Skrevet av Emne: Største dopingfrie bygger  (Lest 65388 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Største dopingfrie bygger
« #135 : 13. januar 2011, 17:05 »
Nå nei, det er nok ikke slik. Intramuskulær veske kommer av en grunn. Han er forøvrig også sterkere enn noen sinne sier han. De fleste ville nok ikke vært sterkere enn noen sinne, kun 3 mnd etter en operasjon som gjorde at du mistet 11kg. Som sagt, han har veldig lav fettprosent. Altså, underhudsvann er bortimot ikke-eksisterende. Resten skal da ha lagt seg intramuskulært? Som sagt, selv høy-aromatiserende steroider gjør ikke at du legger på  deg den mengden med vann. Kortison-hormoner gjør ikke at du trekker slik mengde med vann en gang.

Som sagt, jeg vil ikke spikre det i kista at Bergan er dopet. Han har ikke blitt tatt, derfor må han ansees som "uskyldig". Dog, forbeholder jeg meg retten til å tvile på dette ekstremet hoppet i vekt og styrke.

Det samme kan sies om Jay Cutler. Har aldri blitt doping tatt. Er han da ren? virker som det er slik mentalitet mange av dere forumrotter har. Så lenge ikke WADA har tatt deg, er du clean. Bortsett fra byggere og strongmen da, for de MÅ jo være dopet. Thumbs up til dere. Om dere hadde brukt like mye tid på gymmet og spise godt, hadde dere kanskje vært en del bedre og vært en del nærmere målet dere ønsker.
Har vel ikke så mye å tilføye diskusjonen da jeg synes det er ganske latterlig å be om bevis, når det er du som sitter på bevisbyrden.

Forøvrig er det vel feil at han ikke gikk opp i fettprosent fra det første bildet til det andre? Trenger vel ikke akkurat å se godt etter for å legge merke til at bilde nummer to er hakket mer vannete enn bilde nummer en?

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #136 : 13. januar 2011, 17:07 »
For all del. Negative tester er rimelig sterkt. Men som sagt. Det gjorde også Marion Jones. Det er godt mulig du er ren, men sakens kjerne er at folk flest, og SPESIELT her inne må slutte å tro at alle i toppen er ren bare fordi de ikke har avlagt en positiv test. ENDA.

Bildet viser nok litt mer væske, men igjen. 16kg.

Krever egentlig ikke bevis. Jeg ønsker kun at folk skal tenke litt mer på hva som faktisk foregår innenfor toppidrett.

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Største dopingfrie bygger
« #137 : 13. januar 2011, 17:08 »
Og om du ikke har noe mer konstruktivt og si, kan du vel like godt gjøre deg en tjeneste å la være og være med i en diskusjon. Med mindre du ønsker å være en tøffing på nettet og få high fives fra 14årige 3t gutter fordi du er frekk på nettet. Ingen av dere har enda lagt fram noen form for bevis som motbeviser mine påstander.
Skal jo være en god del kunnskap her inne, slik at vi kan ha en saklig debatt, selv om det er rimelig vanskelig på et forum som tillater hvem som helst inn.

Hvorden skal man kunne bevise at mann ikke har dopet seg?. Du må leve i en mørk verden, der alle som er bedre enn deg må ha jukset. Forstår ikke det er mulig å være så negativ til andres fremganger.
Er ikke dette misunnelse, så hvet ikke jeg.
Hvet ikke helt hva du vil med dette, tror ikke du har det så bra med deg selv!!
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #138 : 13. januar 2011, 17:19 »
Hvorden skal man kunne bevise at mann ikke har dopet seg?. Du må leve i en mørk verden, der alle som er bedre enn deg må ha jukset. Forstår ikke det er mulig å være så negativ til andres fremganger.
Er ikke dette misunnelse, så hvet ikke jeg.
Hvet ikke helt hva du vil med dette, tror ikke du har det så bra med deg selv!!

Er ikke dette skrivefeil så VET ikke jeg. Dagens svar.

Uansett, så vil jeg igjen presisere. Ingen misunnelse.

Jeg er ikke negativ til bruk av doping, så lenge ALLE bruker det i gitt idrett. Så, jeg er slettes ikke negativ til andres framgang. Synes det er topp. Ren eller ikke. Som jeg skrev tidligere, noe du burde gjøre. Lese litt tidligere i en tråd du hiver deg på, er at jeg gir alle med store perstasjoner, ren eller ikke, full bragging rights på det. Ikke mange her inne som gjør det.
Man må huske at det ikke bare er å ta preparater og slå verdensrekorder. Det må fortsatt usannsynlige mengder trening osv.

