Skrevet av Emne: Største dopingfrie bygger  (Lest 65537 ganger)

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Største dopingfrie bygger
« #90 : 09. januar 2011, 16:11 »
Grunnen til at styrkeløft (om utsagnet ditt stemmer) er den mest testede idretten i norge pr utøver er ene og alene at det er så få utøvere at "alle" er i toppen.
HAHAHA Tror du tar Rimelig Feil HER

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Største dopingfrie bygger
« #91 : 09. januar 2011, 16:19 »
Grunnen til at styrkeløft (om utsagnet ditt stemmer) er den mest testede idretten i norge pr utøver er ene og alene at det er så få utøvere at "alle" er i toppen.

Jeg er medlem i Sande kk, bare en mosjonist å regne. Har blitt 2 testet ganger under trening i klubben.
Alle som trener der kan bli testet.
det du skriver blir bare tull!. Ikke bare toppene som testes Wink
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #92 : 09. januar 2011, 16:25 »
Grunnen til at styrkeløft (om utsagnet ditt stemmer) er den mest testede idretten i norge pr utøver er ene og alene at det er så få utøvere at "alle" er i toppen.

Det er ikke voldsomt mange linsensierte løftere(Ca 800), men det er noe annet om du ser på medlemstallene i klubben. Og alle medlemmer kan bli utsatt for testing
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Største dopingfrie bygger
« #93 : 09. januar 2011, 16:25 »
Jeg så på listen over antall dopingtester pr idrett, og med tanke på at styrkeløft er en relativt liten idrett så vidt jeg er bekjent så ligger de høyt oppe.

http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/dopingkontroll/antall-prover/
You know I like your style, I really do.

Utlogget Fismen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Største dopingfrie bygger
« #94 : 09. januar 2011, 19:11 »


scooby er vel ikke av de største, men rutinert å se så bra ut naturlig når du er 50 år..

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Største dopingfrie bygger
« #95 : 09. januar 2011, 19:34 »
HAHAHA Tror du tar Rimelig Feil HER
Jeg gir blanke faen i hva du tror. Bring me some facts or shut up please.
Jeg er medlem i Sande kk, bare en mosjonist å regne. Har blitt 2 testet ganger under trening i klubben.
Alle som trener der kan bli testet.
det du skriver blir bare tull!. Ikke bare toppene som testes Wink
Jeg skrev ikke at bare toppene testes. Les på ny.
Det er ikke voldsomt mange linsensierte løftere(Ca 800), men det er noe annet om du ser på medlemstallene i klubben. Og alle medlemmer kan bli utsatt for testing

Er du enig i at mye av grunnen til at styrkeløft er blandt de mest testede idrettene i norge (pr utøver) er at det er få utøvere, og veldig mange av utøverene dermed er i toppen. Dette spesielt fordi det er så mange klasser.

Det sier seg selv at en større prosentandel av 800 medlemmer vil være i toppen fordelt på x antall klasser, enn, for å ta et helt random tall, 2000 langrennsløpere fordelt på junior og senior. Og ingen kan vel nekte for at utøverene i toppen testes oftest?

Poenget mitt er at å snakke "mest testede idrett per utøver" har veldig lite for seg om man skal sammenligne seg med vesentlig større idretter.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #96 : 09. januar 2011, 19:54 »

Det sier seg selv at en større prosentandel av 800 medlemmer vil være i toppen fordelt på x antall klasser, enn, for å ta et helt random tall, 2000 langrennsløpere fordelt på junior og senior. Og ingen kan vel nekte for at utøverene i toppen testes oftest?

Poenget mitt er at å snakke "mest testede idrett per utøver" har veldig lite for seg om man skal sammenligne seg med vesentlig større idretter.

Når man sier toppen så tenker jeg landslag+de som er i nærheten, altså rundt 20 utøvere på landslag og ca 20 utøvere utenfor landslag. Så har du 800 utøvere som er lisensiert, men 1500(f.eks) medlemmer i klubbene rundt om.
Da er det altså rundt 40 utøvere jeg mener er i toppen, av 2300 medlemmer.

Utøverne i toppen testes oftere, men det er selvfølgelig flere tester fordelt på den generelle medlemsmassen. Jeg har heller ikke påstått annet
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Største dopingfrie bygger
« #97 : 09. januar 2011, 19:55 »


scooby er vel ikke av de største, men rutinert å se så bra ut naturlig når du er 50 år..

Skal bli spennendes å se hvor lenge han lever i forhold til det gjennomsnittlige mennesket.. Om jeg er heldig nok til å leve så lenge da Grin
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Største dopingfrie bygger
« #98 : 09. januar 2011, 20:10 »
Når man sier toppen så tenker jeg landslag+de som er i nærheten, altså rundt 20 utøvere på landslag og ca 20 utøvere utenfor landslag. Så har du 800 utøvere som er lisensiert, men 1500(f.eks) medlemmer i klubbene rundt om.
Da er det altså rundt 40 utøvere jeg mener er i toppen, av 2300 medlemmer.

