Skrevet av Emne: stor uten tilskudd?  (Lest 4858 ganger)

Utlogget mrkozmic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

stor uten tilskudd?
« : 26. desember 2010, 19:41 »
Jeg er ingen tilhenger av kosttilskudd og har til nå overlevd på variert kosthold med stort innslag av fisk, frukt og grønt, melk, grovt brød, nøtter, egg, osv. Jeg holder meg til hjemmelaget mat og spiser regelmessig og mye.

Jeg lurer på hvor stor man kan bli uten å ta tilskudd av typen kreatin, karbo og proteiner?

Er det slik at jeg før eller siden må begynne med tilskudd for å ikke ende opp med monsterporsjoner med vanlig mat?


Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: stor uten tilskudd?
« #1 : 26. desember 2010, 19:50 »
Du blir ikke noe større verken protein eller karbtilskudd. Det skal bare hjelpe de som sliter med å få i seg nok næring i løpet av en dag. Så spiser du nok i utgangspunktet, så får ikke du noen dårligere effekt av det, snarere tvert i mot.
Det beste er hvis du klarer å få i deg den næringen du trenger gjennom et variert og sunt kosthold.
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: stor uten tilskudd?
« #2 : 26. desember 2010, 19:51 »
grubler du litt på dette finner du det fint ut selv^^



anyways, kreatin osv er ikkje nødvendig. det som er nødvendig er nok næring. altså proteiner, karbohyderater og fett. Får du nok av dette med vanlig mat? i så fall trenger du ikkje tilskudd. får du ikkje nok, så må du øke matmengden. For de største gutta blir dette veldig upraktisk etterhvert, men det er fullt mulig. Men det er ikkje noe poeng i å streve som en jævel med matlaging, handling osv. når alt man trenger er melk og pulver for å oppnå det man vil, til en gunstigere pris i lengden.

dette betyr ikkje at melk og pulver kan erstatte vanlig mat alt i alt. Men hvis man allerede har ett variert og fullstendig kosthold, er det lite vits å trøkke på med mer vanlig mat, bare fordi man er konservativ.
Westside disciple

Utlogget mikkelel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: stor uten tilskudd?
« #3 : 26. desember 2010, 22:09 »
man vil bli fortere anabol ved hjelp av wheyprotein og raske karbs (vitargo/maltodekstrin) etter trening, enn f. eks kjøtt og ris etter trening, men dette er litt pyttpytt.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: stor uten tilskudd?
« #4 : 26. desember 2010, 22:15 »
Du blir ikke noe større verken protein eller karbtilskudd. Det skal bare hjelpe de som sliter med å få i seg nok næring i løpet av en dag. Så spiser du nok i utgangspunktet, så får ikke du noen dårligere effekt av det, snarere tvert i mot.
Det beste er hvis du klarer å få i deg den næringen du trenger gjennom et variert og sunt kosthold.
Slutt å snakk tull! Snakker du av egen erfaring, eller bare finner du på ting?

Et typisk norsk kosthold er ikke tilstrekkelig for å oppnå optimale resultater. Da må man spise mye.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: stor uten tilskudd?
« #5 : 26. desember 2010, 22:20 »
Slutt å snakk tull! Snakker du av egen erfaring, eller bare finner du på ting?

Et typisk norsk kosthold er ikke tilstrekkelig for å oppnå optimale resultater. Da må man spise mye.

lol? Er du seriøst cp?
hvor i all verden har jeg skrevet at "TYPISK NORSK KOSTHOLD"? Jeg skrev at du oppnår resulter med et sunt og variert kosthold. Med det mente jeg OGSÅ at du må spise en tilstrekkelig mengde mat for å oppnå et kalorioverskudd.

Forbanna idiot!
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget roenning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: stor uten tilskudd?
« #6 : 26. desember 2010, 22:28 »
Dere svarer jo ikke på det trådstarter spør om her.

Klart det er mulig å bli stor uten kosttilskudd, men det er absolutt en fordel. Men det spørs jo hvordan du definerer ''stor'' og hvordan treningen og spesielt genetikken din er. Proteinshake og karbs hjelper deg utrolig mye, men finnest jo mange gode butikker også.

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: stor uten tilskudd?
« #7 : 26. desember 2010, 22:32 »
Dere svarer jo ikke på det trådstarter spør om her.