Og den generelle steroidebrukeren er ei vanlig gymrotte som ikke gjør det for noe annet enn kosmetiske grunner. Hvem er da konkurrenten, slik at han kan karakteriseres som juksemaker? Dette tenker ikke folk mye om. Virker mer som dere er misunnelig, etttersom dere ser på dere som konkurrenter til en vanlig gymrotte. Finn på noe annet da.

Det er slettes ikke mørkt i min verden, bortsett fra nå som det er mørketid. Når skal personangrep slutte på dette forumet?

Forran et forumpublikum vil jo jeg helt klart stå fram som taperen her. Ettersom jeg ikke kommer med mordi vitser og personangrep. Men forran et fagpanel hadde mange her inne hatt problemer med å faktisk holde seg saklig, og holde god debattskikk. Fortsatt ingen som har motbevist meg på hva som er menneskelig mulig naturlig.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Største dopingfrie bygger
« #139 : 13. januar 2011, 17:29 »
Bare fordi lærerbøkene dine sier at det bergan har vært igjennom ikke er mulig rent, behøver vel ikke det være tilfellet? Fysiologi er ikke matte

Kult at du kommenterer skrivefeil! Kjemperelevant!

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #140 : 13. januar 2011, 17:32 »
Bare fordi lærerbøkene dine sier at det bergan har vært igjennom ikke er mulig rent, behøver vel ikke det være tilfellet? Fysiologi er ikke matte

Kult at du kommenterer skrivefeil! Kjemperelevant!

Hehe, bekalger det, men ble litt fed up med den billige retorikken og den teite væremåten.
Nei, DET du sier er sant, men om en katt plutselig får en valp, så vil du nok tro at noen har tuklet med noe her.
Hva tenker du om Coleman og Cutler og Warren?

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #141 : 13. januar 2011, 17:36 »
Her kommer du å sier "nei, det er ikke mulig å legge på seg så mye muskler uten dop" Det er helt klart at du påstår at jeg doper meg.


Nr 1: Du har ikke lagt ett bevis bak påstanden din, men du ber oss andre bevise det motsatte. Noe jeg gjør med negative tester, jeg ble også testet I DEN PERIODEN DU TREKKER FREM
Nr 2: Jeg trekker frem hvorfor jeg mistet så mye muskler i perioden etter operasjonen, som du bare ser bort ifra. Og trekker frem at jeg gjorde alt perfekt da jeg begynte å trene igjen

Altså: Jeg mistet mye mer muskler enn nødvendig pga familære årsaker som gjorde meg nedafor, spiste 1-2 ganger om dagen. Da jeg begynte å trene igjen fikk jeg motivasjonen tilbake, og faren min var blitt frisk. Da gikk ting veldig mye greiere

Jeg kan også legge ved at jeg hadde 0kr i inntekt i perioden før jeg ble operert, mens jeg ikke fikk trent, og når jeg begynte å trene igjen. Fikk akkuratt nok stipend til å betale husleia
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Største dopingfrie bygger
« #142 : 13. januar 2011, 17:40 »
Hehe, bekalger det, men ble litt fed up med den billige retorikken og den teite væremåten.
Nei, DET du sier er sant, men om en katt plutselig får en valp, så vil du nok tro at noen har tuklet med noe her.
Hva tenker du om Coleman og Cutler og Warren?
Så dramatisk vektøkning er synonymt med at en katt føder et hundebarn? Grin

Hvor mye "peil" har du om anatomi og fysiologi egentlig? Hva slags ben står du på?

EDIT: Om jeg får lov til å spørre, selvfølgelig!

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #143 : 13. januar 2011, 17:44 »
Her kommer du å sier "nei, det er ikke mulig å legge på seg så mye muskler uten dop" Det er helt klart at du påstår at jeg doper meg.


Nr 1: Du har ikke lagt ett bevis bak påstanden din, men du ber oss andre bevise det motsatte. Noe jeg gjør med negative tester, jeg ble også testet I DEN PERIODEN DU TREKKER FREM
Nr 2: Jeg trekker frem hvorfor jeg mistet så mye muskler i perioden etter operasjonen, som du bare ser bort ifra. Og trekker frem at jeg gjorde alt perfekt da jeg begynte å trene igjen

Altså: Jeg mistet mye mer muskler enn nødvendig pga familære årsaker som gjorde meg nedafor, spiste 1-2 ganger om dagen. Da jeg begynte å trene igjen fikk jeg motivasjonen tilbake, og faren min var blitt frisk. Da gikk ting veldig mye greiere

Jeg kan også legge ved at jeg hadde 0kr i inntekt i perioden før jeg ble operert, mens jeg ikke fikk trent, og når jeg begynte å trene igjen. Fikk akkuratt nok stipend til å betale husleia

Det er allerede lagt fram her i tråden. Les tidligere innlegg et par sider bakover. Der er det skrevet ned hvor mye en menneskekropp kan legge på seg naturlig. Du legger nesten på deg mer på 3mnd, enn det noen kan gjøre på ett år.

