Skrevet av Emne: Største dopingfrie bygger  (Lest 65394 ganger)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Største dopingfrie bygger
« #60 : 08. januar 2011, 15:20 »
Torkel Ravndal?

http://www.youtube.com/watch?v=-_x5N8um28c#noexternalembed

Ikke den laveste fettprosent men hvertfall dopingfri Smiley


Torkel har jo brukt Tongue

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Største dopingfrie bygger
« #61 : 08. januar 2011, 15:22 »
Torkel Ravndal?

http://www.youtube.com/watch?v=-_x5N8um28c#noexternalembed

Ikke den laveste fettprosent men hvertfall dopingfri Smiley

Erm

Synd at diskusjoner som denne får gå uten at styrkeløfternes forhold til melk blir nevnt.

Javel? Del med oss da )
You know I like your style, I really do.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Største dopingfrie bygger
« #62 : 08. januar 2011, 15:30 »
Torkel Ravndal?

http://www.youtube.com/watch?v=-_x5N8um28c#noexternalembed

Ikke den laveste fettprosent men hvertfall dopingfri Smiley
I et intervju på slutten av 80-tallet sa Torkel at han hadde brukt doping to ganger - den ene gangen på begynnelsen av 60-tallet, den andre gangen på slutten av 70-tallet. Dopet seg på melk gjorde han imidlertid resten av tida, med sine 12 liter til dagen Smiley

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Største dopingfrie bygger
« #63 : 08. januar 2011, 15:36 »
I et intervju på slutten av 80-tallet sa Torkel at han hadde brukt doping to ganger - den ene gangen på begynnelsen av 60-tallet, den andre gangen på slutten av 70-tallet. Dopet seg på melk gjorde han imidlertid resten av tida, med sine 12 liter til dagen Smiley

Du og den melka di!! Tongue

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Største dopingfrie bygger
« #64 : 08. januar 2011, 15:38 »
Du og den melka di!! Tongue
Nei, du og den melka di. Jeg har slutta Wink

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Største dopingfrie bygger
« #65 : 08. januar 2011, 15:42 »
Nei, du og den melka di. Jeg har slutta Wink

Kan du opplyse oss ignorante? Hva er det som gjør melk så ideelt for styrkeløftere osv? IGF-1?
You know I like your style, I really do.

Utlogget Krabbatten

Sv: Største dopingfrie bygger
« #66 : 08. januar 2011, 16:20 »
I et intervju på slutten av 80-tallet sa Torkel at han hadde brukt doping to ganger - den ene gangen på begynnelsen av 60-tallet, den andre gangen på slutten av 70-tallet. Dopet seg på melk gjorde han imidlertid resten av tida, med sine 12 liter til dagen Smiley
Det er forskjell på å prøve og å bruke. Vil du kalle en som har prøvd to røyk som en aktiv røyker? Jeg vil hvertfall kalle ham røykfri! Smiley

Melk drakk han mye av. Og det var ikke lett eller skumma, det var skikkelig H-melk. Ikke rart han hadde noe fett på kroppen Tongue
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Største dopingfrie bygger
« #67 : 08. januar 2011, 17:50 »
Nei, du og den melka di. Jeg har slutta Wink

Hvorfor slutte med melk hvis det bygger muskler?

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Største dopingfrie bygger
« #68 : 08. januar 2011, 17:51 »
Har søkt litt rundt anngående dette med genetisk potensiale, og kom over div. interessante artikler om temaet.

EDIT: selvfølgelig ble mine rette, fine tabeller skeive og stygge når jeg posta...


Lyle McDonald's modell for årlige gains:
om noen tviler på McDonald's kompetanse får dere bare sjekke han opp.

Year of Proper Training        Potential Rate of Muscle Gain per Year
1                                    20-25 pounds (2 pounds per month)
2                                    10-12 pounds (1 pound per month)
3                                    5-6 pounds (0.5 pound per month)
4+                                    2-3 pounds (not worth calculating)

Leste for øvrig en artikkel på leangains hvor artikkelforfatteren (husker ikke i farten) mente man kunne ta høyde i cm og trekke fra 100 for et veiledende svar for potensiell vekt med fettprosent på 5-6. (Vil tro denne blir mindre nøyaktig jo lavere vedkommende er) Syntes dette hørtes lite ut, men hvis vi tar meg som eksempel (er dog fersk i gamet, noen år tulletrening) med anslått vekt på 70 kilo om fettprosent lå på 5% og en høyde på 180, vil jeg kunne oppnå en rippa vekt på 80... og nå snakker vi tørr muskelmasse, så når jeg tenker meg om er det jo ikke så urimelig at jeg bare vil kunne oppnå 10 kilo til før årlige gains går mot 0 (ikke 0 i årlige gains, men går stadig nermere),


Casey Butt’s modell utarbeidet fra observasjoner innen natural bodybuilding.