Klart det er mulig å bli stor uten kosttilskudd, men det er absolutt en fordel. Men det spørs jo hvordan du definerer ''stor'' og hvordan treningen og spesielt genetikken din er. Proteinshake og karbs hjelper deg utrolig mye, men finnest jo mange gode butikker også.

Kan jeg spørre deg hvorfor det så klart er en fordel med kosttilskudd? Hvis du klarer å få i deg den maten du trenger for å bygge masse, så er jo det vel så bra.
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget roenning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: stor uten tilskudd?
« #8 : 26. desember 2010, 22:42 »
Kan jeg spørre deg hvorfor det så klart er en fordel med kosttilskudd? Hvis du klarer å få i deg den maten du trenger for å bygge masse, så er jo det vel så bra.
Du på 85 burde få i deg ca 200g protein for dag, klarer du det via mat? En rask proteinshake etter trening og evt til frukost hjelper på, både på tiden du har og proteinet i seg selv. Er jo en grunn til at nærmere ALLE seriøse byggere og strongmans bruker kosttilskudd.

Klart det er bra om man kan få i seg karb og protein via mat, men det er jo mengden som teller, og der kan en shake spille stor rolle og vere til stor hjelp.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: stor uten tilskudd?
« #9 : 26. desember 2010, 22:59 »
huff.. AMATØRERER.........!

En proteinshake med raske karbs er det BESTE man kan innta rett etter trening! Det blir mye fortere tatt opp kroppen enn vanlig mat, dermed blir restutisjon raskere, dermed kan man i teorien bli bitte litt større i lengda..

Dette er da noe ALLE burde vite.. Tongue     Shocked    Angry
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget roenning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: stor uten tilskudd?
« #10 : 26. desember 2010, 23:06 »
huff.. AMATØRERER.........!

En proteinshake med raske karbs er det BESTE man kan innta rett etter trening! Det blir mye fortere tatt opp kroppen enn vanlig mat, dermed blir restutisjon raskere, dermed kan man i teorien bli bitte litt større i lengda..

Dette er da noe ALLE burde vite.. Tongue     Shocked    Angry
Fint det er snakk om kosttilskudd generelt da og ikke den shaken etter trening. uansett så burde den bli drukket fort og gale, deretter et proteinrikt kosthold. fins jo mat som riskaker, banan, eple, rosiner osv som også blir tatt opp ganske kjapt.

men min konklusjon er at kosttilskudd er en stor, stor fordel, og er til stor hjelp

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: stor uten tilskudd?
« #11 : 26. desember 2010, 23:07 »
huff.. AMATØRERER.........!

En proteinshake med raske karbs er det BESTE man kan innta rett etter trening! Det blir mye fortere tatt opp kroppen enn vanlig mat, dermed blir restutisjon raskere, dermed kan man i teorien bli bitte litt større i lengda..

Dette er da noe ALLE burde vite.. Tongue     Shocked    Angry

Endelig et litt seriøst svar. Herregud for et forum.

Ja, man kan bli stor uten tilskudd. Ja, man blir ekstra stor ved å optimalisere med tilskudd som kreatin, myseprots etter trening, og kjappe karbs +++

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: stor uten tilskudd?
« #12 : 26. desember 2010, 23:13 »
Du på 85 burde få i deg ca 200g protein for dag, klarer du det via mat? En rask proteinshake etter trening og evt til frukost hjelper på, både på tiden du har og proteinet i seg selv. Er jo en grunn til at nærmere ALLE seriøse byggere og strongmans bruker kosttilskudd.

Klart det er bra om man kan få i seg karb og protein via mat, men det er jo mengden som teller, og der kan en shake spille stor rolle og vere til stor hjelp.

ja, jeg spiser 200g protein bare ved hjelp av mat.
Dog bruker jeg selv også kosttilskudd som proteiner og karbs, av den enkle grunn at det er lettvint å ta med på trening.
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: stor uten tilskudd?
« #13 : 26. desember 2010, 23:43 »
lol? Er du seriøst cp?
hvor i all verden har jeg skrevet at "TYPISK NORSK KOSTHOLD"? Jeg skrev at du oppnår resulter med et sunt og variert kosthold. Med det mente jeg OGSÅ at du må spise en tilstrekkelig mengde mat for å oppnå et kalorioverskudd.

Forbanna idiot!
Ro ned språkbruken nå
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: stor uten tilskudd?
« #14 : 26. desember 2010, 23:51 »
Ro ned språkbruken nå

Slutt og vri og vend på det som blir skrevet nå.
I don't eat for taste, I eat for function!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!