Skrevet av Emne: 130kg sittende militærpress @ 90kg  (Lest 13771 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #16 : 15. desember 2010, 21:06 »
Skal ikke si sikkert at han gjorde 130 altså, men mener på at jeg leste det en gang

Her er 3 reps på 110kg:  http://www.youtube.com/watch?v=SBFLKsFVPIw#noexternalembed


Ossie kjørte 3x120kg stående press i uka som var.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #17 : 15. desember 2010, 21:11 »

Veldig skrå frontptress fra topp.

Her kan man sammenligne hvor mye tyngre stående press er en sittende.
Det er bare å sammenligne 160kg i pushpress fra side 1 med sittende skråpressen her på 160kg.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #18 : 15. desember 2010, 23:17 »
det at folk løfter ett vist antal kilo på en lav kroppsvekt syns jeg bare er tull i de fleste tilfeller..
for som regel er er de som løfter mange kg på en lav vekt også lave..

feks: 
person A:  186 cm høy, 90 kg

person B:  162cm høy,  90 kg

sier seg selv at person B har mere muskler enn person A og dermed løfter lettere fler kg på lav kropps vekt..

person A vil være tynn og person B vil være kraftig.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #19 : 15. desember 2010, 23:40 »
det at folk løfter ett vist antal kilo på en lav kroppsvekt syns jeg bare er tull i de fleste tilfeller..
for som regel er er de som løfter mange kg på en lav vekt også lave..

feks: 
person A:  186 cm høy, 90 kg

person B:  162cm høy,  90 kg

sier seg selv at person B har mere muskler enn person A og dermed løfter lettere fler kg på lav kropps vekt..

person A vil være tynn og person B vil være kraftig.
Men en høy person vil vel som regel greie å bli mye tyngre enn en lavere person med tiden. og som regel sterkere så lenge det er riktige KG han legger på seg.. kan jo ta noen av de lave i styrkeløft som løfter i -90 og høye i +125
så er det feks stor forskjell på benken på den beste i de to klassene

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #20 : 16. desember 2010, 00:31 »
Men en høy person vil vel som regel greie å bli mye tyngre enn en lavere person med tiden. og som regel sterkere så lenge det er riktige KG han legger på seg.. kan jo ta noen av de lave i styrkeløft som løfter i -90 og høye i +125
så er det feks stor forskjell på benken på den beste i de to klassene

jepp, men det er forde en høy person har jo da en større ramme å bygge på.. men er ikke det som var poenget..Smiley   
 ser jo noen styrkeløftere som skal ha det til at de er så jævlig sterke på lav vekt, men er jo ikke rart i det når de er lave i utgangs punktet og antall kilo kroppsvekt fordelt på høyde blir jo noen helt annet kontra en som er 185cm høy og har samme vekt. blir jo nesten komplett umulig å løftene de kiloene for han på 185 cm som for han lave..


Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #21 : 16. desember 2010, 06:26 »
jepp, men det er forde en høy person har jo da en større ramme å bygge på.. men er ikke det som var poenget..Smiley  
 ser jo noen styrkeløftere som skal ha det til at de er så jævlig sterke på lav vekt, men er jo ikke rart i det når de er lave i utgangs punktet og antall kilo kroppsvekt fordelt på høyde blir jo noen helt annet kontra en som er 185cm høy og har samme vekt. blir jo nesten komplett umulig å løftene de kiloene for han på 185 cm som for han lave..


Enig i den Smiley

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #22 : 16. desember 2010, 12:16 »
jepp, men det er forde en høy person har jo da en større ramme å bygge på.. men er ikke det som var poenget..Smiley  
 ser jo noen styrkeløftere som skal ha det til at de er så jævlig sterke på lav vekt, men er jo ikke rart i det når de er lave i utgangs punktet og antall kilo kroppsvekt fordelt på høyde blir jo noen helt annet kontra en som er 185cm høy og har samme vekt. blir jo nesten komplett umulig å løftene de kiloene for han på 185 cm som for han lave..


