Skrevet av Emne: Reparere PS3, eller kjøpe ny?  (Lest 3815 ganger)

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« : 19. desember 2010, 15:50 »
Playstationen min er ikke helt fornøyd om dagen. Når jeg starter ett spill kan jeg spille uten problemer i en 10-15min, før ting som lyd, gjennstander, osv forsvinner. Eneste jeg kan gjøre er å restarte maskinen, men det hjelper jo lite. Av og til får jeg også beskjed om at spillet ikke kan leses, eller noe sånt, uten at det er noe galt med cden (testet spillet hos en kompis, null problemer der). Har søkt litt rundt på nett og tror det er "avspiller-mekanismen" (ja, jeg suger når det kommer til navn på elektroniske deler osv) som har tatt kvelden.

Er det noe vits i å levere den til rep, eller kan jeg like greit kjøpe en ny?

Skal sies at jeg kjøpte den med en gang den kom til Norge :Smiley, så helt ny er den ikke.
Jaja

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #1 : 19. desember 2010, 16:54 »
hmm.. har ikkje fulgt helt med på ps3, og når den komut i norge.. Hvor lenge har du hatt den?
Du har visse retter ser du;)

Du har 5 eller 2års reklamasjonsrett. dette avhenger av hvor lang tid produktet er beregnet på å holde. regner med at ps3 er beregnet på 5år.
Reklamasjonrett er ikkje det samme som garanti. Reklamasjonen gjelder hvis varen ikkje har hatt den holbarheten som den er beregnet på å ha. Og gjelder ikkje hvis du har ødelagt varen.
Westside disciple

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #2 : 19. desember 2010, 21:03 »
hmm.. har ikkje fulgt helt med på ps3, og når den komut i norge.. Hvor lenge har du hatt den?
Du har visse retter ser du;)

Du har 5 eller 2års reklamasjonsrett. dette avhenger av hvor lang tid produktet er beregnet på å holde. regner med at ps3 er beregnet på 5år.
Reklamasjonrett er ikkje det samme som garanti. Reklamasjonen gjelder hvis varen ikkje har hatt den holbarheten som den er beregnet på å ha. Og gjelder ikkje hvis du har ødelagt varen.

Tja, Ifølge wikipedia :Smiley, kom den i Europa i mars, 2007. Det kan stemme sånn ca med når jeg kjøpte min. Selv om jeg trodde det var lengere siden.

Reklamasjonsrett ja Smiley. Det vil jo være flott om den fortsatt gjelder. Kan ikke helt se hva jeg skal ha gjort for å ødelegge den. Hvor bør jeg henvende meg da? Kjøpte den på Datakjeden i Trondheim, og den er vist konkurs fikk jeg vite Tongue. Har ingen kvittering eller noe heller. Ble vell kastet rimelig kjapt Tongue.


Jaja

Utlogget oleduck

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #3 : 19. desember 2010, 21:40 »
http://www.youtube.com/watch?v=_X-gJv75wIw#noexternalembed
Kansje det hjelper, virke på min værtfall   Smiley

Utlogget ironlion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #4 : 19. desember 2010, 21:52 »
datakjeden i trondheim er da oppe å går det?!
avdelinger i midtbyn å en på lade og muligens en på tiller.


heter amentio datakjeden nå..

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #5 : 19. desember 2010, 22:53 »
http://www.youtube.com/watch?v=_X-gJv75wIw#noexternalembed
Kansje det hjelper, virke på min værtfall   Smiley


Skal testes  Smiley

datakjeden i trondheim er da oppe å går det?!
avdelinger i midtbyn å en på lade og muligens en på tiller.


heter amentio datakjeden nå..
Akkurat ja?! Ja du har sikkert rett, fikk bare høre det av bekjentskaper. Mulig det bare er ene butikken som har flyttet. Var den i Fjordgata som vistnokk skulle være konk. Men da er de vell ikke det likevell da Wink Greit å vite.
Jaja

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #6 : 23. desember 2010, 17:40 »
Du har 5 års reklamasjonsrett på PS3, men du må ha kvitteringen med deg, så kan du avlevere den der du kjøpte den.
Min er på rep as we speak og den kjøpte jeg i nov 07. Ta evigheter men bedre enn å bruke 2500 på ny

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #7 : 23. desember 2010, 21:01 »
Du har 5 års reklamasjonsrett på PS3, men du må ha kvitteringen med deg, så kan du avlevere den der du kjøpte den.
Min er på rep as we speak og den kjøpte jeg i nov 07. Ta evigheter men bedre enn å bruke 2500 på ny
Ok. Greit å vite Smiley. Men der har du mitt problem. Har ingen kvittering Tongue. Sannsynligvis kastet rimelig kjapt etter jeg kjøpte den. Dumt gjort, men tenkte vell ikke på det. Pokker. Det er såppas dyrt for den ja. Er det noen sjangse at det ligger inne på datasystemet deres at jeg kjøpte den? Må jo fortelle navn osv når man kjøper pc, mobil etc..
Hva er problemet med din da? Kanskje jeg har samme problem. Enten vil ikke spillet starter, får feilmelding, eller så starter spillet, men etterhvert forsvinner detaljer i spillet. Feks på fifa forsvinner måloversikten, tiden, lyden etc Tongue. Hjelper ikke å fortsette å spille heller, for kampen blir ikke avsluttet. Eneste som "hjelper" er å slå av hele greia.
Jaja

Utlogget Warren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #8 : 23. desember 2010, 21:09 »
jeg bare leverte den inn uten kvittering og forklarte at jeg kjøpte den her for ca 2 år siden eller noe sånt og da var det null problem siden det er lagret noe info greier inni ps3 som de bare sjekker og hvis den er innen garanti årene så fikser de den Smiley + de brukte alt for lang tid på og reparer den så forlanget bare en helt ny ps3 slim version hehe Cheesy

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #9 : 23. desember 2010, 21:23 »
jeg bare leverte den inn uten kvittering og forklarte at jeg kjøpte den her for ca 2 år siden eller noe sånt og da var det null problem siden det er lagret noe info greier inni ps3 som de bare sjekker og hvis den er innen garanti årene så fikser de den Smiley + de brukte alt for lang tid på og reparer den så forlanget bare en helt ny ps3 slim version hehe Cheesy
Flotters! Smiley. Da prøver jeg det samme. Lang tid tok det før du fikk ny da? Og var det helt greit for dem å gi deg ny istedet, eller måtte det kjempes litt for?
Jaja

Utlogget Warren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Reparere PS3, eller kjøpe ny?
« #10 : 24. desember 2010, 17:38 »
det tok veldig lang tid men jeg ventet med vilje litt med og mase på de siden det var akkurat den tiden de byttet fra vanlig ps3 til slim version så derfor var jeg lur nok til og være tålmodig Smiley men du har ingen grunn til og vente lenge Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!