder: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1794

Det er altså slik Lars Rørbakken har oppnådd å få norges sværeste/sterkeste armer. Han gjør jo det motsatte som er anbefalt av en rekke strongmans/byggere?

Noen som har innspill? er denne metoden anbefalt? jeg bare spør Smiley
Prøv det da vel??Har brukt det på veeeeeldig mange eg har hjelpt med treningen.
Stort sett alle har vert veldig fornøyd..Arne thuen mange ganger verdens mester i håndbak,hjalp meg mye i starten.Han trener armer  nesten alltid til failure og ekstremt mange sett,han er 55år no og henger med ungutta ænda.Så JO i motsetning til Skylinepower meiner eg at det er å anbefalle.
Armer tåler xxxxxtremt mye meir trening en mange tror,det er min erfaring etter 10år med konkuranse håndbak..
Så prøv noe nytt,så kan du dømme sjøl,ikkje la deg blende av skyline sine "guns" og råd:)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: store armer
« #3 : 18. desember 2010, 21:07 »
Enig med skyline. Man bør ha dette i bakhodet når man tenker over hvor hardt Rørbakken trener: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Haandbakutoever-tatt-for-doping-411000.html
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: store armer
« #4 : 18. desember 2010, 21:10 »
ikkje la deg blende av skyline sine "guns" og råd:)

Godt eksempel på Bro science.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: store armer
« #5 : 18. desember 2010, 21:10 »
Prøv det da vel??Har brukt det på veeeeeldig mange eg har hjelpt med treningen.
Stort sett alle har vert veldig fornøyd..Arne thuen mange ganger verdens mester i håndbak,hjalp meg mye i starten.Han trener armer  nesten alltid til failure og ekstremt mange sett,han er 55år no og henger med ungutta ænda.Så JO i motsetning til Skylinepower meiner eg at det er å anbefalle.
Armer tåler xxxxxtremt mye meir trening en mange tror,det er min erfaring etter 10år med konkuranse håndbak..
Så prøv noe nytt,så kan du dømme sjøl,ikkje la deg blende av skyline sine "guns" og råd:)


Når du kjører så mange sett, kjører du lett/tungt/mellom eller variasjon?

Har du giddet å utdype dette litt?

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: store armer
« #6 : 18. desember 2010, 21:16 »
Enig med skyline. Man bør ha dette i bakhodet når man tenker over hvor hardt Rørbakken trener: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Haandbakutoever-tatt-for-doping-411000.html
Er med i nif
Enig med skyline. Man bør ha dette i bakhodet når man tenker over hvor hardt Rørbakken trener: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Haandbakutoever-tatt-for-doping-411000.html
Arne Thuen trener ganske mye hardere en meg,håndbak er med i nif ja og han testes ofte,så uenig med deg dær.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: store armer
« #7 : 18. desember 2010, 21:18 »
Arne Thuen trener ganske mye hardere en meg,håndbak er med i nif ja og han testes ofte,så uenig med deg dær.

Greit nok at du er uenig. Høres mistenkelig ut at Arne Thuen trener så hardt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: store armer
« #8 : 18. desember 2010, 21:18 »
Når du kjører så mange sett, kjører du lett/tungt/mellom eller variasjon?

Har du giddet å utdype dette litt?
Jepp kan utdype imorgen,skal på trening no..

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: store armer
« #9 : 18. desember 2010, 21:21 »
Greit nok at du er uenig. Høres mistenkelig ut at Arne Thuen trener så hardt.
Mistenkelig tja.Eg hadde ikkje heilt troen på han i starten heller,men det fungerer tydligvis på mange.Har ingen ting med bol og gjøre.Mannen har trent vekter i 40år og blitt testa uendelig mange ganger.

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: store armer
« #10 : 18. desember 2010, 21:32 »
Jepp kan utdype imorgen,skal på trening no..

