Skrevet av Emne: Største dopingfrie bygger  (Lest 65384 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Største dopingfrie bygger
« #150 : 13. januar 2011, 19:30 »
Feitfeit. Hva er det du er ute etter? Henge ut Bo?

Så lenge du ikke kan komme med bevis for beskyldningene du kommer med, stapp tåteflaska i kjeften. Kanskje du også vokser litt å får litt muskler.

Sterke EKKLE beskyldninger du kommer med uten noen form for bevis.

Er ikke alle som er skrudd sammen på samme måte, kanskje Bo er laget for muskelvekst?   

Bo er teste flere ganger, så om du ikke har noe å komme med så vær så snill.... zip it.

Ser du ikke at du driter deg ut?

At du i det hele tatt blander inn Jay Cutler sier vel litt om deg.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Største dopingfrie bygger
« #151 : 13. januar 2011, 21:20 »
Egentlig ikke. Med mindre dere alle kommer med noen form for vitenskaplige artikler eller litteratur av noen form, og iukke kun deres egne erfaringer som ingen kan gå god for synes jeg det blir for dumt.

Men, som sagt, kommer jeg ingen vei med dette forran et slikt publikum. Her er det den med de styggeste personangrepene som vinner. Internettdebattering burde jeg gitt opp for lenge siden, noe jeg også gjorde, inntil jeg så denne tråden.

Men pytt. Som sagt, tror jeg dere alle vil få en stor overaskelse i fremtiden.

Isteden for å gjøre som dere, komme med lavmål retorikk og personangrep avslutter jeg hele greia isteden. Jeg er uansett sikkert blitt en forumlegende allerede. "han som trodde alle var bola". Uansett er jeg ikke såret. Faglitteraturen er til stede. Synd dere heller bruker tid på et forum, framfor og faktisk lese det Wink

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Største dopingfrie bygger
« #152 : 13. januar 2011, 21:31 »
Det er flere av oss som kan ctrl-c og ctrl-v. Men vi er stort sett alle enige om hvordan vi finner ut at folk doper seg, vi tester dem. Bo har testet negativt. At dette er fakta som plager deg er en ting, men uansett hvor mange artikler du copypaster så er altså testene fremdeles negative.

Det er en grunn til at N=1-studier ikke kan generaliseres til befolkningen. Måten du legger frem saken din på er på samme måte som om jeg skulle satt fokus på vold i hjemmet ved å spørre deg om du hadde sluttet å banke kjæresten din ennå.


Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Største dopingfrie bygger
« #153 : 13. januar 2011, 21:34 »
Poenget her var vel strengt tatt at man etter et en periode der man spiser og trener mindre enn før, fort kan komme tilbake på samme nivå.

Jeg har litt problemer med å finne gode faglitterære studier/gjennomganger av dette, men du har i allefall ikke presentert noen dokumentasjon som underbygger dine påstander. At folk presterer å lire av seg person angrep tyder jo bare på laverestående intelligens og er ingenting å bry seg om, bare se på utskjellingstråden.

At det riktignok florerer en nærmest grenseløs naivitet rundt toppidrettsutøvere og doping er jeg enig i, men å henge ut enkeltpersoner på særdeles tynt grunnlag blir bare for dumt.
You know I like your style, I really do.

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Største dopingfrie bygger
« #154 : 13. januar 2011, 21:37 »
Ironien i at en som ubegrunnet anklager en annen person for doping klager over personangrep er ganske påfallende.

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Største dopingfrie bygger
« #155 : 13. januar 2011, 22:06 »
Ironien i at en som ubegrunnet anklager en annen person for doping klager over personangrep er ganske påfallende.

Jeg kan knapt tenke meg et værre personangrep enn å kalle en konkurrerende utøver for steroide misbruker. Når attpåtil argumentasjonen er syltynn og baserer seg på sirkelargumentasjon (type jeg vet bedre enn deg derfor har jeg rett) og samtidig inntar han en offer rolle skjønner man hvor fåfengt denne diskusjonen er.

At du linker til en artikkel som er totalt irrelevant til det som diskuteres får du ta på din egen kappe tynnjfeit, og du kan i allefall ikke i ettertid syte om at alle de slemme dustene på treningsforum er slemme mot deg å nekter og innse sannheten. Faktum er at dine argumentasjonsferdigheter, når vi tar vekk hersketeknikker og logiske feilslutninger er ikke eksisterende. Før du kan syte om mangel på saklig debatt, må du faktisk utøve det selv.