Saken var den, at når noe som står i "boka" og som er normalen og det som faktisk ansees som mulig, faktisk viser seg å ha et sidesprang, så vil øyenbryn reises.

Som sagt er det EKSTREMT merkverdig at noen med slik TRENINGSERFARING og allerede utviklede nervebaner og muskelfiber skal legge på seg den massen.
Selvfølgelig, som jeg har skrevet tidligere, og skrev som svar på PM fra Bo, stiller jeg kun spørsmålstegn, samt forbeholder meg retten til å være tvilende.

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #144 : 13. januar 2011, 17:45 »
Så dramatisk vektøkning er synonymt med at en katt føder et hundebarn? Grin

Hvor mye "peil" har du om anatomi og fysiologi egentlig? Hva slags ben står du på?

EDIT: Om jeg får lov til å spørre, selvfølgelig!

Sitter i øyeblikket. Men ellers er det nok begge. Veksler litt når jeg står lenge. Legger mer vekt på en fot, så skifter osv.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #145 : 13. januar 2011, 17:47 »

Som sagt er det EKSTREMT merkverdig at noen med slik TRENINGSERFARING og allerede utviklede nervebaner og muskelfiber skal legge på seg den massen.
Selvfølgelig, som jeg har skrevet tidligere, og skrev som svar på PM fra Bo, stiller jeg kun spørsmålstegn, samt forbeholder meg retten til å være tvilende.

JEg var jo 100kg FØR operasjon, gikk ned 13kg. Deretter begynte jeg å trene igjen, og gikk opp til 103kg, hva er merkverdig? Nervebanene var jo helt på tryne etter 2 mndr uten trening, muskelfibrene var helt på trynet etter å ikke fått stimuli på 2mndr. Her er det du som ikke har gjort leksene dine når det gjelder nevrale tilpassninger og proteinsyntese
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Største dopingfrie bygger
« #146 : 13. januar 2011, 17:49 »
Å late som man "bare stiller spørsmål" er en velkjent måte å mistenkeliggjøre folk på. Under den offisielle "jeg vil bare sette fokus på toppidrett" skriver jo tynnjfeit om EN person spesifikt, og hamrer videre med dopinganklager selv når det faktisk kommer fakta på bordet om at det ble testet, og at testene har vært negative. Så dras det inn søkt argumentasjon om at utestede byggere ikke nødvendigvis er reine fordi de ikke har avlagt en positiv dopingprøve, og at dette helt naturlig kan sammenliknes med en utøver som er blitt testet gjentatte ganger, og negativt hver gang.

Slik direkte personspekulasjon forkledd som "å bare stille spørsmål" er feigt, det er fullstendig uten kontakt med virkeligheten og skikkelig lavmål. Heldigvis ser det ut som om de aller fleste skjønner dette.

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #147 : 13. januar 2011, 17:57 »
Å late som man "bare stiller spørsmål" er en velkjent måte å mistenkeliggjøre folk på. Under den offisielle "jeg vil bare sette fokus på toppidrett" skriver jo tynnjfeit om EN person spesifikt, og hamrer videre med dopinganklager selv når det faktisk kommer fakta på bordet om at det ble testet, og at testene har vært negative. Så dras det inn søkt argumentasjon om at utestede byggere ikke nødvendigvis er reine fordi de ikke har avlagt en positiv dopingprøve, og at dette helt naturlig kan sammenliknes med en utøver som er blitt testet gjentatte ganger, og negativt hver gang.

Slik direkte personspekulasjon forkledd som "å bare stille spørsmål" er feigt, det er fullstendig uten kontakt med virkeligheten og skikkelig lavmål. Heldigvis ser det ut som om de aller fleste skjønner dette.

or anyone who feels trapped in the body of a skinny teenager, putting on weight can seem painfully and frustratingly slow. Some people gain muscle very quickly. Others, however, make little or no progress at all.

If you're trying to figure out how much muscle you can expect to gain over the course of a year, the simple answer is that there is no simple answer. There are a number of things that you need to take into account when you're setting your muscle-building goals.

Muscle growth tends to come in a series of "spurts"

No matter how hard you train, how strict your diet is, or how many muscle-building supplements you use, growth will never come at a predictable steady pace.