Height       Weight at 10% Body Fat   Lean Body Mass
5′8″         189 lbs.                               170 lbs.
5′10″     198 lbs.                       178 lbs.
6′     206 lbs.                               185 lbs.


Martin Berkhan’s Model :
Basert på topp nivå natural BB, utdøvere i konkuranseform (4-5% BF)

Height   Weight at 5% Body Fat   Weight at 10% Body Fat   Lean Body Mass
5′8″   160 lbs.                             170 lbs.                  153 lbs.
5′10″   171 lbs.                                     180 lbs.                  162 lbs.
6′   182 lbs.                                     192 lbs.                  173 lbs.



Nå må vi naturligvis ta i betraktning at det finnes unntak, det vil nok være en og annen med x-men gener (mutant!!) som popper opp i ny og ne, men er det noe vits for folk flest å sammenligne seg med dem?

Disse tabellene er som sagt basert på høy nivå Natural BB utdøvere, og er det noen som må ha gode gener for å lykkes så er det vel bodybuildere?

Det at det finnes store styrkeløftere som blir testet er nok sant, men disse tabellene gjelder som sagt for relativt rippa utdøvere, og selv en "tynn" styrkeøfter med 15-20% BF vil miste 10-15% av kroppsvekta for å oppnå denne tilstanden. Samme kan sies om de feite styrkeløfterkarene med over 30-35 i fettprosent, fjerner man 30%+ av kroppsvekta vil ikke vedkommende være så stor lengre (snakker selvfølelig om reine utdøvere).


Nå har jeg et relativt nøytralt syn på steroidebruk for ikke konkurerende utdøvere (vil aldri prøve selv naturligvis), men jeg tror jeg begynner å skjønne hvor utbredt steroidebruk blandt over gjennomsnittlig store faktisk er (over gjennomsnittlig for de som trener fast, over lengre perioder) . Nå skal man naturligvis ikke spekulere høylytt over enkeltpersoner eller anklage før det motsatte er bevist, men de som faktisk når høyt nivå clean kan etter mine kalkulasjoner ikke utgjøre mere enn en dråpe i havet, med tanke på hvor fort man faktisk kan gaine ved bruk av doping om vedkommende er seriøs nok, trening og kostholdsmessig, siden det er såpass utbredt som det er.

Om en eller annen viderekommen mener jeg driter på draget med mine anntakelser vil jeg naturligvis erkjenne det om motargumentet er basert på insideinfo fra miljøene eller lignende erfaring. Å dra fram eksempler på utdøvere som er på toppnivå innen idrett som ikke testes og vistnok er cleane ser jeg på som meningsløst, spesielt irelevant er det med tanke på hva en normal utdøver kan regne med å oppnå uten doping, når disse spesielle tilfellene må ha helt ekstreme gener OM de er reine.

Det er ganske mange som tror (også i denne tråden) at man kan komme like langt uten bol (tar bare lengre tid etc.) og at noen av de største av de største er reine, kall meg gjerne pessimist og sjalu på bolerne med jeg er rimelig sikker på at det er umulig, og om det skjer snakker vi 1 av 100.000


http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html


Er forøvrig noe interessant diskusjon i kommentarfeltet nederst på siden.  





Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #69 : 08. januar 2011, 18:43 »
Du må være fullstendig blåst i hodet!? Eller noen har skrevet med profilen din etter at du har latt være å logge av etter bruk.....

For det fins ikke EN ren kroppsbygger som har råere fysikk enn de mest deffa styrkeløfterne.

(nå kommer det selvfølgelig an på definisjonen av kroppsbygger)

Hvis du tar med AF, så er det Per Gunnar Roalkvam som både er ren og har rå fysikk. Men det fins mange styrkeløftere som har råe offseasonfysikker uten å være feite! Flere styrkeløftere med rå fysikk enn det fins rene byggere. Grin