Flott.
Jeg synes det er spennende at folk som har noe å vise til kommer med utspill, selv om det mange bedrevitere her.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: store armer
« #11 : 18. desember 2010, 22:36 »
Noen sier at ben tåler mye mengde, og har vel endel med den bruken bena utsette med hverdag, men dersom en ser på bruken av armerblant folk flest vil jeg si at mengden her er ofte betydelig større. Da snakker jeg om knekk i kneet for å gå, mens en ofte løfter hele bevegelsen når en bruker armene. Bena blir utsatt for samme vekt dag ut og dag inn i denne sammenheng, mens armene utfører bevegelsene ofte med ekstra vekt. Veldig mye av det som bæres blri bært med armene.
Videre har mengde trening og trening av armer med negativereps, osv funket bra på meg, og er vel også en meget vanlig måte å trene på innen håndbak miljø. Håndbak er under nif og der foregår testing, (har foresten blitt testet i lag med Thuen, som forøvrig har vert gjennom flere kontroller opp igjennom årene).
De fleste håndbakutøvere er foresten relativt sterke i armene, så tror ikke de har bommet helt på denne treningen sin. Wink

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: store armer
« #12 : 18. desember 2010, 22:40 »
Noen sier at ben tåler mye mengde, og har vel endel med den bruken bena utsette med hverdag, men dersom en ser på bruken av armerblant folk flest vil jeg si at mengden her er ofte betydelig større. Da snakker jeg om knekk i kneet for å gå, mens en ofte løfter hele bevegelsen når en bruker armene. Bena blir utsatt for samme vekt dag ut og dag inn i denne sammenheng, mens armene utfører bevegelsene ofte med ekstra vekt. Veldig mye av det som bæres blri bært med armene.
Videre har mengde trening og trening av armer med negativereps, osv funket bra på meg, og er vel også en meget vanlig måte å trene på innen håndbak miljø. Håndbak er under nif og der foregår testing, (har foresten blitt testet i lag med Thuen, som forøvrig har vert gjennom flere kontroller opp igjennom årene).
De fleste håndbakutøvere er foresten relativt sterke i armene, så tror ikke de har bommet helt på denne treningen sin. Wink

Det er det jeg mener. Om man ikke følger 5x5 her på forumet, blir man uglesett. Det er derfor jeg synes det har vært litt spennende å høre om hvordan armwrestlerne trener. Det er jo ingen tvil om at mange i håndbakmiljøet har abnorme armer i forhold til resten av kroppen.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: store armer
« #13 : 18. desember 2010, 23:18 »
Prøv det da vel??Har brukt det på veeeeeldig mange eg har hjelpt med treningen.
Stort sett alle har vert veldig fornøyd..Arne thuen mange ganger verdens mester i håndbak,hjalp meg mye i starten.Han trener armer  nesten alltid til failure og ekstremt mange sett,han er 55år no og henger med ungutta ænda.Så JO i motsetning til Skylinepower meiner eg at det er å anbefalle.
Armer tåler xxxxxtremt mye meir trening en mange tror,det er min erfaring etter 10år med konkuranse håndbak..
Så prøv noe nytt,så kan du dømme sjøl,ikkje la deg blende av skyline sine "guns" og råd:)


Ser for meg at betennelser er begrensingen.. har du noen tips for å unngå/holde dette i sjakk? Har en biceps som tåler nesten ingenting før den blir irritert.. men har i grunn aldri trent regelmessig biceps heller.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: store armer
« #14 : 18. desember 2010, 23:59 »
Jeg henger meg på Rørbakken her. Armene tåler ekstremt mye juling. Den ene grunnen til hvorfor JEG tror det er fordi arma er såpass små. Muskelmessig. Det skal ikke mye næringen til før de er fit for fight igjen, sammenlignet med hvordan kroppen blir kjørt i knebøy, og markløft f. eks.

Dette trenger jo ikke være grunnen, men en ting er at uansett årsak, så tåler arma mye. Selv trente jeg underarmer 7 dager i uka i en ganske lang periode med 10-15 sett HVER gang, og var stort sett oppe på 100kg i underarmscurl.
Har også kjørt curl så og si hver dag i mange uker i strekk uten at jeg kjente nevneverdig til problemer.

Så lenge en ikke kjenner noe spesielt så tror jeg en kan kjøre på til det kjedsommelige uten at det blir problemer. Smiley

Selvom en kanskje ikke kan stupe på med EN gang, så er det ihvertfall mengde og intensitet en fint kan opparbeide seg til å tåle ved å gradvis øke, og øke.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!