Skrevet av Emne: 5x5, 4xPils og 1xPizza  (Lest 19973 ganger)

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Har du noen spesifikke mål med treningen utenom å ikke se ut som en stereotyp pokerspiller? Grin
Hva satser du på av løft framover?

Noen lodd i dag forresten? Da tenker jeg mill eller warmup. Smiley

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Angående problemet med grepet i markløft: har du prøvd magnesium?


Hånden blir hvit og helt tørr = bedre grep. Stor forskjell med og uten. Kan kjøpes f.eks på "bodypower" på nordby-senteret. Finnes også i flytende form. Klatrere bruker det mye. Kan sikkert kjøpes i Norge.

Imponerende at du allerede som fersking innen styrketrening velger utelukkende baseøvelser - et sjeldent syn! Jeg tror likevel du har litt å hente på hvordan programmet ditt er bygget opp, men for å kunne hjelpe deg må du forklare mere spesifikt hva du er ute etter.

Det eneste jeg kan anta så langt er at du vil bli sterkere - bla. annet i benkpress(what a shooock;)) og at du har vondt i skulderen(kan antakelig fikses innen relativt kort tid og bli helt fin).

Helt til slutt - Vår alles kjære Tilly Grin



Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Bori:
Egentlig har jeg ingen spesifikke mål. Jeg fant sjokkert ut at jeg veide over 90kg før sommeren. Hadde ikke innsett hvor ille det hadde blitt før det. Det tok rundt 4-5 strake år med peppes på døra, pils som tørstedrikk og en helt stillesittende tilværelse. Vippps så var jeg feit og utrent  Grin

Satset veldig aktivt på fotball og hadde alltid vært i veldig god form. Det var ikke noe morsomt å innse at kroppen hadde forfalt så mye.

Men nå har jeg tatt tak i det. Veier rundt 77kg og kan for første gang på en god stund se magemusklene Grin
Veldig, veldig tilfredstillende!

Nå fremover skal jeg prøve å bli flink i fotball igjen. Fast plass på det nye laget jeg har startet på (4.div i Oslo-traktene). Skulle det vise seg at 5-6 år er så ødeleggende at jeg ikke klarer det får jeg vurdere å legge opp ;P

Har ingen anelse hva jeg kan forvente å løfte innen en gitt tidsramme. Å klare 150kg i benk og rundt 200 i bøy/mark burde vel være mulig innen 2011 kanskje?

Poker: Orker ikke å spille så mye turneringer lenger. Legger inn mest cashgame-hender. Hadde en ganske decent økt tidligere idag og det fikk holde. Vært ute og spist med dama nå. Lurte hun også med til Tilt (utested for nerder i Oslo). Der fikk jeg meg en halvliter før hun gikk lei av å bli knust i pacman, frogger og pinball  Grin

Pumpaholic:
Takk for tips. Veldig irriterende at ikke senteret jeg trener har kritt tilgjengelig i styrkerommet.

Jeg er ikke SÅ fersk. Trente endel når jeg var ungdom og hadde en far som drev med styrkeløft. Han lever forresten ennå, men driver altså ikke med styrkeløft ;P

Tar gjerne imot veiledning og tips. Målet er å bli sterk og balansert sådan. Har ingen plan om å fokusere mer på benk enn bøy for eksempel.

Skulderen er 100% friskmeldt. Gladsak  biggrin
Men hva er disse rotatorcuff-øvelse jeg ser folk skrive om? Virker relevant.

Takk for et veldig pent bilde. Passer utmerket inn i loggen  Cheesy


Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Har forresten ikke klart å tenke meg frem til hvem du er/var på Donkr. Trenger flere ledetråder!

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!

Poker: Orker ikke å spille så mye turneringer lenger. Legger inn mest cashgame-hender. Hadde en ganske decent økt tidligere idag og det fikk holde.