At det eksisterer personangrep og usakligheter på et nettforum må du nesten tåle, og ja dette innlegget baserte seg i stor grad på hersketeknikker, men som sagt. Deal with it!

You know I like your style, I really do.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Største dopingfrie bygger
« #156 : 14. januar 2011, 00:03 »
Vet ikke helt Tynnjfeit, jeg har faktisk sans for en del av det du skriver i denne tråden, og som deg er jeg rimelig oppgitt over en del skinnhellige holdninger hva angår AAS/"dop" og hvordan en persons prestasjoner reduseres til null i manges øyne basert på hva denne har eller ikke har tilført kroppen.

Men så lenge du anklager (jo, du gjør faktisk det, ettertrykkelig) en poster her som også er en konkurrerende utøver, og ikke har mer å komme med enn dette, så er alt hva du har oppnådd et personangrep. Et ganske ekstremt sådan gitt omstendighetene, som Sithious sier.

Ballongen ble blåst opp, og så sprakk den...

Har du opprettet en egen konto på TF for å poste det du gjør i denne tråden?
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Baldre

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Største dopingfrie bygger
« #157 : 14. januar 2011, 00:19 »
Har du opprettet en egen konto på TF for å poste det du gjør i denne tråden?

x2
180cm
103kg

Mål 2011:
113kg

Langsiktig mål:
hundreogmasse+

Gal glagutt! Smiley

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Største dopingfrie bygger
« #158 : 15. januar 2011, 12:50 »
Jeg trener etter byggeprinsipper, og da vil jeg neppe være særlig misunnelig på en styrkeløfter.

Så du doper deg?

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Største dopingfrie bygger
« #159 : 15. januar 2011, 16:30 »
Jeg trener etter byggeprinsipper, og da vil jeg neppe være særlig misunnelig på en styrkeløfter.

Litt flaut for deg om styrkeløftere ser bedre ut enn deg når du kun legger alt fokus på å se best mulig ut.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Største dopingfrie bygger
« #160 : 15. januar 2011, 23:18 »
Jeg føler ikke at jeg kan bidra med så mye som ikke allerede er sagt her, men føler likevel for å skrive for å underbygge det faktum at Bo Bergan ikke tukler, eller har tuklet, med dopingmidler. Jeg forstår de som måtte tvile ; han er ung, råsterk, muskuløs og sexy, men han er "bare" et stort talent. Hadde han kunne vært koblet til doping så hadde han for lengst fått jobb i Hollywood, fordi så bra skuespillere finnes ikke. Ellers ville han vært kjent i de kriminelle kretser som en svindler som er ekspert på å slippe unna positive dopingprøver i tester. Det ble nevnt en liste over utøvere som har blitt tatt i doping. Den ene var styrkeløfter og ble tatt når han brukte og frikjent (testet alltid negativt) når han ikke brukte dop (som gjaldt resten av styrkeløftkarrieren). Den andre var Marion Jones som aldri testet positivt men likevel erkjente bruk. Forskjellen på Marion Jones og de andre (..millionærene som var nevnt i dén posten jeg sikter til), og slike som Bo Bergan, er at førstnevnte har store apparatar rundt seg som kan manipulere doping.  Bruker Bo noe som kan slå ut på en dopingprøve så blir han tatt for doping. Han klarer ikke å oppdrive doping, og å bruke dette, uten å bli avslørt av noen i miljøet engang. Så liten er styrkemiljøet og så lett tilgjengelig er han. Og han klarer i alle fall ikke å oppdrive doping som ikke slår ut på dopingtester. Hvordan skulle lille Bo, også kalt Bosse, kunne fått tak i genmanipulerte steroider? Det finnes kanskje andre ting som ikke kan spores (mitt spørsmål blir da, hvorfor ikke Marion Jones brukte dette i stedet for å få forandret molekylært på kjente stoffer), men hva koster slikt og hvor lett tilgjengelig er det? Jeg har hørt rykter om at veksthormoner og insulin ikke blir detektert på vanlige dopingtester, men hvor mye koster slikt? Og hvor blir det av bivirkningene? Ingenting er abnormalt med Bo og tanngarden er vakker.

