Skrevet av Emne: Gainer, burde jeg kjøpe  (Lest 982 ganger)

Utlogget firsthandomg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Gainer, burde jeg kjøpe
« : 02. januar 2011, 21:10 »
Hei, tenkte å gjøre et innkjøp av Pro Gainer fra gymgrossisten!.. Men kan noen forklare litt om hva som er bedre med gainer enn for eks å stappe innpå med vanelig mat som brød osv.. Har ikke veldig lyst til å gå opp mye i vekt, men er det garantert at man gjør det med gainer? Tenkte å bruke gainer kun rett etter trening.. Eller er det andre produkter jeg burde gå for? Poenget er egentlig å få i seg næring etter treninga, sliter med det+ at det går veeeeeeeldig mye i brød (riktignok med bra pålegg)
Bare for å unngå dumme spørsmål.. Har trent en stund, så er gammel nok osv til å kjøre på med slike ting..

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Gainer, burde jeg kjøpe
« #1 : 03. januar 2011, 00:22 »
Ingenting er bedre enn å få tilført næringen via matveien, kosttilskudd er som det ligger i ordet et tilskudd. Dette får å "fylle" opp den mengden du ikke klarer å få i deg igjennom en dag.
Du vil på ingen måte få en garanti på at du går opp i vekt.
Hvor mye man øker i vekt og hvor fort det skjer er individuellt, avhengig av hva du spiser, hvor mye du spiser, forbrenning, hva du gjør om dagene (sitter på ræva, eller løper etter en fotball i 3timer), tilgang på mat, nok søvn(restitusjons-grunnlag). Noen legger på seg av å spise ei havrekjeks, mens andre kan livnære seg på junkfood uten å merke at vekt-nåla flytter seg.
Derfor vil jeg si dette er indiviuelt og at man må lære seg hva kroppen trenger hva man har tilgang på av de ulike faktorene.

Men kjør på med mat, søvn, hard trening, fullt fokus, les og forstå. Så kommer dette! der har du min garanti.

brød er greit i ny og ne, unngå hvit mel(loff, fin kneip) og sats på grovt. (med hele korn-arter f.eks)
Kjøtt-kilder, fisk. noe gode grønnsaker. Linfrøolje, soyaolje, solsikkeolje, havregryn, meieriprodukter (kesam,cottage cheese, h-melk)

Mvh Kim

EDIT: personlig har jeg aldri kjørt gainer-tilskudd, men istedet satset på protein og heller flesket til på matveien.

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Gainer, burde jeg kjøpe
« #2 : 03. januar 2011, 00:26 »
Gainer er bare litt protein blanda med masse sukker og drit, og ikke til å anbefale med mindre man må ligge på 6000+ kcal om dagen.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!