Skrevet av Emne: Største dopingfrie bygger  (Lest 65498 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Største dopingfrie bygger
« #105 : 13. januar 2011, 07:20 »
Kroppen har ingen grunn til å øke 13kg med vann.

Det "økte" ikke. Det gikk tilbake til nivået før operasjonen. Etter en operasjon skal det ikke mer til enn å begynne å GÅ igjen, for deretter spise og drikke normalt for å fort gå opp 4-5 kg. Sett at du gikk ned 4-5 kg under og etter operasjonen. For Bergan er forskjellene enda større siden han har generelt mye muskelmasse, og da også vann.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Største dopingfrie bygger
« #106 : 13. januar 2011, 07:22 »
Synes dette var litt morsomt. Enhver her inne med en viss peiling på anatomi og fysiologi vet hva kroppen er i stand til. Synes alle skal gå inn å se på bildene av Bo Andre Bergan på fjesboka hans.

Sitat fra hans eget album: "27.juli 09. 1 1/2 måned etter operasjon, begynte treningen igjen, hadde nå gått ned rundt 13kg, vekta var på 87kg"

Neste bilde (sitat); "November 09, opptreningen har gått veldig bra, og er sterkere enn noen gang Smiley Vekta er på 103kg om morgenen. Ser frem til et bra EM på hjemmebane Wink"

Til dere som ikke orker å sjekke dette selv, skal det nevnes at typen ikke har lagt på seg noe fett. Ihvertfall gir ikke bildene inntrykk av det, nærmere tvert imot. Merk; 16kg på 105 dager. litt over 3mnd.
Er kroppen virkelig i stand til dette? svaret er nei. Selv med plettfritt kosthold og en upåklagelig treningsfrekvens/intensitet vil ikke dette være mulig. SPESIELT med tanke på den lave fettprosenten.
Det er profesjonelle byggere som i offseason ikke går opp så mye på så kort tid, selv ikke de som er fulle av varer. Tenk litt på det. Til slutt vil jeg si at i mine øyne er Bo andre Bergan uskyldig til det motsatte er bevist, men ønsker at dere skal tenke dere litt om. Spesielt bergan selv, som er kjent som den største anti-doping aktivisten inne på forumet, som ved flere annledninger har truet med å banke "dopere".

Det er merkelig hvordan dere hele tiden klager på byggere som oppnår en slik fysikk, og at dere fratar de ære og credit fordi de "bruker steroider". Synes dere skal se litt på dere selv først. Utallige idrettsstjerner fra alle sporter har brukt dopingpreparater. En etter en blir de tatt. Dere klager ikke noe der. Men en bygger er jo roten til alt vondt.

Samme gjelder strongmen. Dere maser og suttrer over strongmenutdøverne i Norge og utland. Fratar de bragging rights på prestasjonene deres og rakker ned på de. Aner jeg en smule missunnelse? Dette er folk som dag ut, og dag inn lever for sporten sin. Legger hver dag i sitt liv opp til dette, men tar en annen vei enn dere.

Helt ren idrett døde ut for mange tiår siden. Dagens sport og idrett er kommersielt drevet. Det er big business. Folk vil ikke se sprintere løpe 100m på 10- og 12 sekund. De vil se freaks som løper raskere enn det SKAL være mulig.

Tror nok dere har blitt overasket om dere hadde funnet ut at mange av deres "rene" idoler ikke er så rene osm dere tror. Men fortsatt er deres prestasjoner store etter min mening.

Det er her RL erfaring har mye å si. Løfter du rundt freaks eller har hørt om dem. Så skjønner man fort at hva en tekstbok eller hva grunnleggende atonomi sier kan overgås.Selv om 13 kg på 1 1/2 måned hørtes ut som mye så tviler jeg ikke på at dette kan gjøres naturlig i en slik situasjon.

Bo er vel etter hva jeg vil tro også en av de som blir testet rimelig hyppig. Sannsynligvis ble han testet mens dette skjedde(?). Syns slike beskyldninger blir en smule drøyt inn til det er fast bevist at han/andre har brukt/bruker igjennom en doping test.

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #107 : 13. januar 2011, 07:27 »
Det "økte" ikke. Det gikk tilbake til nivået før operasjonen. Etter en operasjon skal det ikke mer til enn å begynne å GÅ igjen, for deretter spise og drikke normalt for å fort gå opp 4-5 kg. Sett at du gikk ned 4-5 kg under og etter operasjonen. For Bergan er forskjellene enda større siden han har generelt mye muskelmasse, og da også vann.

