Skrevet av Emne: Største dopingfrie bygger  (Lest 65379 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Største dopingfrie bygger
« #30 : 06. januar 2011, 18:29 »
Har sett kun én logg av Bergan her inne, og det var da han var 16-år, men ikke noe etter det. Finnes det noen andre?

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31686.0
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Største dopingfrie bygger
« #31 : 06. januar 2011, 18:42 »
Dark iron.: Per deff er vel ikke det greiene der reint, da fyren har brukt steroider som yngre. At han er rein nå, mulig det, men heller tvilsom spør du meg. Han er isåfall ikke den første som sier han har brukt som ung, men som har "sett lyset" og sluttet.

Derfor jeg nevnte at han tidligere hadde brukt. Så ikke all time natural fyr. Nu vel..

Hadde jeg vært trådstarter, hadde jeg tittet på fysikkene til diverse styrkeløftere som f.eks Bo Bergan. Han har kanskje blitt litt vel tung de siste årene, men han har fortsatt en latterlig bra fysikk. Finnes vel noen bilder i loggen hans som du kan kikke på, så får du i hvert fall en idé om hvor langt man kan komme rein (hvis man er heldig med gener, seff).

Vektløftere er kanskje enda bedre å titte på, da de har en tendens til å ikke være like tunge som mange av styrkeløfterne (ihvertfall når de er bundet av vektklasser).

Jeg vet at TF folk er glad i å bringe fram styrkeløftere. Flere av dem har bra fysikk. Men det skal også sies at de fleste av dem har ikke "bra nok" genetikk for kroppsbygging. Da snakker jeg om musclebellies, gener og andre ting. Så hvis vi snakker om hva som er maksimalt mulig å nå av størrelse "naturlig" så finnes det bedre eksempler enn vektløftere/styrkeløftere. Det vil alltid være problemet med hvem som er naturlig og ikke for den som bryr seg om slikt.

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Største dopingfrie bygger
« #32 : 07. januar 2011, 10:31 »
Derfor jeg nevnte at han tidligere hadde brukt. Så ikke all time natural fyr. Nu vel..

Jeg vet at TF folk er glad i å bringe fram styrkeløftere. Flere av dem har bra fysikk. Men det skal også sies at de fleste av dem har ikke "bra nok" genetikk for kroppsbygging. Da snakker jeg om musclebellies, gener og andre ting. Så hvis vi snakker om hva som er maksimalt mulig å nå av størrelse "naturlig" så finnes det bedre eksempler enn vektløftere/styrkeløftere. Det vil alltid være problemet med hvem som er naturlig og ikke for den som bryr seg om slikt.

Uenig.

Synes godeste Softcore har et bra poeng her.

Gå til vektløfting og styrkeløft. Dette er utøverene du kan være sikrest på er dopingfrie.

Greit nok at de tyngste klassene har mye overflødig på kroppen. Men se på de lettere klassene, og utøverne som har vært der år etter år. De har ikke mye spillerom for å bli sterkere innen klassen sin, og har minimalt med fett på kroppen.

Marcin Dolega har vært i klasse 105kg siden 2002.  Han har rykket 199kg, og støter 220+. Hans bror Robert har vært i samme klasse siden 1999,  og gjorde 185/221 i 2008 OL.

Ikke kom å si at disse vektløfterene i verdenstoppen trener og spiser feil.

Genetikkargumentet holder ikke vann. Uten at jeg har noe data på dette, ser jeg for meg at det er langt flere utøvere i vektløfting og styrkeløft enn i kroppsbygging. Ergo skulle det vært flere freaks i vektløfting om det virkelig bare er disse enkle prinsippene som ligger til grunn.

Her er et noe gay bilde av en belgisk løfter og Robert Dolega (th) Smiley









Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Største dopingfrie bygger
« #33 : 07. januar 2011, 10:47 »
Uenig.

