Skrevet av Emne: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?  (Lest 20355 ganger)

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« : 31. desember 2010, 03:57 »
Heisann! Jeg har alt for lenge forstått at jeg veier alt for mye, og jeg vet at jeg har skapt dette problemet selv. Dette har tæret på selvtilliten min alt for lenge, alt fra tanker, til at jeg nekter å ta av meg t-skjorte tilogmed når bare min mor eller far er i nærheten. Jeg vet snart ikke hva jeg kan gjøre.

Saken er at jeg vil gjerne gå ned i vekt, bli tynnere, o.l, men grunnet en hjerteoperasjon jeg hadde, så har jeg ikke lov til å trene (MODERAT trening sier dem, men de kan vist ikke definere hva det betyr.)

Jeg har noen ganger vurdert å drite i hva dem sier, selvom det er ganske dumt.

Kostholdet mitt er ikke akuratt noe sunt, og jeg klarer ikke helt å skifte kostholdet mitt. Iallefall ikke alene. Jeg er overvektig, og har en del "fett" på kroppen.

Jeg har såklart sett preparater som "http://www.biotechpharma.eu/kampanje2/index.asp?kampanje=9826d&mal=1" o.l, men disse vet jeg ikke om er scam eller i det hele tatt bra for kroppen. Noen sier "bare gå deg en tur hver dag!". Det er jo noe jeg såklart klarer, men jeg er også ganske hissig på at jeg skal gå FORT ned, og bli tynn. Altså jeg er ikke fornøyd om jeg har gått ned la oss si 10kg på et år, det er alt for lang tid med alt for lite resultat føler jeg...


Hva burde jeg gjøre?

Kim.

Utlogget WorkingDream

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #1 : 31. desember 2010, 05:43 »
hmmm jeg hadde det litt som deg en stund. det første stadiet er å forstå selv at man er overvektig å gjøre noe med det, så det er bra! men du må finne ut selv om vekttapet skal være midlertidlig eller gå ned i vekt og være der. du må foreta en livstilsendring. å gå ned i vekt er ikke en lett jobb, og desverre så er det ekstremt vanskelig å gå drastisk ned i vekt og være der. vekttap tar tid! jeg brukte feks 2 måneder på 3 kg.

jeg er ikke noen som helst form for ekspert på dette området men jeg sier bare hva jeg gjorde.

Først så forberedte jeg meg pysisk i 2 uker. alt jeg tenkte på var hvordan det skulle bli og hvordan jeg ville se ut. dette er viktig eller så klarer du ikke fullføre.

det andre  jeg gjorde var å planlegge kostholdet mitt. jeg leste veldig mye på nettet og lærte meg mye. det burde du gjøre også fordi da blir det lettere. jeg regnet ut mitt ca antatte kaloriforbruk per dag og satt opp et kosthold der jeg lå 500 kcal under. (dette kan du lese masse om her på forumet hvordan du gjør) når dette var ferdig begynte jeg med treningen. det er faktisk nok å gå en tur hver dag. helst i høyt tempo hvis du klarer det.

dette var det jeg gjorde, når du setter deg inn i det blir det tilslutt en rutine. og jeg veit at kosthold er veldig vanskelig å endre, men det er nødvendig for vekttap. ikke bli lei deg hvis det ikke går som du hadde planlagt, stå på videre! lag deg forbilder! et tips hvis du blir frista av noe godt: tenk på forbildet ditt og si til deg selv "ville han/hun spist denne bolla?, svaret var for altid meg, nei.

jeg skal komme tilbake til deg med litt flere tips men det er ganske sent nå Wink

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #2 : 31. desember 2010, 11:10 »
Tusen takk! Smiley

Jeg skal ta å lese en del, og skal spørre meg selv om de tingene du sa. Ang om jeg "orker å gå en tur", det er null problem. Jeg kunne fint trent maksimalt også, men som sagt, "Moderat trening", så ikke det er fare for hjertet. Smiley

Takk for svar! Godt nyttår!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #3 : 31. desember 2010, 11:28 »
Moderat intensitet mtp. utholdenhetstrening er i den vitenskapelige litteraturen definert som mellom 70 og 85% av makspuls.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #4 : 31. desember 2010, 15:14 »
Hei Kimmag.
Dine drømmer er ingen utopi, faktisk er vektnedgang uten trening fullt mulig. Kosten er kilo og trening er gram er det noen som sier. Med dette menes at kostholdet er av mye større betydning enn treningen i en vektredusksjon. Faktisk vil jeg påstå at trening i noen tilfeller gjør mennesker fetere og bidrar til dårligere helse, ganske enkelt fordi kosten er feil og mangelfull. Da blir treningen skadelig.

