Skrevet av Emne: Største dopingfrie bygger  (Lest 65386 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #120 : 13. januar 2011, 15:17 »
Jeg vet ikke om det er misunnelse eller ei, det bildet der indikerer en veldig stor økning. Men det er historien bak som er cluet. Jeg ble som sagt testet i den perioden mellom bildene.

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Største dopingfrie bygger
« #121 : 13. januar 2011, 15:19 »
Haha, det hadde jeg mer enn nok av både da og nå! Nå ligner jeg jo mer og mer på en blåhval Smiley
Bo "Keiko" Bergan Wink hehe

Begynner vel og nærme seg Best of TF, denne tråden her nå, sporer av SOM VANLIG Wink Smiley

Blir aldri forundret av hva folk klarer lire av seg her inne. Venter bare på at en par av de vanlige "Einsteins" kommer med kommentarer nå Smiley

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #122 : 13. januar 2011, 15:20 »
Jeg kan egentlig ikke fatte at noen kan beskylde meg for doping, men får ta det som et kompliment

De som har fulgt litt med på hva jeg har skrevet her inne, og kjenner meg til vanlig sitter nok å ler av det som blir skrevet her nå. Jeg hater doping, jeg hater dopere, jeg begynte med styrkeløft for å begynne med IDRETT (=testing).

Jeg veide 100kg før operasjonen, etter operasjon fikk jeg ikke noe som helst stimuli på ca 2mndr. I tillegg ble en i nær familie veldig syk, så jeg var litt nedafor og spiste lite. Så dette er grunnen til det store vekttapet.
Jeg trodde det ville ta lang tid å komme seg oppover, men var flink med kosten, flink med trening, flink med søvn, og i tillegg fungerer tydeligvis muscle memory. Jeg hadde ingen tro på det før, men nå vet jeg at det fungerer.

Jeg synes det er trist å bli anklaget for doping, når jeg virkelig prøver å fremme antidoping her inne og over alt ellers.

Muskelminne skal ikke undervurderes nei. Når man er ren er det trist å bli anklaget for doping og vanskelig å ta det som ett kompliment. Er jo en del styrkeløftere som klager på at fitness og kroppsbyggere er fulle av dop (mulig veldig mange er det)fordi de ikke blir testet, men det er ikke noe mindre trist å bli beskyldt dersom man er uskyldig for dem heller. Er kankje enda verre siden de ikke kan støtte seg på at "vi blir jo testet hele tiden jo". For enkelte er ikke det at det ikke testes grunn god nok til å bruke slike ting. Handler litt om helserisk og moral også. Er jo ikke helt ufarlig å bruke dopingpreparater.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #123 : 13. januar 2011, 15:23 »
Når noen anklager deg for doping. Betyr det kun en ting, MISUNNELSE Grin For de greier sikkert ikke oppnå det du har gjort, med eller uten dop Grin

Synes jeg husker du beskyldte både meg og andre. Hmmmmm.  Wink


Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Største dopingfrie bygger
« #124 : 13. januar 2011, 15:25 »
Synes jeg husker du beskyldte både meg og andre. Hmmmmm.  Wink


Aldri skrevet deg din kjokkas Grin kan ikke huske det. Men har vel skrevet at du legger veldig trykk i noen innleggene dine på at du er ren Wink PS ikke misunnelig på deg. Syns meg selv er ganske så deilig Grin

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Største dopingfrie bygger
« #125 : 13. januar 2011, 15:35 »
Jeg hater doping, jeg hater dopere
ROID RAGE!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Største dopingfrie bygger
« #126 : 13. januar 2011, 15:52 »
Aldri skrevet deg din kjokkas Grin kan ikke huske det. Men har vel skrevet at du legger veldig trykk i noen innleggene dine på at du er ren Wink PS ikke misunnelig på deg. Syns meg selv er ganske så deilig Grin

Går bra det vettu. Er ikke sur på deg jeg. Viktig å trives med sitt eget utseende ja uansett hvordan man velger å se ut. Kan ikke huske at jeg har lagt så mye trykk på det men mer at det finnes folk der ute med mye muskler, styrke og lav fettprosent som ikke har brukt ting. Du insinuerte vel at jeg hadde brukt noe men trakk det vel tilbake så da er det helt greit for meg mr.
Men er ikke utypisk at man tror alle som er litt større og sterkere enn seg selv har brukt noe ekstra. Er dette jeg ikke liker. Og ja er nok mye misunnelse ute og går.