Utøverne i toppen testes oftere, men det er selvfølgelig flere tester fordelt på den generelle medlemsmassen. Jeg har heller ikke påstått annet
Tror/Vet du at styrkeløfterene på landslaget testes oftere enn landslagsutøvere i f.eks sykling, skøyting eller langrenn? Har dere meldeplikt?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #99 : 09. januar 2011, 20:49 »
Tror/Vet du at styrkeløfterene på landslaget testes oftere enn landslagsutøvere i f.eks sykling, skøyting eller langrenn? Har dere meldeplikt?
Det har jeg ingen oversikt over, men ettersom styrkeløft hadde 136 tester i 2009, og skiforbundet(Alpint, langrenn, hopp, kombinert, telemark, freestyle) hadde 385 tester så ser det slik ut ifh til langrenn iallefall.

Men kan se for meg at noen av mediaprofilene blir testet ekstra ofte.

Noen av utøverne på laget har meldeplikt ja
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Største dopingfrie bygger
« #100 : 09. januar 2011, 21:17 »
Typisk tråd på TF som ender opp med å omhandle styrkeløftere. Nu vel: Her er en liste over antall dopingtester årlig i div idretter.

http://www.varden.no/sport/arlige-dopingtester-1.5699418

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #101 : 13. januar 2011, 03:44 »
Dark iron.: Per deff er vel ikke det greiene der reint, da fyren har brukt steroider som yngre. At han er rein nå, mulig det, men heller tvilsom spør du meg. Han er isåfall ikke den første som sier han har brukt som ung, men som har "sett lyset" og sluttet.

Hadde jeg vært trådstarter, hadde jeg tittet på fysikkene til diverse styrkeløftere som f.eks Bo Bergan. Han har kanskje blitt litt vel tung de siste årene, men han har fortsatt en latterlig bra fysikk. Finnes vel noen bilder i loggen hans som du kan kikke på, så får du i hvert fall en idé om hvor langt man kan komme rein (hvis man er heldig med gener, seff).

Vektløftere er kanskje enda bedre å titte på, da de har en tendens til å ikke være like tunge som mange av styrkeløfterne (ihvertfall når de er bundet av vektklasser).

Synes dette var litt morsomt. Enhver her inne med en viss peiling på anatomi og fysiologi vet hva kroppen er i stand til. Synes alle skal gå inn å se på bildene av Bo Andre Bergan på fjesboka hans.

Sitat fra hans eget album: "27.juli 09. 1 1/2 måned etter operasjon, begynte treningen igjen, hadde nå gått ned rundt 13kg, vekta var på 87kg"

Neste bilde (sitat); "November 09, opptreningen har gått veldig bra, og er sterkere enn noen gang Smiley Vekta er på 103kg om morgenen. Ser frem til et bra EM på hjemmebane Wink"

Til dere som ikke orker å sjekke dette selv, skal det nevnes at typen ikke har lagt på seg noe fett. Ihvertfall gir ikke bildene inntrykk av det, nærmere tvert imot. Merk; 16kg på 105 dager. litt over 3mnd.
Er kroppen virkelig i stand til dette? svaret er nei. Selv med plettfritt kosthold og en upåklagelig treningsfrekvens/intensitet vil ikke dette være mulig. SPESIELT med tanke på den lave fettprosenten.
Det er profesjonelle byggere som i offseason ikke går opp så mye på så kort tid, selv ikke de som er fulle av varer. Tenk litt på det. Til slutt vil jeg si at i mine øyne er Bo andre Bergan uskyldig til det motsatte er bevist, men ønsker at dere skal tenke dere litt om. Spesielt bergan selv, som er kjent som den største anti-doping aktivisten inne på forumet, som ved flere annledninger har truet med å banke "dopere".

Det er merkelig hvordan dere hele tiden klager på byggere som oppnår en slik fysikk, og at dere fratar de ære og credit fordi de "bruker steroider". Synes dere skal se litt på dere selv først. Utallige idrettsstjerner fra alle sporter har brukt dopingpreparater. En etter en blir de tatt. Dere klager ikke noe der. Men en bygger er jo roten til alt vondt.

Samme gjelder strongmen. Dere maser og suttrer over strongmenutdøverne i Norge og utland. Fratar de bragging rights på prestasjonene deres og rakker ned på de. Aner jeg en smule missunnelse? Dette er folk som dag ut, og dag inn lever for sporten sin. Legger hver dag i sitt liv opp til dette, men tar en annen vei enn dere.