Bo er et genetisk unikum og "tross alt" ei heller rippet 140-kiloskar. Han er en ganske alminnelig unggutt, med godt flextalent. Med klær på så ser han bare litt kraftig ut, mens han uten ser ut som en freak. Kroppsfett har han, han er langt i fra deffet, har bare ordinært med kroppsfett - men kroppsfasongen er slik at han ser større ut enn hva han er. Transformasjonen fra hans operasjon og til uker etter å ha begynt rehab forstår jeg kan forveksles med en person på dopingkur, men som beskrevet her i tråden så var den totale vektoppgangen fra før operasjon til uker etter operasjon bare noen kilo. Selv om det selvfølgelig ikke finnes noen absolutt grense for hvor mye og hvor fort man legger på seg muskler, så er det empirisk bevist at man kan legge på seg mye mer når man har vært av tilsvarende størrelse tidligere. Så alle de sitatene og forskningsrapportene på hvor mye man visstnok skal kunne legge på seg av muskler blir av null verdi når de blir brukt på en person som har mistet det han ærlig har oppbygd. Kevin Levrone ble også brukt som eksempel på en person som brukte dop for å bli stor. Ja, det brukte han for å bli stor. Hva brukte han for å bli liten? Han trente lite seriøst med vekter. Hva brukte han for å bli stor igjen? Trene seriøst med vekter. Han førte logg der han med hånden på hjertet skulle vise hva han klarte naturlig. Transformasjonen var enorm. Jeg husker ikke hvor mange kilo han gikk opp i vekt, men han klarte noe ingen ville ha klart om utgangspunktet var slik det var og restultatet ble slik det ble, uten å ha vært steroidebruker og innehaver av enorm fysikk før nedgangen.

Nei, det er selvsagt det samme hva man skriver her ; alle må få tro det man vil, men i tilfellet Bo Bergan så er det vel mange flere indisier på at han ikke har brukt doping enn det er indisier på at han har brukt. Og i den forbindelse vil det være veldig snedig å likevel tro at han har brukt. Han er jo bare en liten gutt med en fin kropp som er veldig sterk og veldig søt Smiley

Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Største dopingfrie bygger
« #161 : 15. januar 2011, 23:32 »
Jeg føler ikke at jeg kan bidra med så mye som ikke allerede er sagt her, men føler likevel for å skrive for å underbygge det faktum at Bo Bergan ikke tukler, eller har tuklet, med dopingmidler. Jeg forstår de som måtte tvile ; han er ung, råsterk, muskuløs og sexy, men han er "bare" et stort talent. Hadde han kunne vært koblet til doping så hadde han for lengst fått jobb i Hollywood, fordi så bra skuespillere finnes ikke. Ellers ville han vært kjent i de kriminelle kretser som en svindler som er ekspert på å slippe unna positive dopingprøver i tester. Det ble nevnt en liste over utøvere som har blitt tatt i doping. Den ene var styrkeløfter og ble tatt når han brukte og frikjent (testet alltid negativt) når han ikke brukte dop (som gjaldt resten av styrkeløftkarrieren). Den andre var Marion Jones som aldri testet positivt men likevel erkjente bruk. Forskjellen på Marion Jones og de andre (..millionærene som var nevnt i dén posten jeg sikter til), og slike som Bo Bergan, er at førstnevnte har store apparatar rundt seg som kan manipulere doping.  Bruker Bo noe som kan slå ut på en dopingprøve så blir han tatt for doping. Han klarer ikke å oppdrive doping, og å bruke dette, uten å bli avslørt av noen i miljøet engang. Så liten er styrkemiljøet og så lett tilgjengelig er han. Og han klarer i alle fall ikke å oppdrive doping som ikke slår ut på dopingtester. Hvordan skulle lille Bo, også kalt Bosse, kunne fått tak i genmanipulerte steroider? Det finnes kanskje andre ting som ikke kan spores (mitt spørsmål blir da, hvorfor ikke Marion Jones brukte dette i stedet for å få forandret molekylært på kjente stoffer), men hva koster slikt og hvor lett tilgjengelig er det? Jeg har hørt rykter om at veksthormoner og insulin ikke blir detektert på vanlige dopingtester, men hvor mye koster slikt? Og hvor blir det av bivirkningene? Ingenting er abnormalt med Bo og tanngarden er vakker.

