Skrevet av Emne: Få mer muskler mens jeg går ned i fettprosent? er det mulig?  (Lest 8118 ganger)

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Overførings verdien har da absolutt ingenting å si, om han ikke vil bli sterkere i benkpress er det jo ett fett hvilken brystøvelse han kjører.
Om vi snakker overføringsverdi til dagliglivet tror jeg du skal slite med å finne en situasjon du befinner deg på ryggen og må presse noe på lik måte som benkpress.

Etter min mening er det ett helt ok program for deg som aldri har trent før, det gir deg en enkel innføring og man blir kjent med bevegelsesbaner, hvilke muskler som trenes og hvordan kroppen responderer på treningen.
Helkropp er også å anbefale og som skrevet over maks en 2 splitt. Å dele opp mer en dette for en nybegynner er bare tull.

I forhold til kostholdet ditt så er det for lite kalorier hvis du ønsker å beholde/øke i muskelvolum/styrke. Jeg ville økt på proteinene, noe på karbohydratene og beholdt fettmengden.

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Overførings verdien har da absolutt ingenting å si, om han ikke vil bli sterkere i benkpress er det jo ett fett hvilken brystøvelse han kjører.
Om vi snakker overføringsverdi til dagliglivet tror jeg du skal slite med å finne en situasjon du befinner deg på ryggen og må presse noe på lik måte som benkpress.

Etter min mening er det ett helt ok program for deg som aldri har trent før, det gir deg en enkel innføring og man blir kjent med bevegelsesbaner, hvilke muskler som trenes og hvordan kroppen responderer på treningen.
Helkropp er også å anbefale og som skrevet over maks en 2 splitt. Å dele opp mer en dette for en nybegynner er bare tull.

I forhold til kostholdet ditt så er det for lite kalorier hvis du ønsker å beholde/øke i muskelvolum/styrke. Jeg ville økt på proteinene, noe på karbohydratene og beholdt fettmengden.
Har programmet samme effekt? ikke negativt værtfall. om jeg kutter ut aparatene? og tar tilsvarende med frivekter?
Vis jeg har samme kosthold, men legger til en omelett med 5-6 egg + kokt skinke.. 300-400 cal.
og 40 g protein. 25 g fett.  fortsatt forlite? vil gjerne ha et cal underskudd så jeg mister fett.
spiser ikke laks til vanelig, det var det jeg hadde den dagen jeg la alt inn på diett.no.. så mister vel en del fett uten fisken?  herregud, blir så matlei av spise sunt... spiser MYE mer en det jeg gjorde før. men før jeg spiste usunt og trente aldri, derfor jeg gikk opp.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Overførings verdien har da absolutt ingenting å si, om han ikke vil bli sterkere i benkpress er det jo ett fett hvilken brystøvelse han kjører.
Om vi snakker overføringsverdi til dagliglivet tror jeg du skal slite med å finne en situasjon du befinner deg på ryggen og må presse noe på lik måte som benkpress.

Nei det er ikke ett fett hvilken øvelse han kjører, maskiner isolerer mens frie øvelser involverer mange muskler. Kroppen har 650 muskler, skal man ha en øvelse for hver muskel eller prøve å aktivere så mange som mulig på hver øvelse? Tongue

Isolasjonsøvelser egner seg etter min mening ikke for andre enn avanserte kroppsbyggere som ønsker å fremheve eller forbedre bestemte muskler.

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

 Ohmy Overføringsverdi har jo no å si!?:S alle som har trent en stund kommer til å få spørsmål" hva tar du i benk?" "mark" "knebøy" "militærpress" osv å da ha en mer basis styrke i alle muskler enn noen store biceps uten noe skulder eller rygg muskelatur for den del, er jo da idiotisk. Du må jo forstå at det er bedre å ha generell styrke enn enkelte muskler som har noe og resten av kroppen er på bærtur. Å ta frivekter vil du bygge og aktivere flere muskler samtidig, istedet for et apparat til hver minste muskel... skjønner ikke hvordan du kan mene at overførsingsverdi ikke er en grad viktig... Etter et halvt åt så bestemmer du deg plutselig for å starte med benk da f.eks.. når du starta så greier du for eksempel 50 sjansen for at du etter et halvt år med apparater er da liten for at du greier 75 noe som er ganske vanlig progresjon med frivekter;) vil tro at alle som trener benk i et halvår med ordentlig kosthold og lærer seg teknikken vil greie 75kg etter et halvår:P

I dagliglivet så trenger du sjeldent å bruke noen som helst av de øvelsene man utfører på gymmet da  Huh jaja du kan sikkert finne på eksempler men det er virkelig sjeldent at man tar 150kg i knebøy i dagliglivet også.. eller skulderpress for å ta apparat delen i detta dry

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

En av grunnene til at mange settes på maskiner er vel at det er enklere, krever mindre oppfølging og at klientene blir mer "selvgående" raskere? Ren tidsøkonomi.

Og man får jo kjørt musklene greit nok til å få visse resultater i begynnelsen.

Det er også mindre intimiderende for mange å holde seg til apparater, både fordi det er enklere å bare sette inn en pin, og man gjør mindre av seg...