Men det igjen vil jo bli feil. Og årsaken er at ettersom man trener, så vil man fylle ut sin egen ramme og nærme seg sitt potensiale for hvor "kompakt" og muskuløs man kan bli, og derav har man vektklasser. Men for to relativt utrente personer, så er jeg enig med deg. Iallefall når det kommer til bøy, benk og press Wink

Hvis man tar utgangspunkt i at to personer har like mye muskler per cm, altså er like kompakte per høyde, så vil den høyeste også være den med størst muskelmasse, og dermed også være sterkest.

Det er jo også grunnen til at man finner vektklasser i både styrkeløft og vektløfting. Derfor er det en større prestasjon at Naim Suleymanoglu løftet 190 kg i støt på -60 kg kroppsvekt enn at f.eks. Mark Clegg på 105 kg gjør det samme Smiley


Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #23 : 16. desember 2010, 12:27 »

For all del, mye vekter, men som Vegar sier; det er ingen militærpress, men en sittende skråbenk med toppstart og sprett. Mange kg i forskjell på de to.

Jeg gjentar regel nr 1: hvis det ikke er stående er det ingen militærpress, men i beste fall en skråbenk.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #24 : 16. desember 2010, 13:14 »
FIIILM



Er nok litt sterkere nå, men tviler på det blir noe nytt perseforsøk før jeg er klar for 140kg.. : )

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #25 : 16. desember 2010, 14:39 »
Dette er jo sittende militærpress fra topp. Man skal starte med stanga nede i militærpress, det blir minst 10-15kg tyngre.

Sier du at jeg potensielt kan presse mellom 165-170 i sittende skulderpress, dersom jeg starter fra toppen? Grin

Eller at differansen på stående press med start fra bunn er 10-15kg tyngre en sittende skulderpress med start fra topp?
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #26 : 16. desember 2010, 15:04 »


Sittende press uten ryggstøtte = skulderpress.
Sittende press med ryggstøtte = skråbenk.
 Grin

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #27 : 16. desember 2010, 15:15 »
Denne må være postet feil. Han er styrkeløfter..

Han ser jo ut som en kroppsbygger spør du meg Wink
Og er enig i at dette uten tvil er snakk om skråbenk og ikke militærpress.

130 kilo med såpass skrå benk er vel bra for en 90 kilos kar men neppe revolusjonerende. Fikk veldig lyst til å prøve det selv. Pleier ikke å ha så skråstilt benk vanligvis men skal testes.

130 kilo i vanlig skråbenk går jo veldig greit men blir jo fort mye tyngre desto skråere benken er.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #28 : 16. desember 2010, 17:27 »
For all del, mye vekter, men som Vegar sier; det er ingen militærpress, men en sittende skråbenk med toppstart og sprett. Mange kg i forskjell på de to.

Jeg gjentar regel nr 1: hvis det ikke er stående er det ingen militærpress, men i beste fall en skråbenk.  Grin

Vise ord fra fenriken. Millitærpress er stående uten bruk av bein, disse er skråbenk i forskjellige varianter. Blir som å sammenligne bukkmark med vanlig mark. Men sterke folk for all del.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: 130kg sittende militærpress @ 90kg
« #29 : 16. desember 2010, 20:25 »
Men det igjen vil jo bli feil. Og årsaken er at ettersom man trener, så vil man fylle ut sin egen ramme og nærme seg sitt potensiale for hvor "kompakt" og muskuløs man kan bli, og derav har man vektklasser. Men for to relativt utrente personer, så er jeg enig med deg. Iallefall når det kommer til bøy, benk og press Wink

Hvis man tar utgangspunkt i at to personer har like mye muskler per cm, altså er like kompakte per høyde, så vil den høyeste også være den med størst muskelmasse, og dermed også være sterkest.

Det er jo også grunnen til at man finner vektklasser i både styrkeløft og vektløfting. Derfor er det en større prestasjon at Naim Suleymanoglu løftet 190 kg i støt på -60 kg kroppsvekt enn at f.eks. Mark Clegg på 105 kg gjør det samme Smiley



men hvis en har en person på 160 cm, 75 kg og tar 150kg i benken..

så vil det være vanskligere for en person på 190cm, 75 kg og ta 150kg i benken for han vil være tynn som en strek.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!