Skrevet av Emne: Opp i vekt første uken på diett  (Lest 16898 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #75 : 21. januar 2011, 17:42 »
Det finnes alltid bedre alternativer til næringsstoffer enn sjokolade. Den eneste gangen sjokolade kan kalles sunt, er de gangene man trenger næring og ikke har noe annet for hånden. Du kan dra den så langt som å si at sjokolade kan redde liv, men det blir for dumt når vi har tilgang på annen mat.
Så lenge du har muligheten til å ikke spise sjokolade, og allikevel få i deg det du trenger av næringsstoffer gjennom naturlig mat, så er sjokolade usunt.

Skjønner ikke hva du mener. Proteiner fra sjokolade er f,x vanlige melkeproteiner. Det mettede fettet gjetter jeg også er melkefett, men aner ikke. Sukkeret er laget av å blande fruktose og glukose som man også finner i frukt. Bestemte næringsstoffer er like kjemiske uansett kilde.

http://jcdfitness.com/2010/09/clean-eating-is-a-scam-and-why-you-should-abandon-it/

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #76 : 21. januar 2011, 17:44 »
gjør det når du har tid og føler for det
Joda, selvfølgelig. Men er mange som sier at det brenner mer fett når man kjører lett/moderat kardio som f.eks rask gange før frokost kontra etter man har spist. Bare lurer på hva folk mener om det..

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #77 : 21. januar 2011, 17:49 »
Heh, sunt vet jeg jo at det ikke er, men tar det som premie på fredager om jeg har gått ned 0,8kg eller mer.

endresaa: Var innom bildeprofilen din og tittet, og ser du skriver at du brukte morgenkardio på deffen din (som forresten er veldig imponerende!). Er det slik at det bare var en myte at kroppen forbrenner mer fett om man kjører kardio før forkost kontra på f.eks ettermiddagen, eller gjør det susen? Mener å ha lest at dette bare var tull.

Jeg har også lest at det er en myte, noe jeg kan tro på (under en liten tvil).
Får man opp pulsen før man spiser vil man øke forbrenningen av maten du spiser etterpå, men det er noe mer usikkert med tanke på hvordan det er med kropps-fettet (rett meg om det er feil?).

Det funket bra for meg å gå morgen-kardio før frokost, det kommer nok ikke til å bli annerledes i dietter videre, kanskje litt mindre kardio nå til denne sommeren. Jeg har aldri vært noe frokost menneske, så å gjøre det slik ble bare naturlig for meg, periodisk faste passer meg veldig greit, så blir nok det jeg skal kjøre i år.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #78 : 21. januar 2011, 17:49 »
"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #79 : 21. januar 2011, 17:58 »
Jeg har også lest at det er en myte, noe jeg kan tro på (under en liten tvil).
Får man opp pulsen før man spiser vil man øke forbrenningen av maten du spiser etterpå, men det er noe mer usikkert med tanke på hvordan det er med kropps-fettet (rett meg om det er feil?).

Det funket bra for meg å gå morgen-kardio før frokost, det kommer nok ikke til å bli annerledes i dietter videre, kanskje litt mindre kardio nå til denne sommeren. Jeg har aldri vært noe frokost menneske, så å gjøre det slik ble bare naturlig for meg, periodisk faste passer meg veldig greit, så blir nok det jeg skal kjøre i år.

Hm, kanskje jeg skal prøve det en ukes tid om et par uker, for å se hvordan resultatene er i forhold til "vanlig" kardio.
Var dette eneste kardioen du kjørte eller? Og ca hvor mye lå du i daglig kcal-underskudd sånn ca? Alltid gøy å høre hva de vellykkede defferne har gjort!

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #80 : 21. januar 2011, 18:54 »
Joda, selvfølgelig. Men er mange som sier at det brenner mer fett når man kjører lett/moderat kardio som f.eks rask gange før frokost kontra etter man har spist. Bare lurer på hva folk mener om det..

Du vil kanskje bruke litt mer fett som energi i løpet av aktiviteten på tom mage, men å fokusere på hva du forbruker i løpet av treningen blir ca like kortsiktig som å kalle styrketrening for muskelnedbrytende trening, siden musklene blir brutt ned i løpet av aktiviteten...