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #127 : 13. januar 2011, 16:24 »
For det første, så synes jeg folk skal lese hva jeg skriver. INgen av dere har motbevist det jeg sier om hva som er naturlig å øke i, det som ser ut som, ren masse i løpet av kort tid, med tanke på treningserfaring.

For det andre, skriver jeg at Bo må ansees som "uskyldig" inntil det motsatte er bevist. Men at han er tetset er slettes ingen unnskyldning. Om dere mener det, er dere naive forumtroll som burde åpne en idrettshistoriebok evt lese litt om det på nettet. Finner mye rart på intrawebs.

Tror du Ben Johnson kun var på da han ble tatt. At han ALDRI brukte før, eller ALDRI ble testet før? Carl Lewis har i senere tid stått fram og sagt han brukte han også.
Marion Jones, Sturla Davidsen, Sara Abbazova, Barry Bonds, Jerome Young. The list goes on. Alle disse ble etterhvert tatt. Og det var ikke første gangen de ble testet.

Det å si at Bo var feit, tror jeg kan gi Jørgen Foss og de andre i De Overvektiges Landsforbund hakeslep. Var rimelig lite underhudsfett på de bildene. Så det der er nok kun et forsøk på å misvise folk som ikke gidder å se på bildene. Bildene gir ihvertfall inntrykk av RIMELIG lite underhudsfett.

Tror dere virkelig ADN har kunnskap og teknologi som WADA ikke har? Om WADA begår feil, er det ikke da rimelig å tro at ADN gjør tabber og sluntrer?


Dette bunner ikke i misunnelse. Det er en fattigmannstrøst og en hoven påstand av dere. Ja, Bo har oppnådd mye og hadde på det tidspunktet en topp fysikk, men jeg er slettes ikke misunnelig. Jeg trener etter byggeprinsipper, og da vil jeg neppe være særlig misunnelig på en styrkeløfter.

Vil til slutt si at jeg synes det var litt morsomt og se at flere som nevner det at det er naivt og tro at alle som ikke er tatt er ren. Kanskje ikke alle her inne trener og lever i en 3t verden. 

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #128 : 13. januar 2011, 16:34 »
Meanwhile on planet earth:

