Skrevet av Emne: Hva kan man gjøre for å forbrenne fett forside lår? trenger pro hjelp er:O)  (Lest 2921 ganger)

Utlogget Kaya

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Heisann:)

Jeg er en jente på 28 år gammel og er kjempeglad i trening og sunn livstil.
Har trent aktivt de siste 8 årene men har hatt et problem som jeg ikke har funnet en løsning på enda.
Jeg veide ca.56 kg for bare 4 mnd siden men etter at jeg har begynt å øke treningsmengden og etc har jeg gått opp til 62 kg. Jeg har et problem område forside lår? Hva kan jeg gjøre for å øke forbrenningen i dette området? Jeg er normal bygd men har føler at jeg er ganske kraftig i muskulatoren i lårene. Jeg var gald i spinning men har sluttett med det fordi jeg føler at jeg bygger på meg. Altså hvordan kan jeg trene uten å bygge på meg?Huh?? pls. venter spent på tilbameldinger her. Smiley Grin tusen takk på forhånd. Hilsen
Kaya

Lashley

  • Gjest
Heisann:)

Jeg er en jente på 28 år gammel og er kjempeglad i trening og sunn livstil.
Har trent aktivt de siste 8 årene men har hatt et problem som jeg ikke har funnet en løsning på enda.
Jeg veide ca.56 kg for bare 4 mnd siden men etter at jeg har begynt å øke treningsmengden og etc har jeg gått opp til 62 kg. Jeg har et problem område forside lår? Hva kan jeg gjøre for å øke forbrenningen i dette området? Jeg er normal bygd men har føler at jeg er ganske kraftig i muskulatoren i lårene. Jeg var gald i spinning men har sluttett med det fordi jeg føler at jeg bygger på meg. Altså hvordan kan jeg trene uten å bygge på meg?Huh?? pls. venter spent på tilbameldinger her. Smiley Grin tusen takk på forhånd. Hilsen
Kaya

For det første så er det pent med damer med muskulære lår.
For det andre "Altså hvordan kan jeg trene uten å bygge på meg?Huh??" DU vil trene, men du vil ikke ha muskler? Hmmmm. Tren mindre, eller tren med lavere vekter (mindre motstand).

Syns du skal sette pris på å ha muskulære lår, for jeg kan love deg at mannfolk liker det.

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Etter som jeg har forstått, er det bare en myte at man kan punktforbrenne. Altså; du kan ikke bare forbrenne fett på lårene.

Du må gå i kcal-underskudd for å fjerne fett.
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Er litt forvirret ettersom trådnavnet spør om hvordan du kan brenne fett, mens tråden din beskriver at du ønsker mindre muskler..

Uansett:
Du kan ikkje brenne fett på bestemte plasser. Det eneste du kan gjøre er å slanke deg, så er det genetikken din som bestemmer hvor du mister fett lettest/vanskligest. Dette varierer mye fra person til person. men typisk for jenter er at fettet henger hardest igjen ved hofter og mage.

Man kan heller ikkje ''stramme opp'' uten å bygge muskler (med mindre man tar operasjon). Det er tross alt musklene som strammer opp.
Westside disciple

Utlogget Kaya

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

hmmm :O) ble klokere nå:) takker for alle svarene jeg har fått.

Utlogget erikv2

hmmm :O) ble klokere nå:) takker for alle svarene jeg har fått.

klargjør nøyaktig hva det er du vil?

litt forvirrende post.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Slank deg. Da ser musklene fine og markerte ut. Hvis du bare kvitter deg med musklene vil du jo gå opp i fettprosent og se mer pløsete ut.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Kaya

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

hehe trodde jeg var tydelig nok men har skjønt at jeg har vært forvirrende.
Jeg ønsker å forbrenne fett på et bestemt punkt og helst ikke bygge på veldig mye muskler når jeg trener.
Utifra svarene har jeg fortått at det jeg umulig kan forbrenne fett på et bestemt punkt men at jeg må gå ned i inntaket av kcal og trene lette vekter og mange repetisjoner.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

hehe trodde jeg var tydelig nok men har skjønt at jeg har vært forvirrende.
Jeg ønsker å forbrenne fett på et bestemt punkt og helst ikke bygge på veldig mye muskler når jeg trener.
Utifra svarene har jeg fortått at det jeg umulig kan forbrenne fett på et bestemt punkt men at jeg må gå ned i inntaket av kcal og trene lette vekter og mange repetisjoner.


Nei. Du legger ikke på deg nevnverdig mye muskler av spinning og typisk jentetrening(idiotøvelser med elendig teknikk, lav belastning og tregt tempo). Jeg er 99% sikker på at du forveksler fett med muskler. Tren tyngre enn du har gjort hittil og spis mindre.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget erikv2


Utifra svarene har jeg fortått at det jeg umulig kan forbrenne fett på et bestemt punkt, men at jeg må gå ned i inntaket


korrekt.

og trene lette vekter og mange repetisjoner.


aldeles ikke. for å opprettholde styrken kan det være fordelaktig å trene med tunge vekter og få reps. Det er jo ikke vits å totalt rive istykker muskulaturen på deff, man får jo ikke byggen den opp igjen pga kcal-underskuddet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!