Skrevet av Emne: Opp i vekt første uken på diett  (Lest 16906 ganger)

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #60 : 21. januar 2011, 16:34 »
tror det er anbefalt minst 1g per kg kroppsvekt Smiley

ligger rundt det selv

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #61 : 21. januar 2011, 16:39 »
Med fett altså? hm, tror jeg skal slite med å komme opp dit...

Uansett, hatt fin nedgang denne uken nå. På de 5 dagene hvor jeg senket ned kcal-inntaket og karbo-inntaket mista jeg 2 kg. Planen fremover blir å gjøre det samme, men øke inntaket litt på treningsdager slik at jeg har en god posjon energi på trening.

Nå er det fredag og det har vært veiedag, så da unner jeg meg en 100g sjokolade. Spent på å se hva vekta viser i morgentidlig da jeg har spist vesentlig mer karbo i dag, samt hatt et litt høyere kcal-inntak (fortsatt i underskudd tho)

Tusen takk for alle svar i denne tråden! Har hjulpet meg veldig og føler jeg er på rett spor nå!


Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #62 : 21. januar 2011, 16:43 »
Gratulerer og stå på. Grin

Men bare sånn forresten;
Hvis du skal unne deg 100g sjokolade (4-500kcal), så får du forresten ca en halvliter lettis på samme kvota.. Wink

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #63 : 21. januar 2011, 16:47 »
Gratulerer og stå på. Grin

Men bare sånn forresten;
Hvis du skal unne deg 100g sjokolade (4-500kcal), så får du forresten ca en halvliter lettis på samme kvota.. Wink
Takktakk!
Du aaaaner ikke hvor høyt jeg elsker sjokolade. Er stolt over meg selv for ikke å ha spist på et par uker. Men motivasjonen er så bra at det ikke har vært noe stort problem egentlig. Men å kose seg med en på fredager bør vel gå greit. Blir et hyggelig gjensyn Wink

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #64 : 21. januar 2011, 17:02 »
normalvektige trenger rundt 1g per kg kroppsvekt

sjokolade er ikke usunt i moderate mengder, uansett om du spiser det hver dag

 Smiley

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #65 : 21. januar 2011, 17:07 »
Sjokolade er vel ikke ikke akkurat sunt heller.
Kakao on the other hand.

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #66 : 21. januar 2011, 17:10 »
sa ikke at det var sunt

sa at det ikke var usunt i moderate mengder  Wink

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #67 : 21. januar 2011, 17:18 »
sa ikke at det var sunt

sa at det ikke var usunt i moderate mengder  Wink

Min definisjon på hva som er usunt/sunt; All mat/drikke kroppen ikke har bruk for/ drar nytte av er usunt, det du derimot spiser som kroppen har nytte av/ det kroppen trenger for å fungere optimalt er sunt.
Å si at sjokolade i moderate mengder ikke er det mest usunne blir mer riktig, men omtrent uansett hvordan du ser på det så er sjokolade usunt, det er ikke godt for noenting annet enn smak.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #68 : 21. januar 2011, 17:28 »
Min definisjon på hva som er usunt/sunt; All mat/drikke kroppen ikke har bruk for/ drar nytte av er usunt, det du derimot spiser som kroppen har nytte av/ det kroppen trenger for å fungere optimalt er sunt.
Å si at sjokolade i moderate mengder ikke er det mest usunne blir mer riktig, men uansett hvordan du ser på det så er sjokolade usunt, det er ikke godt for noenting annet enn smak.

Kroppen drar nytte av sjokolade. Kroppen trenger fett, proteiner og karbohydrater. Sjokolade har alle disse, bare ikke i riktige mengder i forhold til typer. Ta mettet fett f,x som er i sjokolade: Trenger vi mettet fett? Ja. Hva med fruktsukker, trenger vi det?: Essensielt er det ikke, men det er en fordel mtp leverglykogen som igjen er er en fordel for hva signaler kroppen får. Det eneste som er feil med sjokolade er fordelingen av næringsstoffene, men det er jo bare relevant hvis du spiser mye.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #69 : 21. januar 2011, 17:30 »
Trenger vi mettet fett da?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #70 : 21. januar 2011, 17:31 »
Trenger vi mettet fett da?

Husker ikke om det er essensielt. Tror det. Lurt å få i seg er det i hvert fall. Cirka 1000 tusen tråder fra før på foraet om mettet fett.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #71 : 21. januar 2011, 17:36 »
Kroppen drar nytte av sjokolade. Kroppen trenger fett, proteiner og karbohydrater. Sjokolade har alle disse, bare ikke i riktige mengder i forhold til typer. Ta mettet fett f,x som er i sjokolade: Trenger vi mettet fett? Ja. Hva med fruktsukker, trenger vi det?: Essensielt er det ikke, men det er en fordel mtp leverglykogen som igjen er er en fordel for hva signaler kroppen får. Det eneste som er feil med sjokolade er fordelingen av næringsstoffene, men det er jo bare relevant hvis du spiser mye.

Det finnes alltid bedre alternativer til næringsstoffer enn sjokolade. Den eneste gangen sjokolade kan kalles sunt, er de gangene man trenger næring og ikke har noe annet for hånden. Du kan dra den så langt som å si at sjokolade kan redde liv, men det blir for dumt når vi har tilgang på annen mat.
Så lenge du har muligheten til å ikke spise sjokolade, og allikevel få i deg det du trenger av næringsstoffer gjennom naturlig mat, så er sjokolade usunt.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #72 : 21. januar 2011, 17:37 »
Heh, sunt vet jeg jo at det ikke er, men tar det som premie på fredager om jeg har gått ned 0,8kg eller mer.

endresaa: Var innom bildeprofilen din og tittet, og ser du skriver at du brukte morgenkardio på deffen din (som forresten er veldig imponerende!). Er det slik at det bare var en myte at kroppen forbrenner mer fett om man kjører kardio før forkost kontra på f.eks ettermiddagen, eller gjør det susen? Mener å ha lest at dette bare var tull.

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #73 : 21. januar 2011, 17:39 »
Det finnes alltid bedre alternativer til næringsstoffer enn sjokolade. Den eneste gangen sjokolade kan kalles sunt, er de gangene man trenger næring og ikke har noe annet for hånden. Du kan dra den så langt som å si at sjokolade kan redde liv, men det blir for dumt når vi har tilgang på annen mat.
Så lenge du har muligheten til å ikke spise sjokolade, og allikevel få i deg det du trenger av næringsstoffer gjennom naturlig mat, så er sjokolade usunt.

det er mest sunt for sjelen Wink

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #74 : 21. januar 2011, 17:40 »
Heh, sunt vet jeg jo at det ikke er, men tar det som premie på fredager om jeg har gått ned 0,8kg eller mer.

endresaa: Var innom bildeprofilen din og tittet, og ser du skriver at du brukte morgenkardio på deffen din (som forresten er veldig imponerende!). Er det slik at det bare var en myte at kroppen forbrenner mer fett om man kjører kardio før forkost kontra på f.eks ettermiddagen, eller gjør det susen? Mener å ha lest at dette bare var tull.

gjør det når du har tid og føler for det

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!