Skrevet av Emne: 100kg 2MR  (Lest 5571 ganger)

Utlogget LoBlanc

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

100kg 2MR
« : 10. januar 2011, 20:46 »
Så jeg har begynt å trene på treningsstudio, og jeg tar 100kg 2mr i knebøy. Er dette bra utgangspunkt for en newb innen styrketrening?

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Sv: 100kg 2MR
« #1 : 10. januar 2011, 20:49 »
Om teknikken er bra og om du går lenger ned enn 130 grader i knærna er det bra  Smile


men lurer på en ting...om det ikke er ett bra utgangspunkt, skal ikke du begynde å trene allikavell da? Huh

Utlogget LoBlanc

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: 100kg 2MR
« #2 : 10. januar 2011, 20:51 »
Om teknikken er bra og om du går lenger ned enn 130 grader i knærna er det bra  Smile


men lurer på en ting...om det ikke er ett bra utgangspunkt, skal ikke du begynde å trene allikavell da? Huh

Selvølgelig skal jeg begynne å trene:) Men lurte på om dette var bra til å være en newb innen knebøy og om det er potensiale der.. Takker for svar

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: 100kg 2MR
« #3 : 10. januar 2011, 20:55 »
Spørs om du kjører dypt nok. De fleste som jeg ser nettopp har startet å trene tar neiebøy, en ROM på 5-10 cm.

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: 100kg 2MR
« #4 : 10. januar 2011, 21:05 »
Så jeg har begynt å trene på treningsstudio, og jeg tar 100kg 2mr i knebøy. Er dette bra utgangspunkt for en newb innen styrketrening?
ser stadig både ambulansesjåfører og fotballspillere som tar 100kg i knebøy- men som kan også reffereres til en kvart-bøy. Går du dypt nok mtp ræva under 90grader?

Om du er helt ny innen trening med frivekter og har ok teknikk så er alt over 100kg bra, men nå er det jo også dine egene målsetninger som bestemmer om du er fornøyd eller ikke.. Kommer jo også ann på hvor tung du er, og høyde.. men men.. bare å stå på og jobbe med teknikken så blir det mer kg skal du se Wink keep on!

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget LoBlanc

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: 100kg 2MR
« #5 : 10. januar 2011, 21:08 »
ser stadig både ambulansesjåfører og fotballspillere som tar 100kg i knebøy- men som kan også reffereres til en kvart-bøy. Går du dypt nok mtp ræva under 90grader?

Om du er helt ny innen trening med frivekter og har ok teknikk så er alt over 100kg bra, men nå er det jo også dine egene målsetninger som bestemmer om du er fornøyd eller ikke.. Kommer jo også ann på hvor tung du er, og høyde.. men men.. bare å stå på og jobbe med teknikken så blir det mer kg skal du se Wink keep on!

Kjemperespons her! Takker alle sammen. Er 173 høy og veier 66kg for tiden. Dere har helt rett her, jeg går ikke helt ned slik at LEGG treffer rumpa mi, men går noen cm over 90 grader. Så det er essensielt å ta dype knebøy?

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: 100kg 2MR
« #6 : 10. januar 2011, 21:20 »
Så det er essensielt å ta dype knebøy?
du får noe "gratis" med å kjøre dype knebøy. Når du får taket på teknikken kommer dette til å sitte automatisk, men om du lærer deg uvaner som "kvart-bøy", samt plassere stanga for langt inn på nakke o.l kommer du til å slite med både knær og skuldre når du lør på for mye vekt ifh til hva kroppen og du kan holde kontroll på. Man sier man skal øke 1,5-2,5kg pr trening pr øvelse.. mén det forutset jo at du gjør øvelsen riktig..

http://www.youtube.com/watch?v=s5LBIOHG1O0 <- gammel video, men det som sies og vises er like relevant den dag i dag..

 

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: 100kg 2MR
« #7 : 19. januar 2011, 12:15 »
Vil bare kommentere stangplasseringa på filmen som er vist. Dette er som nevnt en gammel video så noe har jo forandret seg selv om dybden på en knebøy alltid har vært det samme.

Knebøy er dyp nok når: toppen av hofteleddet er lavere enn toppen av kneet!

Stangplasseringa er noe mer avvikende idag, så klart kan man kjøre lav, tradisjonell stangplassering i bøy, men de fleste (inkl. meg) kjører en høyere stangplassering og prøver heller å la den ligge nærmere trapezius, kjenn etter hva som er normalt. Husk også å skyt albuene lengre frem om utgangsposisjonen på albuene er veldig vinklet.

så heter det RM og ikke MR med mindre du mener magnetresonanstomografi som scanner og fremstiller kroppsvev.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget LoBlanc

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: 100kg 2MR
« #8 : 19. juni 2011, 06:26 »
Er altså lenge siden denne tråden ble startet, men lurer på hvordan man kan bli "mykere" i beina for å gå dypt nok i knebøy. Det som skjedde med meg når jeg gikk helt ned var at jeg gikk over til å stå på tærne, og helen mistet kontakt med gulvet. Jeg ble rådet til å sette noe bak helen for å unngå dette. Jeg ønsker altså å kvitte meg med denne vanen. Ideer?

Utlogget Bjørn-Arild

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: 100kg 2MR
« #9 : 19. juni 2011, 15:08 »
Du må nok tøye hoftene og leggene.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: 100kg 2MR
« #10 : 22. juni 2011, 00:00 »
Hvilke sko løfter du i?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!