Skrevet av Emne: Begynne med RYP.  (Lest 10424 ganger)

Utlogget simen57

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Begynne med RYP.
« : 09. januar 2011, 12:24 »
Hei

Jeg har trent styrke i omtrent to månder nå uten noen spesiel treningsplan. Har surfet litt på dette forumet i det siste og har lest mye positivt om RYP. Tenkte derfor jeg skulle teste det ut for og få litt systemastik i treningen. Jeg har imidlertidig noen små problemer. Jeg har for øyeblikket ikke tilgang til et treningsgym. Det jeg derimot har er en del manualer og en pullupstang. Det som står etter ( kolon : ) er slik jeg har tenkt å gjøre det. Er det jeg har satt opp som erstatning akkseptabelt eller burde jeg ta meg tiden til og dra til treningsgym? Har btw tenkt og starte på gymmen når snøen forsvinner.

Mage: Crunces med vekt
Knebøy: Utfall evt utføre knebøy med skatebord i ryggen og manualer i hånden.
Skråbenk manualer: Det samme bare uten en skråbenk.
Roing bredt: Overhånds pullups evt manualroing.
Arnoldpress: Arnoldpress.
Bicepscurl: Bicepscurl med manualer.
Tricepspress: Tricepspress i form av franskpress.

Er det evt noen som har noen tips når det kommer til RYP.
PS: Skal følge grunnprogrammet.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Begynne med RYP.
« #1 : 09. januar 2011, 12:42 »
Først;

Bra at du skal begynne med litt struktur!

Og jeg vil anbefale bulgarsutfall fremfor den knebøy...greia di. (klarer IKKE å se for meg hva du egentlig mener, men jeg sier ikke nei til en teknikkfilm! : D)
- Dessuten vil du ikke få noe spesielt med vekt om du tar knebøy med manualer, med mindre du har 30-40kgs manualer, da er bulgarskutfall bedre, ettersom du bruker bare èn fot i slengen og derved kan klare deg med mindre vekt.

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Begynne med RYP.
« #2 : 09. januar 2011, 12:47 »
- Dessuten vil du ikke få noe spesielt med vekt om du tar knebøy med manualer, med mindre du har 30-40kgs manualer, da er bulgarskutfall bedre, ettersom du bruker bare èn fot i slengen og derved kan klare deg med mindre vekt.
..og har du ikke nok styrke i grepet kommer du ikke til å øke i vekt pr sett, ei heller i styrke.. så dette går opp i opp.. Gå for en bugarsk eller rumensk utfall.. eller den "tradisjonelle" utfall.. det er når det svir man kjenner man gjør det riktig Wink

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget simen57

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Begynne med RYP.
« #3 : 09. januar 2011, 13:14 »
Ok, tenkter jeg går for Bulgarskutfall isteden da. Lolvik her er en teknikkfilm av den øvelsen du ikke helt skjønte (skjønner deg godt); http://www.youtube.com/watch?v=-D7Hv4L1F60#noexternalembed skip til rund 2:40.

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Begynne med RYP.
« #4 : 09. januar 2011, 13:21 »
Ok, tenkter jeg går for Bulgarskutfall isteden da. Lolvik her er en teknikkfilm av den øvelsen du ikke helt skjønte (skjønner deg godt); http://www.youtube.com/watch?v=-D7Hv4L1F60#noexternalembed skip til rund 2:40.
med den videoen ble alt mye mer logisk x)

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Begynne med RYP.
« #5 : 09. januar 2011, 14:23 »
Ahahaha
DA skjønner jeg. : D
Haha, jeg så for meg at du skulle ha det på skuldrene ellerno, hvafaen. : D

Uansett, bulgarskutfall funker fett.
Svir godt i glutes da. : D

Utlogget simen57

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Begynne med RYP.
« #6 : 11. januar 2011, 17:37 »
Hadde første økt igår og må si jeg er litt skeptisk til magetreningeg. Ville det ikke vært bedre og trene med en middel belatsning og heller bare max på antell reps?

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Begynne med RYP.
« #7 : 11. januar 2011, 17:44 »
Hvorfor det egentlig?

Selv tar jeg for det meste planken + magerotasjon i maskin.

Utlogget simen57

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Begynne med RYP.
« #8 : 11. januar 2011, 17:49 »
Føler at teknikken sklir helt ut hvis når jeg bruker for tunge vekter. Gjør foresten crunches

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Begynne med RYP.
« #9 : 11. januar 2011, 18:05 »
Vel.
Da har du bare for tunge vekter. : P

Men prøv deg på planken da.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!