There are so many factors influencing your progress. Not many people can do nothing but go to the gym, eat and sleep for months on end.

Holidays, illness and injury all get in the way. Your partner complains that you go to the gym too often and demands that you spend more "quality time" together. You pull a few "all-nighters" at the office and decide to skip training for a week, vowing to "start fresh" on Monday.

While there are some variables that you can control, such as how you train and what you eat, there are many that you cannot. The most important of these is your genetics.

Be realistic. If you have a body designed for long-distance running, it's unlikely that you'll be winning the Mr. America contest in the next few years.

Like it or not, some people are genetically predisposed to gaining weight, and will see impressive results after only a few months. Others will build muscle more slowly.

Scientists from the Netherlands, for example, have shown that mesomorphs (those naturally athletic guys who just have to look at a weight in order to gain muscle) build muscle more easily than ectomorphs (the typical "skinny guy" who has an extremely tough time gaining weight) [7].

The researchers used something called the fat-free mass index (shown below) to assign subjects to either a "slender" group (the ectomorphs) or a "solid" group (the mesomorphs).



Although both groups put on muscle during the 12-week study, the slender guys gained only 0.7 pounds (0.3 kilograms) versus 3.5 pounds (1.6 kilograms) in the solid group.

In other words, the mesomorphs gained muscle FIVE TIMES more quickly than the ectomorphs.

Your rate of progress also depends how close you are to the upper limit of what you're capable of in terms of muscle mass, also known as your ceiling of adaptation.

The closer you are to this upper limit, the slower your gains will be. Someone who's been working out with weights for 10 years, for example, will gain muscle a lot more slowly than someone who's just starting out.

It's also normal to put on a little fat at the same time.

For every pound of muscle you gain, expect to add some fat at the same time. The amount of fat you gain will depend, in part at least, on how much you eat. But it also depends on how lean you are when you start to overfeed.

Studies show that during a period of overfeeding, you'll gain more muscle and less fat if you're naturally lean to start with [6]. Conversely, fatter people tend to lose more fat and less muscle when they go on a diet. The leaner you get, the harder it gets to lose fat without losing muscle.

So, for every 10 pounds of weight gained by someone who is overweight, roughly 3-4 pounds come from lean tissue and 6-7 pounds come from fat.

But for every 10 pounds of weight gained by a lean person, 6-7 pounds come from lean tissue while only 3-4 pounds come from fat. I should point out that the term "lean tissue" doesn't necessarily mean muscle tissue, as stored fluid and carbohydrate can also contribute to gains in lean tissue.

The studies on which these estimates are based lasted a minimum of three weeks and didn't include a structured exercise routine. With a good weight-training program you can expect gains with a superior muscle-to-fat ratio.

On a related note, if you're loading with creatine (20 grams a day for 5 days), or you eat a lot more carbohydrate than normal, you can gain lean tissue more quickly.

For example, you might put on 4-5 pounds of lean tissue in your first week on creatine and a high-calorie diet. But as I mentioned earlier, lean tissue and muscle tissue aren't the same thing. And you won't keep on gaining weight at that rate indefinitely.

What if you don't want to gain ANY fat?

Although some people try to gain muscle mass while maintaining a very low level of body fat at the same time, this is actually very hard to do.

Why? The issue may be psychological. If you've just spent the last six months working your butt off to get a six-pack, the last thing you'll want to do is put the fat right back on again. Someone in this position may simply be reluctant to eat the quantity of food necessary to gain a significant amount of muscle.

The problem may also be hormonal.

Dr. Richard Strauss, writing in The Physician and Sportsmedicine, describes the case of an athlete who was closely observed at monthly intervals for two years [5]. He'd never used anabolic steroids, and had normal hormone levels during the off-season.

During competition, the athlete reduced his body fat percentage to 4-5%, which is extremely low. This was accompanied by a drop in testosterone. His sexual activity dropped to almost zero, despite the fact he had a very active sex life before losing weight. Once he regained the lost weight, his testosterone levels (and sex life) returned to normal.

It's hard to tell whether the diet he used to drop fat or the low body fat level itself was primarily responsible for the drop in testosterone. In any case, a chronic low testosterone level will make muscle growth a long, slow process.

What this means for you

Based on the research I've looked at, as well as my own personal experience, I'd estimate that the "average" person (if there is such a thing) is doing extremely well if they're gaining about 2 pounds of muscle each month, or 24 pounds over the course of a year.

Although I haven't seen many studies on muscle growth in women, my best guess is that gains in the "average" female are approximately half those seen in males.

