Skrevet av Emne: Whey Protein vs Whey Isolate  (Lest 3441 ganger)

Utlogget Nickåh

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Whey Protein vs Whey Isolate
« : 22. desember 2010, 11:37 »
Er Whey isolate bedre enn vanlig whey  hvis jeg ikke har lyst til å gå opp i vekt, men heller definere musklene mine og miste kroppsfett? Har lest mange steder at man kan legge på seg ganske lett av proteinpulver, og at whey isolate er bedre, men dyrere.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Whey Protein vs Whey Isolate
« #1 : 22. desember 2010, 11:39 »
Sett deg ned og les litt grunnleggende om kosthold Smiley
Smiley

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Whey Protein vs Whey Isolate
« #2 : 22. desember 2010, 11:44 »
Helt ekstremt hvor stor forskjell man faktisk merker ved å gå over til et rent og strikt kosthold..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Whey Protein vs Whey Isolate
« #3 : 22. desember 2010, 11:53 »
Siden ingen av de andre svarer på spørsmålet og jeg regner med du ønsker svar på det du spør om siden du stiller spørsmålet i kosttilskudd forumet og ikke kostholdsdelen av forumet så kan jeg fortelle deg følgende:

Whey protein er de begge dog mener du nok Whey eller på Norsk myseprotein konsentrat kontra myseprotein isolat.

Forskjellen er at konsentratet har mer fett og karbohydrater laktose og mindre protein enn det du vil finne i myseprotein isolat.

Nå vet jeg jo ikke om du drikker melkeprodukter men gjør du det ikke og du er laktose intolerant så kan forskjellen mellom disse være enorme for deg på diett, spiser du derimot ganske normalt og ikke er på 1000delen nøyaktig med utregninger protein/karbohydrater/fett på dietten din så vil det neppe være stor merkbar forskjell.

Det kan vel også være små forskjeller i mengde laktoferring , glykomakropeptider osv i forhold til forskjellige filtreringsmetoder men det er vel å dra det litt langt å begynne å dra fram det i denne sammenhengen.

Når man snakker om å legge på seg av protein osv , vær obs på at kroppen bruker mer energi på å bruke protein enn karbohydrater, det er ca 4kcal i begge men i realiteten så kan man si at kroppen bruker så mye energi på å ta nytte av proteinet at det kan regnes ned mot 2kcal (tatt etter husken så ikke drep meg)

Utlogget Eurodude

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

Sv: Whey Protein vs Whey Isolate
« #4 : 02. januar 2011, 12:09 »
Tja, jeg har hørt at kaloriene i protein i realiteten er ca. 3, men skal ikke si noe skråsikkert  Smiley

Konsentrat er det man stort sett bruker i pølser, sauser osv. siden kvaliteten ikke har så mye å si her. Mange proteintilskudd bruker konsentrat for å få høyere fortjeneste, siden konsentrat er betydelig billigere enn isolat. Men med mindre du er profesjonell eller ekstremt kresen, så vil et dyrerer konsentrattilskudd med MINST 80g protein pr. 100 gjøre susen like godt som et isolattilskudd med 85-90g protein pr. 100 (å få mer enn 92-93% protein er uansett umulig). Du får i deg litt flere andre næringsstoffer med konsentrat, men det trenger ikke bare være negativt  Smiley Men styr unna de billigste konsentratene, med 65-70g pr. 100 (I disse vil nok ofte profilen til proteinet være skadet også).
1/10-10: BP: 105kg KB: 120kg ML: 130kg
1/01-11: BP: 90kg   KB: 90kg   ML: 100kg

17 år, 186-87cm og 79 kg pr. 1/1-2011

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!