In 1984, Jay Silvester, a former four-time Olympian and 1972 silver medalist in the discus who was then with the physical education department of Brigham Young University in the USA, questioned competitors at that year's Olympics. The range of steroid use he found ranged from 10 mg a day to 100 mg.
Responses to questionnaire
Question   Yes   No   Other
Were you influenced by a professional athlete to take Performance enhancing drugs?   61%   39%   0%
Have you ever taken anabolic steroids?   68   32   0
Ethically, do you approve of anabolic steroids in athletics?   48   25   27
If a test could positively identify steroid users, would you favour banishment of the drug in sport?   48   35   17
Are you aware of any specific reason why athletes who have not attained full maturity should avoid anabolic steroid usage?   42   48   10
If you were a coach, would you commend anabolic steroid usage to (mature) athletes in your event?   45   35   20
Do you feel anabolic steroids have positively affected the performance of athletes in your event?   65   16   19
Do you feel that steroids have negatively affected the performance of athletes in your event?   6   61   33
Do you feel that steroids enable a person to gain strength faster than otherwise possible?   84   3   13
Do you believe that steroids enable a person to gain cardio-respiratory endurance more quickly than otherwise possible?   13   42   45
Do you believe that steroids enable a person to gain greater cardio-respiratory endurance than otherwise possible?   6   45   49
Have you ever gained localised muscular endurance faster when taking anabolic steroids?   48   42   10
Have you gained greater local muscular endurance faster when taking anabolic steroids?   32   22   46
Do steroids enhance mental attitude? Do you feel more in control of your life? Do you feel you will perform better in your event?   68   10   22
Has steroid usage appeared to contribute to injury problems?   26   32   42
Do Athletes who use Performance enhancing drugs lose popularity?   74   19   7
Do steroids increase body weight?   55   16   29
Are steroids difficult to obtain?   22   61   17
Several successful athletes and professional bodybuilders have admitted long-term methandrostenolone use before the drug was banned, including Arnold Schwarzenegger and Sergio Oliva.[33][dead link][34][dead link] Dianabol is no longer produced but similar drugs are made elsewhere.
The use of anabolic steroids is now banned by all major sporting bodies, including the ATP, WTA, ITF, International Olympic Committee, FIFA, UEFA, all major professional golf tours, the National Hockey League, Major League Baseball, the National Basketball Association, the European Athletic Association, WWE and the NFL. However drug testing can be wildly inconsistent and, in some instances, has gone unenforced.

for dere som vil lese det ordentlig og se svarene litt bedre enn forumet tillater, kan dere gå inn her: http://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_performance-enhancing_drugs_in_sport

(vet at Wikipedia ikke er et helt legitimt kildevedlegg, men dog har nok dette sin verdi i denne debatten)

Gå deretter ned på Anabolic Steroids. Så kan dere lese dette. Men, pytt, OL deltakere er jo kjent for å ikke ha tester, på lik linje med WPC og en del andre kraftsportligaer. Eller?

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Største dopingfrie bygger
« #129 : 13. januar 2011, 16:45 »
Tror du har bommet litt med de anklagene dine her Tongue

Hadde du møtt Bo eller vært vitne til holdningene hans så har du kanskje fått litt mer forståelse for at han er rimelig rein;) Tror at det er det sterkeste kortet styrkeløfterne har, sterkt fulgt av det faktum at de testes og kan testes hele tiden. Er jo STOR forskjell på dop-testingen nå i forhold til slik det var for bare et tiår siden, når de du lister opp hadde sin glanstid. Og de du listet opp ble jo faktisk tatt også. Sier ikke det deg noe??

EDIT: Jeg har jo også vært skadet, og gikk fort ned mange kilo. Og jeg gikk fort opp igjen, kun ved hjelp av muskelminne. De forandringene du skaper ved trening er jo faktisk varige, og det er jo det muskelminne bevitner. Forstår ikke helt hvordan det går ann å ikke få med seg det dersom en er en erfaren styrketrenende person..

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Største dopingfrie bygger
« #130 : 13. januar 2011, 16:46 »
For det første, så synes jeg folk skal lese hva jeg skriver. INgen av dere har motbevist det jeg sier om hva som er naturlig å øke i, det som ser ut som, ren masse i løpet av kort tid, med tanke på treningserfaring.

For det andre, skriver jeg at Bo må ansees som "uskyldig" inntil det motsatte er bevist. Men at han er tetset er slettes ingen unnskyldning. Om dere mener det, er dere naive forumtroll som burde åpne en idrettshistoriebok evt lese litt om det på nettet. Finner mye rart på intrawebs.

Tror du Ben Johnson kun var på da han ble tatt. At han ALDRI brukte før, eller ALDRI ble testet før? Carl Lewis har i senere tid stått fram og sagt han brukte han også.
Marion Jones, Sturla Davidsen, Sara Abbazova, Barry Bonds, Jerome Young. The list goes on. Alle disse ble etterhvert tatt. Og det var ikke første gangen de ble testet.