Hvilke stakes? Jeg ble faktisk så inspirert av å se en pokerspiller gjøre comeback med styrketrening at jeg selv bestemte meg for å gjøre comeback med poker(antakelig et MYE dårligere valg). Ny bruker er opprettet på donkr med samme nick som her.


Takk for tips. Veldig irriterende at ikke senteret jeg trener har kritt tilgjengelig i styrkerommet.

Jeg er ikke SÅ fersk. Trente endel når jeg var ungdom og hadde en far som drev med styrkeløft. Han lever forresten ennå, men driver altså ikke med styrkeløft ;P

Tar gjerne imot veiledning og tips. Målet er å bli sterk og balansert sådan. Har ingen plan om å fokusere mer på benk enn bøy for eksempel.

Skulderen er 100% friskmeldt. Gladsak  biggrin
Men hva er disse rotatorcuff-øvelse jeg ser folk skrive om? Virker relevant.

Takk for et veldig pent bilde. Passer utmerket inn i loggen  Cheesy



Ta med magnesium selv - i en plastikkpose. Det gjorde jeg der jeg trente før. Hvilket gym er du på forresten?

Okey, fint mål det.  Markløft

Jepp, rotatorcuffen er samlebegrepet på musklene som styrer skulderleddet(subscapularis, infraspinatus, supraspinatus og teres minor). Alle musklene utenom førstnevnte(subscapularis), er med på å rotere skulderen bakover. Disse musklene er superviktig å styrke.

Grunnen er følgende: Alt vi gjør i løpet av dagen skjer foran kroppen. Alle små-aktiviteter fører stort sett til at armene beveger seg foran kroppen. Dette medfører bla.annet mye press på forsiden av skulderen (deltoideus anterior). Hvis man ikke er flink til å trene spesifikt på baksiden av skuldrene og de utoverroterende musklene nevnt ovenfor, vil man på sikt få en dårlig holdning(foroverroterte skuldre). Dette fører til dårligere resultater i f.eks benkpress - rett og slett fordi skulderen er i en mindre gunstig posisjon.

Så når ett av målene er å bli sterkere i benk kan du faktisk forbedre styrken her ved å trene rotatorcuff-øvelser. Det finnes utallige varianter. I følgende artikkel: http://martinnorum.wordpress.com/2010/07/05/problem-problemløsning-–-foroverroterte-skuldre/ , viser jeg de jeg mener er mest sentrale. Ikke morsomme øvelser - ikke øvelser man er eller vil bli veldig sterk i, men helt nødvendig for og på sikt holde skuldrene i sjakk når man trener mye.

Du har forøvrig vært smart i øvelsesutvalget og har ikke flere brystøvelser enn benøvelser osv, u get my point. Ro-øvelser kan også være fint for å styrke partiet på baksiden(ved å fokusere på å klemme sammen skulderbladene og trekke de ned når du gjør øvelsen), men det er nok å anbefale å sjekke ut noen som er enda mere spesifikt på området Smiley

Neste hint: Ble bannet pga en magne87 tråd med ymse bilder.

Til info: Brukeren var mer eller mindre et resultat av mye tilt, lite søvn og et jag etter å få flest mulig folk til å hate(for fun)!. happy days.

Tror btw jeg må sende deg en mld å få noen tips til hvor en bør spille online om dagen, har ikke vært aktiv på over ett  år og såvidt jeg vet er det litt mer komplisert nå mtp lover og regler enn tidligere. Men det får jeg høre om senere, nå er det køya før en waaaaay lang dag at work! 
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Hvilke stakes? Jeg ble faktisk så inspirert av å se en pokerspiller gjøre comeback med styrketrening at jeg selv bestemte meg for å gjøre comeback med poker(antakelig et MYE dårligere valg). Ny bruker er opprettet på donkr med samme nick som her.

Haha, lo høyt her Cheesy
Det har du nok helt rett i, men du trenger jo ikke å satse alt du eier Smiley (nå vet jeg fortsatt ikke hvem du er, men hvis du aldri har livnært deg av poker ser jeg ingen grunn til å prøve på det nå)

Jeg spiller alt fra 400nl til 2000nl hovedsakelig, men er ikke fremmed for å ta noen høyere lodd lol.