Det er drøssevis av folk som har gått ned i vekt uten å trene, selv er jeg en av dem. Selv om trening er en fordel, er det også fullt mulig uten. Hvis du kan trene med "moderat" intensitet skulle dette være mer enn godt nok.
Når du kutter eller minimerer inntaket ditt av karbohydrater i kosten, tappes musklene for sukker og med dette forsvinner en del vann. Slik sett kan du gå ned noen veldig raske kilo på noen dager. Videre vil kroppen gå i ketose og tære av egne fettlagre når du fortsetter å holde karboinntaket på et minimum. Men sulten trenger du ikke gå. Fet mat og protein vil ikke påvirke denne fettforbrenningen negativt, dermed er det anledning til å spise seg mett og tilfreds på denne type mat. Animalsk fett og protein er det med mest komplett næringssammensetning og som metter best.
For noen er dette en ganske radikal kostomlegging, og for mange kan den føles tung og ubehagelig de første ukene, men dette løsner etterhvert. Lavkarbo er den dokumentert beste slankestrategien, på tross av at gjeldende rådgivere har vanskelig for å ta dette innover seg.

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #5 : 31. desember 2010, 23:59 »
Hei! Tusen takk for svar! Du gjorde meg kjempemotivert med posten din!

Jeg har bare et spørsmål, har du et eksempel på denne "lav karbon" inntaket?

Hva burde jeg spise, og holde meg til? Smiley

Godt nyttår!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #6 : 01. januar 2011, 02:02 »
http://www.bodyrecomposition.com/the-ketogenic-diet Jeg tror du burde kjøpe denne boken. Lavkarbo og ketogene dietter passer best for overvektige folk.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #7 : 01. januar 2011, 02:54 »
Trenger ikke trene for å bli tynn, mosjon som å gå fungerer fint. Men er minst like mye kostholdet som må gjøres noe med. Start med enkle ting som å redusere litt på inntaket av helt unødvendige ting.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #8 : 02. januar 2011, 15:29 »
Hei! Tusen takk for svar! Du gjorde meg kjempemotivert med posten din!

Jeg har bare et spørsmål, har du et eksempel på denne "lav karbon" inntaket?

Hva burde jeg spise, og holde meg til? Smiley

Godt nyttår!
Bare hyggelig Smiley

En slik lavkarbo-kost betyr at du sterkt må redusere inntaket av brød, frokostblandinger, ris, pasta og annen mat som inneholder mye karbohydrater. Selvsagt også sukkerholdig mat, og frukt bør du være forsiktig med. Grønnsaker er helt greit å bruke, spesielt de som vokser over bakken, da disse inneholder mindre stivelse enn rotgrønnsakene.

Basisen i kostholdet ditt skal være animalsk; alt av kjøttvarer (ikke farseprodukter som er spedd ut), fisk, egg og melkeprodukter er inkludert. Legg vekt på å bruke fettet. Smør, rømme, smult, spekk og andre naturlige kilder til fett kan du bruke fritt.
Av plantekost kan du bruke nøtter og kanskje noe belgfrukter, men begrens mengdene, da det meste av plantekosten inneholder en del karbohydrater.

Det er mange deilige måltider å sette sammen når man bare blir litt trent med denne måten å leve på.
Som eksempel på en dag med spising sverger mange til egg og bacon ved frokost. Lunsj kan bestå av en salat (med kjøtt og fett) eller kjøttsuppe, mens kvelds kan være alt mulig av middager med mye feit saus, men der du kutter ned på poteter, ris, pasta og den slags.

Du vil neppe føle behov for å spise mer enn 3 ganger daglig, da fete måltider holder deg stabilt mett i mange timer etterpå.

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #9 : 02. januar 2011, 18:54 »
Nok en gang, tusen takk for svar!

Jeg trudde å spise bare frukt som eple og banan osv kunne være skikkelig lurt jeg, men da tok jeg visst feil.