Du misforstår. Jeg sa aldri noe om deres genetikk for vektløfting/styrkeløft. Når jeg snakker om kroppsbygging er det noe helt annet. Flex Wheeler er en person som for eksempel pga sine ekstremt gode muscle bellies vil se mye større ut enn hva den faktiske vekten er. De bildene du har vedlagt er av folk jeg langt ifra vil definere som store i min bok. Mulig bildene er misvisende.

Hvis man skal se til natural bb'ing er layne en person som er veldig stor. Han er også innen for en idrett som er testet. 



Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #34 : 07. januar 2011, 10:56 »
Uenig.

Synes godeste Softcore har et bra poeng her.

Gå til vektløfting og styrkeløft. Dette er utøverene du kan være sikrest på er dopingfrie.




Er jo flere styrkeløftere som er tidligere (mislykkede) kroppsbyggere så at de alltid har vært rene er vel neppe helt sikkert. Ifølge enkelte er jo alle som driver med kroppsbygging fulle av AAS noe jeg ikke tror stemmer. Finnes garantert noen kroppsbyggere som gjør det greit uten AAS.

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Største dopingfrie bygger
« #35 : 07. januar 2011, 11:01 »
Du misforstår. Jeg sa aldri noe om deres genetikk for vektløfting/styrkeløft. Når jeg snakker om kroppsbygging er det noe helt annet. Flex Wheeler er en person som for eksempel pga sine ekstremt gode muscle bellies vil se mye større ut enn hva den faktiske vekten er. De bildene du har vedlagt er av folk jeg langt ifra vil definere som store i min bok. Mulig bildene er misvisende.

Hvis man skal se til natural bb'ing er layne en person som er veldig stor. Han er også innen for en idrett som er testet. 

Tolker jeg det riktig hvis du mener det er en genetikk for kroppsbygging og en genetikk for vektløfting?

Er jo flere styrkeløftere som er tidligere (mislykkede) kroppsbyggere så at de alltid har vært rene er vel neppe helt sikkert. Ifølge enkelte er jo alle som driver med kroppsbygging fulle av AAS noe jeg ikke tror stemmer.

Neida, jeg hevder ikke at alle som driver med kroppsbygging doper seg, heller ikke at dop ikke finnes i  vektløfting og styrkeløft. Bare se her: http://www.iwf.net/anti_doping/suspent_comp.php

La oss si at vi har to sporter, A og B:

1. I sport A testes utøverne året rundt.
2. I sport B testes utøverne ikke, eller kun i konkurranser

Spørsmål: I hvilken sport mener du da det er mest sannsynlig å finne rene utøvere?


Edit: la inn link og rettet skrivefeil

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Største dopingfrie bygger
« #36 : 07. januar 2011, 11:09 »
Layne Norton er et godt eksempel, ja (rart ingen har nevnt det tidligere).

Stian L: Godt poeng, og selvfølgelig må en ta høyde for det du sier også, men det er mindre sannsynlig at en vektløfter/styrkeløfter doper/har dopet, nettopp fordi han blir testet.

Og ang. det at enkelte tror at alle byggere er dopere, så er vel det stort sett utsagn fra misunnelige styrkeløftere som skal ha noe å klage på og som overdriver, eller generelt folk som ikke har et snev av kunnskap om bygging, eller folk som er fulle av fordommer.

Er vel ingen tvil om at det helt sikkert finnes rene utøvere i hvert fall både AF og CBB?

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Største dopingfrie bygger
« #37 : 07. januar 2011, 13:23 »
Tolker jeg det riktig hvis du mener det er en genetikk for kroppsbygging og en genetikk for vektløfting?

Alt er ikke svart og hvitt. I bb'ing handler alt om utseende. I styrkeløft handler det om å løfte en vekt maksimalt en gang. Dette stiller naturlig nok forskjellige krav til gener. Noen er bare mer tilpasset for kroppsbygging mens andre er mer tilpasset for vektløfting/styrkeløft.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Største dopingfrie bygger
« #38 : 07. januar 2011, 13:41 »
Hvis man skal se til natural bb'ing er layne en person som er veldig stor. Han er også innen for en idrett som er testet. 