Sitat
Jepp, rotatorcuffen er samlebegrepet på musklene som styrer skulderleddet(subscapularis, infraspinatus, supraspinatus og teres minor). Alle musklene utenom førstnevnte(subscapularis), er med på å rotere skulderen bakover. Disse musklene er superviktig å styrke.
(...)

Takk. Skal implementere et par av disse asap!

Sitat
Du har forøvrig vært smart i øvelsesutvalget og har ikke flere brystøvelser enn benøvelser osv, u get my point. Ro-øvelser kan også være fint for å styrke partiet på baksiden(ved å fokusere på å klemme sammen skulderbladene og trekke de ned når du gjør øvelsen), men det er nok å anbefale å sjekke ut noen som er enda mere spesifikt på området Smiley

Hva tenker du egentlig på her? Jeg har i all hovedsak brukt kabelroing. Nå er planen å bytte til stangroing. Det virker som om folks oppfatning er at den øvelsen er bedre. I tillegg trener jeg jo chins og mark. Trenger jeg altså noen andre ryggøvelser?

Sitat
Neste hint: Ble bannet pga en magne87 tråd med ymse bilder.

Til info: Brukeren var mer eller mindre et resultat av mye tilt, lite søvn og et jag etter å få flest mulig folk til å hate(for fun)!. happy days.

Finnes jo ingen søkefunksjon (som fungerer) på donkr, så jeg gir opp!
Gi meg de 5 første bokstavene i nicket Cheesy

Sitat
Tror btw jeg må sende deg en mld å få noen tips til hvor en bør spille online om dagen, har ikke vært aktiv på over ett  år og såvidt jeg vet er det litt mer komplisert nå mtp lover og regler enn tidligere. Men det får jeg høre om senere, nå er det køya før en waaaaay lang dag at work! 

Det må du gjerne gjøre!

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

tipper hard devil eller crazy ninja Grin

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Skjer med at dere mener at alle pokerspillere pumper jern? :c
De fleste pokerspilleren jeg har sett har da enten vært tjukke eller oset av for mange timer fremfor PCen med nettpoker og for lite mat. : P

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Mandag, økt 17:

Siden dama har begynt å trene på Sats (bislet) ble jeg med og tok en økt der.
Herregud for et enormt senter, og herreguuuud så mye folk. Veldig stressende ift hva jeg er vant med. Klarte selvsagt å ta økta i den værste perioden på dagen også. Altså rundt 17-18.

Jeg måtte droppe knebøy etter å ha ventet forgjeves på plass. Måtte ha spisset albuene mine veldig hvis jeg skulle ha trent her fast.

Økta ble slik:

Litt oppvarming på mølla

Benkpress:
5*5 @ 100kg
Superlett. Veldig alright benk på Sats faktisk. Mye bedre enn den jeg vanligvis bruker.

Roing: (ville bruke stang, men fikk aldri plass) i det som het "pulley"-maskin:
5*5 @ 55kg (Mye tyngre enn vanlig kabelroing)

Chins:
5*5 @ kroppsvekt

Og så dro jeg hjem. Om det blir noe neste gang på Sats, blir det ikke mandag klokka 1700.
Fasilitetene var faktisk veldig bra. I motsetning til hva jeg hadde trodd.

Mye klovner der da. Når jeg skulle løfte benk så var selvsagt begge opptatt. En ung kar som drev med en øvelse jeg aldri har sett før. Og en eldre kar i kondom-sykkel-shorts og singlet som drev med noe som antakeligvis heter håndledd-curl. På benken!

Når han eldre karen var ferdig med sitt sett gikk jeg direkt og tok benken. Håper inderlig han egentlig ikke var ferdig!