Nå nei, det er nok ikke slik. Intramuskulær veske kommer av en grunn. Han er forøvrig også sterkere enn noen sinne sier han. De fleste ville nok ikke vært sterkere enn noen sinne, kun 3 mnd etter en operasjon som gjorde at du mistet 11kg. Som sagt, han har veldig lav fettprosent. Altså, underhudsvann er bortimot ikke-eksisterende. Resten skal da ha lagt seg intramuskulært? Som sagt, selv høy-aromatiserende steroider gjør ikke at du legger på  deg den mengden med vann. Kortison-hormoner gjør ikke at du trekker slik mengde med vann en gang.

Som sagt, jeg vil ikke spikre det i kista at Bergan er dopet. Han har ikke blitt tatt, derfor må han ansees som "uskyldig". Dog, forbeholder jeg meg retten til å tvile på dette ekstremet hoppet i vekt og styrke.

Det samme kan sies om Jay Cutler. Har aldri blitt doping tatt. Er han da ren? virker som det er slik mentalitet mange av dere forumrotter har. Så lenge ikke WADA har tatt deg, er du clean. Bortsett fra byggere og strongmen da, for de MÅ jo være dopet. Thumbs up til dere. Om dere hadde brukt like mye tid på gymmet og spise godt, hadde dere kanskje vært en del bedre og vært en del nærmere målet dere ønsker.

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #108 : 13. januar 2011, 07:28 »
Det er her RL erfaring har mye å si. Løfter du rundt freaks eller har hørt om dem. Så skjønner man fort at hva en tekstbok eller hva grunnleggende atonomi sier kan overgås.Selv om 13 kg på 1 1/2 måned hørtes ut som mye så tviler jeg ikke på at dette kan gjøres naturlig i en slik situasjon.

Bo er vel etter hva jeg vil tro også en av de som blir testet rimelig hyppig. Sannsynligvis ble han testet mens dette skjedde(?). Syns slike beskyldninger blir en smule drøyt inn til det er fast bevist at han/andre har brukt/bruker igjennom en doping test.

som sagt, så lenge han ikke er tatt, så må han annsees som "uskyldig". Noe mange av dere her inne ikke har modenhet til å gjøre. Men, jeg forbeholder meg retten til å be dere sjekke opp mulighetene, samt retten til å være uenig.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Største dopingfrie bygger
« #109 : 13. januar 2011, 07:35 »
Nå nei, det er nok ikke slik. Intramuskulær veske kommer av en grunn. Han er forøvrig også sterkere enn noen sinne sier han. De fleste ville nok ikke vært sterkere enn noen sinne, kun 3 mnd etter en operasjon som gjorde at du mistet 11kg. Som sagt, han har veldig lav fettprosent. Altså, underhudsvann er bortimot ikke-eksisterende. Resten skal da ha lagt seg intramuskulært? Som sagt, selv høy-aromatiserende steroider gjør ikke at du legger på  deg den mengden med vann. Kortison-hormoner gjør ikke at du trekker slik mengde med vann en gang.

Som sagt, jeg vil ikke spikre det i kista at Bergan er dopet. Han har ikke blitt tatt, derfor må han ansees som "uskyldig". Dog, forbeholder jeg meg retten til å tvile på dette ekstremet hoppet i vekt og styrke.

Det samme kan sies om Jay Cutler. Har aldri blitt doping tatt. Er han da ren? virker som det er slik mentalitet mange av dere forumrotter har. Så lenge ikke WADA har tatt deg, er du clean. Bortsett fra byggere og strongmen da, for de MÅ jo være dopet. Thumbs up til dere. Om dere hadde brukt like mye tid på gymmet og spise godt, hadde dere kanskje vært en del bedre og vært en del nærmere målet dere ønsker.

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om når det gjelder vektøkning etter en operasjon.

Sterkere kan han ha blitt fordi han ikke lenger hadde vondt i kneet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #110 : 13. januar 2011, 07:44 »
Vel, om du med all fornuft inntakt kan si at det ikke er merkverdig, og en utenom normalen ting å øke så mye etter en operasjon, skal du få cred for det. For all del.