As you probably know already, there are plenty of people running around trying to convince you that they have "the secret" — be it a training program or nutritional supplement— to gaining 50 pounds of muscle in [INSERT COMPLETELY UNREALISTIC TIME FRAME HERE].

And who knows, maybe a few of them are telling the truth. But I'm pretty sure that a lot of them are using anabolic steroids and passing off their results as "natural." Either that or they're simply making it all up.

In his book Theory and Application of Modern Strength and Power Methods, strength and conditioning coach Christian Thibadeau notes that "most men have a hard time gaining 15-25 pounds of muscle in a year."

Even Arnold Schwarzenegger, who had extremely favorable genetics AND a Herculean work ethic (as well as a little pharmaceutical assistance), was very happy when he gained 25 pounds in WEIGHT (not just muscle) over a 12-month period. Here's what he wrote in his autobiography Arnold: The Education of a Bodybuilder...

Many people regret having to serve in the Army. But it was not a waste of time for me. When I came out I weighed 225 pounds. I'd gone from 200 to 225. Up to that time, this was the biggest change I'd ever made in a single year.

So if Arnold is saying that 25 pounds was as much as he'd ever gained in one year (and not all of this was muscle), you'll be doing extremely well just to match it, let alone beat it.

What's the bottom line?

If you're a beginner on a decent training and nutrition program, you might be able to gain 25 pounds of muscle in your first year of training.

However, muscle growth is NOT a linear process, and you won't keep growing at the same rate forever.

In year two, we can cut that number in half, giving you a gain of 10-12 pounds. In year three, the gains will be halved again, giving you 5-6 pounds of new muscle.

For every pound of muscle you gain, expect to add anywhere from 0.5 to 1 pound of fat. So, if you want to add 10 pounds of lean muscle, plan on gaining roughly 15-20 pounds in weight.

Unless you're a teenager with lots of natural anabolic hormones flooding your system, someone with a genetic predisposition towards rapid muscle growth, or you're using anabolic drugs, gaining more than 25 pounds of lean muscle in one year or less is very hard to do.

Skrevet av: Christian Finn holds a master's degree in exercise science, is a certified personal trainer and has been featured on BBC TV and radio, as well as in Men's Health, Men's Fitness, Muscle & Fitness, Fit Pro, Zest and other popular fitness magazines.

Der blir det også nevnt, det jeg skrev, at en utrent kropp kan greie dette på et år, med god trening og godt kosthold.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Største dopingfrie bygger
« #148 : 13. januar 2011, 17:58 »
JEg var jo 100kg FØR operasjon, gikk ned 13kg. Deretter begynte jeg å trene igjen, og gikk opp til 103kg, hva er merkverdig? Nervebanene var jo helt på tryne etter 2 mndr uten trening, muskelfibrene var helt på trynet etter å ikke fått stimuli på 2mndr. Her er det du som ikke har gjort leksene dine når det gjelder nevrale tilpassninger og proteinsyntese
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Baldre

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Største dopingfrie bygger
« #149 : 13. januar 2011, 18:15 »
Til dere som ikke orker å sjekke dette selv, skal det nevnes at typen ikke har lagt på seg noe fett. Ihvertfall gir ikke bildene inntrykk av det, nærmere tvert imot. Merk; 16kg på 105 dager. litt over 3mnd.
Er kroppen virkelig i stand til dette? svaret er nei. Selv med plettfritt kosthold og en upåklagelig treningsfrekvens/intensitet vil ikke dette være mulig. SPESIELT med tanke på den lave fettprosenten.

Dette er da slett ikke umulig!! Jeg gikk opp 14kg på 3,5uke når jeg var 22! Muskelminne og aromatase skal du ikke kimse av! Tongue At noen som er så rutinert som Bergan her går opp 16kg rent på 3,5,mnd etter å ha vært utsatt for skade å ikke hadde matlyst på flere mnd i tillegg, syns jeg høres helt logisk ut. Jeg har også prøvd å ikke trene på en god stund og jeg brukte ikke veldig lang tid på å komme opp til min tidligere styrke.. muskelminne er reelt!! Det jeg brukte 3år med steroider (ikke i strekk self) på å oppnå første gangen rundt, brukte jeg 3,5mnd på å få tilbake igjen, etter en mye lengre pause en det bergan her hadde, og dette er faen ikke kødd!!  

At han hater dopere gir jeg blankt faen i, og normalt sett tar jeg ikke parti med antidoping norge for å si det sånn.. men det du sier om at muskelminne ikke har SÅ mye å si er FUBAR!!

180cm
103kg

Mål 2011:
113kg

Langsiktig mål:
hundreogmasse+

Gal glagutt! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!