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

tipper hard devil eller crazy ninja Grin

Hahah. Hadde vært gull, men han har vel hintet om "n" som første bokstav i nicket.

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Haha, lo høyt her Cheesy
Det har du nok helt rett i, men du trenger jo ikke å satse alt du eier Smiley (nå vet jeg fortsatt ikke hvem du er, men hvis du aldri har livnært deg av poker ser jeg ingen grunn til å prøve på det nå)

Jeg spiller alt fra 400nl til 2000nl hovedsakelig, men er ikke fremmed for å ta noen høyere lodd lol.

Takk. Skal implementere et par av disse asap!

Hva tenker du egentlig på her? Jeg har i all hovedsak brukt kabelroing. Nå er planen å bytte til stangroing. Det virker som om folks oppfatning er at den øvelsen er bedre. I tillegg trener jeg jo chins og mark. Trenger jeg altså noen andre ryggøvelser?

Finnes jo ingen søkefunksjon (som fungerer) på donkr, så jeg gir opp!
Gi meg de 5 første bokstavene i nicket Cheesy

Det må du gjerne gjøre!

Nei, tro meg - poker er nok ingen jobbmulighet for meg.

Okey, jeg har også spilt på NL400!!!(med råd til max 5 buyins). Har vel også vært innom både NL1000-2000. Du skjønner sikkert allerede at jeg er en megafisk som er lett tiltbar.

Før jeg går videre: HU4rolz?

Nei - du trenger ingen andre ryggøvelser - Jeg mente bare at du skulle velge spesifikt noen rotatorcufføvelser i tillegg. Dårlig forklart der.
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Hehe, ok. Bare si hvem du var på donkr a ;P Er til og med en viss sjanse for at jeg ikke vet hvem du er/var(?). Er ikke SÅ aktiv der Grin

Hu4rollz høres litt fristende ut. Spesielt når du er selvutnevnt megafisk  Grin


Trente idag igjen. Onsdag og den 18.økta siden start:

Markløft:
5*5 @ 110kg.
Avsluttet med en 8er, så dette går lett. Grepsstyrken som failer, selvsagt.
Vurderer å følge rådet ditt (pumpaholic) og kjøpe sånn kritt.

Chins:
5*6 @ kroppsvekt

Rotatorcuff-øvelse, facepulls:
4*10

Militærpress:
5*5 @ 52.5kg

Koselig økt. Nå blir det hjemmelaget pizza   eat

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Bra styrke i markløft! Keep it up.

Jeg har sendt deg en mld på donkr igår natt med nicket mitt og et par spørsmål;)
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Svar sendt!

Best of luck Grin

Utlogget EirikS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Fredag, økt 19:

Benkpress:
1*5 @ 95kg
1*5 @ 97.5kg
1*5 @ 100kg
1*5 @ 102.5kg
1*5 @ 105kg

Litt nervepirrende på siste settet. Orka ikke å spørre han ene andre karen på studioet om å stå bak. Han så ut til å være litt i sin egen metall-verden. Hørte nesten lyden fra hans headset bedre enn musikken i studioet.

Skråbenk:
2*10 @ 25kg (hantler)

Knebøy:
5*5 @ 97.5kg. Prøvde å stå litt bredere med litt mer vinkel på føttene (rundt 30 grader). Tror jeg liker det.

Stangroing (for første gang)
Kjørte 5 sets med under 1min pause imellom. 6-7-8 reps per set. Hadde dårlig tid og skulle bare prøve ut øvelsen og teknikken. Jeg likte best når jeg droppa stanga helt til bakken imellom hver rep. Husker ikke hva den varianten heter, men det var noe jeg leste om på den stronglifts-siden.

Fin økt. Fornøyd med progresjonen i benk foreløpig. Roing og forsåvidt. Mark og bøy, som er ganske nye øvelser for meg, kommer nok sterkt innen et par måneder  Knebøy  Markløft


Nå bærer det avsted til høyfjellet på Nesbyen og milevis på bortoverski!

God helg!  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!