Skrevet av Emne: Fotballspillere+knebøy=fail  (Lest 30309 ganger)

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #45 : 22. desember 2010, 12:56 »

Litt usaklig den første der? Orker ikke å sitere.

Du fikk med meg at jeg sammenlignet spillere på nasjonalt med kroppsbyggere på nasjonalt nivå? Nei? Les på ny da.Du tror at f.eks Wayne Rooney trener hardere (utført arbeid) og/eller mer enn f.eks Mr. Olympia som jeg ikke kommer på navnet på nå. Korrekt? Posten handler forøvrig om hvor mye arbeid en fotballspiller legger ned for å bli en bedre fotballspiller i forhold til en skiløper/turner/etc.

Som sagt, fotballspillere på nasjonalt nivå er ikke fotballspillere 24/7, mange av dem kun når de er på trening. Kroppsbyggere på nasjonalt nivå tenker kroppsbygging ca 24/7, det samme gjelder andre idretter. Se f.eks på Andreas Thorkildsen.

Ja, sett over ett tror jeg en profesjonell fotballspiller har trent mer enn en styrkeløfter.

Men det er bare å fortsette å diskutere - dog kommer Ronaldo til å tjene veeeeeeeeeeldig mye mer penger enn denne Olympia-fyren din til evig tid.

Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget Warrior

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #46 : 22. desember 2010, 13:05 »
Men det er bare å fortsette å diskutere - dog kommer Ronaldo til å tjene veeeeeeeeeeldig mye mer penger enn denne Olympia-fyren din til evig tid.

Hva har det med saken å gjøre? En proff fotballspiller tjener generelt sett mye mer enn en proff feks. hockeyspiller og det er jo ingen tvil om hvem som har størst treningsmengde. Ronaldo tjener ikke penger pga. treningsmengden hans.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #47 : 22. desember 2010, 15:49 »
Ja, sett over ett tror jeg en profesjonell fotballspiller har trent mer enn en styrkeløfter.
Ingen skriver at fotballspillere har trent mindre enn styrkeløftere. Dessuten, vet du hva som menes med utført arbeid? Ikke det? Tenkte meg det ja. jeg tror dessverre ikke du innehar kompetanse nok på dette området til å føre en saklig diskusjon (det kommer tydelig frem av det du skriver). Det kan være at du innehar kompetansen, men er analfabetisk, siden du ikke greier å lese hva jeg skriver. Jeg har aldri sagt noe som helst om at styrkeløftere trener mer enn fotballspillere. Og mengde er ikke bare antall treningstimer i uken. Det du driver med kalles stråmannsargumentasjon, du argumenterer mot et argument ingen har. Men jeg tror ikke du gjør det med vilje, jeg tror bare ikke du vet noe særlig bedre. Derfor råder jeg deg til å holde deg utenfor denne debatten foreløpig, så kan du heller lese deg litt opp på temaet slik at du slipper å drite deg slik ut.
Sitat
Men det er bare å fortsette å diskutere - dog kommer Ronaldo til å tjene veeeeeeeeeeldig mye mer penger enn denne Olympia-fyren din til evig tid.
Er dette et argument for noe som helst? Dette er selvsagt, og sier null og niks om treningsmengden til de forskjellige utøverene. Bill Gates tjener uendelig mye mer enn Ronaldo, men jeg tror fortsatt Ronaldo trener både mer og hardere enn Bill Gates, du tror muligens at Bill Gates trener mer, men det kan jeg si med en gang at er feil.

Om du mener jeg er usaklig så får du kanskje ta en titt på dine egne innlegg også. Jeg går ikke over streken med mindre noen andre gjør det først.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #48 : 22. desember 2010, 18:26 »
Da kan vi konkludere med at styrkeløftere og bodybuildere er de som trener mest, hardest, best, og ikke minst de som har det beste kostholdet samt den beste kunnskapen.

Synes fortsatt at det er rart at fotball er verdens mest populære sport, verdens mest betalte sport, mest fans osv osv..

Og du kunne dratt med en idrettsutøver som eksempel Smiley
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #49 : 22. desember 2010, 18:50 »
Da kan vi konkludere med at styrkeløftere og bodybuildere er de som trener mest, hardest, best, og ikke minst de som har det beste kostholdet samt den beste kunnskapen.
Morsom du.
Sitat
Synes fortsatt at det er rart at fotball er verdens mest populære sport
Riktig det, finnes en hel haug med grunner til det, blant annet at de fleste har relasjoner til idretten. Men mener du at det at den er populær gjør at de trener hardere/bedre enn andre idretter?
Sitat
verdens mest betalte sport
Dette er galt. Jeg vet Tiger Woods lenge lå på topp her, men usikker på hvordan det ligger an nå.
Sitat
mest fans osv osv..
De fleste kan relatere til fotball, det er en sport som kan spilles over alt, dette er bare noen av grunnene.
Sitat
Og du kunne dratt med en idrettsutøver som eksempel Smiley
Eksempel på hva da? Nok en gang formulerer du deg som en 5åring på crack, kan du vennligst lese gjennom hva du skriver to-tre ganger neste gang du poster?