Jeg skal ta å se ann litt!
Smiley Takk!

taraquin

  • Gjest
Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #10 : 02. januar 2011, 19:36 »
ift kostråd er jeg enig med ingreen. Forlø viser at proteinrik mat kombinert med ketose gjør at man blir langt fortere mett enn på standard norsk kost og de fleste vil ha God vektnedgang selv om de spiser seg mette. Jeg ville imidlertid anbefalt lett styrketrening. For de med lite treningserfaring kan du øke muskelmasse og dermed hvileforbrenning med lett belastning. 2 venniner gikk ned 7 og 4 kg på få måneder lett styrketrening. Ingen endringer ble gjort ift kosthold, men de hadde garantert fått større utbytte om de hadde gjort det i tillegg.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #11 : 02. januar 2011, 21:09 »
Bare hyggelig Smiley

En slik lavkarbo-kost betyr at du sterkt må redusere inntaket av brød, frokostblandinger, ris, pasta og annen mat som inneholder mye karbohydrater. Selvsagt også sukkerholdig mat, og frukt bør du være forsiktig med. Grønnsaker er helt greit å bruke, spesielt de som vokser over bakken, da disse inneholder mindre stivelse enn rotgrønnsakene.

Basisen i kostholdet ditt skal være animalsk; alt av kjøttvarer (ikke farseprodukter som er spedd ut), fisk, egg og melkeprodukter er inkludert. Legg vekt på å bruke fettet. Smør, rømme, smult, spekk og andre naturlige kilder til fett kan du bruke fritt.
Av plantekost kan du bruke nøtter og kanskje noe belgfrukter, men begrens mengdene, da det meste av plantekosten inneholder en del karbohydrater.

Det er mange deilige måltider å sette sammen når man bare blir litt trent med denne måten å leve på.
Som eksempel på en dag med spising sverger mange til egg og bacon ved frokost. Lunsj kan bestå av en salat (med kjøtt og fett) eller kjøttsuppe, mens kvelds kan være alt mulig av middager med mye feit saus, men der du kutter ned på poteter, ris, pasta og den slags.

Du vil neppe føle behov for å spise mer enn 3 ganger daglig, da fete måltider holder deg stabilt mett i mange timer etterpå.

Anbefaler du "doping" nå ingreen, trodde melkeprodukter var roten til alt vondt Grin
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #12 : 03. januar 2011, 01:40 »
Jeg trudde å spise bare frukt som eple og banan osv kunne være skikkelig lurt jeg, men da tok jeg visst feil.
Dette er det værste du kunne gjort. Verden er full av løgner, men vær tålmodig, så finner du sannhetene litt gjemt her og der Smiley
Anbefaler du "doping" nå ingreen, trodde melkeprodukter var roten til alt vondt Grin
Ah, vanskelig å gjøre det temaet kortfattet Smiley  Men OK. Trådstarter er nybegynner og de elementære rådene må komme først. Å begynne å mase om melkefri diett såpass tidlig blir for mye på én gang. Jeg mener heller ikke at folk som lever godt med melkematen sin skal kutte ut denne. Det finnes det ingen grunn til. Melk av høy kvalitet er tross alt svært næringsrik. Men det er mange som har ubalanser eller er syke grunnet melk, og da prøver jeg å banke det inn i hodet på dem at melka må ut. Og det samme til styrkeløfterne som skryter av sine dopingfrie prestasjoner, når dem ikke ville kommet halvparten så langt uten den hvite drikken som i mine øyne nært kvalifiserer til doping Wink

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #13 : 05. januar 2011, 21:14 »
Vet jeg spør om noe vanskelig nå, men vil noen dele sitt eget / "lage et lite" kostholdsprogram til meg?

Jeg har absolutt ikke kunnskapen til å sette opp dette selv. Info: Jeg er 196cm, og veier rundt 120kg, med

Utlogget Kimmag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Gå ned mest mulig + bli tynn UTEN trening?
« #14 : 05. januar 2011, 21:16 »
Hei igjen!

Er det noen som kunne delt sitt eget kostholdsprogram / lagd et lite kostholdsprogram som jeg kan holde meg til, til jeg snakker med en som jobber med dette?

Bare sånn "basic", så jeg iallefall går ned LITT, selvom jeg gjerne skulle gått ned masse så fortest mulig. Smiley

Takk!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!