Slapp av Egil jeg overdriver som vanlig. Jeg har aldri har sett en deffa styrkeløfter vel og merke. Tormod Andersen er jo i grei form og han kjenner jeg jo. Ikke deffa nei. Finnes det noen bilder noe sted av en deffa styrkeløfter så del gjerne. At det ikke finnes EN ren kroppsbygger med råere fysikk enn de mest deffa styrkeløfterne tror jeg ikke noe på. Jeg kjenner flere rene kroppsbyggere og hobbybyggere med ekstremt rå fysikk (kjenner en hobbybygger spesielt godt he he) men hva man synes er en rå fysikk er jo individuelt. Men blåst i hodet er jeg nok ikke selv om jeg deler min oppfatning uten å filtrere. Mulig jeg tar feil men kom med noen bilder i det minste da.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #70 : 08. januar 2011, 18:50 »
Så, om det ikke går å bli stor og deffet så gjør man det ikke rett? Skjønner ikke helt hvorfor du er så på det at ikke kan garanteres for at styrkeløftere er rene. Hadde man kunne garantert det hadde vi ikke hatt så stort behov for testing. Du er en liten skøyer du Stian. For den store forskjellen er at det bare testes på EM og VM i bygging (tydligvis) og der ryker folk på en smell (tydligvis). Majoriteten i styrkeløft passer ikke til din beskrivelse. At vi er feite og spiser dritt. Jeg er feit og spiser det jeg har lyst på, men jeg er heller ikke representativ. Du har valgt å se på en meget spesiell type løfter, en som faktisk bare vil trene og spise mye, bli stor og sterk, koste hva det koste vil. Dette er noe uheldig ettersom det gir deg en forvridd forståelse av styrkeløft. Det gjør at du gang på gang driter på draget.

Ikke mening å såre deg eller andre. Bare min oppfatning at styrkeløftere sjelden innehar det jeg ser på som en "rå" fysikk ut ifra det jeg har sett da selvsagt. Rene er de fleste av dem. Og VM deltagere i kroppsbygging er vel ikke rene alle mann nei. At ikke alle går på en smell når det testes i EM og VM beviser vel at mange av de beste kroppsbyggerne er rene ellers hadde det vel ikke vært noen deltagere igjen etter testingen.  Men de testes vel ikke året rundt som styrkeløftere selvsagt. 

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Største dopingfrie bygger
« #71 : 08. januar 2011, 21:33 »
Ikke mening å såre deg eller andre. Bare min oppfatning at styrkeløftere sjelden innehar det jeg ser på som en "rå" fysikk ut ifra det jeg har sett da selvsagt. Rene er de fleste av dem. Og VM deltagere i kroppsbygging er vel ikke rene alle mann nei. At ikke alle går på en smell når det testes i EM og VM beviser vel at mange av de beste kroppsbyggerne er rene ellers hadde det vel ikke vært noen deltagere igjen etter testingen.  Men de testes vel ikke året rundt som styrkeløftere selvsagt. 
Hvis du skal se rå fysikk så burde du sett ryggen til Bergan som er styrkeløfter Grin  det e rått det Grin  Men kan tenke meg når du sier deffet styrkeløfter, mener du vel en fett% på under 7%

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Største dopingfrie bygger
« #72 : 08. januar 2011, 21:40 »
Ikke mening å såre deg eller andre. Bare min oppfatning at styrkeløftere sjelden innehar det jeg ser på som en "rå" fysikk ut ifra det jeg har sett da selvsagt. Rene er de fleste av dem. Og VM deltagere i kroppsbygging er vel ikke rene alle mann nei. At ikke alle går på en smell når det testes i EM og VM beviser vel at mange av de beste kroppsbyggerne er rene ellers hadde det vel ikke vært noen deltagere igjen etter testingen.  Men de testes vel ikke året rundt som styrkeløftere selvsagt. 


En rippet styrkeløfter er ikke nødvendigvis dårligere enn en styrkeløfter som ikke er rippet. Hvordan styrkeløftere ser ut har med forholdet deres til egen kropp/lysten på rå styrke, snarere enn hvordan idretten er. Mange styrkeløftere har høy fettprosent, fordi de konkurrerer i tunge vektklasser og ikke gidder å kaste bort så mye tid på å deffe (og dermed bli svakere, men kunne konkurrere i lavere vektklasser) Dette har kun med holdninger å gjøre, det er ikke sporten sin feil.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Største dopingfrie bygger
« #73 : 08. januar 2011, 22:19 »
Til STIAN L
Se litt ned på siden i denne loggen her Wink så tror jeg du trekker tilbake dette med dårlig fysikk og at styrkeløftere er feit Grin

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31686.2295

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #74 : 09. januar 2011, 00:37 »
Til 1/2Metern:

Joda ser bra ut han. Jeg har aldri ment at styrkeløftere har dårlig fysikk eller er feite sammenlignet med "vanlige" folk selv om enkelte sikkert har oppfattet det slik. De har som oftest veldig bra fysikk sammenlignet med folk flest. Det jeg har nevnt er vel at kroppsbyggere har mindre kroppsfett og i tillegg ofte har bedre harmoni mellom musklegrupper og av den grunn innehar en "bedre" fysikk etter MIN mening. Finnes da mange som synes kroppsbyggere ser for jævlige ut også.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!