Ingenting av det du skriver har noe med saken å gjøre uansett. Hvem som blir best betalt, har mest tilskuere osv er ikke av interesse.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget yngvea

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

  • 21år - 179cm - ~85kg
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #50 : 22. desember 2010, 18:51 »
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article146538.ece

Peter kovacs: 4x4 med 250kg i bøy. Right. Les det som bli sagt om knebøyen hans i artikkelen. Mildt provoserende

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #51 : 22. desember 2010, 18:56 »
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article146538.ece

Peter kovacs: 4x4 med 250kg i bøy. Right. Les det som bli sagt om knebøyen hans i artikkelen. Mildt provoserende

Sitat
Det er ikke et gram fett på kroppen hans. Han er den sterkeste spilleren i eliteserien. I styrkerommet har ikke bodybuilderne som har trent hele livet, noen mulighet mot Kovacs i knebøy, sier Odd-trener Dag Eilev Fagermo mens avslutningene suser i nettmaskene.

Hahaha.


Kvartbøy eller 1/5 bøy da eller?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #52 : 22. desember 2010, 18:59 »
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article146538.ece

Peter kovacs: 4x4 med 250kg i bøy. Right. Les det som bli sagt om knebøyen hans i artikkelen. Mildt provoserende
Knebøy=Bøy i kneet.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #53 : 22. desember 2010, 19:01 »
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article146538.ece

Peter kovacs: 4x4 med 250kg i bøy. Right. Les det som bli sagt om knebøyen hans i artikkelen. Mildt provoserende

Kjente jeg ble irritert nå..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget yngvea

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

  • 21år - 179cm - ~85kg
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #54 : 22. desember 2010, 19:16 »
Tar jeg feil hvis jeg sier at 100 kg fordelt på 198 cm ikke er gigantiskt? Når man er 198cm liksom

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #55 : 22. desember 2010, 19:23 »
100kg er jo greit det , om han ikke har et gram fett

Utlogget yngvea

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

  • 21år - 179cm - ~85kg
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #56 : 22. desember 2010, 19:28 »
Etter min mening skal alt det han treneren sa, tas med en spade salt. Tipper han har en ca 15%

Utlogget Riggs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

  • ynwa
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #57 : 22. desember 2010, 19:31 »
Til dere som disser fotballspillere og trening, så glemmer dere at de også spiller kamper! En kampsituasjon er generelt sett mye hardere enn en trening, og det blir jo nesten(merk nesten) som om en kroppsbygger skulle ha hatt stevne hver uke. Fotballspillere trener også fram til kamp, seff ikke så detaljert som kroppsbyggere trener fram til stevne, men uansett.. Pluss at det mentale spiller også inn..

Den hardeste widowøkta i bøy på DC var jævlig hard, men fortsatt ikke så hard som en random kamp i 1.div for junior Tongue og tenk dere da kamp på elite nivå!


87kg
91-mod

Beste Løft:

Raw

Bøy: 165kg
Benk: 120kg
Markløft: 220kg
Militærpress: 5x 75kg
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93407.msg1384134

mad hoes, ask Beavis I get nuthin Butt-head

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #58 : 22. desember 2010, 19:42 »
Til dere som disser fotballspillere og trening, så glemmer dere at de også spiller kamper! En kampsituasjon er generelt sett mye hardere enn en trening, og det blir jo nesten(merk nesten) som om en kroppsbygger skulle ha hatt stevne hver uke. Fotballspillere trener også fram til kamp, seff ikke så detaljert som kroppsbyggere trener fram til stevne, men uansett.. Pluss at det mentale spiller også inn..

Den hardeste widowøkta i bøy på DC var jævlig hard, men fortsatt ikke så hard som en random kamp i 1.div for junior Tongue og tenk dere da kamp på elite nivå!



Hvor lenge satt bøyøkta i kroppen? Hvor lenge satt kampen i kroppen?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #59 : 22. desember 2010, 19:44 »
Etter min mening skal alt det han treneren sa, tas med en spade salt. Tipper han har en ca 15%
Feil!!
Siste fett% måling av Kovacs låg på 6-7. Så der bommer du.

Edit: Vel å merke før han blei proff i utlandet.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!