Helt ren idrett døde ut for mange tiår siden. Dagens sport og idrett er kommersielt drevet. Det er big business. Folk vil ikke se sprintere løpe 100m på 10- og 12 sekund. De vil se freaks som løper raskere enn det SKAL være mulig.

Tror nok dere har blitt overasket om dere hadde funnet ut at mange av deres "rene" idoler ikke er så rene osm dere tror. Men fortsatt er deres prestasjoner store etter min mening.

Utlogget erikv2

Sv: Største dopingfrie bygger
« #102 : 13. januar 2011, 06:35 »
at det nærmest er flere vekt-klasser enn utøvere er ikke den eneste grunnen tfkong1.

det er også fordi styrkeløft er kjent for å være en utsatt idrett når det kommer til doping. 80-90-tallet, østeuropa osv osv. er nok svin på stien der i gården.


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Største dopingfrie bygger
« #103 : 13. januar 2011, 07:07 »
Synes dette var litt morsomt. Enhver her inne med en viss peiling på anatomi og fysiologi vet hva kroppen er i stand til. Synes alle skal gå inn å se på bildene av Bo Andre Bergan på fjesboka hans.

Sitat fra hans eget album: "27.juli 09. 1 1/2 måned etter operasjon, begynte treningen igjen, hadde nå gått ned rundt 13kg, vekta var på 87kg"

Neste bilde (sitat); "November 09, opptreningen har gått veldig bra, og er sterkere enn noen gang Smiley Vekta er på 103kg om morgenen. Ser frem til et bra EM på hjemmebane Wink"

Til dere som ikke orker å sjekke dette selv, skal det nevnes at typen ikke har lagt på seg noe fett. Ihvertfall gir ikke bildene inntrykk av det, nærmere tvert imot. Merk; 16kg på 105 dager. litt over 3mnd.
Er kroppen virkelig i stand til dette? svaret er nei. Selv med plettfritt kosthold og en upåklagelig treningsfrekvens/intensitet vil ikke dette være mulig. SPESIELT med tanke på den lave fettprosenten.
Det er profesjonelle byggere som i offseason ikke går opp så mye på så kort tid, selv ikke de som er fulle av varer. Tenk litt på det. Til slutt vil jeg si at i mine øyne er Bo andre Bergan uskyldig til det motsatte er bevist, men ønsker at dere skal tenke dere litt om. Spesielt bergan selv, som er kjent som den største anti-doping aktivisten inne på forumet, som ved flere annledninger har truet med å banke "dopere".

Det er merkelig hvordan dere hele tiden klager på byggere som oppnår en slik fysikk, og at dere fratar de ære og credit fordi de "bruker steroider". Synes dere skal se litt på dere selv først. Utallige idrettsstjerner fra alle sporter har brukt dopingpreparater. En etter en blir de tatt. Dere klager ikke noe der. Men en bygger er jo roten til alt vondt.

Samme gjelder strongmen. Dere maser og suttrer over strongmenutdøverne i Norge og utland. Fratar de bragging rights på prestasjonene deres og rakker ned på de. Aner jeg en smule missunnelse? Dette er folk som dag ut, og dag inn lever for sporten sin. Legger hver dag i sitt liv opp til dette, men tar en annen vei enn dere.

Helt ren idrett døde ut for mange tiår siden. Dagens sport og idrett er kommersielt drevet. Det er big business. Folk vil ikke se sprintere løpe 100m på 10- og 12 sekund. De vil se freaks som løper raskere enn det SKAL være mulig.

Tror nok dere har blitt overasket om dere hadde funnet ut at mange av deres "rene" idoler ikke er så rene osm dere tror. Men fortsatt er deres prestasjoner store etter min mening.

Har du hørt om muskelminne? I praksis gikk han opp 3 kg, ikke 16 kg. Hvor mesteparten av de 13 kg sannsynligvis var vann.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #104 : 13. januar 2011, 07:13 »
Har du hørt om muskelminne? I praksis gikk han opp 3 kg, ikke 16 kg. Hvor mesteparten av de 13 kg sannsynligvis var vann.

Nok en gang, Grunnleggende kunnskap om fysiologi og anatomi. Kroppen har ingen grunn til å øke 13kg med vann. Intramuskulære veskesamlinger i den skalaen ville vært rimelig usannsynlig. Folk som hiver i seg alt av høy-aromatiserende steroider sliter med å legge på seg den mengden vann, og da snakker vi om vann som legger seg i underhudsfettet også.

 Dessuten var jo dette i en periode hvor han nettopp hadde kommet ut av en operasjon. Ville vært ekstremt vanskelig å holde en slik treningsfrekvens og treningsintensitet i en slik periode.

Dessuten er ikke muskelminne så effektivt. DET vet du også.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!