Det å si at Bo var feit, tror jeg kan gi Jørgen Foss og de andre i De Overvektiges Landsforbund hakeslep. Var rimelig lite underhudsfett på de bildene. Så det der er nok kun et forsøk på å misvise folk som ikke gidder å se på bildene. Bildene gir ihvertfall inntrykk av RIMELIG lite underhudsfett.

Tror dere virkelig ADN har kunnskap og teknologi som WADA ikke har? Om WADA begår feil, er det ikke da rimelig å tro at ADN gjør tabber og sluntrer?


Dette bunner ikke i misunnelse. Det er en fattigmannstrøst og en hoven påstand av dere. Ja, Bo har oppnådd mye og hadde på det tidspunktet en topp fysikk, men jeg er slettes ikke misunnelig. Jeg trener etter byggeprinsipper, og da vil jeg neppe være særlig misunnelig på en styrkeløfter.

Vil til slutt si at jeg synes det var litt morsomt og se at flere som nevner det at det er naivt og tro at alle som ikke er tatt er ren. Kanskje ikke alle her inne trener og lever i en 3t verden. 
Min mor sier du er den største tullingen på FORUMET Grin

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #131 : 13. januar 2011, 16:54 »
Så fordi man er notorisk imot doping, er man rein? Vel, da må dere nok vaske i skapet deres. Jay Cutler har sagt han er rein. Han sverger sikkert om du spør han i et offentlig forum eller et offentlig medium.

De ble tatt ja. Men etter hvor lang tid? Tror du virkelig at alle blir tatt første gangen de blir testet? Ærlig talt?
Tror nok dere vil få mange store overaskelser i nær framtid.

Vel, først og fremst tror jeg ikke mora di leser på forumet. For det andre, om du fikk henne til å lese, så er vel det greit. Uansett så har det vist seg at mange her inne er rimelig hykklerske og rimelig mange her inne er naive ut av en annen verden. Men for all del, dere har den retten i å være uenig med meg. Men, om dere skal tro på enhver persons ærlighet har dere et hardt liv i møte.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Største dopingfrie bygger
« #132 : 13. januar 2011, 16:56 »
Så fordi man er notorisk imot doping, er man rein? Vel, da må dere nok vaske i skapet deres. Jay Cutler har sagt han er rein. Han sverger sikkert om du spør han i et offentlig forum eller et offentlig medium.

De ble tatt ja. Men etter hvor lang tid? Tror du virkelig at alle blir tatt første gangen de blir testet? Ærlig talt?
Tror nok dere vil få mange store overaskelser i nær framtid.

Vel, først og fremst tror jeg ikke mora di leser på forumet. For det andre, om du fikk henne til å lese, så er vel det greit. Uansett så har det vist seg at mange her inne er rimelig hykklerske og rimelig mange her inne er naive ut av en annen verden. Men for all del, dere har den retten i å være uenig med meg. Men, om dere skal tro på enhver persons ærlighet har dere et hardt liv i møte.
Vedder en million på at Bo kan testes når som helst å gå klar Grin Selv om du er Tynnjfeit i nøtten du Grin Hvis det noen gang blir motbevist så skal jeg heller beklage!

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #133 : 13. januar 2011, 16:57 »
Min mor sier du er den største tullingen på FORUMET Grin

Og om du ikke har noe mer konstruktivt og si, kan du vel like godt gjøre deg en tjeneste å la være og være med i en diskusjon. Med mindre du ønsker å være en tøffing på nettet og få high fives fra 14årige 3t gutter fordi du er frekk på nettet. Ingen av dere har enda lagt fram noen form for bevis som motbeviser mine påstander.
Skal jo være en god del kunnskap her inne, slik at vi kan ha en saklig debatt, selv om det er rimelig vanskelig på et forum som tillater hvem som helst inn.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #134 : 13. januar 2011, 17:01 »
Hvorfor skal jeg legge frem noe bevis? Jeg har jo flere negative tester

Hva har du som bevis på at jeg doper meg?
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!