Det der er ikke Layne Norton, men Jim Cordova. Han er i og for seg også en "natural".


Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #39 : 07. januar 2011, 14:08 »
Layne Norton er et godt eksempel, ja (rart ingen har nevnt det tidligere).

Stian L: Godt poeng, og selvfølgelig må en ta høyde for det du sier også, men det er mindre sannsynlig at en vektløfter/styrkeløfter doper/har dopet, nettopp fordi han blir testet.

Og ang. det at enkelte tror at alle byggere er dopere, så er vel det stort sett utsagn fra misunnelige styrkeløftere som skal ha noe å klage på og som overdriver, eller generelt folk som ikke har et snev av kunnskap om bygging, eller folk som er fulle av fordommer.

Er vel ingen tvil om at det helt sikkert finnes rene utøvere i hvert fall både AF og CBB?

Korrekt. Kunne ikke sagt det bedre selv. Er klart det er større sannsynlighet for at en styrkeløfter er ren, men noen garanti har man langt ifra. Tror nok det finnes mange rene kroppsbyggere med langt bedre fysikk en noen styrkeløftere uansett. Er så typisk at de tror man må være feit for å være stor og muskuløs uten dop og at man må bruke ting for å være stor og muskuløs med lav fettprosent, men noen seriøs kroppsbygger diett har dem aldri prøvd. Joda man mister gjerne litt muskler på diett men ikke mye om man gjør ting rett.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Største dopingfrie bygger
« #40 : 07. januar 2011, 19:26 »


Er vel ingen tvil om at det helt sikkert finnes rene utøvere i hvert fall både AF og CBB?

Er nok en del rene i AF og noen få i CBB ja..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Største dopingfrie bygger
« #41 : 07. januar 2011, 22:47 »
Korrekt. Kunne ikke sagt det bedre selv. Er klart det er større sannsynlighet for at en styrkeløfter er ren, men noen garanti har man langt ifra. Tror nok det finnes mange rene kroppsbyggere med langt bedre fysikk en noen styrkeløftere uansett. Er så typisk at de tror man må være feit for å være stor og muskuløs uten dop og at man må bruke ting for å være stor og muskuløs med lav fettprosent, men noen seriøs kroppsbygger diett har dem aldri prøvd. Joda man mister gjerne litt muskler på diett men ikke mye om man gjør ting rett.

Ja du hadde nok gjort det bra i styrkeløft/kropssbygging  :Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Største dopingfrie bygger
« #42 : 07. januar 2011, 23:00 »
Tror nok det finnes mange rene kroppsbyggere med langt bedre fysikk en noen styrkeløftere uansett.
Du må være fullstendig blåst i hodet!? Eller noen har skrevet med profilen din etter at du har latt være å logge av etter bruk.....

For det fins ikke EN ren kroppsbygger som har råere fysikk enn de mest deffa styrkeløfterne.

(nå kommer det selvfølgelig an på definisjonen av kroppsbygger)

Hvis du tar med AF, så er det Per Gunnar Roalkvam som både er ren og har rå fysikk. Men det fins mange styrkeløftere som har råe offseasonfysikker uten å være feite! Flere styrkeløftere med rå fysikk enn det fins rene byggere. Grin

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Største dopingfrie bygger
« #43 : 08. januar 2011, 05:07 »
Har vel aldri egentlig tenkt over problemstillingen. Men siden du nevner Arild Haugen kan jeg vel nevnte Christian Thibaudeau som en person som er etter mine øyne meget mye større enn Arild Haugen.


Seriøst, er Thibadeau SÅ svær?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Største dopingfrie bygger
« #44 : 08. januar 2011, 06:18 »
Kanskje ikke et tema de fleste er så glade å snakke om, men tar feks norske strongmen AB? Bøs, skog (og hulk haugen)? Synes virkelig fysikken til Arild er 10/10, men det er vel uoppnåelig uten AB?
Spør dem, de er jo på forumet hele gjengen.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!