Bo er et genetisk unikum og "tross alt" ei heller rippet 140-kiloskar. Han er en ganske alminnelig unggutt, med godt flextalent. Med klær på så ser han bare litt kraftig ut, mens han uten ser ut som en freak. Kroppsfett har han, han er langt i fra deffet, har bare ordinært med kroppsfett - men kroppsfasongen er slik at han ser større ut enn hva han er. Transformasjonen fra hans operasjon og til uker etter å ha begynt rehab forstår jeg kan forveksles med en person på dopingkur, men som beskrevet her i tråden så var den totale vektoppgangen fra før operasjon til uker etter operasjon bare noen kilo. Selv om det selvfølgelig ikke finnes noen absolutt grense for hvor mye og hvor fort man legger på seg muskler, så er det empirisk bevist at man kan legge på seg mye mer når man har vært av tilsvarende størrelse tidligere. Så alle de sitatene og forskningsrapportene på hvor mye man visstnok skal kunne legge på seg av muskler blir av null verdi når de blir brukt på en person som har mistet det han ærlig har oppbygd. Kevin Levrone ble også brukt som eksempel på en person som brukte dop for å bli stor. Ja, det brukte han for å bli stor. Hva brukte han for å bli liten? Han trente lite seriøst med vekter. Hva brukte han for å bli stor igjen? Trene seriøst med vekter. Han førte logg der han med hånden på hjertet skulle vise hva han klarte naturlig. Transformasjonen var enorm. Jeg husker ikke hvor mange kilo han gikk opp i vekt, men han klarte noe ingen ville ha klart om utgangspunktet var slik det var og restultatet ble slik det ble, uten å ha vært steroidebruker og innehaver av enorm fysikk før nedgangen.

Nei, det er selvsagt det samme hva man skriver her ; alle må få tro det man vil, men i tilfellet Bo Bergan så er det vel mange flere indisier på at han ikke har brukt doping enn det er indisier på at han har brukt. Og i den forbindelse vil det være veldig snedig å likevel tro at han har brukt. Han er jo bare en liten gutt med en fin kropp som er veldig sterk og veldig søt Smiley

Takk.
Langt og flott innlegg and all. Men det er egentlig ikke værre enn å si at "Bo Bergan testes ofte, og har så langt ikke blitt tatt for doping, uskyldig til det motsatte er bevist."
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Største dopingfrie bygger
« #162 : 15. januar 2011, 23:36 »
Langt og flott innlegg and all. Men det er egentlig ikke værre enn å si at "Bo Bergan testes ofte, og har så langt ikke blitt tatt for doping, uskyldig til det motsatte er bevist."
Uskyldig til det motsatte er bevist gjør nesten alle uskyldige, av og til så må det mere kraft i for å sannsynliggjøre uskyld enn å gjemme seg bak et slikt utsagn. Ellers er jeg enig, det meste kan forkortes. Betraktelig Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Største dopingfrie bygger
« #163 : 15. januar 2011, 23:59 »
Så du doper deg?

And we're back to square one... Wink
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Største dopingfrie bygger
« #164 : 16. januar 2011, 00:49 »
Egentlig ikke. Med mindre dere alle kommer med noen form for vitenskaplige artikler eller litteratur av noen form, og iukke kun deres egne erfaringer som ingen kan gå god for synes jeg det blir for dumt.

Men, som sagt, kommer jeg ingen vei med dette forran et slikt publikum. Her er det den med de styggeste personangrepene som vinner. Internettdebattering burde jeg gitt opp for lenge siden, noe jeg også gjorde, inntil jeg så denne tråden.

Men pytt. Som sagt, tror jeg dere alle vil få en stor overaskelse i fremtiden.

Isteden for å gjøre som dere, komme med lavmål retorikk og personangrep avslutter jeg hele greia isteden. Jeg er uansett sikkert blitt en forumlegende allerede. "han som trodde alle var bola". Uansett er jeg ikke såret. Faglitteraturen er til stede. Synd dere heller bruker tid på et forum, framfor og faktisk lese det Wink
Ser det jeg skrev blei litt usaklig og kvalmt. Beklager at jeg skreiv så krast til deg, men de beskyldningene du kom med fikk det til å gå en liten djevel i meg.

Men det meste jeg skrev til deg står jeg fortsatt for Wink
Smil med det smilet du har.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!