Men, sannheten er nok at det er neppe sant. Du mener vel ikke å tro at enhver som sier han er ren, nødvendigvis er det? Om du leser tidligere i tråden her, ser du at noen har postet en "chart" over det normale en person kan legge på seg av lean masse i løpet av gitt periode. Innbiller meg at 20-25lbs (8-17kg ca) i løpet av ett år. Dette er med tanke på plettfri diett og topp trening. Alt skal være optimalt.

Man kan regne med å ha en stor økning i både styrke og vekt når man er ny til trening. Musklene er ikke vant til stimulien, og reagerer derfor med å øke i tversnitt, samt at sentralnervesystemet lager nye nervebaner i en voldsom fart som reaksjon på den stimulien kroppen blir utsatt for. Etterhvert som man trener, må man regne med at framgangen sakker ned. Nettopp fordi kroppen er vant til å en stimuli. Uansett om du forandrer på treningsfrekvens, volum og intensitet. Basic kunnskap.

Bo on the other hand, har trent i flere år. Han har vært i en enorm form og fysikken hans var og er imponerende. Så mye skal du ha Bo. Dopet eller ei Wink
Han hadde trent i mange år før operasjonen.
Det vil si at uansett muskelminne, vil kroppen hans, eller noen andres for den del, være i stand til å øke slik KUN på muskelminne.

Kevin Levrone. Sjekk han ut. Aldri blitt tatt, så vidt jeg vet, og har helt syke forandringer på kort tid. Øker dog ikke like mye som det her, og hos godeste Levrone, råder det vel liten tvil om at han spiser drops.

Jeg gjentar meg selv, Bo har en utrolig fysikk, og han er en imponerende styrkeløfter. For meg er prestasjonene hans knallsterke uansett hva han måtte ha som hemmelighet eller ei.

Utlogget erikv2

Sv: Største dopingfrie bygger
« #111 : 13. januar 2011, 10:26 »
les hva bernard khol har å si om doping. han kom på 3plass i touren 08 før han ble tatt.

smule naivt å tro at bare fordi man ikke er tatt er man dopingfri. =)

http://www.guardian.co.uk/sport/2009/jun/09/berhard-kohl-cycling-drugs-tour-de-france

http://www.bicycle.net/2009/bernard-kohl-reveals-truth-on-tour-de-france-doping

å ikke ha blitt tatt betyr bare nettop det; man har ikke blitt tatt. så kynisk må man være når det er snakk om mennesker.


i praksis vil det si at med litt skills kan man være så mye styrkeløfter man bare vil og alikevell være dopa.
så å definere byggere og strongmenn som bolere og løftere som rene er bare teit.

uansett når push comes to shove, så tar ihvertfall ikke strongman imot skattepenger for å drive med bol. =)

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Største dopingfrie bygger
« #112 : 13. januar 2011, 10:44 »
Nå har nå Bo allerede skrevet tidligere i denne tråden at han ble testet flere ganger fordi han økte så mye etter operasjonen, så ser ingen grunn til at du skal mistenkeliggjøre og henge ut han..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #113 : 13. januar 2011, 10:48 »
Nå har nå Bo allerede skrevet tidligere i denne tråden at han ble testet flere ganger fordi han økte så mye etter operasjonen, så ser ingen grunn til at du skal mistenkeliggjøre og henge ut han..

At noen skriver noe på ett forum betyr jo ikke automatisk at det er sant. Når det er sagt så tror jeg nok han godt kan være ren. Man kan bli veldig bra på kort tid uten dop dersom man har gode gener og har kunnskap om kosthold og trening. Muskelminne er også noe man ikke skal kimse av.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Største dopingfrie bygger
« #114 : 13. januar 2011, 11:18 »
Jeg for min del tror det er nok synsing omkring en utøver som testes mer enn alle oss andre til sammen. Det er allerede skrevet og antatt mer enn nødvendig i denne tråden.

det er helt greit å diskutere slik om en styrkeløfter på samme måte som det diskuteres om en bygger eller en strongman, men i alle tilfellene er bevisbyrden på de som mener noen er dopet, selv om man har lov til å tro hva man vil.

Styrkeløftere som testes vil uansett være mer troverdige i og med at de faktisk blir sjekket.

