Skrevet av Emne: Styrketrening + Kampsport  (Lest 3103 ganger)

Utlogget Omnislash

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Styrketrening + Kampsport
« : 31. desember 2010, 00:27 »
Hei!

Jeg leser mye rart rundt omkring på nettet angående trening av kampsport og styrketrening.

Ta feks Bas Rutten sier at du skal trene så mange reps som du "klarer" - kontra da de klassiske 4x6 eller 5x5.
Men andre sier at å trene tungt er det beste. Jeg er litt usikker - og derfor spør jeg dere.

Jeg personlig er ute etter å ha raske, sterke og eksplosive muskler - trener Krav Maga og Jeet Kune Do -
Så det er vel ganske konkret eksplosivitet og utholdenhet jeg trenger.

Trener man eksplosivt så blir man vel ganske så "sterk" allikevel ?

Alt er jo relativt - men jeg ønsker ihvertfall å trene kjernemusklatur og ikke for mye isolerte øvelser - men om det finnes noen øvelser som er veldig bra - så er jeg åpen for det.

På forhånd takk!


Utlogget Cr3kker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Styrketrening + Kampsport
« #1 : 31. desember 2010, 15:55 »
Hey. ja, jeg skal ikke si at jeg kan det men sånn som jeg gjør det så trener jeg eksplosiv trening istedenfor maks vekter og reps. for jeg har blitt fortalt at av eksplosivt trening styrker du musklene dine slik at de tåler mer stress, og klarer jeg seg enda lengre enn vanligt. selv så trener jeg judo og der er det ikke snakk om musklemassen men de klarer å holde ut en kamp og selvfølgelig smidighet. så jeg anbefaler der å trene mer eksplosiv trening med vekter som du synest passer deg Wink øvelser til det finner du på youtube bare søk etter power lifting eller power training. det er ikke sikkert at det er riktig men den slags trening funker for meg.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Styrketrening + Kampsport
« #2 : 31. desember 2010, 16:03 »
Hey. ja, jeg skal ikke si at jeg kan det men sånn som jeg gjør det så trener jeg eksplosiv trening istedenfor maks vekter og reps. for jeg har blitt fortalt at av eksplosivt trening styrker du musklene dine slik at de tåler mer stress, og klarer jeg seg enda lengre enn vanligt. selv så trener jeg judo og der er det ikke snakk om musklemassen men de klarer å holde ut en kamp og selvfølgelig smidighet. så jeg anbefaler der å trene mer eksplosiv trening med vekter som du synest passer deg Wink øvelser til det finner du på youtube bare søk etter power lifting eller power training. det er ikke sikkert at det er riktig men den slags trening funker for meg.

Eksplosiv trening=hurtighet. Ikke seighet. Trener du mange reps blir du ikke rask.

Vanlig styrkeløfttrening har mye eksplosiv trening i seg. Hurtighet er viktig for maksstyrke. Jeg tror uansett du burde trene mest på generell hurtighet fordi når du slår blir jo slaget startet og fullført veldig hurtig, da er det jo mye viktigere hvor mye kraft du kan generere på kort tid, og ikke hvor makssterk du er.

Det er noen på foraet på driver med kamsport og styrketrening, er egentlig bare å se på hvordan de trener.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Styrketrening + Kampsport
« #3 : 31. desember 2010, 19:08 »
Du har hovedsaklig to ting å gjøre med vektene hvis målet er å forbedre deg innen kampsport. Det er eksplosivitet, og muskelutholdenhet. Slår du de sammen, får du en tredje ting: Power-endurance. selvforklarende begrep..
Westside disciple

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Styrketrening + Kampsport
« #4 : 05. januar 2011, 13:03 »
Utholdenhet trener du ved kondisjonstrening, styrke trener du ved styrketrening. Tradisjonell styrketrening når du trener styrke, og det andre ellers.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!