Skrevet av Emne: ryp  (Lest 3121 ganger)

Utlogget jochee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

ryp
« : 13. desember 2010, 15:38 »
kan noen forklare meg åssen ryp trening er? det står så mye forskjellig overalt, blir bare forvirret...

Utlogget jack95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

  • Hold your head up high, no matter what.
Sv: ryp
« #1 : 13. desember 2010, 15:54 »
Last ned ryp her du: https://www.tn.no/ryp

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: ryp
« #2 : 13. desember 2010, 16:04 »
RYP baserer seg på det brilliante slagordet, release your potential!

RYP går ut på at dvaske nordmenn skal følge et generisk treningsprogram skreddersydd for et sosialistisk samfunn der alle er like. Ettersom som nordmenn flest er for late og uintelligente til å komponere et eget treningsprogram, er de nødt til å følge dette fantastiske programmet laget i sammarbeid med kommunistpartiet og PT med 12 ukers erfaring.

Dessverre er de færreste istand til å følge programmet i mer enn et par uker, noe som betyr at de vender tilbake til coca cola, potetgull og livslang impotens foran tvskjermen. Derav navnet release your potential!
Heldigvis stemmer alle som noengang har trent RYP på Arbeiderpartiet Smiley
You know I like your style, I really do.

Utlogget jochee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: ryp
« #3 : 13. desember 2010, 19:09 »
takk for bra svar, begge!:)

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: ryp
« #4 : 13. desember 2010, 19:23 »
RYP baserer seg på det brilliante slagordet, release your potential!

RYP går ut på at dvaske nordmenn skal følge et generisk treningsprogram skreddersydd for et sosialistisk samfunn der alle er like. Ettersom som nordmenn flest er for late og uintelligente til å komponere et eget treningsprogram, er de nødt til å følge dette fantastiske programmet laget i sammarbeid med kommunistpartiet og PT med 12 ukers erfaring.

Dessverre er de færreste istand til å følge programmet i mer enn et par uker, noe som betyr at de vender tilbake til coca cola, potetgull og livslang impotens foran tvskjermen. Derav navnet release your potential!
Heldigvis stemmer alle som noengang har trent RYP på Arbeiderpartiet Smiley

Vet ikke i hvor stor grad du er ironisk i det du sier, men det er vel Børge Fagerli som har laget ryp, og om du tror han er PT med 12 ukers erfaring, ja, så er du en kronidiot Smiley

RYP er et bra og enkelt program for nybegynnere, i likhet med stronglifts 5x5 osv. Om de færreste er i stand til å følge et så enkelt program som ryp kan du ikke vente at de skal klare å følge noe som helst treningsprogram. En annen ting er om de klarer progresjonen i programmet, noe som bør gå fint om de er ærlige på 10RM-testen.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: ryp
« #5 : 13. desember 2010, 19:35 »
RYP er ikke så dumt det, sant nok at alle er forskjellig og kan ha godt av å utarbeide spesialiserte planer, men som en introduksjon til styrkeverdenen tror jeg RYP kan være gull. Mye bedre enn å lage noe selv, på et tidspunkt en har null treningserfaring og ikke har lest mye om trening heller. Jeg lagde selv et program for meg selv basert på min viten helt i starten av min treningsperiode, det fungerte langt fra optimalt, men gav meg ok økninger, i spesielt benk og biceps, da dette ble hyppig prioritert over rygg og bein.

Start med enten RYP eller 5x5, er mitt råd. Sannheten er at etter hvert som tiden går vil du kjenne kroppen din bedre, vite styrker og svakheter, da er det på tide å spesialisere det du gjør. Sliter du med bånn av markløftet, kjør markløft på kloss, sliter du med toppen kjør rack-pulls. Inntil videre stat med noe lettfattelig, jeg vil si både 5x5 Powebuilding og RYP gir deg det perfekte utgangspunktet. Lykke til, og viktigst av alt: TREN HARDT!!

Utlogget jochee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: ryp
« #6 : 13. desember 2010, 20:47 »
jeg begynte å trene skikkelig på studio da jeg var 14. nå er jeg 16. 1.80 høy, og veier 85. spiller også fotball, blir bare raskere og raskere da jeg trener styrke og blir større i overkroppen! løper 7.1 på 60. metern, så det at jeg er stor av muskel masse hemmer ikke farten min. men trenger ett bra program som jeg kan trene etter! som gir meg enda mer økning i muskelmasse! tips? Smiley

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: ryp
« #7 : 13. desember 2010, 21:14 »
Det tjener ikke til noe å "shoppe rundt" etter det neste og beste.

Velg deg et av progammene du har fått foreslått, eller et du finner på TF, og dediker deg til det. Sett på skylapper og kjør på, for så lenge programmet evt. legger opp til. Det vil gi resultater.   

Du vil få nyttig erfaring av dette, og lære hva som fungerer best for deg også.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget jochee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: ryp
« #8 : 13. desember 2010, 21:15 »
ok, takk!

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: ryp
« #9 : 13. desember 2010, 21:18 »
jeg begynte å trene skikkelig på studio da jeg var 14. nå er jeg 16. 1.80 høy, og veier 85. spiller også fotball, blir bare raskere og raskere da jeg trener styrke og blir større i overkroppen! løper 7.1 på 60. metern, så det at jeg er stor av muskel masse hemmer ikke farten min. men trenger ett bra program som jeg kan trene etter! som gir meg enda mer økning i muskelmasse! tips? Smiley
Ville nok fått prøvd å få et skreddesydd opplegg, av en trener innenfor styrke. Syns dette burde inneholde, benk, mark, bøy, push press, vendinger, og rykk i alle fall. Du burde og kjøre øvelser som boksbøy med hopp, kastbenkpress i smith, medisinballkast, og andre plyometricsøvelser (http://www.bodybuilding.com/fun/wotw27.htm). Disse bør du ligge i repantall mellom 1-5 vanligvis. I tillegg burde du ha noen støtteøvelser hvor du kjører 8-12 reps, for å opprettholde god støtte i de andre løftene. Jeg er ikke utdannet innen idrett, eller som PT, men dette er mine råd basert på erfaringer og lesning.

Utlogget jochee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: ryp
« #10 : 13. desember 2010, 21:20 »
jeg trener kunn overkropp, for hvis jeg begynner å trene lår og legger osv så blir jeg mye treigere, å det er en liten ulempe...

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: ryp
« #11 : 13. desember 2010, 21:28 »
jeg trener kunn overkropp, for hvis jeg begynner å trene lår og legger osv så blir jeg mye treigere, å det er en liten ulempe...
Tullprat! Med den innstillingen der til beinøvelser, er det rart at du løper på 7,1 på 60 meter. Du må jo ha Usain Bolts gener nesten da.. Ta en titt på denne linken å bli opplyst. http://stronglifts.com/usain-bolt-squat-lessons/ Du tror altså du blir raskere av å få en større overkropp og beholde samme styrke i beina. Før jeg ser en video av deg løpe 7,1 er jeg en tviler..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!