Utlogget juniorsimen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Største dopingfrie bygger
« #115 : 13. januar 2011, 11:39 »
For å forsvare Bo litt, jeg var faktisk tilstede i Håkons Hall når han ble testet. Så å anklage han for doping kun fordi han økte mye på kort tid blir tullete. All credit til Bo og hans prestasjoner!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #116 : 13. januar 2011, 15:02 »
Jeg kan egentlig ikke fatte at noen kan beskylde meg for doping, men får ta det som et kompliment

De som har fulgt litt med på hva jeg har skrevet her inne, og kjenner meg til vanlig sitter nok å ler av det som blir skrevet her nå. Jeg hater doping, jeg hater dopere, jeg begynte med styrkeløft for å begynne med IDRETT (=testing).

Jeg veide 100kg før operasjonen, etter operasjon fikk jeg ikke noe som helst stimuli på ca 2mndr. I tillegg ble en i nær familie veldig syk, så jeg var litt nedafor og spiste lite. Så dette er grunnen til det store vekttapet.
Jeg trodde det ville ta lang tid å komme seg oppover, men var flink med kosten, flink med trening, flink med søvn, og i tillegg fungerer tydeligvis muscle memory. Jeg hadde ingen tro på det før, men nå vet jeg at det fungerer.

Jeg synes det er trist å bli anklaget for doping, når jeg virkelig prøver å fremme antidoping her inne og over alt ellers.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Største dopingfrie bygger
« #117 : 13. januar 2011, 15:12 »
Jeg kan egentlig ikke fatte at noen kan beskylde meg for doping, men får ta det som et kompliment

De som har fulgt litt med på hva jeg har skrevet her inne, og kjenner meg til vanlig sitter nok å ler av det som blir skrevet her nå. Jeg hater doping, jeg hater dopere, jeg begynte med styrkeløft for å begynne med IDRETT (=testing).

Jeg veide 100kg før operasjonen, etter operasjon fikk jeg ikke noe som helst stimuli på ca 2mndr. I tillegg ble en i nær familie veldig syk, så jeg var litt nedafor og spiste lite. Så dette er grunnen til det store vekttapet.
Jeg trodde det ville ta lang tid å komme seg oppover, men var flink med kosten, flink med trening, flink med søvn, og i tillegg fungerer tydeligvis muscle memory. Jeg hadde ingen tro på det før, men nå vet jeg at det fungerer.

Jeg synes det er trist å bli anklaget for doping, når jeg virkelig prøver å fremme antidoping her inne og over alt ellers.
Har ikke fulgt med i timen han her Bo, han sa du ikke hadde underhudsfett,hehe....Du er jo stutt-tjukk jo mann, full av q-melk Cheesy Stinker misunnelse lang vei her gitt!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #118 : 13. januar 2011, 15:13 »
Har ikke fulgt med i timen han her Bo, han sa du ikke hadde underhudsfett,hehe....Du er jo stutt-tjukk jo mann, full av q-melk Cheesy Stinker misunnelse lang vei her gitt!

Haha, det hadde jeg mer enn nok av både da og nå! Nå ligner jeg jo mer og mer på en blåhval Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Største dopingfrie bygger
« #119 : 13. januar 2011, 15:14 »
Jeg kan egentlig ikke fatte at noen kan beskylde meg for doping, men får ta det som et kompliment

De som har fulgt litt med på hva jeg har skrevet her inne, og kjenner meg til vanlig sitter nok å ler av det som blir skrevet her nå. Jeg hater doping, jeg hater dopere, jeg begynte med styrkeløft for å begynne med IDRETT (=testing).

Jeg veide 100kg før operasjonen, etter operasjon fikk jeg ikke noe som helst stimuli på ca 2mndr. I tillegg ble en i nær familie veldig syk, så jeg var litt nedafor og spiste lite. Så dette er grunnen til det store vekttapet.
Jeg trodde det ville ta lang tid å komme seg oppover, men var flink med kosten, flink med trening, flink med søvn, og i tillegg fungerer tydeligvis muscle memory. Jeg hadde ingen tro på det før, men nå vet jeg at det fungerer.

Jeg synes det er trist å bli anklaget for doping, når jeg virkelig prøver å fremme antidoping her inne og over alt ellers.
Når noen anklager deg for doping. Betyr det kun en ting, MISUNNELSE Grin For de greier sikkert ikke oppnå det du har gjort, med eller uten dop Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!