Hva kroppen forbruker under selve aktiviteten er temmelig uinteressant, i hvert fall når du har nok av fett å ta av. Det avgjørende er at du faktisk utfør aktiviteten.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57286.0
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57770.0


Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #81 : 21. januar 2011, 18:54 »
Skjønner ikke hva du mener. Proteiner fra sjokolade er f,x vanlige melkeproteiner. Det mettede fettet gjetter jeg også er melkefett, men aner ikke. Sukkeret er laget av å blande fruktose og glukose som man også finner i frukt. Bestemte næringsstoffer er like kjemiske uansett kilde.

http://jcdfitness.com/2010/09/clean-eating-is-a-scam-and-why-you-should-abandon-it/




Jeg skjønner hvor du vil, nemlig at alle næringsstoffene stammer fra noe som er sunt. Det stemmer jo forsåvidt, det er sammensettingen som blir feil, retter du opp dette ellers i kostholdet ditt, så er det ikke noe i veien med LITT sjokolade.

I sjokolade er det veldig mye mettet fett, noe man skal ha lite av hver dag. Spiser man noen ruter med sjokolade, så gjør det at du ikke kan spise andre produkter som inneholder mettet fett og sunne ting man trenger, uten å overstige grensen for mettet fett. Har lest at daglig inntak av mettet fett burde ligge mellom 5-15g (stemmer dette?) Om det stemmer, blir det jo feil å spise sjokolade uansett igrunnen.
Vet iallefall at det lille mettede fettet vi trenger, hjelper oss til å få sterkere benbygning, sunnere lunger, sterkere lever, sterkere immunforsvar osv..

Regner man ikke på alt man spiser for å rette det opp igjen, blir sjokolade uansett usunt, og det gjelder jo for 99% av befolkningen.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #82 : 21. januar 2011, 19:06 »
I sjokolade er det veldig mye mettet fett, noe man skal ha lite av hver dag. Spiser man noen ruter med sjokolade, så gjør det at du ikke kan spise andre produkter som inneholder mettet fett og sunne ting man trenger, uten å overstige grensen for mettet fett. Har lest at daglig inntak av mettet fett burde ligge mellom 5-15g (stemmer dette?)

Hvis man overvektig, inaktiv, spiser for mye samt spiser mye raffinert mat så vil det uten tvil være en ulempe å få i seg mye mettet fett.

Hvis man å andre siden er veltrent og har vettuge spisevaner så vil ikke et forholdsvis høyt inntak av mettet fett være noe å bekymre seg for.


Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #83 : 21. januar 2011, 19:08 »
Beefcake saves the day.
- again!

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #84 : 21. januar 2011, 19:12 »
Hm, kanskje jeg skal prøve det en ukes tid om et par uker, for å se hvordan resultatene er i forhold til "vanlig" kardio.
Var dette eneste kardioen du kjørte eller? Og ca hvor mye lå du i daglig kcal-underskudd sånn ca? Alltid gøy å høre hva de vellykkede defferne har gjort!

Kjørte morgenkardio fast, og om hadde jeg bra med overskudd, så kunne jeg ta meg en tur på dagtid/ettermiddagen også.

Jeg hadde ikke ett jevnt kcal nivå hele dietten, jeg gikk jo ned ca35 kg i rent flesk, så startet rolig, for å så kutte mer etterhvert.
Husker ikke helt hva jeg endte opp med på slutten, Kcal inntaket var igrunnen nokså høyt da jeg holdt fett og protein innholdet i maten relativt høyt, og kuttet mye på karbohydratene. Tror jeg endte opp med 50g karbs om dagen de siste ukene.. Det var litt for lite, mistet en god del muskelmasse de 2-3 siste ukene, men det er jo på plass nå igjen og mer til, selvfølgelig Wink

Anbefaler deg å være forsiktig med å kutte for mye karbs, ikke noe gøy å miste muskler og styrke!
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Opp i vekt første uken på diett
« #85 : 21. januar 2011, 19:29 »
Okey, høres bra ut! Fin nedgang du hadde på deffen hvertfall! Motiverende!

Jeg ligger på rundt 110 karbs på hviledager og 140 på dager jeg trener. Høres det greit ut eller?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!