Og det er jo "tryggere" i den forstand at det er mindre sjanse for at man får noe i hodet, mister noe el Smiley

Men enig i det meste av det som er sagt over - ingenting galt i å bli satt på maskiner de første ukene, og det passer sikkert for flertallet av de som begynner på treningssenter også. Men om man viser vilje til å kjøre litt mer på, så bør det være plass til å instruere skikkelig.

Om det ikke er det så gjør som storkman sier, finn deg noen på gymmet som kjører bøy, benk og mark.

De fleste er faktisk mer enn villige til å lære bort - og det er et gammelt "gymord" som sier at de største på gymmet er de mest hjelpsomme i så måte Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

apparater er for jenter, kanskje han trodde du var jente? Grin neida

måtte bare komme med den Lips Sealed

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Skal bytte ut øvelsene jeg gjør på maskin til frivekter, får hjelp av en venn som kan lære meg teknikker osv. nå er vel hovedproblemet kostholdet.  som jeg skrev litt opp der. burde jeg legge til en omelett? får 40 g protein og 3-400 cal mer. eller legge til enda mer? hvor mye underskudd burde jeg ha ? 500 cal?

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Har programmet samme effekt? ikke negativt værtfall. om jeg kutter ut aparatene? og tar tilsvarende med frivekter?
Vis jeg har samme kosthold, men legger til en omelett med 5-6 egg + kokt skinke.. 300-400 cal.
og 40 g protein. 25 g fett.  fortsatt forlite? vil gjerne ha et cal underskudd så jeg mister fett.
spiser ikke laks til vanelig, det var det jeg hadde den dagen jeg la alt inn på diett.no.. så mister vel en del fett uten fisken?  herregud, blir så matlei av spise sunt... spiser MYE mer en det jeg gjorde før. men før jeg spiste usunt og trente aldri, derfor jeg gikk opp.

Nei det er ikke negativt om du kutter ut apparater, veldig mange frivektsøvelser er overlegne apparater. Men min erfaring i forhold til de jeg hjelper ser jeg at det er en stor fordel om de faktisk har vært litt på apparater før eller i det minste har litt erfaring. Om du legger deg for lavt på kaloriene vil mye av vekttapet være tømming av glykogenlagre, og du har lite å gå på når det først stangerer.

Er så lei av folk som faktisk sitter med praktisk talt 0 erfaring og skal hjelpe andre ut i fra 1 manns erfaring.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Ohmy Overføringsverdi har jo no å si!?:S alle som har trent en stund kommer til å få spørsmål" hva tar du i benk?" "mark" "knebøy" "militærpress" osv å da ha en mer basis styrke i alle muskler enn noen store biceps uten noe skulder eller rygg muskelatur for den del, er jo da idiotisk. Du må jo forstå at det er bedre å ha generell styrke enn enkelte muskler som har noe og resten av kroppen er på bærtur. Å ta frivekter vil du bygge og aktivere flere muskler samtidig, istedet for et apparat til hver minste muskel... skjønner ikke hvordan du kan mene at overførsingsverdi ikke er en grad viktig... Etter et halvt åt så bestemmer du deg plutselig for å starte med benk da f.eks.. når du starta så greier du for eksempel 50 sjansen for at du etter et halvt år med apparater er da liten for at du greier 75 noe som er ganske vanlig progresjon med frivekter;) vil tro at alle som trener benk i et halvår med ordentlig kosthold og lærer seg teknikken vil greie 75kg etter et halvår:P

I dagliglivet så trenger du sjeldent å bruke noen som helst av de øvelsene man utfører på gymmet da  Huh jaja du kan sikkert finne på eksempler men det er virkelig sjeldent at man tar 150kg i knebøy i dagliglivet også.. eller skulderpress for å ta apparat delen i detta dry

Så overføringsverdien er når man får spørsmålet om hvor mye man tar i benk? Det er da virkelig ikke ett argument for å kjøre andre øvelser??

Om man faktisk ser på hvor lang tid en person bruker på og lære seg alle nye øvelsene så snakker vi flere timer instruksjon for at de i det hele tatt skal skjønne noe som helst. Og da er apparater ett fint alternativ.
Jeg har aldri påstått at apparater er overlegent de 3 store, men de har absolutt sin funksjon ut i fra hva slags mål personen har.

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Hvordan vet jeg hvor mye kalorier jeg trenger da? en test sa 3600 (bmr) skal jeg gå etter det? og ligge ca 500 under?

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Hvordan vet jeg hvor mye kalorier jeg trenger da? en test sa 3600 (bmr) skal jeg gå etter det? og ligge ca 500 under?
Ja det er ett greit utgangspunkt, så bruker du aller helst fettklype sammen med badevekten for å måle fremgangen din. Om du etter de første 14 dagene ikke har gått ned noe i vekt må du enten øke treningsmengden eller så må du kutte kaloriene.

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

en test sa jeg skulle ha 4400cal for vektbalanse, holdt detta i en uke og poff det var 2kg fra ingenting:P xD vill ta de testene med en klype salt.. fant en annen lignende test satt inn samme antall sove timer osv fikk 2400 som jeg holder meg til nå og er stabil+-0.5kg i uka så er ikke sikkert detta..
gjør som Bighush sier med badevekt og fettklype, men også ta skikkelig fjortis bilder av deg selv så ser du fremgangen! det er det beste med trening se at kroppen ser bare bedre og bedre ut:D

Bighush overføringsverdi har ingenting med benk å gjøre men generell styrke.. bare forstå dette værsåsnill!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!